Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Xstrella skrev (2 minutter siden):

Mulig det, men frua var ikke borte så lenge. Det hadde hun aldri klart. Er så avhengig av likes og hurra du er så deilig emojier. 

Hun var borte tre uker, og det gir jo da mening hvis hun satt på reservebenken og innspillingstiden er 5 uker. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (10 timer siden):

Jeg sjekket også hvem i min bekjentskapskrets som følger CBE, og det er faktisk bare én, en eks-kjæreste av en kollega. Hun er utdannet frisør, men er nå uføretrygdet, nærmer seg 50 år. Hun har ikke likt noen bilder, og har heller ikke vært aktiv på Instagram på over ett år, så vidt jeg kan se. 

Bruker ikke Insta så mye. Men har en Facebookvenn som "elsker" CBE. Hun er 63. Reiser mye, fordi mannen er omreisende selger. Legger ut bilder fra helt ordinære hotellrom og omtaler det som "Lyx". Masse selfier, med filter (filter type digre øyne). Mye fokus på shopping fra billigkjeder. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er vel utfordrer i CK, så da blir totaltid borte litt kortere. 3 uker borte tilsvarer vel kanskje at hun kom ganske langt da.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Det er nå pussig, at hun har lange talemeldinger på story om totalt intetsigende ting, men når hun begynner på PT utdanning, så er det ikke annet enn et bilde av at hun kjører bil, til teksten «på vei til skolen». Ingen informasjon om hva det gjelder, så jeg tror hun kjører de små til skolen. Ingen informasjon forut, og svært lite etterpå. Da hun gikk offline for å delta på CK annonserte hun det ganske høyt, og i går fortalte hun at hun i morgen (i dag) endelig kan avsløre hva hun gjorde de tre ukene hun var borte. Men hva skjer i dag? Jo, etter en lang, lang strøm av bursdagshilsener, så dukker det opp et par bilder som viser at hun har vært med i CK. Sikkert ti innlegg med bursdagsghyllester, men kun to om CK og ingen talemelding. Ei heller informasjon om at dette var den meldte avsløringen.

Både PT og CK fremstår som noe ubetydelig random som bare ramla inn på story ved ren tilfeldighet. Med tanke på det enorme innholdstørke hun har, så er det veldig rart. Jeg slutter ikke å forundre meg over den elendige formidlingsevnen, mangelen på struktur, mål og retning og bedriftens prioriteringer.

Jeg tror som sagt hun får dette kurset gjennom nav

• Liker 12
Skrevet

Kontrastene mellom CBE og Jørgine er store. Jørgine er naturlig, glad og fremmer en god sak. 

CBE engasjerer seg sjeldent politisk, bruker filter og skal se sexy ut - selv når hun trener alene i kjelleren.

Så skal hun være et forbilde for to døtre. Det er ikke sunt. 

Kilde: kk.no

IMG_6728.png

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Gaza er da ikke like viktig som å trene for CBE med CBE. Skjerpings.

• Liker 19
Skrevet
Gjedda skrev (46 minutter siden):

Ja, dessuten kan det ta for mye oppmerksomhet fra det som egentlig er viktig, som tynnhet og hvor mye håret har vokst.

• Liker 22
Skrevet
AnnaCotta skrev (11 timer siden):

I dagens Netfit-post får vi en leksjon i treningslære av PT-student Caroline som handler om at vi ikke må droppe økter hvis vi skal nå målene våre. Selv feiret hun bursdag i går med litt vin, men likevel kom hun seg ut på trening. Likevel har hun aldri fremgang. Hun står har stått på stedet hvil i tempo i årevis, konkurrerer kun sporadisk og kaster inn håndkleet i alle sportslige mål.

Samtidig i podkasten Løperådet med storfint besøk, Ingrid Kristiansen. Her sier hun omtrent dette om å stå over økter: «Som toppidrettsutøver har jeg aldri fulgt et treningsprogram til punkt og prikke. Det er veldig mange som er redde for å gå ut av programmet, at man da mister seg helt, men da er det bare å gå inn igjen når det passer. Det er viktig at man er litt raus med seg selv, ellers blir dette et evig stress. Det skal være lystbetont, treningen skal gi energi». 

Hvem synes du har størst autoritet i dette spørsmålet, PT-studenten som aldri har trent andre, aldri løper løp og aldri logger fremgang eller den tidligere verdensrekordholderen på 10.000 meter, verdensmesteren, vinner av New York maraton osv. og som etter karrieren har trent hundrevis av løpere på ulike nivåer?

Du kan sjekke Kristiansen ordrett på Løperådets Insta. 

Jeg synes jo alle sabler ned alle råd fra CBE & LKE uansett nå og at det er veldig negativt fokus i tråden. (ikke spes. til bruker jeg siterer dette) 

Ang. å droppe økter - jeg har ikke lest hva CBE skrev for jeg følger ikke noen av de - men det er vel veldig avhengig av om man er syk eller bare lite motivert feks. om man kan droppe en økt eller ikke. 

MJS skriver her om at man må ha disiplin for å trene - ikke alltid man er så veldig motivert men man må ha dispilin til å trene uansett 

Martin Johnsrud Sundby advarer mot treningstabber - Underholdning (klikk.no)

Jeg tror jo ikke det var mange økter IK droppet totalt - men selvfølgelig skal man lytte til kroppen. 

Så er det vel veldig avhengig av hvilket nivå man er på og hva man ønsker å oppnå.   

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig i at det er lurt å lytte til Ingrid Kristiansen, hun sier mye klokt om trening og balansen mellom trening og jobb/familieliv. Hun understreker også hvilken viktig rolle restitusjon har når det gjelder å oppnå fremgang. Hun vil gjerne forenkle trening for folk flest, og fnyser dessuten fremmedord og av at alt skal være så innmari avansert og svart/hvitt. En veldig fornuftig stemme 🙂

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
punkyB skrev (14 minutter siden):

Jeg synes jo alle sabler ned alle råd fra CBE & LKE uansett nå og at det er veldig negativt fokus i tråden. (ikke spes. til bruker jeg siterer dette) 

Ang. å droppe økter - jeg har ikke lest hva CBE skrev for jeg følger ikke noen av de - men det er vel veldig avhengig av om man er syk eller bare lite motivert feks. om man kan droppe en økt eller ikke. 

MJS skriver her om at man må ha disiplin for å trene - ikke alltid man er så veldig motivert men man må ha dispilin til å trene uansett 

Jeg tror jo ikke det var mange økter IK droppet totalt - men selvfølgelig skal man lytte til kroppen. 

Så er det vel veldig avhengig av hvilket nivå man er på og hva man ønsker å oppnå.   

Det er sant, at alt de sier blir «sablet»ned, merker jeg gjør det selv også. For min del handler det om at summen av alt det de står for (eller ikke står for - de holder jo ikke på en tanke eller prosjekt så lenge om gangen) - gjør at de har null troverdighet. På noen ting! Og da kan faglig korrekte ting også fare forbi/bli oppfattet som negativt - av forbrukerne.  En case i kommunikasjonsteori og det faget  behersker cbe særdeles dårlig!

• Liker 21
Skrevet
punkyB skrev (3 timer siden):

Det er mye nedsabling, støtter deg i det. Men å stille spørsmål rundt CBE/LKEs fokus på motivasjon og å gjennomføre uansett er et viktig poeng.

Har du et mål (for treningen) er det viktig å følge planen, selv om motivasjonen svikter. Det er derfor viktig å formidle hvordan man kan komme seg i gang på de dagene man har mest lyst til å droppe det. Samtidig er det viktig å kjenne på dagsformen. Restitusjon er like viktig som trening. Å kjøre en hard treningsøkt når kroppen trenger å hente seg inn er ikke bra for verken kropp, sinn eller progresjon. Man må derfor skille mellom inspirasjon for å få folk ut på trening når de bare mangler motivasjon, og å formidle at man trener uansett når man egentlig burde tatt det med ro.

Problemet her er at CBE ikke har noe uttalt mål i kanalene sine, men at treningen framstår som tvunget og lite målrettet ut over å holde seg tynn. Det er ikke fysisk framgang og å bli sterkere, løpe fortere eller lengre som er målet for treningen. Da kunne man målt at når man ukritisk kjører på med trening når man burde restituert så får man ikke den framgangen man vil. Men hvis målet er å holde seg tynn vil kroppen fortsatt forbrenne kalorier om man trener når man burde hvile.

CBE har alltid drevet med en dobbeltkommunikasjon. Hun prøver å få det til å se ut som hun trener som en idrettsutøver, samtidig som hun egentlig bare vil forbrenne kalorier. Og få stor rumpe. Akkurat i det paradokset her kommer det potensielt skadelige. CBE trener på hviledager fordi hun ikke kan koste på seg å ikke forbrenne nok kalorier. Hvis fokuset bare er på slanking men man forsøker å få andre til å tro at man har peiling på trening kan man påføre andre treningsvaner som ikke fører til progresjon, men i verste fall skade.

• Liker 14
  • Nyttig 13
Gjest Kattedama
Skrevet
Gjedda skrev (10 timer siden):

LKE støtter Israel, han har delt sitt synspunkt på Twitter? 

Skrevet
caremore skrev (30 minutter siden):

LKE støtter Israel, han har delt sitt synspunkt på Twitter? 

Uansett - politikk har jeg null behov for å få deres synspunkt på. Spiller ingen rolle hva de mener om det ene eller andre. Dummeste jeg ser er heller influensere som kaster seg på og deler videre oppgulp. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

I RL har hun rundere ansikt, annen hudstruktur og mer former. På bilder tatt av andre, så har hun ett annet utseende enn på hennes egne bilder.

Endret av Mrs Bella
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Siste story hos CBE. Jeg skjønner ikke budskapet? Det er sånn random story hun har flere og flere av. Jeg bryr meg null om at hennes dag har rast av gårde, spesielt når hun ikke en gang forteller hva hun har gjort. På hvilken måte mener CBE at hun inspirerer? Det er jo ingen innhold. 

• Liker 19
Skrevet
Marihone skrev (14 minutter siden):

Siste story hos CBE. Jeg skjønner ikke budskapet? Det er sånn random story hun har flere og flere av. Jeg bryr meg null om at hennes dag har rast av gårde, spesielt når hun ikke en gang forteller hva hun har gjort. På hvilken måte mener CBE at hun inspirerer? Det er jo ingen innhold. 

Fremstå som travel og opptatt. Hinsides. Dama laller rundt hjemme og tar kleine videoer av seg seg selv og drikker kaffe. Mulig denne filter-redigeringa tar litt tid, men det er virkelig latterlig hvordan hun prøver å få en totalt innholdsløs dag til å virke «travel»..

• Liker 24
Gjest Bulsara
Skrevet
Marihone skrev (16 minutter siden):

Enig. Også bryter videoen midt i at hun sier noe. Hva er poenget?

Skrevet
Bulsara skrev (7 minutter siden):

Enig. Også bryter videoen midt i at hun sier noe. Hva er poenget?

Har lagt merke til det samme, det skjer stadig vekk.

Det viser veldig tydelig at det hun sier er noe hun ikke ønsker fokus på - fokuset er som alltid på at hun vil vise seg frem, gjøre seg til foran kamera slik at hun kan redigere seg til et utseende ikke en gang hun selv har, men så få hjerter og flammer som kommentarer. Oppmerksomheten på hennes utseende er fokuset hun ønsker følgere skal ha, det er poenget - om man skal tolke ut fra det hun publiserer og måten hun gjør det på.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Relativt dumt å fokusere innholdsproduksjonen på utseende og kropp når deltakelse i et TV-program snart avslører at Berg Eriksen ikke ser ut slik hun fremstiller seg. Hun har heller ikke genmutasjonen som forårsaker smilehull, selv om det ser slik ut på et av de redigerte bildene.

Bildet vedlagt er kanskje mer enn 10 år, og det er vanlig å miste fylde i ansiktet med alderen. Likevel taler originalansiktet sitt klare, tydelige språk.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true

https://e24.no/naeringsliv/i/rAkEe0/caroline-berg-eriksen-og-mannen-med-millionoverskudd

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...