Klink Skrevet 10. oktober 2023 #89161 Del Skrevet 10. oktober 2023 (endret) CityCityBangBang skrev (8 timer siden): Han beskriver vel egentlig bare det som vises. Tørr pasta uten noen saus, og reker der tarmen ikke er fjernet. 😉 Jeg måtte sjekke og det var saus der, så ikke tørr ut. Rekene stemmer nok da 🤣 Endret 10. oktober 2023 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 10. oktober 2023 #89162 Del Skrevet 10. oktober 2023 Nok en feilinformasjon. Man bør ikke løpe med løperlækne: Lurer virkelig på hva det er Netfitcoachen tenker med. 23 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 10. oktober 2023 #89163 Del Skrevet 10. oktober 2023 Hun har heldigvis fin hestehale på trening, da. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 10. oktober 2023 #89164 Del Skrevet 10. oktober 2023 9 minutter siden, Stargaze said: Nok en feilinformasjon. Man bør ikke løpe med løperlækne: Lurer virkelig på hva det er Netfitcoachen tenker med. Det her er totalt uansvarlig! Jeg måper! Hvordan kan de bare lire av seg noe sånt! Den siden der er jo farlig. 34 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MFO Skrevet 10. oktober 2023 #89165 Del Skrevet 10. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (14 timer siden): Du har helt rett. Men det er ikke annet å forvente. Hun har riktignok et 3 mnd yoga-nettkurs med 3-4 helgesamlinger. Men Caroline Berg Eriksen hun har ingen utdanning innen styrketrening, kondisjonstrening, eller nok anatomi/fysiologi til å gi "faglige" svar til betalende kunder! Og for riktig å understreke sin totalt fraværende faglige kvalitet, så toppes det med et bilde som er umerket/skjult reklame for ICIW og umerket for (veldig) retusjert person. Om det ikke var for at de tre siste pt'ene frivillig har inngått et samarbeid med Netfit AS, så kunne jeg nesten syntes synd i dem. For den manglende kunnskapen og manglende profesjonaliteten som CBE og Netfit AS viser her, det er et inntrykk som også disse tre vil få på sitt rykte. De kan rømme det synkende skipet nå før de knapt har begynt samarbeidet. Gjør de det ikke tror jeg de senere vil angre veldig på at de ikke kom seg bort tidsnok. Jeg er enig i at disse to åpenbart mangler en del kunnskap for å gi råd til betalende kunder. Det jeg dog er uenig i er at slik kunnskap kun kan tilegnes via formell utdannelse. Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære, og på denne måten tilegne seg god kunnskap som helt klart kan formidles videre. Problemet er i mine øyne ikke at de mangler vekttall da det i seg selv ikke sikrer god kunnskap. God kunnskap tilegnes fra gode kilder og via et ønske om å lære.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. oktober 2023 #89166 Del Skrevet 10. oktober 2023 MFO skrev (41 minutter siden): Jeg er enig i at disse to åpenbart mangler en del kunnskap for å gi råd til betalende kunder. Det jeg dog er uenig i er at slik kunnskap kun kan tilegnes via formell utdannelse. Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære, og på denne måten tilegne seg god kunnskap som helt klart kan formidles videre. Problemet er i mine øyne ikke at de mangler vekttall da det i seg selv ikke sikrer god kunnskap. God kunnskap tilegnes fra gode kilder og via et ønske om å lære.. Uenig mht Eriksen-paret, som har uttalt at man kan lese forskning som man vil. 16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 10. oktober 2023 #89167 Del Skrevet 10. oktober 2023 hvalstad45 skrev (1 time siden): Det her er totalt uansvarlig! Jeg måper! Hvordan kan de bare lire av seg noe sånt! Den siden der er jo farlig. Rapporter dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 10. oktober 2023 #89168 Del Skrevet 10. oktober 2023 Sjekk storien til funkygine, hun inviterer til trening med brødrene i kveld. Her snakker vi om en som ser andre og inkluderer, noe som er svært fjernt for de i Sarpsborg. 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 10. oktober 2023 #89169 Del Skrevet 10. oktober 2023 MFO skrev (1 time siden): Jeg er enig i at disse to åpenbart mangler en del kunnskap for å gi råd til betalende kunder. Det jeg dog er uenig i er at slik kunnskap kun kan tilegnes via formell utdannelse. Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære, og på denne måten tilegne seg god kunnskap som helt klart kan formidles videre. Problemet er i mine øyne ikke at de mangler vekttall da det i seg selv ikke sikrer god kunnskap. God kunnskap tilegnes fra gode kilder og via et ønske om å lære.. Hvem som helst kan lære slikt til eget bruk ja, men uenig i at det da kan brukes til å formidle kunnskap videre. Hvordan skal man kvalitetssikre informasjonen man får om ikke vedkommende som formidler den er utdannet på et vis? 19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 10. oktober 2023 #89170 Del Skrevet 10. oktober 2023 Angående svaret de ga på løperkne, jeg har googla litt fordi jeg har rett og slett ikke peiling. Overalt står det akkurat det motsatte, fant dette på Skadefri: Kroppen trenger hvile, og forskningen viser at belastningsstyring, altså å regulere hvor mye og hvor hardt man trener, er et viktig tiltak for å bli bedre. Husk at det er under hvile man bygger seg opp og blir sterkere. Ofte vil det derfor være anbefalt å midlertidig avstå fra aktiviteter eller trening som gjør vondt, og ikke være redd å å ta en fridag. Man kan likevel holde seg i god fysisk form ved å drive med annen og smertefri treningsform. Det kan være svømming eller andre treningsformer du synes er gøy. Her vil en erfaren fysioterapeut være til god hjelp. https://skadefri.no/kroppsdeler/kne/loperkne/?p=16 En hviledag ville vært krise for dem, de vet ikke hva restitusjon er for noe. Å gi feil råd til personer som er skadet er virkelig ikke bra, når skal noen si i fra til dem?! 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 10. oktober 2023 #89171 Del Skrevet 10. oktober 2023 Snødronninga skrev (2 minutter siden): (…) Å gi feil råd til personer som er skadet er virkelig ikke bra, når skal noen si i fra til dem?! Bare å begynne det. Alle må rapportere og motsi dem, men de fleste mener bare ting her.. Og ja, jeg både rapporterer og motsier dem. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 10. oktober 2023 #89172 Del Skrevet 10. oktober 2023 Ishwanvile skrev (3 minutter siden): Bare å begynne det. Alle må rapportere og motsi dem, men de fleste mener bare ting her.. Og ja, jeg både rapporterer og motsier dem. Det gjør vel også flere her vil jeg tro, men man blir bare begrenset eller blokkert. Evt får man et besserwisser svar i innboksen. Jeg tenkte mer på folk rundt dem, andre treningsprofiler o.l. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 10. oktober 2023 #89173 Del Skrevet 10. oktober 2023 Snødronninga skrev (Akkurat nå): Det gjør vel også flere her vil jeg tro, men man blir bare begrenset eller blokkert. Evt får man et besserwisser svar i innboksen. Jeg tenkte mer på folk rundt dem, andre treningsprofiler o.l. Man må fortsette å rapportere til IG og Facebook osv. Hva andre rundt dem gjør får man ikke gjort noe med. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 10. oktober 2023 #89174 Del Skrevet 10. oktober 2023 Ishwanvile skrev (1 minutt siden): Man må fortsette å rapportere til IG og Facebook osv. Hva andre rundt dem gjør får man ikke gjort noe med. Man får ikke rapportert og gitt tilbakemelding når man er blokkert, men for de som ikke er det - selvsagt, kjør på. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. oktober 2023 #89175 Del Skrevet 10. oktober 2023 MFO skrev (2 timer siden): Jeg er enig i at disse to åpenbart mangler en del kunnskap for å gi råd til betalende kunder. Det jeg dog er uenig i er at slik kunnskap kun kan tilegnes via formell utdannelse. Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære, og på denne måten tilegne seg god kunnskap som helt klart kan formidles videre. Problemet er i mine øyne ikke at de mangler vekttall da det i seg selv ikke sikrer god kunnskap. God kunnskap tilegnes fra gode kilder og via et ønske om å lære.. Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære. Det kan muligens, for friske, være nok til at de selv forebygger skader hos seg selv. Men NEI, man kan slik IKKE tilegne seg "god kunnskap som helt klart kan formidles videre"! Man kan kanskje dele erfaring med en venn, men man er på INGEN måte der at man skal legge det ut som bedriftsinnhold og ta penger for det! Unnskyld meg, men jeg blir f..n så forb...a på slike uvettige utsagn som du her forsvarer Caroline Berg Eriksen og Netfit AS med! Om noe - så bekrefter det innlegget til Netfit AS / CBE om løpers kne mer enn noe annet at selv om de pr. i dag har seks pt'er og CBE som ikke har noen som helst utdanning innen kondisjonstrening, styrketrening, så er det INGEN kvalitetskontroll på hva de holder på med! Det kan for noen - merk kan for noen - gå an å jogge rolig selv om man får runner's knee. Men for de aller fleste så er det ikke hverken mulig eller anbefalt! Videre, hvis man er blant de få som kanskje kan fortsette å løpe, tross runner's knee, så er det en rekke faktorer man først må vurdere og også ting man skal ta hensyn til hvis man skal gjøre det, og CBE/Netfit AS skriver ingenting om dette. Dette er HELT uforsvarlig! De skriver ingenting om hva årsakene ofte er og hva man må ta tak i for både å bli bra igjen og forebygge å få samme problemene igjen. Det er ingen interesse for eller kunnskap eller en gang nysgjerrighet overfor den tilsynelatende betalende kunden som spør - hvorfor fikk den nå løperkne, hva skjedde forut, hvordan er personens helse, er det en erfaren løper eller er det en nybegynner, hvordan er generell styrke i kroppen, har personen fotproblemer, løper personen i sko som er helt feil for dens kropp og belastning nå, hvor raskt har personen ev. økt treningsmengde, hvordan er kosthold og livsstil, belastning ellers i livet? Har personen en benlengdeforskjell? Hvilken type jobbelastning har personen? Neida, Caroline Berg Eriksen og de andre pt'ene i Netfit AS, de gir blaffen i slikt - for de mener at man bør fortsette å løpe, og kommer med litt løst pjatt om at man må tilpasse det "vevet", som om hvermansen forstår hvordan man skal vurdere hva "vevet" tåler når Netfits egne medarbeidere ikke en gang greier å formidle noe rundt akkurat det selv... Og det tredje punktet - jeg er usikker på om jeg skal le eller gråte av det punktet. Om ikke annet så viser det at de ikke kan noe som helst om dette. Og hvis det mot formodning er noen i Netfit som kan og som har godkjent dette innlegget, så viser de at det er enorm forskjell på å kunne noe teoretisk og å kunne det godt nok til å kunne formidle kunnskap på en trygg og god måte. Men det tredje punktet viser at det ikke bare er formidlingsevne det skorter på, det er også kunnskapen. Det Netfit AS med sine andre pt'er og Caroline Berg Eriksen her gjør burde vært straffbart! Svarene som gis til en med overbelastning av hofte er ikke bedre. Netfit AS avslører så tydelig store, store hull i kunnskap og forståelse av hvordan kroppen henger sammen - eller totalt manglende evne til å formidle det de kan. Inntrykket er at det er mangler i begge deler. Det er også tragisk å se hvordan den ene nye pt'en i dag står og poserer seg tynnere og til større rumpe før hun viser tunge øvelser for ben/bak. Dette viser at Netfit AS, også for minst en av de tre nye pt'ene som har tilsluttet seg dem også først og fremst er en kanal for å få posere selv. 16 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 10. oktober 2023 #89176 Del Skrevet 10. oktober 2023 Sjekk story til Funkygine, her er der også jogging og hund men uretusjert og ikke oppstilt og uekte. Får lyst å løpe en tur i skauen! Og ikke minst; hun bruker stemmen sin til å sette fokus på viktige ting i samfunnet (mental helse). Fokus utover - ikke inn på seg selv og utseende. Motiverer i massevis , milesvis fra cbe/netfit, som bare er ren spikka se-på-meg-plattform. 32 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. oktober 2023 #89177 Del Skrevet 10. oktober 2023 ingo skrev (13 minutter siden): Sjekk story til Funkygine, her er der også jogging og hund men uretusjert og ikke oppstilt og uekte. Får lyst å løpe en tur i skauen! Og ikke minst; hun bruker stemmen sin til å sette fokus på viktige ting i samfunnet (mental helse). Fokus utover - ikke inn på seg selv og utseende. Motiverer i massevis , milesvis fra cbe/netfit, som bare er ren spikka se-på-meg-plattform. Det blir åpenbart at Netfit AS og CBE og nå også en av Netfits andre pt'er i dag overhodet ikke følger med i samfunnet. Verdensdagen for psykisk helse - og pt'en og CBE er mer opptatt av å posere enn noe annet. Det med at Netfit har som mål å spre helse til folk, det er jo bare ironisk. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 10. oktober 2023 #89178 Del Skrevet 10. oktober 2023 EmilieH skrev (2 timer siden): Sjekk storien til funkygine, hun inviterer til trening med brødrene i kveld. Her snakker vi om en som ser andre og inkluderer, noe som er svært fjernt for de i Sarpsborg. Og nå har hun fått treningsglade rundt om i landet til også å invitere til inkluderende pop-up-treninger i kveld. Skikkelig kult, og fint! 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 10. oktober 2023 #89179 Del Skrevet 10. oktober 2023 FruRosa skrev (4 timer siden): Hun har heldigvis fin hestehale på trening, da. Hele storyen i dag er jo bare tragisk, rumpe ut, mølleløping med mini-shorts, posering og selvbeundring, ser jo ærlig talt helt sykt i hodet ut! 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 10. oktober 2023 #89180 Del Skrevet 10. oktober 2023 ingo skrev (6 minutter siden): Hele storyen i dag er jo bare tragisk, rumpe ut, mølleløping med mini-shorts, posering og selvbeundring, ser jo ærlig talt helt sykt i hodet ut! Pleier ikke du å stå på tærne og balansere mellom intervalldragene altså? Helt naturlig å gjøre på jobben en tirsdag formiddag spør du meg. 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå