Kollontaj Skrevet 4. januar 2024 #91881 Skrevet 4. januar 2024 irevin skrev (29 minutter siden): Minner meg om damene de skildret i tv-serien exit. Dager med mer en mindre NULL innhold De hadde i det minste noen menn som dro inn penger😬. 30 11
Pusern3 Skrevet 5. januar 2024 #91882 Skrevet 5. januar 2024 Sinccis skrev (17 timer siden): «Hun var veldig mager før, men ikke nå lenger?» 😯 Du sier at hun ikke er veldig mager? Hvilket annet ord enn mager kan man beskrive henne med nå egentlig? Tynn, kanskje? Ikke sterk og atletisk hvert fall. (Screenshot fra Instagram story) Dette er uten tvil å være mager og også elske å vise det frem. Lett også å se at brystene har silikon. 12
Pusern3 Skrevet 5. januar 2024 #91883 Skrevet 5. januar 2024 FruRosa skrev (3 timer siden): Jammen klarte hun å få til en do-selfie under feiringen av pappaen sin 65-års-dag også. Herreguuuud 5
Gjest issoras Skrevet 5. januar 2024 #91884 Skrevet 5. januar 2024 (endret) 9 hours ago, hvalstad45 said: CBE har til sammenligning ikke klart å få noe varig ut av ti år i rampelyset med massiv selvutlevering, jeg syns faktisk det er ganske merkelig at hun (DE, de er jo faktisk to om det og!) ikke har klart å bygge mer, det fascinerer meg. Er det egentlig så merkelig? Det krever forretningsteft og gode ideer å lykkes med å videreutvikle seg som influenser over et tiår. Eksempelet CBE viser jo bare at i influensernes spede begynnelse kunne "alle" lykkes, men for å lykkes over tid kreves det en egen evne til å utvikle og videreutvikle. Det har ikke CBE, og det synes jeg ikke er så rart, veldig mange mennesker, inkludert forretningsfolk og gründere mangler denne evnen. Det er jo helt fair det. Det er derfor vi stadig ser restauranter og butikker gå konkurs, folk går lei av konseptene som ikke utviklet seg. Markedet er tøft og det er de beste som overlever. At man kommer seg inn på markedet betyr ikke at man har det som skal til for å overleve der over tid. CBE og mannen har ikke det som skal til. At de feiler betyr ikke at de er helt håpløse, men business er ikke for alle. Det viser heller hvor dyktige de andre som har lyktes, har vært (og med en dose flaks). De hadde en gylden mulighet med covid og Netfit men somlet det vekk, og nå er de altfor sent ute med et konsept som treffer en snever målgruppe, med et fullstendig misvisende navn på enkelte av programmene (sterk og atletisk er en vits!). Endret 5. januar 2024 av issoras
LilleSnupp Skrevet 5. januar 2024 #91885 Skrevet 5. januar 2024 Ironisk at den ufiltrerte CBE ser mer sterk og atletisk ut enn den filtrerte versjonen, så hadde vært mer troverdig med den ufiltrerte versjonen. Dog har hun malt seg i et hjørne med kun å vist den filtrerte CBE i årevis. 32 1
~ Ada ~ Skrevet 5. januar 2024 #91886 Skrevet 5. januar 2024 (endret) issoras skrev (2 timer siden): Er det egentlig så merkelig? Det krever forretningsteft og gode ideer å lykkes med å videreutvikle seg som influenser over et tiår. Eksempelet CBE viser jo bare at i influensernes spede begynnelse kunne "alle" lykkes, men for å lykkes over tid kreves det en egen evne til å utvikle og videreutvikle. Det har ikke CBE, og det synes jeg ikke er så rart, veldig mange mennesker, inkludert forretningsfolk og gründere mangler denne evnen. Det er jo helt fair det. Det er derfor vi stadig ser restauranter og butikker gå konkurs, folk går lei av konseptene som ikke utviklet seg. Markedet er tøft og det er de beste som overlever. At man kommer seg inn på markedet betyr ikke at man har det som skal til for å overleve der over tid. CBE og mannen har ikke det som skal til. At de feiler betyr ikke at de er helt håpløse, men business er ikke for alle. Det viser heller hvor dyktige de andre som har lyktes, har vært (og med en dose flaks). De hadde en gylden mulighet med covid og Netfit men somlet det vekk, og nå er de altfor sent ute med et konsept som treffer en snever målgruppe, med et fullstendig misvisende navn på enkelte av programmene (sterk og atletisk er en vits!). Jo, det er meget spesielt å stå på stedet hvil, eller rettere sagt, gå bakover, etter så mange år. Det er ikke uvanlig å ikke gjøre suksess, men å sammenligne disse med andre grundere som går konkurs, er et hån. Mange grundere jobber knallhardt for å få til noe, men lykkes allikevel ikke. Disse bedriftseierne har på ingen måte vist noen grunder-sprit med pågangsmot og innsats, bare latskap og pinlig arroganse. For såvidt helt i tråd med den del av bransjen som tror at å knipse selfies av seg selv er stolthet verdt livets brød. Men det funker ikke lenger når du nærmer deg 40 og har holdt på i så lang tid. At de ikke har det som skal til for å lykkes i dag, er jeg dog helt enig i. Men en utvikling der du ender opp på toalettet, er sært. Endret 5. januar 2024 av ~ Ada ~ La til 21 5
Populært innlegg Inocybe Skrevet 5. januar 2024 Populært innlegg #91887 Skrevet 5. januar 2024 FruRosa skrev (11 timer siden): Jammen klarte hun å få til en do-selfie under feiringen av pappaen sin 65-års-dag også. Men i det minste et alright og relaterbart antrekk 👍. For en gangs skyld skriker det hverken Halloweenkostyme eller fest i Sarpsborg swingersklub. Hadde hun gått ut av toalettet, funnet seg noen som kunne ta et bilde, droppet filter (virkelig dropp de stygge filtrene!) og ikke posert heeeelt så tilgjort kunne det fint fungere som innhold for voksne småbarnsmødre som meg. Her er de definitivt det enkle relaterbare det beste. 50
Chrisssi Skrevet 5. januar 2024 #91888 Skrevet 5. januar 2024 Caroline mener vel fortsatt at det er nok at hun er seg selv, slik hun selv har uttalt. Da er det kanskje ikke så rart at hun i ren beundring av seg selv for det meste deler selfies. Men når man dras mot alle speil, inkludert både offentlige og private toaletter blir det bare veldig veldig rart. Jeg kjenner heldigvis ingen godt voksne damer som er så opptatt av seg selv som selfiedronninga av Sarpsborg. Men kreds for et fint og normalt antrekk på foreldrenes toalett. 30
Populært innlegg miamiamia Skrevet 5. januar 2024 Populært innlegg #91889 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Tenk å være så grisefornøyd med eget utseende, og tro at sine egne barn er noe hele verden faktisk har lyst å se (med lange lokker og madikken-snurr) at man nesten besvimer av sitt eget speilbilde når man må på dass for å pisse og drite og tenke "Shit, jeg er så fin, jeg må ta bilde av meg selv og dele på internettet så alle kan se hvor fin jeg er" ...og tenke at "DETTE ønsker folk å se på, de ønsker MEG for den jeg ER" Endret 5. januar 2024 av miamiamia 39 1 21
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 5. januar 2024 Populært innlegg #91890 Skrevet 5. januar 2024 Å tenke at en doselfie er noe man ikke bare skal poste, men også i stor grad, faktisk skal leve av, er virkelig et helt ellevilt og ganske skremmende konsept. 39 2 24
Frisk Frosk Skrevet 5. januar 2024 #91891 Skrevet 5. januar 2024 Og hvem er denne doselfie-dama her? https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno Filteret har lagt ene øyenbrynet til å gå til nesens midtlinje, mens det andre øyenbrynet synes å starte på linje med det øyets innerste øyekrok. Filteret har forstørret leppene og visket ut alt av naturlige linjer og farger fra ansiktet. Ansiktet som også er gjort tynnere enn det egentlig er, så tynt at de filler + filter-oppblåste leppene faktisk ser ut å nesten stikke utenfor kinnet. Og det hele toppes med et selvbeundrende, men ellers helt tomt, narkissosblikk i et helt mimikkløst filtrert ansikt. Hun fremstiller seg selv som en stiv plastdukke. Hele doselfie-fokuset er bare merkelig, men også ganske trist. Offentlige do, do på hoteller, do hos venner og bekjente. Livet fortelles gjennom hvilke doer som besøkes. Imaget bygges med doselfies. Ofte byttet ut med noen svette vridninger liggende på et treningsgulv. Eller et butikkvindu eller bilvindu som også blir virkemiddel for å formidle selvbeskuelsen. På en måte kan jeg forstå bruken av venner og families toalett for å ta bilder. Det er vel de færreste som ønsker at eget hjem skal blottes for hele verden for at CBE og LKE skal få slippe å ta seg en ordentlig jobb. Og da er vel venne- og familietoalettene kanskje stedet som er minst personlig av de personlige stedene, men som likevel viser at bedriftseier forflytter seg fra sted til sted utenfor eget dospeil og kjellerspeil. At annonsører ønsker å forbindes med dette, det er uforståelig, spesielt sett med bedriften(e)s historie. Dette blir bare verre og verre og mer og mer trist. Da hjelper det ikke med et fint og mer passende antrekk for anledningen. 42 7
Gjest issoras Skrevet 5. januar 2024 #91892 Skrevet 5. januar 2024 4 hours ago, ~ Ada ~ said: Jo, det er meget spesielt å stå på stedet hvil, eller rettere sagt, gå bakover, etter så mange år. Det er ikke uvanlig å ikke gjøre suksess, men å sammenligne disse med andre grundere som går konkurs, er et hån. Mange grundere jobber knallhardt for å få til noe, men lykkes allikevel ikke. Disse bedriftseierne har på ingen måte vist noen grunder-sprit med pågangsmot og innsats, bare latskap og pinlig arroganse. For såvidt helt i tråd med den del av bransjen som tror at å knipse selfies av seg selv er stolthet verdt livets brød. Men det funker ikke lenger når du nærmer deg 40 og har holdt på i så lang tid. At de ikke har det som skal til for å lykkes i dag, er jeg dog helt enig i. Men en utvikling der du ender opp på toalettet, er sært. Mange gründere jobber knallhardt, men mange jobber ikke hardt, eller ikke målrettet. Mange virrer bare rundt. Det er ikke et hån, men gründer er jo ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan forsøke seg. Og derfor er det absolutt ikke så rart at noen i utgangspunktet ganske vanlige mennesker ikke lykkes over tid med sin bedrift. Det er ikke meget spesielt, det er ganske vanlig, men de fleste står ikke på stedet hvil med 300 000 tilskuere. Nei de har ikke vist noen gründerspirit, det er jo nettopp poenget mitt. De har ikke det som trengs. Det har ikke jeg heller. 🤷♀️
Frisk Frosk Skrevet 5. januar 2024 #91893 Skrevet 5. januar 2024 Kurven for følgere siste tre ukene ser mest ut som en fjelltopp: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno Pluss nesten 500 følgere pga. en konkurranse som ikke annonsertes iflg. lovverket. Og vips, minus 400 følgere etter det som ellers er et høydepunkt i året. Dagens tall viser 300 033 følgere, så da tar det vel ikke mange ukene før det igjen er blitt såpass langt under 300 000 følgere at det enten gjøres et stunt for å få oppmerksomhet, eller det tilkommer noen hundre følgere igjen på uforståelig vis, om man skal gå ut fra bedriftens vanlige historikk. 15 8
Piggi Skrevet 5. januar 2024 #91894 Skrevet 5. januar 2024 miamiamia skrev (1 time siden): Tenk å være så grisefornøyd med eget utseende, og tro at sine egne barn er noe hele verden faktisk har lyst å se (med lange lokker og madikken-snurr) at man nesten besvimer av sitt eget speilbilde når man må på dass for å pisse og drite og tenke "Shit, jeg er så fin, jeg må ta bilde av meg selv og dele på internettet så alle kan se hvor fin jeg er" ...og tenke at "DETTE ønsker folk å se på, de ønsker MEG for den jeg ER" Jeg kunne tenkt meg å vært flue på veggen når hun tar disse doselfiene. Lurer på hvor lang tid hun bruker, og hvor lenge hun står og nyter seg selv før hun finner ett bilde hun er fornøyd med🙄. Litt «behind the scenes» hadde nok gjort at følger tallene hadde steget skal du se…. Jeg tror at hun, sånn som røykere sitter å tenker på «når kan jeg gå å ta meg en røyk», tenker i ett hvert selskap på» når kan jeg gå på do og se meg i speilet». 34 3
Linazer Skrevet 5. januar 2024 #91896 Skrevet 5. januar 2024 Et eksempel til etterfølgelse. https://www.vg.no/rampelys/i/rlqVzK/marion-ravn-om-morsrollen-jeg-er-veldig-glad-for-at-jeg-faar-oppleve-det 4 4
Kollontaj Skrevet 5. januar 2024 #91897 Skrevet 5. januar 2024 Ikke sikker på om filter kan forklare alt, måten CBE snakker på er jo helt forandret fra 2019. Sammenlignet med https://www.instagram.com/reel/C1pbn4cIPkk/?igsh=ZnJwbXJieHVrZGpo Mulig det er leppene. 5 5
Surikatt Skrevet 5. januar 2024 #91898 Skrevet 5. januar 2024 Chrisssi skrev (6 timer siden): Caroline mener vel fortsatt at det er nok at hun er seg selv, slik hun selv har uttalt. Da er det kanskje ikke så rart at hun i ren beundring av seg selv for det meste deler selfies. Men når man dras mot alle speil, inkludert både offentlige og private toaletter blir det bare veldig veldig rart. Jeg kjenner heldigvis ingen godt voksne damer som er så opptatt av seg selv som selfiedronninga av Sarpsborg. Men kreds for et fint og normalt antrekk på foreldrenes toalett. Spørsmålet er hvorfor hun beundrer den filtrerte versjonen av seg selv og ikke slik hun egentlig ser ut. På dette bildet er ansiktet endret totalt og dette gjør hun bevisst gang på gang. Det sier meg at hun har et problematisk forhold til kropp og utseende. Hvem tror hun at hun lurer? 24
~ Ada ~ Skrevet 5. januar 2024 #91899 Skrevet 5. januar 2024 issoras skrev (4 timer siden): Mange gründere jobber knallhardt, men mange jobber ikke hardt, eller ikke målrettet. Mange virrer bare rundt. Det er ikke et hån, men gründer er jo ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan forsøke seg. Og derfor er det absolutt ikke så rart at noen i utgangspunktet ganske vanlige mennesker ikke lykkes over tid med sin bedrift. Det er ikke meget spesielt, det er ganske vanlig, men de fleste står ikke på stedet hvil med 300 000 tilskuere. Nei de har ikke vist noen gründerspirit, det er jo nettopp poenget mitt. De har ikke det som trengs. Det har ikke jeg heller. 🤷♀️ Ser jeg fikk det til å høres ut som jeg mente du hånet. Beklager, det mente jeg ikke, vi er nok veldig enige. Det er ikke meget spesielt ikke å lykkes, det er utbredt. Det er meget spesielt å ha så lav arbeidskapasitet og produsere så lite som de gjør, når dette er fulltidsjobben til to stk mennesker. Om ikke suksess, så må en kunne forvente mer enn kaffe og trutmunn. 14
K_mb Skrevet 5. januar 2024 #91900 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Inocybe skrev (9 timer siden): Men i det minste et alright og relaterbart antrekk 👍. For en gangs skyld skriker det hverken Halloweenkostyme eller fest i Sarpsborg swingersklub. Hadde hun gått ut av toalettet, funnet seg noen som kunne ta et bilde, droppet filter (virkelig dropp de stygge filtrene!) og ikke posert heeeelt så tilgjort kunne det fint fungere som innhold for voksne småbarnsmødre som meg. Her er de definitivt det enkle relaterbare det beste. Antrekket er definitivt et av de bedre antrekk hun har speilet seg i. Men når det er sagt så tror jeg neppe hun appellerer til den gjengse småbarnsmor. De fleste småbarnsmødre har jobb utenfor hjemmet, de har ikke tid eller ork til å style seg i hverdagen, det er en kamp mot klokken da unger skal fraktes og hentes hit og dit både før og etter arbeidstid. Hvem har tid til å daffe rundt og dokumentere kaffekopper, antrekk og å stille seg opp for bilder? De aller fleste småbarnsmødre eller mødre generelt har ikke tid eller ork til sånt, de setter heller pris på barnefri en gang i blant hvor de kanskje kan pynte seg for en tur på restaurant, byen ,eller venninnekveld. Er selv godt voksen småbarn-og storbarnsmor og kjenner med det mange foreldre gjennom barnas omgangskretser. Alle lever et helt annet liv med fokus på helt andre ting enn CBE, hun appellerer nok mer til mennesker som jakter det "perfekte" og uoppnåelige eller en rollemodell for de som jakter på et tynnere seg, da det er det perfekte og uoppnåelige er det som blir fremstilt, et bedagelig liv hvor utseende (med filter og redigering) og kontinuerlig egentid er i fokus, med innslag av barn med striglet hår, pene klær og store smil. Det er ikke hverdagen til mødre generelt og med det ikke en person/influencer mødre relaterer seg med, tvert imot så er det en helt annen verden og virkelighet enn de fleste mødre lever i, og det selv om hun kler seg alright. Endret 5. januar 2024 av K_mb 17 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå