Frisk Frosk Skrevet 7. oktober 2023 #89061 Del Skrevet 7. oktober 2023 Felis skrev (6 minutter siden): Jeg kan ikke tenke meg at det e den eneste grunnen, men et kosthold bestående av karbohydrater er langt mer i tråd med parets nye økonomiske situasjon enn lavkarbo... Dette har jeg nevnt noen ganger før, men jeg fatte ikke at paret ikke bruker sin nye økonomiske situasjon mer bevisst i bedriften sin? I disse dyrtider, så er de i samme båt som en hel haug andre nordmenn, som har levd litt over evne og nå må stamme livreima. I en tid hvor de åpenbart må snu skuta, så hadde det kanskje vært en ide å henvende seg til denne gruppen, i stedet for å tviholde på at følgermassen skal være "kjøpesterke"? Eller "følgere med god økonomi og fast inntekt", i følge Kontent. (hvor har de det fra?) De kan jo begynne med maten. "Hvordan lage billig middag som metter" i stedet for å tviholde på at middagen er sunn? Et kosthold blottet for grønnsaker, og med overvekt av pasta er ikke sunt, uansett hvor mange ganger paret hevder det, men det er billig. Og siden Caroline dropper kjøtt blir det enda billigere. Her har de masse å komme med til småbarnsfamilier med stram økonomi. De kan også bidra masse til hvordan få ferien billigst mulig. Hvorfor ikke dele triksene de selv bruker? Kjør gjerne til Gøteborg og ta et nattfly, så flybillettene ikke spiser opp hele feriebudsjettet. Eller bo gjerne i campinghytte på Hunderfossen, det kan være veldig fint. Lars Kristian klager over fyringsutgiftene i det gamle huset deres, hva med å dele noen sparetips? Jeg er sikker på at de tar noen grep, med dagens strømpriser, og det er sikkert mange av følgerne deres som bor i hus med tilsvarende isolasjon... Jeg kan komme med masse eksempler, men poenget er at jeg synes det er så innmari rart at de ikke benytter seg av dette. Det er ingen skam og spare penger og det skinner jo igjennom at de gjør det. Da blir det merkelig å tviholde på et narrativ hvor både de og følgerne er i en annen økonomisk liga enn de egentlig er... Jeg tror det er mange årsaker til at de ikke endrer noe. På ene siden tror jeg ikke lenger de har evnen. Eller evnene hadde de nok hatt, men de viser ikke at de har noen som helst vilje og gjennomføringsevne til å gjøre det. I tillegg har de så grundig malt seg selv inn i et hjørne med narrativet sitt. Det narrativet har de skapt på en måte at det er fullstendig innvevd i hvem de er selv også. Da tror jeg det blir skremmende og nesten uoverkommelig å skulle fjerne narrativ-veven fra egen identitet. Og de viser jo med alt de gjør at de faktisk ikke ønsker et annet narrativ. Jeg tror de også er veldig klar over at de ikke har noe troverdighet igjen, ergo forsøker de å heve seg over andre, for å slippe å frontes med egen manglende troverdighet. Det med kosthold tror jeg heller ikke de kan satse på. Det ene er at de faktisk ikke har utdannelse i det. Det andre er at de driver Netfit AS som liksom skal fronte sunt kosthold (men som fremstår som en høykarboblogg). "Privat" har de altfor lenge nå frontet høykarbo og minimalt med grønnsaker, for lite proteiner og fett mtp. treningsmengden. Så de bør holde seg laaangt unna å komme med råd til andre om mat. Det er mulig å leve langt sunnere enn det de gjør, selv på lavbudsjett. Men i bunn tror jeg problemet er at de har malt seg selv inn i et hjørne med dette narrativet sitt. Og narrativet sitter fast i malingen og i den de tror de er. Å løsrive seg vil nok gjøre vondt. Og så vet de i tillegg at de ikke har troverdighet igjen, slik at nesten uansett hva de gjør, så vil de trolig ikke lykkes med det. Og da tror jeg det er lettere å opprettholde et narrativ og image om at de tilhører fiffen, det er image, fasade og trekke inn magen til man blir blå, koste hva det koste vil. 27 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. oktober 2023 #89062 Del Skrevet 7. oktober 2023 Donatello skrev (Akkurat nå): Hvordan "skinner det igjennom" at de sparer penger, når de i høstferien bor til 11.000 kr nattta? Det er vel de som ikke trenger å spare som gjør sånt.. Hvis de skulle henvende seg til et nytt publikum ville de selvfølgelig bli nødt til å ta imot spons som var mer relevant for denne kundegruppen, ikke opphold i suite på Vestlia Resort... Men enn så lenge tviholder paret på tanken om at det er kjøpesterke kvinner som følger kontoene deres, så da fortsetter narrativet om at de selv har penger. Jeg mener at det er en forretningsmessig tabbe. De har forsøkt å henvende seg til kjøpesterke kvinner siden 2009, og nå går det åpenbart ikke lenger. Firmaet har blodrøde tall. De MÅ tenke nytt, noe de selv forstår, som at Susan er byttet ut med Kontent. Men av en eller annen grunn går ser verken paret eller Kontent denne muligheten. I stedet ser det ut til at de aktivt henvender seg til en kundegruppe som omtales best i boken "Det Mørkeste Rommet", uten at jeg tor det gir mer penger i kassa... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Venkman Skrevet 7. oktober 2023 Populært innlegg #89063 Del Skrevet 7. oktober 2023 Tror nok det er mange kjøpesterke som (fremdeles) følger disse to, men de/vi gjør det av helt andre grunner enn hovedpersonene og Kontent tror. De fleste av oss ler og himler med øynene av det magre og tanketomme innholdet mens vi venter på et togkræsj som nå virker uunngåelig. I tillegg gjør vi motsatt av hva annonsørene deres ønsker, vi tar aktivt avstand fra produkter og tjenester disse to fronter. 39 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 7. oktober 2023 #89064 Del Skrevet 7. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Det de driver med er en form for alvorlig omsorgssvikt. Det er så tragisk at foreldre holder på slik! Måtte lovverk som beskytter slike barn komme på plass snart! Det her er så spot on! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. oktober 2023 #89065 Del Skrevet 7. oktober 2023 hvalstad45 skrev (2 timer siden): Har de noe sted gitt noe forklaring på denne ekstrem-karbodietten de åpenbart går på nå? Han virker ekstrem i matveien, ikke bra for en med CBEs issues. Han virker ekstrem i alt dessverre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. oktober 2023 #89066 Del Skrevet 7. oktober 2023 Venkman skrev (1 time siden): Tror nok det er mange kjøpesterke som (fremdeles) følger disse to, men de/vi gjør det av helt andre grunner enn hovedpersonene og Kontent tror. De fleste av oss ler og himler med øynene av det magre og tanketomme innholdet mens vi venter på et togkræsj som nå virker uunngåelig. I tillegg gjør vi motsatt av hva annonsørene deres ønsker, vi tar aktivt avstand fra produkter og tjenester disse to fronter. Og ikke minst har andre verdier i livet. Som vet at å være tynnest mulig ikke gjør deg lykkeligst (tvert i mot), har ekte mannfolk som bidrar så barna ikke trenger å blotlegges og forhåpentligvis har øyne som stråler mer livsglede. Det tomme og overfladiske livet de lever er det nok svært få, om noen, som ønsker seg 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Nutz Skrevet 7. oktober 2023 Populært innlegg #89067 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg lurer på hvilken mirakelkur CBE har gått på siden hun gikk fra å ikke tåle gluten til å spise et kosthold hovedsakelig bestående av dette. Dette må jo være gull verdt, hadde selv brukt penger på noe sånt. 63 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstsemester Skrevet 7. oktober 2023 #89068 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nutz skrev (9 minutter siden): Jeg lurer på hvilken mirakelkur CBE har gått på siden hun gikk fra å ikke tåle gluten til å spise et kosthold hovedsakelig bestående av dette. Dette må jo være gull verdt, hadde selv brukt penger på noe sånt. Må være en medisinsk sensasjon. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. oktober 2023 #89069 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nutz skrev (17 minutter siden): Jeg lurer på hvilken mirakelkur CBE har gått på siden hun gikk fra å ikke tåle gluten til å spise et kosthold hovedsakelig bestående av dette. Dette må jo være gull verdt, hadde selv brukt penger på noe sånt. Mirakelkuren er nok bare coachens styring av kostholdet i familien. Når han er så usymptask offentlig er han nok ikke noe bedre innenfor husets fire vegger. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 7. oktober 2023 #89070 Del Skrevet 7. oktober 2023 Netfit har endret innholdet i "strong and athletic" igjen. CBE er ikke lengre oppgitt som personlig trener, men rollen hennes er endret til å være "med hele veien og hjeper deg med hva du måtte lure på underveis". Det er fortsatt ikke oppgitt om "øktene" er live, eller ferdig innspilte videoer. Fortsatt er det LKE som har satt sammen programmet og står som "faglig ansvarlig": Men det er CBE som skal svare på videoene du sender inn? Eller skal hun sjekke med LKE "rumpa er på rett plass" hvis noen har spørsmål om hvordan de gjør øvelser korrekt? Han som insisterer på at CBE gjør alle øvelser rett når de åpenbart er ute og kjøre? Er CBE bare en modell her også? Hva er det man betaler for? Dessuten, har de ikke noen kvalitetssikring overhodet? Driver de forretningsutvikling på spontanbasis? Er det lite impulskontroll rundt å publisere tanker på nett blant de ansatte? Klarer de ikke å bestemme seg for hvilket innhold det skal være i programmet de selger for 699,- pr mnd? Eller har de ikke forstått at det er noen forventninger til at de må levere noe ordentlig i møte med kunder? Det er så uprofesjonelt at jeg blir helt ør av det. Om innholdet er at CBE skal holde live treningsøkter og yogaøkter med null ekspertise eller erfaring er det lett sjokkerende og svært dyrt. Om det er ferdiginnspilte videoer er det voldsomt dyrt. 27 