Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bildene uttrykker at kvinnen på bildet lider, ikke har lyst til å trene, ikke er tilstede, og helst bare vil forlate lokalet fortest mulig. Kroppsholdning på bildene har ingenting med trening å gjøre og forsterker istedet uttrykkene i det ovenstående. Hendene og holdning brukes aktivt til å fremheve/skjule/skape illusjoner om kroppen. Magen ser unaturlig ut også der hun sitter fremoverbøyd og kaster håret rundt. Er det trening? Skal det trenes? Er treningen ferdig?

Neste spørsmål er om dette er reklame. Hva er det reklame for? Hvem er målgruppa, og hva forsøkes formidlet, bortsett fra at det er et ork med dørstokkmila og livet er kjedelig og trist? Er det ingen hjemme som tar en positiv regi i treningsrommet?

Og hvem farken trener med løst, langt hår?

Jeg har spørsmål.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (19 minutter siden):

Jeg er muligens bare trøtt, men med den AI - hånden med sju fingre for noen sider tilbake i minnet, måtte jeg faktisk telle fingrene på denne hånden. Og selv om jeg faktisk kun teller til fem hver gang jeg har telt, ser jeg seks. Minst.

Det er ikke noe i veien med hånden hennes, det er et sånt optisk bedrag som av og til oppstår på når en tredimensjonal figur gjengis på et éndimensjonalt medie. Jeg er sikker på at både C og fotografen kjenner til dem, ettersom de aktivt benytter seg av dem hele tiden, f. eks når C vipper bekkenet sitt bakover for at midjen skal se smalere ut på bildet. Jeg forundres imidlertid stadig over hvor ofte de overser merkverdigheter som oppstår i bildene deres, når det er liten tvil om at de bruker en god del tid på etterbehandlingen av dem.  De legger alltid 100% fokus på de samme tingene - vepsemidje, mageruter, knivskarp kjevelinje, glatt hud, smal nese, markert hake. At hånden ser ut som den tilhører den onde stemoren til en eller annen prinsesse, en litt sliten feltseng eller en dass i bakgrunnen, eller usedvanlig lav kjøkkenbenk er ikke så nøye, så lenge det viktigste er på stell. 

Screenshot_20240126_231627_Samsung Internet.jpg

:rulle: 

Altså, det bildet er bare så rart.. hvorfor er alle fingrene like lange??

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FruJohansen said:

Jeg er muligens bare trøtt, men med den AI - hånden med sju fingre for noen sider tilbake i minnet, måtte jeg faktisk telle fingrene på denne hånden. Og selv om jeg faktisk kun teller til fem hver gang jeg har telt, ser jeg seks. Minst.

Det er ikke noe i veien med hånden hennes, det er et sånt optisk bedrag som av og til oppstår på når en tredimensjonal figur gjengis på et éndimensjonalt medie. Jeg er sikker på at både C og fotografen kjenner til dem, ettersom de aktivt benytter seg av dem hele tiden, f. eks når C vipper bekkenet sitt bakover for at midjen skal se smalere ut på bildet. Jeg forundres imidlertid stadig over hvor ofte de overser merkverdigheter som oppstår i bildene deres, når det er liten tvil om at de bruker en god del tid på etterbehandlingen av dem.  De legger alltid 100% fokus på de samme tingene - vepsemidje, mageruter, knivskarp kjevelinje, glatt hud, smal nese, markert hake. At hånden ser ut som den tilhører den onde stemoren til en eller annen prinsesse, en litt sliten feltseng eller en dass i bakgrunnen, eller usedvanlig lav kjøkkenbenk er ikke så nøye, så lenge det viktigste er på stell. 

Hva i hel.... skjer med tommelen? Altså det er jo bare absurd. :skratte:
Samme med bildet høyere opp hvor handa hviler på hoften, jeg har lange og tynne fingre altså, men den tommelen tar kaka. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (14 timer siden):

Den videoen er sykt morsom 🤣. Torso og joggesko slår seg løs i en Monty Python silly walk 

Mest underholdene innholdet hos CBE på evigheter. Helt ubrukelig til trening da… 

Ikke gi meg blod på tann:

Oppsummerer i grunnen godt hvor useriøst jeg synes treningsregimet og deres øvrige holdning til trening er. Likeledes øvrig bedriftsinnhold. Det er klart at lenken er tøys og humor, men jeg mener førstnevnte i fullt alvor. Dessverre har bedriften en mer alvorlig slagside også, som eksempelvis eksponering av mindreårige samt sykelige holdning til kroppsbilde.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (26 minutter siden):

Ha-ha - vet du, jeg telte også (flere ganger også) de fingrene! :D

Men, det er jo slik de ønsker å fremstille henne - armer og bein fotograferes med vinkling som gjør disse lengre og tynnere. At det gir nærmest absrude proporsjoner av føtter og hender, det bryr de seg ikke, så lenge de har greid å skape et falskt utseende hvor midje, mage, og ansikt er redigert slik de vil ha det, som du skrev.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hånden ser slik ut, fordi vi blir frarøvet alle andre referansepunkter når bakgrunnen er mettet svart. Hvis tightsen hennes hadde vært f.eks turkis, ville vi sett hele kneets krumming, og hjernen vår ville kunne tolket synsinntrykket på en annen måte. Vi ville "skjønt" at hånden ser sånn ut fordi fingrene bretter seg omkring kneet, lys og skygger ville gitt dybdeperspektiv. 

I tillegg blir proporsjonene helt forvrengt, fordi den lyse hånden bokstavelig talt lyser opp mot den helt flate, svarte bakgrunnen. Dermed ser den overdimensjonert ut. Dette bildet er, antar jeg, tatt med speilrefleks og på avstand, og man vil dermed ikke få den warpen som C ofte benytter seg av for å få stort hode, smal midje og liten kropp, ved å plassere kroppsdelene strategisk i forhold til linsen. Her er det mest fargene/ kontrasten som gjør at hånden ser større ut enn den er. 

Det samme skjer på dette bildet. C har ikke gorillaarmer i virkeligheten, men her ser det jo sånn ut. Særlig den høyre armen hennes, (bakerst, til venstre i bildet) ser abnormt stor ut, større enn den andre, fordi den er på helt svart bakgrunn. Dette til tross for at den er lenger unna kameralinsen enn den andre. 

Tillegg: Ja, også vrir hun (som vanlig) overkroppen mot kamera, mens underkroppen er mer sidevendt. Derfor er armene like lange, noe som er forvirrende fordi øyet tolker dette som en person som står i trekvart sideprofil, ergo burde armen lengst unna vært litt kortere. Når den ikke er det, ser den uproposjonal ut. Hun står selvfølgelig med vridd overkropp fordi det får silhuetten hennes til å svinge ut og inn på de rette stedene. 

Screenshot_20240126_235745_Instagram.jpg

Endret av FruJohansen
  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Jeg føler meg ikke inspirert, jeg føler ingen lyst til å trene... det ser jo bare trist ut. CBE vil at vi (snart) skal velge henne som PT, eller bli med i disse luftslott-gruppene på netfit - men det klarer hun virkelig ikke å uttrykke. Hun virker totalt uinteressert i oss som ser på. 

image.png

image.png

image.png

image.png

https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno

Det første jeg tenker er at hun burde ta på seg en t-skjorte. Det er uhygenisk å gå rundt sånn på et treningsstudio. For jeg regner med hun trener??

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (2 minutter siden):

Men hjelpes, de har jo publisert enda en svart video, der man ikke ser en dritt, som skal inspirere til å trene. Med den stive poseringsdukken som stirrer tomt i luften og holder magen inne for alt livet er verdt!  :rulle:

https://www.instagram.com/p/C2kPny8NDrp/

Ser lite, men ser at hun ikke er sterk nok til ene øvelsen (ryggliggende hev/senk av strake ben).

Tror det svarte mot det svarte må være den nye bedriftsstrategien for å forsøke å skjule feil de gjør ;)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man liksom få lyst å booke CBE som PT (hvis hun fullfører) med disse bildene? En PT som er interessert i kunder bør jo by litt på seg selv. Da mener jeg ikke med innsugd mage og hodet demonstrativt vendt bort. Men se rett i kamera, gjerne med et smil om munnen og glimt i øyet, og med en positiv atmosfære rundt seg, ikke pitch black. Her kommuniserer vedkommende at hun ikke er interessert i meg, hun snur seg faktisk bort fra meg, og stirrer tomt ut i luften som en voksfigur. At det går an å feile så inderlig på kommunikasjon med mottaker. Det er som om de går inn for å ikke få kunder. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (2 timer siden):

Dette har absolutt ingenting med trening å gjøre. Det finnes ikke troverdig at denne personen faktisk vil leve av å trene andre eller inspirere andre til å trene. Det er en ren "se-på-meg-så-fit-og-flott-jeg-er", selv når jeg trener.

Hva er greia med å alltid snu seg vekk? En fraværende og utilnærmelig figur som er opptatt av å "se best mulig ut", der hun poserer og viser sine blanke kinnbein (kun det venstre, selvsagt) på hvert eneste bilde. Langt hår og lange klør, (grøss) og den obligatoriske treningsbh'en. Jåledama som ikke klarer eller vil være naturlig. 

Jeg føler jeg har sett henne i treningsbh så og si i hele vinter, og det er jammen godt gjort når man fryser så lett som Caroline. 

• Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På instastory viser CBE at hun har kjøpt inn x-antall hvite lys til bursdagen sin. Ser ut som de skal stæsjes med sorte sløyfer. Minstejenta filmes mens hun holder svarte og hvite ballonger. 

De lever i et svart/hvitt interiør, og når det handles inn til bursdag så er også alt i svart og hvitt. Er Caroline verdens kjedligste person, eller er hun allergisk mot farger? Greit nok at hun er glad i svart og hvitt, men det virker som hun er fastlåst i mønster der hun ikke kan gjøre noe som helst utenfor boksen. Svart hvitt på svart hvitt - det virker tungt, deprimerende og ensformig. 

Passer utmerket til stive poseringer da, som vi garantert får se bursdagsbarnet utføre!

Endret av Snødronninga
Forandra på en setning
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med all respekt - hvordan kan hun, som bruker mesteparten av tiden sin på trening, «kun» løfte 6500 kg på 84 minutter (ref instastory)? Det sier jo noe om at vektene er lette, og at hun i alle fall ikke trener for å bli sterkere. Også skal hun liksom bli PT? 

For referanse er jeg ikke spesielt sterk (jeg er i gang med å trene meg opp etter fødsel), men jeg har allikevel løftet 11200 kg på 45 minutter i dag. Måtte nemlig legge inn for å sjekke. Og da presiserer jeg igjen at jeg ikke er særlig sterk, men jeg løfter så tungt jeg kan for å være en sunn og frisk mamma som kan leke med barna sine.

Endret av jadaneidaså
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
21 minutter siden, jadaneidaså said:

Med all respekt - hvordan kan hun, som bruker mesteparten av tiden sin på trening, «kun» løfte 6500 kg på 84 minutter (ref instastory)? Det sier jo noe om at vektene er lette, og at hun i alle fall ikke trener for å bli sterkere. Også skal hun liksom bli PT? 

For referanse er jeg ikke spesielt sterk (jeg er i gang med å trene meg opp etter fødsel), men jeg har allikevel løftet 11200 kg på 45 minutter. Og da presiserer jeg igjen at jeg ikke er særlig sterk, men jeg løfter så tungt jeg kan for å bli sterkere. 

Nå ble jeg mest nysgjerrig på hvordan du som ikke spesielt sterk greide 11000 kg på 45 minutter? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
loffen skrev (9 timer siden):

Men hjelpes, de har jo publisert enda en svart video, der man ikke ser en dritt, som skal inspirere til å trene. Med den stive poseringsdukken som stirrer tomt i luften og holder magen inne for alt livet er verdt!  :rulle:

https://www.instagram.com/p/C2kPny8NDrp/

Kun 2 push up og med skuldrene ut, de skal inntil kroppen. Lite troverdig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar vel kun dette for å få den manglende formelle kompetansen det etterlyses bla her inne. Jeg tviler sterkt på at hun ser for seg, eller har potensialet til å få kunder. Det er nok mer for å kunne starte noe selv med tittel PT. Tviler på at et er mulig å starte noe i det hele tatt. Tjener de greit, så er det jo bare å fortsette som de gjør. Trenger de derimot penger, bør de nok gjøre noe helt annet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poserings 'mosjon' vil jeg kalle dette. Hun strever veldig med seg selv og det å alltid se 'delikat' ut. Håper ikke unge jenter ser på dette her og blir inspirert. De må forstå dette er tilgjort, kunstig og ikke reelt. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Hun tar vel kun dette for å få den manglende formelle kompetansen det etterlyses bla her inne. Jeg tviler sterkt på at hun ser for seg, eller har potensialet til å få kunder. Det er nok mer for å kunne starte noe selv med tittel PT. Tviler på at et er mulig å starte noe i det hele tatt. Tjener de greit, så er det jo bare å fortsette som de gjør. Trenger de derimot penger, bør de nok gjøre noe helt annet. 

Hun har figurert i TeamPT-s lokaler i videoer på både egne og mannens kanaler. Hvis hun fullfører dette kurset, ender hun nok opp som PT der. Det virker som de synes det er veldig stas å ha fått de to inn i de billige og kjipe lokalene sine med trening av barn ned i 7-årsalder og innsugd mage. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...