Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #88821 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg tror ikke et sekund på at de betaler full pris og deretter tagger hotellet i annethvert innlegg. Det er ikke troverdig. Det er å gi bort penger, og det tror jeg overhodet ikke på at de gjør. siden FT nå har strammet inn, kan det være verdt å rapportere. og det gjør meg ekstremt trist og ganske provosert at ungene fortsatt eksponeres i stor grad. Jeg fatter ikke hvordan de rettferdiggjør dette for seg selv og etterhvert ungene. 65 14
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2023 #88822 Skrevet 2. oktober 2023 Levina skrev (1 time siden): Har du ennå ikke skjønt reglene.. har hun betalt oppholdet selv så skal det ikke merkes med reklame. Hun jobber jo som influncer så det er jo naturlig at hun legger ut i sosiale medier. Er jo jobben hennes. Ikke lett å forstå allting😅 Å, ja. Sant det! Godt vi får forklart reglene! 👏🏻 Siden du forstår alt, kan du vennligst forklare oss som aldri skjønner noen ting; hvorfor tagges hotellet når det ikke er reklame (bildene og filmene er jo bedre uten), hvorfor er ungene med, ansiktene vises også? Synes du barn skal være med på det du omtaler som morens jobb? 34 14
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #88823 Skrevet 2. oktober 2023 De bor tydeligvis i Penthouse Hamsun som koster over 10 000 kr natten. https://booking.vestlia.no/R?channelId=2582dc72-ebc0-4771-8c1d-6be660d812e0&_gl=1*1llxgnp*_up*MQ..&initialPath=/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f#/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f To voksen som driver bedrifter som går i minus, går hjemme og visstnok påvirke andre, helt uten å greie å ha noe innhold å dele. Bedrift som har NULL i engasjement, tross sine såkalte 300 000 følgere, tross sine 1 500 "aktive følgere". Vestlia Resort - dette er virkelig lavmål av dere! Husker dere ikke at Treasures AS/Caroline Berg Eriksen/Lars Kristian Eriksen har gitt dere veldig dårlig reklame tidligere - og rakket ned på servicen på hotellet? 44 18
Laia Skrevet 2. oktober 2023 #88824 Skrevet 2. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): De bor tydeligvis i Penthouse Hamsun som koster over 10 000 kr natten. https://booking.vestlia.no/R?channelId=2582dc72-ebc0-4771-8c1d-6be660d812e0&_gl=1*1llxgnp*_up*MQ..&initialPath=/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f#/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f To voksen som driver bedrifter som går i minus, går hjemme og visstnok påvirke andre, helt uten å greie å ha noe innhold å dele. Bedrift som har NULL i engasjement, tross sine såkalte 300 000 følgere, tross sine 1 500 "aktive følgere". Vestlia Resort - dette er virkelig lavmål av dere! Husker dere ikke at Treasures AS/Caroline Berg Eriksen/Lars Kristian Eriksen har gitt dere veldig dårlig reklame tidligere - og rakket ned på servicen på hotellet? Skulle ønske at annonsører i mye større grad tok ansvar også. Slik denne gråsone businessen foregår, så får det ingen konsekvenser for verken influencer eller annonsør selv om begge har ansvar for korrekt merking. Media burde våkne opp og grave mer i arbeidsmetodene som foregår i denne bransjen. Kanskje tror annonsørene at de tjener på dette. Sannheten er at flere og flere nå er oppmerksom på hva som skjer og det diskuteres, bl.a. på forum som dette. På meg har det motsatt effekt. Pga koblingen til CBE og all historikk sitter jeg igjen med et svært negativt inntrykk av Vestlia Resort. Jeg assosierer nå Vestlia med et foretak som mulig (mer eller mindre bevisst) er med på å bryte loven og driver shady business. Om det er tilfelle eller ikke vet jeg ikke, men man kan ikke styre hvilket inntrykk dette gis hos mottaker. Derfor kommer jeg aldri til å besøke dette stedet. 39 10