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. oktober 2023 #89071 Del Skrevet 7. oktober 2023 Minthia skrev (5 minutter siden): Netfit har endret innholdet i "strong and athletic" igjen. CBE er ikke lengre oppgitt som personlig trener, men rollen hennes er endret til å være "med hele veien og hjeper deg med hva du måtte lure på underveis". Det er fortsatt ikke oppgitt om "øktene" er live, eller ferdig innspilte videoer. Fortsatt er det LKE som har satt sammen programmet og står som "faglig ansvarlig": Men det er CBE som skal svare på videoene du sender inn? Eller skal hun sjekke med LKE "rumpa er på rett plass" hvis noen har spørsmål om hvordan de gjør øvelser korrekt? Han som insisterer på at CBE gjør alle øvelser rett når de åpenbart er ute og kjøre? Er CBE bare en modell her også? Hva er det man betaler for? Dessuten, har de ikke noen kvalitetssikring overhodet? Driver de forretningsutvikling på spontanbasis? Er det lite impulskontroll rundt å publisere tanker på nett blant de ansatte? Klarer de ikke å bestemme seg for hvilket innhold det skal være i programmet de selger for 699,- pr mnd? Eller har de ikke forstått at det er noen forventninger til at de må levere noe ordentlig i møte med kunder? Det er så uprofesjonelt at jeg blir helt ør av det. Om innholdet er at CBE skal holde live treningsøkter og yogaøkter med null ekspertise eller erfaring er det lett sjokkerende og svært dyrt. Om det er ferdiginnspilte videoer er det voldsomt dyrt. Dette er som å se ABD og VP sine fall i sakte film… Tenk hvor mange sjanser de tross alt har hatt til å snu dette, likevel er det bare en vei det går… Og den opptrappingen av eksponeringen igjen, fy skam! 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 7. oktober 2023 #89072 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jobbermedbarn skrev (12 minutter siden): Dette er som å se ABD og VP sine fall i sakte film… Tenk hvor mange sjanser de tross alt har hatt til å snu dette, likevel er det bare en vei det går… Og den opptrappingen av eksponeringen igjen, fy skam! Eksponeringen for tiden er drøy og veldig, veldig kynisk. 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 7. oktober 2023 #89073 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nutz skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hvilken mirakelkur CBE har gått på siden hun gikk fra å ikke tåle gluten til å spise et kosthold hovedsakelig bestående av dette. Dette må jo være gull verdt, hadde selv brukt penger på noe sånt. Sikkert samme mirakelkur som Camilla "Villa Paprika" Øvestad brukte når hun gikk fra å ha ALS tilå ikke ha det 😛 34 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 7. oktober 2023 #89074 Del Skrevet 7. oktober 2023 1 hour ago, Skrottefar said: Sikkert samme mirakelkur som Camilla "Villa Paprika" Øvestad brukte når hun gikk fra å ha ALS tilå ikke ha det 😛 Merkelig at hun ikke har inkassert mer på det 😆 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. oktober 2023 #89075 Del Skrevet 7. oktober 2023 En narsissist vil aldri innrømme for seg selv eller andre at han/hun tar feil. Krever overdreven beundring. Mangler empati for andre. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. oktober 2023 #89076 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nutz skrev (3 timer siden): Jeg lurer på hvilken mirakelkur CBE har gått på siden hun gikk fra å ikke tåle gluten til å spise et kosthold hovedsakelig bestående av dette. Dette må jo være gull verdt, hadde selv brukt penger på noe sånt. Det er veldig enkelt: Eksponeringsterapi. Fungerer også på flyskrekk, papirfobi, og løpeskader. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 7. oktober 2023 #89077 Del Skrevet 7. oktober 2023 Donatello skrev (7 timer siden): Hvordan "skinner det igjennom" at de sparer penger, når de i høstferien bor til 11.000 kr nattta? Det er vel de som ikke trenger å spare som gjør sånt.. For meg skinner det gjennom at dette oppholdet ikke ble betalt av egen lommebok. 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. oktober 2023 #89078 Del Skrevet 7. oktober 2023 Stargaze skrev (5 timer siden): Mirakelkuren er nok bare coachens styring av kostholdet i familien. Når han er så usymptask offentlig er han nok ikke noe bedre innenfor husets fire vegger. Tvert om tipper jeg han er verre enn verst hjemme 🥹 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 7. oktober 2023 #89079 Del Skrevet 7. oktober 2023 9 minutter siden, Pusern3 said: Tvert om tipper jeg han er verre enn verst hjemme 🥹 Det har vi vel ikke noe "bevis" for? Er ikke det ren spekulasjon? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober 2023 #89080 Del Skrevet 7. oktober 2023 CityCityBangBang skrev (1 minutt siden): Det har vi vel ikke noe "bevis" for? Er ikke det ren spekulasjon? Jepp og utenfor det vi burde kritisere i denne tråden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå