Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Nei, den arbeidsstillingen var ny. Ergoterapeuten som holdt kurs for oss forrige uke, hadde fått sjokk. 😬 

I mens fortsetter LKE å briljere på X med sine historiekunnskaper om Israel. 

Bruker aldri X/Twitter, men sjekka hva slags morsomheter han har å by på der inne. Det første som slår meg er at han må bruke mye tid der inne. På å være en besserwisser, krangle og komme med sine meninger. Hverdagen er nok ikke så veldig travel allikevel.

• Liker 30
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Gjest NordreSving
Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

I følge de nyeste skattelistene og  influenceres inntekt ligger hun så å si i bånn. Med 540’ ca. Blir ikke noe luksusliv av det.

https://www.nettavisen.no/kjendis/funkygine-falt-fra-toppen-dette-er-den-best-betalte-influenseren/s/5-95-1499737

Det ser ut som de fleste i bransjen har stor nedgang. 

Tallene for CBE det hun har tatt ut i lønn, altså personinntekt, men de følger jo trenden til Treasures som er bedriften de kjører annonsesalget og SoMe-virksomheten gjennom. Der var det også omsetningsfall og røde tall for første gang i 2022. 

https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000

Proff viser også at LKE har opprettet AS «Coached by Eriksen» i november 2022. Det blir interessant å få dokumenterte tall på hans virksomhet når tallene foreligger neste år. 

Skrevet
Snødronninga skrev (9 timer siden):

Bruker aldri X/Twitter, men sjekka hva slags morsomheter han har å by på der inne. Det første som slår meg er at han må bruke mye tid der inne. På å være en besserwisser, krangle og komme med sine meninger. Hverdagen er nok ikke så veldig travel allikevel.

Det paradoksale er at han selv holder på sånn som han hevder og kritiserer at "vi" gjør - sitter og slenger med leppa på nett om ting han ikke har greie på, eller burde bry seg med. Han må være `forferdelig sjalu!! -  og han burde få seg et liv`. 

• Liker 27
  • Nyttig 9
Skrevet
NordreSving skrev (2 timer siden):

Det ser ut som de fleste i bransjen har stor nedgang. 

Det ligger i sakens natur at blogging og influensing er et blaff som vil erstattes av nye trender som vi ennå ikke har oppdaget. Før kunne en hallodame i TV eller en avdanket kjendis holde det gående i årevis som fyllstoff i Se&Hør og spe på inntekten med flere hundre tusen for Hjemme hos-reportasje eller feriebilder. Blogging var i vinden noen år før influencerne forsvant til TikTok, Insta og Snap. Nå begynner kundene å gå lei av dette formatet, og den som ikke har flere ben å stå på eller er sent ute, kommer til å bukke under.

Treasures er sent ute. Markedet er mettet for personalisert trening, og det florerer av apper og langt mer avanserte high-tech treningsplattformer som tilbyr sine tjenester til samme eller lavere pris. Man kan heller ikke konkurrere i dette markedet uten utdannelse eller erfaring når alle konkurrentene har utdannelse og erfaring. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Fruen tjente 543 847 i 2022
Herr Eriksen tjente 350 764 (så litt over en på uføretrygd..) 
De skriver vel en del av på firma og får spons så de klarer seg sikkert greit. Dem sitter nok på penger fra glansdagene også. Men ikke noe voldsom høy lønn å skryte av i treasures as.. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Det paradoksale er at han selv holder på sånn som han hevder og kritiserer at "vi" gjør - sitter og slenger med leppa på nett om ting han ikke har greie på, eller burde bry seg med. Han må være `forferdelig sjalu!! -  og han burde få seg et liv`. 

Han sitter jo på nett i tide og utide og slenger ut masse om trening og fotball, nå også krigen i Gaza. Han bør iallfall få seg et liv, som du skriver! Men så var det den berømmelige bjelken i eget øye, da…

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
1 hour ago, Katten89 said:

Fruen tjente 543 847 i 2022
Herr Eriksen tjente 350 764 (så litt over en på uføretrygd..) 
De skriver vel en del av på firma og får spons så de klarer seg sikkert greit. Dem sitter nok på penger fra glansdagene også. Men ikke noe voldsom høy lønn å skryte av i treasures as.. 

Men han har vel strengt tatt ingen jobb. Han driver et luftslott uten kunder og bruker all sin tid på netthat og trening av seg selv. Den inntekten han er oppført med må være lønn han tar ut fra treasure, altså penger caroline har tjent på reklame?

• Liker 40
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Han sitter jo på nett i tide og utide og slenger ut masse om trening og fotball, nå også krigen i Gaza. Han bør iallfall få seg et liv, som du skriver! Men så var det den berømmelige bjelken i eget øye, da…

Han får veldig lite respons og likes på tweetene sine (som stort sett er på engelsk…)..det som skaper mest blest er tweets om fotball..men som regel fordi han også der kverulerer og irriterer..

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Han minner meg om livets harde skole damene på 50 + på facebook.

• Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, Isild said:

Jeg ser heller ikke hva han egentlig "jobber" med. Han er "medheng" på Caroline sin rest av en bloggkarriere. Han tar bilder og dronevideoer av henne, og bruker åpenbart endel tid på å redigere disse - men det kan i beste fall kalles å hjelpe kona med hennes jobb. 

Netfit er bare et tullete luftslott, hans egen coachopplegg er så hemmelig (ikke-eksisterende) at ingen finner ut hvordan de hverkan skal lese om det eller bestille tjenestene. 

Utover dette driver han med egentrening og noen helt medium langløp på mosjonistnivå. 

Han er prototypen på den sjalu, sinte mannen som sitter og raljerer på nettet - for å fremstå smart - som substitutt for manglende karriere og "eget liv". 

The irony! 

Det kan umulig stå bra til i heimen med en mann som ikke har jobbet på hvor mange år? Har han jobbet siden han sluttet å spille fotball? 

• Liker 17
Skrevet (endret)
Nutz skrev (4 minutter siden):

Det kan umulig stå bra til i heimen med en mann som ikke har jobbet på hvor mange år? Har han jobbet siden han sluttet å spille fotball? 

Han tar selfiier av dama

Gjemt i kunstige busker

Endret av Korsihalsen
  • Liker 18
Skrevet
Nutz skrev (6 minutter siden):

Har ikke hørt at han har jobbet med noe, så han har nok bare hatt denne "sidekick"-rollen i konas influencerbedrift. 

Det står ikke akkurat side opp og side ned om imponerende business HAN har skapt for å si det forsiktig. Det er jo ikke rart man er sjalu! 

• Liker 16
Skrevet

De coacher jo kun seg selv.

• Liker 16
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det er bra med litt motvekt til hun TM-venninna som kun ser saken fra en side. 

Skrevet
3 hours ago, Felis said:

De første årene i Treasures vil jeg absolutt si han hadde en jobb. Han tok jo de fleste bildene til bloggen og det var sikkert tidkrevende med tanke på all etterbehandlingen. I dag er denne delen av jobben gjort overflødig takket være mobiltelefoner og filtere.

Han var også kombinert livvakt/sjåfør/armcandy for Caroline. Før var han med på absolutt alt hun deltok på og de fremsto i høyeste grad som et par. Etter stalkerepisoden virker det som om Caroline foretrekker å gjøre ting alene, og LKE har ikke lenger en synlig rolle i bedriften. Det ble ekstra tydelig da 40 årsdagen hans gled forbi uten så mye som en ballongbue. LKE er ikke lenger content i bedriften, den rollen er overtatt av den yngre generasjonen med rent rulleblad.

Caroline selv sier han bruker mye tid på kontoret, hvor han "jobber med Netfit". Det høres rart ut at Netfit er så mye jobb for LKE, all den tid hun hevder at hun svarer på alle spørsmål. Men jeg har alltid tenkt at LKE tar seg av mye av det kjedelige forefallende arbeidet som hører med en slik bedrift. Jeg vet at det er han som sender ut regninger, og jeg tipper at det er han som står for resten av regnskapet også (kun basert på inntrykket jeg har av Caroline). Når hver eneste is skal føres inn i regnskapet, så er det ganske tidkrevende og kjedelig.

Videre vet vi at han legger ned betydelige ressurser i å spore opp kritikere på nett. Og så må vi ikke glemme at han både er fotballekspert og Midtøstenekspert på Twitter, slikt tar mye tid...

Hadde jeg vært Caroline hadde jeg blitt fryktelig frustrert over å ha en slik snylter i bedriften. Hun har strengt tatt ikke inntekt nok til å fø på en trofekone. Men de er sikkert fornøyd med ordningen, og det er det viktigste.

Han hadde et visst potensiale som fotograf, før han tok den utdannelsen i NY (?) som ble etterfulgt av den dystre, mørke stilen. Han tok veldig greie bilder, og kunne nok fint gått videre den veien. Han har helt tydelig innsikt i det tekniske, og kunne nok fortsatt å utvikle seg som fotograf om hadde ønsket det.

Men jeg får inntrykk av at de begge to er fastkjørt i hva som har fungert tidligere. Selv de må jo etterhvert merke når pengene glimrer med sitt fravær med den livsstilen de har vent seg til.

En av de største farene med å fronte den "perfekte" livsstilen er jo selvsagt at det sjelden er like perfekt bak kamera. Alle ekteskap går igjennom faser fordi vi mennesker utvikler oss. Vi unner selvsagt alle gode, sunne forhold, men jeg ser utfordringene med å leve bak en fasade dersom man er inne i en mindre bra periode.

Jeg spekulerer ikke i om CBE har utfordringer på hjemmeplan, men jeg tenker at dersom dette skulle skje er det vanskeligere å holde fasaden enn for oss grandiosaspisende kjellerbeboere. Spesielt om man har møtt hverandre unge og knapt vet hvem man er uten den andre personen. Både Caroline og LKE virker som de  er forankret i hvem de var en gang for en del år siden, det er sjelden positivt om man skal utvikles som person.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Umulig å gjengi helt. Men ligger på instanavigation.com henriktroy (og på "vanlig" IG så klart)

image.thumb.png.63f79502720f6ccad90f9fe5fc65bba2.pngimage.png.7869a303a88bdf825c0e8bd0593a9221.png

image.thumb.png.c123ae236438ab00fcfac7266f160eb4.png 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...