Skrottefar Skrevet 2. oktober 2023 #88825 Skrevet 2. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (45 minutter siden): Vestlia Resort - dette er virkelig lavmål av dere! Husker dere ikke at Treasures AS/Caroline Berg Eriksen/Lars Kristian Eriksen har gitt dere veldig dårlig reklame tidligere - og rakket ned på servicen på hotellet? Du får sende de en mail 👍 18 5
Frisk Frosk Skrevet 2. oktober 2023 #88826 Skrevet 2. oktober 2023 Laia skrev (23 minutter siden): Skulle ønske at annonsører i mye større grad tok ansvar også. Slik denne gråsone businessen foregår, så får det ingen konsekvenser for verken influencer eller annonsør selv om begge har ansvar for korrekt merking. Media burde våkne opp og grave mer i arbeidsmetodene som foregår i denne bransjen. Kanskje tror annonsørene at de tjener på dette. Sannheten er at flere og flere nå er oppmerksom på hva som skjer og det diskuteres, bl.a. på forum som dette. På meg har det motsatt effekt. Pga koblingen til CBE og all historikk sitter jeg igjen med et svært negativt inntrykk av Vestlia Resort. Jeg assosierer nå Vestlia med et foretak som mulig (mer eller mindre bevisst) er med på å bryte loven og driver shady business. Om det er tilfelle eller ikke vet jeg ikke, men man kan ikke styre hvilket inntrykk dette gis hos mottaker. Derfor kommer jeg aldri til å besøke dette stedet. Jeg er enig med deg, det må sitte en del helt inkompetente folk i ulike bedrifter som er sørgelig lite oppdatert på det markedet de bruker sine markedsføringsbudsjett på - og lovgivningen de selv er forpliktet å følge. De to første dagene etter lovendringen, og det første CBE/LKE/Treasures AS gjør er å teste om de vil få noen reaksjoner på nye lovbrudd. Og vips så hadde også Vestlia Resort også brutt samme lover og er ansvarlig for annonsesamarbeidspartners lovbrudd. Om noen har gode kontakter i media, så er dette (bortsett fra Solberg-krisen) et perfekt tidspunkt å ta opp saken, pga. den nye lovendringen som nå har kommet. 19 3
AnnaCotta Skrevet 2. oktober 2023 #88827 Skrevet 2. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med deg, det må sitte en del helt inkompetente folk i ulike bedrifter som er sørgelig lite oppdatert på det markedet de bruker sine markedsføringsbudsjett på - og lovgivningen de selv er forpliktet å følge. Arbeid med salg og markedsføring innenfor reiseliv er neppe jobber som det er stor rift om, ikke spesielt godt betalt og krever ikke rare utdannelsen, så det er nok som du sier mye inkompetanse ute og går. 12
AnnaCotta Skrevet 2. oktober 2023 #88828 Skrevet 2. oktober 2023 hvalstad45 skrev (8 timer siden): Utrolig at de forsatt fikk inn 1,9 mill i 2022... Det er ikke mye. Det tilsvarer en helt alminnelig årslønn for begge pluss ansattkostnader og drift på 50%. Null lønnsomhet pr. hode. I en vanlig bedrift ville stillingene deres vært utsatt for nedbemanning. 22
cerruti Skrevet 2. oktober 2023 #88829 Skrevet 2. oktober 2023 «Girl power». Jeg tenker mest på hvor mye leppene er forstørret og to små som påvirkes. 33 2
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2023 #88830 Skrevet 2. oktober 2023 cerruti skrev (4 minutter siden): «Girl power». Jeg tenker mest på hvor mye leppene er forstørret og to små som påvirkes. Trist. Og et tykt lag sparkel, helt girl-power på fjellferie, ja. 26 5
