Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg er ganske målløs av at en så ung gutt vises frem på den måten.  Teste biologisk alder? Atte hæ? Fint CBE oppdaterte Netfit siden hun leste her at det var 10 dager siden sist. Men med hva? Ukomfortabel og sidekikkende husmortøying? Med filter? Det er virkelig skremmende om man kan leve av dette sirkuset. For ikke å snakke om eksponeringen av datteren på gemalens konto. Skammelig! 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (28 minutter siden):

Må innrømme at jeg er ganske målløs av at en så ung gutt vises frem på den måten.  Teste biologisk alder? Atte hæ? Fint CBE oppdaterte Netfit siden hun leste her at det var 10 dager siden sist. Men med hva? Ukomfortabel og sidekikkende husmortøying? Med filter? Det er virkelig skremmende om man kan leve av dette sirkuset. For ikke å snakke om eksponeringen av datteren på gemalens konto. Skammelig! 

Hun er jo ikledd topp fra ICIW, så det betaler seg nok med umerket reklame...

Men ja, skammelig - det de holder på med burde vært straffbart, slik de utnytter små barn!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (22 timer siden):

Fruemannen viste fram en 13 år gammel gutt som en slags kunde hos han fra helga på IG. Uetisk spør du meg, men man gjør mye for penger i de kretser. 

Høl i huet og skremmende utvikling. Hvorfor er det ingen i treningssamfunnet eller barneidretten som advarer? I en uregulert og ukritisk bransje med knallhard konkurranse om kundene, kan dette spre seg til idrettslag og andre treningskonsepter.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på samme alder. Fotballaget hans regnes for å være overambisiøse og tenke for mye på elite. Likevel gjør de ikke noe som minner om dette.  Trenerne har utdannelse fra NIH. Filosofien er mest mulig ballkontakt og øvelser som ligner kampsituasjon. Så har de introdusert dem for styrke og har frivillig deltakelse på basistrening. Men med klare instruksjoner til oss foreldre om at dette skal vi ikke pushe og ikke gjøre for ofte, og at restitusjon må til hvis barnet har vært mye aktivt. De er ekstremt opptatt av at kroppene deres er i vekst og skal ha skånsom belastning.

Det er altså fotballtrenere med flere bachelor i barne- og ungdomsidrett som sier dette og ikke en halvstudert røver med ettårig PT-utdannelse og nettbaserte brevkurs. 

• Liker 41
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At barn er små voksne trodde jeg vi hadde gått bort i fra for lenge siden. Slik opplegget til LKE virker å være, høres det ut som han fortsatt tenker at barn bare er voksne i en mindre kropp.

• Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt influencet for første gang i mitt liv, av CBE, til å *IKKE* kjøpe ICIW treningstopp når jeg skulle ha et par nye nå. Styrte unna merket utelukkende fordi hun bruker det. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (7 timer siden):

Høl i huet og skremmende utvikling. Hvorfor er det ingen i treningssamfunnet eller barneidretten som advarer? I en uregulert og ukritisk bransje med knallhard konkurranse om kundene, kan dette spre seg til idrettslag og andre treningskonsepter.

Fordi alle i miljøet klør hverandre på ryggen, stort sett. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (41 minutter siden):

Hvorfor står hun ytterst på tærne i pausene mellom intervallene? Er det en greie?

For å se mest mulig tynn og delikat ut.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, leetha said:

Hvorfor står hun ytterst på tærne i pausene mellom intervallene? Er det en greie?

Absolutt ikke - hvis du ikke er sykelig opptatt av å se tynnest mulig ut til en hver tid...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, leetha said:

Dette kalles  plyo vetrical toe stretch og forbrenner opptil 3 kalorier i timen i motsetning til å bare stå stille.

kilde: meg selv

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke - hvis du ikke er sykelig opptatt av å se tynnest mulig ut til en hver tid...

Ok, aldri tenkt på at man ser tynnere ut ved å stå på tærne🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (9 minutter siden):

Det heter også: å stå på blogger-foten. Alle influensere løfter på en hæl slik at bare tærne er i bakken. Her har CBE funnet en genial måte å få løftet begge to på. *ironi 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (12 minutter siden):

Dette kalles  plyo vetrical toe stretch og forbrenner opptil 3 kalorier i timen i motsetning til å bare stå stille.

kilde: meg selv

Så det ER en greie😅🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
leetha skrev (32 minutter siden):

Det er nok mer det at rumpa skal strutte, når hun står på denne usedvanlige merkelige måten. 😆

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha deltatt på tosifret antall løpetimer på treningssenteret de siste månedene kan jeg melde at tåspiss-posituren kun praktiseres meget lokalt i Sarpsborg. Ikke sett en eneste person som har stått slik i pausen mellom intervallene. :opplyser:

• Liker 23
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (9 minutter siden):

Etter å ha deltatt på tosifret antall løpetimer på treningssenteret de siste månedene kan jeg melde at tåspiss-posituren kun praktiseres meget lokalt i Sarpsborg. Ikke sett en eneste person som har stått slik i pausen mellom intervallene. :opplyser:

Meget lokalt som i Kølåsparken😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (8 timer siden):

Har en sønn på samme alder. Fotballaget hans regnes for å være overambisiøse og tenke for mye på elite. Likevel gjør de ikke noe som minner om dette.  Trenerne har utdannelse fra NIH. Filosofien er mest mulig ballkontakt og øvelser som ligner kampsituasjon. Så har de introdusert dem for styrke og har frivillig deltakelse på basistrening. Men med klare instruksjoner til oss foreldre om at dette skal vi ikke pushe og ikke gjøre for ofte, og at restitusjon må til hvis barnet har vært mye aktivt. De er ekstremt opptatt av at kroppene deres er i vekst og skal ha skånsom belastning.

Det er altså fotballtrenere med flere bachelor i barne- og ungdomsidrett som sier dette og ikke en halvstudert røver med ettårig PT-utdannelse og nettbaserte brevkurs. 

Enig. Mange i denne alderen får problemer med knær, rygg mm pga overtrening/feil trening. Er det da bra å følge et opplegg hvor man oppmuntres til å overtrene? Var det 23 timer i døgnet ? Ungen er 13 år og går på skole. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...