Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Levina skrev (1 time siden):

Har du ennå ikke skjønt reglene.. har hun betalt oppholdet selv så skal det ikke merkes med reklame. Hun jobber jo som influncer så det er jo naturlig at hun legger ut i sosiale medier. Er jo jobben hennes. Ikke lett å forstå allting😅

Å, ja. Sant det! Godt vi får forklart reglene! 👏🏻 Siden du forstår alt, kan du vennligst forklare oss som aldri skjønner noen ting; hvorfor tagges hotellet når det ikke er reklame (bildene og filmene er jo bedre uten), hvorfor er ungene med, ansiktene vises også? Synes du barn skal være med på det du omtaler som morens jobb? 

• Liker 34
  • Nyttig 14
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

De bor tydeligvis i Penthouse Hamsun som koster over 10 000 kr natten. https://booking.vestlia.no/R?channelId=2582dc72-ebc0-4771-8c1d-6be660d812e0&_gl=1*1llxgnp*_up*MQ..&initialPath=/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f#/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f

To voksen som driver bedrifter som går i minus, går hjemme og visstnok påvirke andre, helt uten å greie å ha noe innhold å dele. Bedrift som har NULL i engasjement, tross sine såkalte 300 000 følgere, tross sine 1 500 "aktive følgere".

Vestlia Resort - dette er virkelig lavmål av dere! Husker dere ikke at Treasures AS/Caroline Berg Eriksen/Lars Kristian Eriksen har gitt dere veldig dårlig reklame tidligere - og rakket ned på servicen på hotellet?

Skulle ønske at annonsører i mye større grad tok ansvar også. Slik denne gråsone businessen foregår, så får det ingen konsekvenser for verken influencer eller annonsør selv om begge har ansvar for korrekt merking.

Media burde våkne opp og grave mer i arbeidsmetodene som foregår i denne bransjen. 

Kanskje tror annonsørene at de tjener på dette. Sannheten er at flere og flere nå er oppmerksom på hva som skjer og det diskuteres, bl.a. på forum som dette. På meg har det motsatt effekt. Pga koblingen til CBE og all historikk sitter jeg igjen med et svært negativt inntrykk av Vestlia Resort. Jeg assosierer nå Vestlia med et foretak som mulig (mer eller mindre bevisst) er med på å bryte loven og driver shady business. Om det er tilfelle eller ikke vet jeg ikke, men man kan ikke styre hvilket inntrykk dette gis hos mottaker. Derfor kommer jeg aldri til å besøke dette stedet.

• Liker 39
  • Nyttig 10
Skrevet
Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Vestlia Resort - dette er virkelig lavmål av dere! Husker dere ikke at Treasures AS/Caroline Berg Eriksen/Lars Kristian Eriksen har gitt dere veldig dårlig reklame tidligere - og rakket ned på servicen på hotellet?

Du får sende de en mail 👍

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Laia skrev (23 minutter siden):

Skulle ønske at annonsører i mye større grad tok ansvar også. Slik denne gråsone businessen foregår, så får det ingen konsekvenser for verken influencer eller annonsør selv om begge har ansvar for korrekt merking.

Media burde våkne opp og grave mer i arbeidsmetodene som foregår i denne bransjen. 

Kanskje tror annonsørene at de tjener på dette. Sannheten er at flere og flere nå er oppmerksom på hva som skjer og det diskuteres, bl.a. på forum som dette. På meg har det motsatt effekt. Pga koblingen til CBE og all historikk sitter jeg igjen med et svært negativt inntrykk av Vestlia Resort. Jeg assosierer nå Vestlia med et foretak som mulig (mer eller mindre bevisst) er med på å bryte loven og driver shady business. Om det er tilfelle eller ikke vet jeg ikke, men man kan ikke styre hvilket inntrykk dette gis hos mottaker. Derfor kommer jeg aldri til å besøke dette stedet.

Jeg er enig med deg, det må sitte en del helt inkompetente folk i ulike bedrifter som er sørgelig lite oppdatert på det markedet de bruker sine markedsføringsbudsjett på - og lovgivningen de selv er forpliktet å følge.

De to første dagene etter lovendringen, og det første CBE/LKE/Treasures AS gjør er å teste om de vil få noen reaksjoner på nye lovbrudd. Og vips så hadde også Vestlia Resort også brutt samme lover og er ansvarlig for annonsesamarbeidspartners lovbrudd.

Om noen har gode kontakter i media, så er dette (bortsett fra Solberg-krisen) et perfekt tidspunkt å ta opp saken, pga. den nye lovendringen som nå har kommet.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med deg, det må sitte en del helt inkompetente folk i ulike bedrifter som er sørgelig lite oppdatert på det markedet de bruker sine markedsføringsbudsjett på - og lovgivningen de selv er forpliktet å følge.

Arbeid med salg og markedsføring innenfor reiseliv er neppe jobber som det er stor rift om, ikke spesielt godt betalt og krever ikke rare utdannelsen, så det er nok som du sier mye inkompetanse ute og går.

• Liker 12
Skrevet
hvalstad45 skrev (8 timer siden):

Utrolig at de forsatt fikk inn 1,9 mill i 2022...

Det er ikke mye. Det tilsvarer en helt alminnelig årslønn for begge pluss ansattkostnader og drift på 50%. Null lønnsomhet pr. hode. I en vanlig bedrift ville stillingene deres vært utsatt for nedbemanning.

• Liker 22
Skrevet

«Girl power». Jeg tenker mest på hvor mye leppene er forstørret og to små som påvirkes. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (4 minutter siden):

«Girl power». Jeg tenker mest på hvor mye leppene er forstørret og to små som påvirkes. 

Trist. Og et tykt lag sparkel, helt girl-power på fjellferie, ja. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet

Har vært to (ikke en gang 1 økt er nok) treningsøkter i dag , har ikke så mye å si at man er på ferie med familien sin. Trening er førsteprioritering har jeg forstått. Ellers er magetopp fremdeles aktuelt, selv i oktober og selv om man er en skikkelig frossenpinne. Det ser man forøvrig på bildene. Barna eksponeres mest mulig, og er prikken over i'en i Carolines idylliske influencerboble. 

• Liker 39
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
cerruti skrev (På 2.10.2023 den 22.15):

Kollontaj skrev (På 2.10.2023 den 22.20):

Trist. Og et tykt lag sparkel, helt girl-power på fjellferie, ja. 

Litt for mange behandlinger på klinikken, kanskje. Og frontfiguren for klinikken applauderer galskapen i kjent stil. Sistnevnte hadde en episode om omsorgssvikt i podcasten. Dog om vanskjøtsel, rus og psykisk vold, men det var dette med fullstendig fravær av konsistens i holdninger.  Eksponering av mindreårige i stor skala er visst helt tipp topp. 

Endret av Måne Rampelyset
Innlegget er ryddet for navn på klinikk
  • Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
AnnaCotta skrev (2 timer siden):

Det er ikke mye. Det tilsvarer en helt alminnelig årslønn for begge pluss ansattkostnader og drift på 50%. Null lønnsomhet pr. hode. I en vanlig bedrift ville stillingene deres vært utsatt for nedbemanning.

Nei, det er ikke mye alt tatt i betraktning, men det er fremdeles vanskelig å forstå hvordan LKE og CBE har klart og sope inn 1,9 mill på ett år.

• Liker 12
Skrevet
Irja skrev (9 timer siden):

Nei, det er ikke mye alt tatt i betraktning, men det er fremdeles vanskelig å forstå hvordan LKE og CBE har klart og sope inn 1,9 mill på ett år.

Alle hotelloppholdene, hudpleieproduktene, barne-sponsen osv. skal inntektsføres og inngår i denne summen. De bor jo på hotell en gang pr. mnd. virker det som. Det blir jo flere hundre tusen, bare der. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke veldig mye respons på girl power bildene. Jeg håper det betyr at folk er lei poserende Restylane-trutmunn-mødre med barna ved sin side. 

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnnaCotta skrev (37 minutter siden):

Alle hotelloppholdene, hudpleieproduktene, barne-sponsen osv. skal inntektsføres og inngår i denne summen. De bor jo på hotell en gang pr. mnd. virker det som. Det blir jo flere hundre tusen, bare der. 

Bra du trekker fram dette. «Folk flest» er ikke klar over at all spons regnes som inntekt. Men, for at sponsen kan bli til inntekt må giveren ha det som utgiftspost i sitt regnskap (= det blir meldt til skattemyndighetene), noe små firmaer sannsynligvis ikke gjør (for eksempel en liten klesimportør ala baLion o.l.), de fører det som svinn/tap.  
Nå har jo bergeriksens vært på mange opphold utenfor hjemmet, mange av dem på dyre steder, så det har nok blitt en del kroner ført som inntekt, og mange bra bilder på insta. I mitt hode går ikke regnskapet helt i hop, for pengene til kemneren må tjenes inn et annet sted - og de er jo nesten uten annonsører og gidder ikke ta en jobb utenfor hjemmet …

Endret av mater.sapiens
  • Liker 20
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...