Snødronninga Skrevet 2. oktober 2023 #88831 Skrevet 2. oktober 2023 Har vært to (ikke en gang 1 økt er nok) treningsøkter i dag , har ikke så mye å si at man er på ferie med familien sin. Trening er førsteprioritering har jeg forstått. Ellers er magetopp fremdeles aktuelt, selv i oktober og selv om man er en skikkelig frossenpinne. Det ser man forøvrig på bildene. Barna eksponeres mest mulig, og er prikken over i'en i Carolines idylliske influencerboble. 39 10
~ Ada ~ Skrevet 2. oktober 2023 #88832 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) cerruti skrev (På 2.10.2023 den 22.15): «Girl power». Jeg tenker mest på hvor mye leppene er forstørret og to små som påvirkes. Kollontaj skrev (På 2.10.2023 den 22.20): Trist. Og et tykt lag sparkel, helt girl-power på fjellferie, ja. Litt for mange behandlinger på klinikken, kanskje. Og frontfiguren for klinikken applauderer galskapen i kjent stil. Sistnevnte hadde en episode om omsorgssvikt i podcasten. Dog om vanskjøtsel, rus og psykisk vold, men det var dette med fullstendig fravær av konsistens i holdninger. Eksponering av mindreårige i stor skala er visst helt tipp topp. Endret 3. oktober 2023 av Måne Rampelyset Innlegget er ryddet for navn på klinikk 26 7
Populært innlegg Stargaze Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #88833 Skrevet 2. oktober 2023 Takk for meg Vestlia! Jeg vet de er sponset, merker ingenting (det kan gå utover dere også), og bruker barna massivt i innholdet. Hun er virkelig en av verstingene på å (mis)bruke barna. Er dere så desperate? Det flotte hotellet spm «selger» seg gjennom røvere? Og cbe, du vet aldri hvem som følger med, som vet altfor mye om barna dine og lett kan lure barna med seg. Du er en skam cbe. Og gubben din (kan knapt kalles mannfolk, ekte mannfolk driver ikke på sånn) er definitivt ikke noe bedre. Håper virkelig at oppholdet i Kontent blir kortvarig og at dere ikke lykkes med å selge barna. Gjør som andre oppegående foreldre og jobb for pengene selv, uten å selge livet. Hadde aldri klart å sove om natten om jeg hadde hennes liv. 46 27
Irja Skrevet 2. oktober 2023 #88834 Skrevet 2. oktober 2023 AnnaCotta skrev (2 timer siden): Det er ikke mye. Det tilsvarer en helt alminnelig årslønn for begge pluss ansattkostnader og drift på 50%. Null lønnsomhet pr. hode. I en vanlig bedrift ville stillingene deres vært utsatt for nedbemanning. Nei, det er ikke mye alt tatt i betraktning, men det er fremdeles vanskelig å forstå hvordan LKE og CBE har klart og sope inn 1,9 mill på ett år. 12
AnnaCotta Skrevet 3. oktober 2023 #88835 Skrevet 3. oktober 2023 Irja skrev (9 timer siden): Nei, det er ikke mye alt tatt i betraktning, men det er fremdeles vanskelig å forstå hvordan LKE og CBE har klart og sope inn 1,9 mill på ett år. Alle hotelloppholdene, hudpleieproduktene, barne-sponsen osv. skal inntektsføres og inngår i denne summen. De bor jo på hotell en gang pr. mnd. virker det som. Det blir jo flere hundre tusen, bare der. 14 1
cerruti Skrevet 3. oktober 2023 #88836 Skrevet 3. oktober 2023 Ikke veldig mye respons på girl power bildene. Jeg håper det betyr at folk er lei poserende Restylane-trutmunn-mødre med barna ved sin side. 26 6
mater.sapiens Skrevet 3. oktober 2023 #88837 Skrevet 3. oktober 2023 (endret) AnnaCotta skrev (37 minutter siden): Alle hotelloppholdene, hudpleieproduktene, barne-sponsen osv. skal inntektsføres og inngår i denne summen. De bor jo på hotell en gang pr. mnd. virker det som. Det blir jo flere hundre tusen, bare der. Bra du trekker fram dette. «Folk flest» er ikke klar over at all spons regnes som inntekt. Men, for at sponsen kan bli til inntekt må giveren ha det som utgiftspost i sitt regnskap (= det blir meldt til skattemyndighetene), noe små firmaer sannsynligvis ikke gjør (for eksempel en liten klesimportør ala baLion o.l.), de fører det som svinn/tap. Nå har jo bergeriksens vært på mange opphold utenfor hjemmet, mange av dem på dyre steder, så det har nok blitt en del kroner ført som inntekt, og mange bra bilder på insta. I mitt hode går ikke regnskapet helt i hop, for pengene til kemneren må tjenes inn et annet sted - og de er jo nesten uten annonsører og gidder ikke ta en jobb utenfor hjemmet … Endret 3. oktober 2023 av mater.sapiens 20 3
Populært innlegg Felis Skrevet 3. oktober 2023 Populært innlegg #88838 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg vet ikke hvordan Eriksens løser alle hotelloppholdene sine, men jeg håper at de fører det som inntekt og betaler sin skatt med glede. Dessverre tror jeg mange influencere jukser med dette, og håper at de slipper unna. Vi ser jo at kravene blir betydelige for de influencerne som Skatteetaten tar en nærmere titt på. Kristin Gjelsvik, Villa Paprika, Hedda Skoug og Anne Brith Davidsen er blant dem som har blitt kontrollert, og de fikk alle betydelige skattekrav mot seg. Jeg nekter å tro at det er fordi de ikke skjønte regelverket, for Skattetaten har laget en veiledning som er så enkel at selv en influencer kan forstå den. Anne Brith forklarte forøvrig problemstillingen i boka si. Når man mottar masse spons, i hennes tilfelle barneklær, så utgjør det en verdi. Men man kan ikke betale regningen med gensere og strømpebukser. Så i realiteten blir sponsen en ekstra utgift. Nå kan det jo hende at Familien Eriksen har slått på stortromma og betalt 10 000 + av egen lomme, for å bo en uke på et hotel som tidligere alltid har sponset dem. Men det harmonerer dårlig med tidligere uttalelser om at de ikke reklamerer gratis for noen. Men jeg håper det er slik det henger sammen, for nattesøvnen til Caroline blir neppe bedre om Skatteetaten begynner å interessere seg for regnskapet. Det som er litt pussig er at mange av de nevnte influencerne, inkludert Eriksens, har laget innhold av deres vilje til å hjelpe de svakere i samfunnet. Anne Brith skulle hjelpe alenemødre, Kristin Gjelsvik samler inn penger til fattige barnefamilier og Eriksens skulle sørge for at fattige skulle få feire jul gjennom Omvendt Julenisse. Det harmonerer dårlig med å snyte på skatten, for skatteinntektene går jo blant annet til å hjelpe disse gruppene. Men det er klart, det er ikke spesielt bra content å betale skatten sin... 45 19
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 3. oktober 2023 Populært innlegg #88839 Skrevet 3. oktober 2023 Sendte mail til Vestlia og spurte, svaret er altså at de ikke vil svare på spørsmålet om Eriksens er sponset. Ikke mistenkelig i det hele tatt. 40 16
Populært innlegg Isild Skrevet 3. oktober 2023 Populært innlegg #88840 Skrevet 3. oktober 2023 Snødronninga skrev (21 minutter siden): Sendte mail til Vestlia og spurte, svaret er altså at de ikke vil svare på spørsmålet om Eriksens er sponset. Ikke mistenkelig i det hele tatt. De kan ikke offentliggjøre hva som er reklame og ikke, det er det de sier. Send dette videre til FT! 59 3 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå