Laia Skrevet 2. oktober 2023 #88801 Skrevet 2. oktober 2023 Isild skrev (2 timer siden): Her avslører Kontent at de er fullstendig akterutseilt og useriøse ( min mening) Hvis de virkelig mener at CBE.no leverer innhold av høy kvalitet, så er det forferdelig merkelig at de har en engasjementsrate tilnærmet NULL. Den "lojale fanskaren" er etterhvert en gjeng bots. Caroline treffer kvinner som er på samme sted i livet som henne selv? Fast inntekt og god økonomi. Tuller de ? Jeg kjenner ingen som hverken ønsker å leve som/ eller lever som influencerparet. De får ikke til noe av det de setter igang (Netfit, treningsreiser, coaching, podcast) - ingen gjennomføringsevne, men fryktelig mye salg av skinn før bjørnene er skutt. Videre går det i svært kritikkverdig eksponering av barn, repetetivt liv med egenpleie og egentrening, pro-ana, thinspo og posert kjedelig innholdsløs hverdag. De virker ikke å være opptatt av noe som helst utenfor seg selv. Veldig inspirerende. Tallenes klare tale er at ca. 500 har trykket «avfølg» ila de siste 14 dagene. Dette er etter at Kontent kom inn for å snu skuta…sorry mente selvsagt »videreutvikle merkevaren» 😅 Med andre ord: ingenting har endret seg. Kilde: socialblade.com 28 10
EmilieH Skrevet 2. oktober 2023 #88802 Skrevet 2. oktober 2023 Kollontaj skrev (7 timer siden): Reach er hvor mange som ser innlegg og story. Bør være mer bekymret for likes, spør du meg. Cirka 1200 på sminkeinnlegget er ikke noe å rope hurra for. Og SÅ mange har sikkert spurt om hvordan hun sminker seg så hun måtte lage en video. Tror ikke en sjel har spurt jeg, altså. 22 3
Isild Skrevet 2. oktober 2023 #88803 Skrevet 2. oktober 2023 Laia skrev (1 time siden): Tallenes klare tale er at ca. 500 har trykket «avfølg» ila de siste 14 dagene. Dette er etter at Kontent kom inn for å snu skuta…sorry mente selvsagt »videreutvikle merkevaren» 😅 Med andre ord: ingenting har endret seg. Kilde: socialblade.com Det har heller blitt værre. Det virker som de har fått beskjed om å gjøre MER av det som ikke fungerer. Det virker ikke som om Kontent helt har fått med seg at fotballfrues storhetstid er long gone. 22 7
Rastebenk Skrevet 2. oktober 2023 #88804 Skrevet 2. oktober 2023 Laia skrev (1 time siden): Tallenes klare tale er at ca. 500 har trykket «avfølg» ila de siste 14 dagene. Dette er etter at Kontent kom inn for å snu skuta…sorry mente selvsagt »videreutvikle merkevaren» 😅 Med andre ord: ingenting har endret seg. Kilde: socialblade.com Bare vent. Tradisjon tro så stenges kontoen igjen for noen dager når den går under 300 k, og da tilkommer det alltid ✨️🪄på magisk vis🔮🪄 2-3000 nye følgere før kontoen åpnes igjen. 25 15
AnnaCotta Skrevet 2. oktober 2023 #88805 Skrevet 2. oktober 2023 Xstrella skrev (10 timer siden): Den kleine videoen av dem der de spiller kort. Puteflaut. Er så fake. Tenkte på tidsklemma. Når du har hele dagen på å pynte bordet til fredagstacoen mens ektefellen fotograferer. 23 2
Isild Skrevet 2. oktober 2023 #88806 Skrevet 2. oktober 2023 Rastebenk skrev (1 time siden): Bare vent. Tradisjon tro så stenges kontoen igjen for noen dager når den går under 300 k, og da tilkommer det alltid ✨️🪄på magisk vis🔮🪄 2-3000 nye følgere før kontoen åpnes igjen. 2-3000 nye "fantasivenner". Kontent kan ikke være et veldig seriøst management som lar seg blende av bots og falske følgere. 30 3
Populært innlegg Felis Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #88807 Skrevet 2. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (10 timer siden): Første dagen med ny lovbestemmelse - CBE satser på skjult reklame og brudd på alkoholloven. Kjære vene, CBE og LKE oppfører seg verre enn to trasne 5-åringer... (Ps, velger å legge ut også bildet i midten av de tre på linje, da dette tydelig er en person som har sagt ja til å bidra med innhold på denne bedriftskanalen.) Og her er litt av hva Kontent markedsføringsbyrå skriver om CBE, som er i deres stall: https://influencers.kontent.no/19/ "...Hun oppdaterer sine følgere daglig med både kommersielt og personlig innhold av høy kvalitet....Caroline har lojale følgere som har fulgt henne fra hun startet, og i dag er en stor av hennes følgere på samme sted i livet som henne selv. Dette er en målgruppe som er spesielt attraktiv for mange annonsører, da de har god økonomi og faste inntekt." Er det dette Kontent mener er "innhold av høy kvalitet"? Lojale følgere som er på samme sted i livet som henne selv?? Dvs. en kvinne som selger sine barns oppvekst for å slippe å ha en normal jobb selv? En kvinne som fronter en treningsportal så godt som helt uten utdanning og kompetanse innen kropp, helse og trening (bortsett fra et 3 mnd nettkurs i yoga med 3-4 samlingshelger)? En kvinne som fronter ortorektisk forhold til kropp, utseende, trening og kosthold og som også fronter proana? En kvinne som konstant bruker stor grad av redigering og/eller filter for å endre eget utseende? En kvinne som bevisst og ekstremt hyppig velger å begå brudd på markedsføringloven? Nei, det er svært, svært, svært få av CBEs jevnaldrende som holder på slik, Kontent...! Til dere som kan tolke tall, hvordan tolker dere dette? (samme link fra Kontent som sist): Kontent mener altså at det finnes 183 000 norske småbarnsmødre i slutten av 30 årene som daglig følger Carolines høykvalitetsinnhold fordi de også går hjemme, sammen med mannen sin, og drømmer om russetiden og festing natta lang, mens de forsøker å skvise inn to daglige treningsøkter i tidsklemma mellom timen hos negledesigneren og skjønnhetsklinikken, mens de priser seg lykkelige over at håret heldigvis vokser av seg selv? Jeg skjønner at Kontent selger en illusjon og har selvfølgelig ingen forventninger til at de skal ha integritet osv, men dette var nesten flauere enn innholdet på Carolines Instagram. Jeg tenner et lys for stakkaren som har endt opp i det karrieremessige hullet det må være å sitte å skrive sånt tull. 43 1 25
Rastebenk Skrevet 2. oktober 2023 #88808 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Felis skrev (11 minutter siden): Jeg tenner et lys for stakkaren som har endt opp i det karrieremessige hullet det må være å sitte å skrive sånt tull. Man får trøste seg med at dette tross alt er folk som har en jobb å gå til, og som de skatter av. Garantert bra for helsa å i det minste tro på at man gjør noe fornuftig 🤷♀️ På samme vis som influensere à la CBE. Når man opplever tidsklemme av å holde på med hobbyer mesteparten av arbeidsdagen, og ikke har flere resultater å vise til enn toalettselfies, speilblankt klinikkfjes og 0 % engasjementrate, så er det jo åpenbart at alternativet er uføretrygd. Endret 2. oktober 2023 av Rastebenk 23 1
Felis Skrevet 2. oktober 2023 #88809 Skrevet 2. oktober 2023 Rastebenk skrev (6 minutter siden): Man får trøste seg med at dette tross alt er folk som har en jobb å gå til, og som de skatter av. Garantert bra for helsa å i det minste tro på at man gjør noe fornuftig 🤷♀️ På samme vis som influensere à la CBE. Når man opplever tidsklemme av å holde på med hobbyer mesteparten av arbeidsdagen, og ikke har flere resultater å vise til enn toalettselfies, speilblankt klinikkfjes og 0 % engasjementrate, så er det jo åpenbart at alternativet er uføretrygd. Det er jo litt pussig at de begge plutselig har oppjustert inntekten sin til 6g... Men for å bli ufør må man kunne vise til varig nedsatt arbeidskapasitet, og selv om begge virker å ha ekstremt liten kapasitet, sammenlignet med folk flest, så tror jeg ikke det ligger sykdom til grunn. Heller et resultat av å leve i en egen boble, uten input utenfra, over svært mange år. Og jeg skal innrømme at da jeg lyttet til podcasten hennes enkelte ganger stusset litt over hvordan hun klarte seg ute i samfunnet. Det må jo være et handicap å ha så begrenset allmennkunnskap og selvinnsikt, men igjen, det utløser ikke trygderettigheter... 27 8
EmilieH Skrevet 2. oktober 2023 #88810 Skrevet 2. oktober 2023 Lurer på om de har noen langsiktig plan for de neste 10 årene? Skal hun være over 40 år og fortsatt sulle hjemme? Det kan jo ikke gå rundt rett og slett. Virker ikke som netfit går så veldig bra heller, for ikke å snakke om yogaen hennes. Ingenting av det hun tar i blir til gull akkurat! 24
hvalstad45 Skrevet 2. oktober 2023 #88811 Skrevet 2. oktober 2023 12 minutter siden, Felis said: Det er jo litt pussig at de begge plutselig har oppjustert inntekten sin til 6g... Men for å bli ufør må man kunne vise til varig nedsatt arbeidskapasitet, og selv om begge virker å ha ekstremt liten kapasitet, sammenlignet med folk flest, så tror jeg ikke det ligger sykdom til grunn. Heller et resultat av å leve i en egen boble, uten input utenfra, over svært mange år. Og jeg skal innrømme at da jeg lyttet til podcasten hennes enkelte ganger stusset litt over hvordan hun klarte seg ute i samfunnet. Det må jo være et handicap å ha så begrenset allmennkunnskap og selvinnsikt, men igjen, det utløser ikke trygderettigheter... Hvor har du dette med inntekten fra? 5
Felis Skrevet 2. oktober 2023 #88812 Skrevet 2. oktober 2023 hvalstad45 skrev (2 minutter siden): Hvor har du dette med inntekten fra? https://www.seher.no/kjendis/dette-har-aldri-skjedd-for/79792633 Og https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ 8 4
hvalstad45 Skrevet 2. oktober 2023 #88813 Skrevet 2. oktober 2023 1 hour ago, Felis said: https://www.seher.no/kjendis/dette-har-aldri-skjedd-for/79792633 Og https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Utrolig at de forsatt fikk inn 1,9 mill i 2022... 7
Rastebenk Skrevet 2. oktober 2023 #88814 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Felis skrev (4 timer siden): https://www.seher.no/kjendis/dette-har-aldri-skjedd-for/79792633 Og https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Ja det er merkelig at CBE og LKE tok ut gjennomsnittlige norske årslønner i fjor, når det førte til at bedriften dermed gikk 400 000 kroner i minus. hvalstad45 skrev (3 timer siden): Utrolig at de forsatt fikk inn 1,9 mill i 2022... Ja de vet å ta seg ekstremt godt betalt. Men tullingene er jo samarbeidspartnere som faktisk går på limpinnen og aksepterer de elleville prisene til en IG-konto med 0,1 % i engasjementrate. Vi snakker om en konto med så dårlig engasjement at de konsekvent skjuler Likes (de glemte dog å skjule en post med 600 likes fra i sommer), og innleggene genererer 5-20 kommentarer i snitt 😳 Kontoen er skjult for så og si alle, og stenges innimellom for å kjøpe følgertallet oppover igjen. Endret 2. oktober 2023 av Rastebenk 32
Isild Skrevet 2. oktober 2023 #88815 Skrevet 2. oktober 2023 Rastebenk skrev (6 minutter siden): Ja det er merkelig at CBE og LKE tok ut gjennomsnittlige norske årslønner i fjor, når det førte til at bedriften dermed gikk 400 000 kroner i minus. Ja de vet å ta seg ekstremt godt betalt. Men tullingene er jo samarbeidspartnere som faktisk går på limpinnen og aksepterer de elleville prisene til en IG-konto med 0,1 % i engasjementrate. Vi snakker om en konto med skjulte Likes (de glemte dog å skjule en post med 600 likes fra i sommer) og 5-20 kommentarer i snitt. Kontoen er skjult for så og si alle, og stenges innimellom for å kjøpe følgertallet oppover igjen. Helt utrolig at det fortsatt finnes annonsører som ikke forstår at det er engasjementsrate som betyr noe, ikke antall følgere. 30
Christiane_W Skrevet 2. oktober 2023 #88816 Skrevet 2. oktober 2023 Felis skrev (2 timer siden): Det er jo litt pussig at de begge plutselig har oppjustert inntekten sin til 6g... Men for å bli ufør må man kunne vise til varig nedsatt arbeidskapasitet, og selv om begge virker å ha ekstremt liten kapasitet, sammenlignet med folk flest, så tror jeg ikke det ligger sykdom til grunn. Heller et resultat av å leve i en egen boble, uten input utenfra, over svært mange år. Og jeg skal innrømme at da jeg lyttet til podcasten hennes enkelte ganger stusset litt over hvordan hun klarte seg ute i samfunnet. Det må jo være et handicap å ha så begrenset allmennkunnskap og selvinnsikt, men igjen, det utløser ikke trygderettigheter... "Ignorance is bliss" tenker jeg er et treffende begrep når det gjelder CBE og gemalen. 16
Keaton Skrevet 2. oktober 2023 #88817 Skrevet 2. oktober 2023 Voldsomt mye (umerket) omtale av hotellet de er på, også i forbindelse med barn som filmes og avbildes. Reklame er det tydeligvis ikke. Det bare ligner. 😆 24 4
Havnefogden Skrevet 2. oktober 2023 #88818 Skrevet 2. oktober 2023 Felis skrev (5 timer siden): Det er jo litt pussig at de begge plutselig har oppjustert inntekten sin til 6g... Men for å bli ufør må man kunne vise til varig nedsatt arbeidskapasitet, og selv om begge virker å ha ekstremt liten kapasitet, sammenlignet med folk flest, så tror jeg ikke det ligger sykdom til grunn. Heller et resultat av å leve i en egen boble, uten input utenfra, over svært mange år. Og jeg skal innrømme at da jeg lyttet til podcasten hennes enkelte ganger stusset litt over hvordan hun klarte seg ute i samfunnet. Det må jo være et handicap å ha så begrenset allmennkunnskap og selvinnsikt, men igjen, det utløser ikke trygderettigheter... Tidligere het det at den varig nedsatte arbeidskapasiteten måtte være på grunn av sykdom, skade eller lyte. Vet ikke om dette er teksten som gjelder i dag. I så fall kan vi vel snakke om lyter her... 4 1
Levina Skrevet 2. oktober 2023 #88819 Skrevet 2. oktober 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Voldsomt mye (umerket) omtale av hotellet de er på, også i forbindelse med barn som filmes og avbildes. Reklame er det tydeligvis ikke. Det bare ligner. 😆 Har du ennå ikke skjønt reglene.. har hun betalt oppholdet selv så skal det ikke merkes med reklame. Hun jobber jo som influncer så det er jo naturlig at hun legger ut i sosiale medier. Er jo jobben hennes. Ikke lett å forstå allting😅 1
Gjest Minthia Skrevet 2. oktober 2023 #88820 Skrevet 2. oktober 2023 Levina skrev (5 minutter siden): Har du ennå ikke skjønt reglene.. har hun betalt oppholdet selv så skal det ikke merkes med reklame. Hun jobber jo som influncer så det er jo naturlig at hun legger ut i sosiale medier. Er jo jobben hennes. Ikke lett å forstå allting😅 Ja, det er jo helt usannsynlig at de blir sponsa på et eller annet vis av det hotellet de har reklamert for og bodd gratis på i mange år. De er nok ærlige. De betaler garantert full pris for hel høstferieuke mens firmaet går underskudd og de selv har relativt lav inntekt. Ihvertfall trekker de ikke oppholdet fra på skatten, siden de ikke legger ut kontent i en hel uke i bedriftskanalene sine fra hotellet slik at hotellet får gratis omtale som de ellers ville tjent minst 80.000,- på. Garantert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå