FotbaIlflua Skrevet 17. september 2019 #8861 Del Skrevet 17. september 2019 2 minutter siden, Klink skrev: Det blir hevdet at noen har skrevet at eksponering av barn er til barnets beste. Hvilket jeg ikke har sett noen skrive. Vet ikke hva slags teknikker du driver med, men håpløst er det i alle fall. 4 timer siden, Nebel86 skrev: Om jeg vokste opp nå og under disse omstendighetene, hadde ikke hatt noe i mot at nøytrale, påkledde, fine bilder av meg som liten lå ute på en blogg (slik som CBE sin) i voksen alder da det nå er en helt annen tid med sosiale medier og internett. Det er heller ikke snakk om å spre bilder i den forstand du ønsker at folk får assiasjoner til (igjen var det det å få det til å høres mest mulig ille ut for å overdramatisere det hele) Jeg vet ikke med deg, men ikke ha noe i mot noe=greit. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 17. september 2019 #8862 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 10 minutter siden, Klink skrev: Det blir hevdet at noen har skrevet at eksponering av barn er til barnets beste. Hvilket jeg ikke har sett noen skrive. Vet ikke hva slags teknikker du driver med, men håpløst er det i alle fall. Nei, det gjør det virkelig ikke. Det er FNs Barnekonvensjon som slår fast hensynet til barnets beste, slik at dette hensynet blir å anse som styrende for feks eksponering av barn i sosiale medier. Endret 17. september 2019 av Aricia 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. september 2019 #8863 Del Skrevet 17. september 2019 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: 4 timer siden, Nebel86 skrev: Om jeg vokste opp nå og under disse omstendighetene, hadde ikke hatt noe i mot at nøytrale, påkledde, fine bilder av meg som liten lå ute på en blogg (slik som CBE sin) i voksen alder da det nå er en helt annen tid med sosiale medier og internett. Det er heller ikke snakk om å spre bilder i den forstand du ønsker at folk får assiasjoner til (igjen var det det å få det til å høres mest mulig ille ut for å overdramatisere det hele) Jeg vet ikke med deg, men ikke ha noe i mot noe=greit. Aha, ser at det kan tolkes slik ja 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. september 2019 #8864 Del Skrevet 17. september 2019 Jeg kan ikke fatte at noen andre enn bloggerne selv, kan forsvare den omfattende utleveringen som pågår. Og jeg blir så lei av å lese argumentet at det er noe som bare snakkes om her på KG, de kan ikke følge mye med? Jeg befinner meg akkurat på et arrangement med haugevis av dyktige fagpersoner som er opptatt av barn og barns rettigheter. Og det diskuteres og snakkes mye om dette; både om bloggere som forbilder/påvirkning gjennom sosiale medier og barns rettigheter i forbindelse med egen digitale identitet/utlevering uten samtykke! Håper den ballen om at det bare snakkes om av noen få personer her inne, nå kan legges død en gang for alle! 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8865 Del Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg kan ikke fatte at noen andre enn bloggerne selv, kan forsvare den omfattende utleveringen som pågår. Og jeg blir så lei av å lese argumentet at det er noe som bare snakkes om her på KG, de kan ikke følge mye med? Jeg befinner meg akkurat på et arrangement med haugevis av dyktige fagpersoner som er opptatt av barn og barns rettigheter. Og det diskuteres og snakkes mye om dette; både om bloggere som forbilder/påvirkning gjennom sosiale medier og barns rettigheter i forbindelse med egen digitale identitet/utlevering uten samtykke! Håper den ballen om at det bare snakkes om av noen få personer her inne, nå kan legges død en gang for alle! Jeg håper at det kommer et lovverk snart, for det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 18. september 2019 #8866 Del Skrevet 18. september 2019 6 timer siden, Aricia skrev: Nei, det gjør det virkelig ikke. Det er FNs Barnekonvensjon som slår fast hensynet til barnets beste, slik at dette hensynet blir å anse som styrende for feks eksponering av barn i sosiale medier. Jo, det ble faktisk hevdet. Uansett om du vil det eller ikke! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 18. september 2019 #8867 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg skulle ønske at kritikerne av tråden hadde baller til å si: Jeg er enig i at barneeksponeringen hos CBE er ugrei». Punktum. Jeg opplever nemlig at det er konsensus om dette. I stedet blir det ofte «jeg er langt på vei enig, MEN..» og så en lang harrang som liksom skal ta brodden av dette standpunktet. Det hadde fremstått som mye mer troverdig. Beklager for generaliseringen, men jeg er bare så j***lig lei. Dette med barneeksponering er jo ikke egentlig mulig å forsvare. Og det bevises til fulle, fordi det aldri kommer noen argumenter om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 18. september 2019 #8868 Del Skrevet 18. september 2019 6 timer siden, Klink skrev: Aha, ser at det kan tolkes slik ja 😊 Ja, men hvis man ser det store bildet, jeg jeg tror @Nebel86 skulle frem til, så blir det bare å koste alt under matta istedenfor å faktisk skjønne poenget. Alle skjønner det ikke er greit med den enorme eksponeringen blant ALLE som gjør dette, men at denne bloggeren blir regnet som versting, er jo bare for dumt. Å sitte å debattere her i mnd etter mnd i et forum, istedenfor å kjempe med å bidra til lovendringer i de rette kanaler, kan man jo også stille spm til. Men det skal heller pakkes så fint og flott inn i en fasade. I tillegg er det som reageres på her den ellers smålige kritikken CBE får for alt hun gjør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 18. september 2019 #8869 Del Skrevet 18. september 2019 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til disse. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 18. september 2019 #8870 Del Skrevet 18. september 2019 Kan vi prøve å ikke la oss provosere av brukere som har som mål å vinkle diskusjonen bort fra trådens tema? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 18. september 2019 #8871 Del Skrevet 18. september 2019 14 timer siden, LittleMermaid skrev: Ja, men hvis man ser det store bildet, jeg jeg tror @Nebel86 skulle frem til, så blir det bare å koste alt under matta istedenfor å faktisk skjønne poenget. Alle skjønner det ikke er greit med den enorme eksponeringen blant ALLE som gjør dette, Så flott at du er enig med det 👍 men at denne bloggeren blir regnet som versting, er jo bare for dumt. Versting kan forstås i andre betydninger enn "den aller verste i hele verden og ingen kommer opp på siden en gang". Det kan også bety i toppsjiktet av ille. Med mange titusener googletreff bare på navnene på barna i tillegg til alle gangene de blir omtalt som barna, jentene etc. og så godt som daglige eksponeringer på snap og instastory så er det virkelig skikkelig skikkelig ille. Det er ikke feil å kalle det versting-oppførelse av foreldrene. Å sitte å debattere her i mnd etter mnd i et forum, istedenfor å kjempe med å bidra til lovendringer i de rette kanaler, kan man jo også stille spm til. Du vet intet om hva debattanter her gjør uten for KG. Under et døgn siden skrev for eksempel @Jobbermedbarn at h*n diskuterer det på et arrangement i jobb-regi. I tillegg ser vi at problemstillingen blir tatt opp oftere og oftere i medier og blant politikere. Så noen driver altså med dette uten for KG og du vet ikke om de er de samme som også skriver her. Så slutt å spekulere om andre brukere og insinuere de bare sitter her for å slarve. Men det skal heller pakkes så fint og flott inn i en fasade. ? Beklager men ofte skjønner jeg ikke hva du mener I tillegg er det som reageres på her den ellers smålige kritikken CBE får for alt hun gjør. Tar det enda en gang: Kritikk blir ikke ugyldig fordi det også finnes usaklig kritikk. Kritikk blir heller ikke ugyldig fordi mange mener det samme og liker det. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 18. september 2019 #8872 Del Skrevet 18. september 2019 Lite aktivitet i kommentarfeltet hos frua for tiden. Begynner folk å bli lei av barneeksponeriing, kjøpepress, kroppshysteri og ballonger? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 18. september 2019 #8873 Del Skrevet 18. september 2019 7 minutter siden, Minnie Mus skrev: Lite aktivitet i kommentarfeltet hos frua for tiden. Begynner folk å bli lei av barneeksponeriing, kjøpepress, kroppshysteri og ballonger? Kommentarer er det vel nok av, men bedriften sensurerer og lar være å publisere alt som kommer av kommentarer, så der har vel LKE en heltidsstilling og vel så det, i tillegg til fotograferingen og dertilhørende redigering, med bare lys og skygge selvfølgelig 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 18. september 2019 #8874 Del Skrevet 18. september 2019 15 timer siden, LittleMermaid skrev: Ja, men hvis man ser det store bildet, jeg jeg tror @Nebel86 skulle frem til, så blir det bare å koste alt under matta istedenfor å faktisk skjønne poenget. Alle skjønner det ikke er greit med den enorme eksponeringen blant ALLE som gjør dette, men at denne bloggeren blir regnet som versting, er jo bare for dumt. Å sitte å debattere her i mnd etter mnd i et forum, istedenfor å kjempe med å bidra til lovendringer i de rette kanaler, kan man jo også stille spm til. Men det skal heller pakkes så fint og flott inn i en fasade. I tillegg er det som reageres på her den ellers smålige kritikken CBE får for alt hun gjør. Hvorfor antar du at ingen av oss prøver å få gjennom en lovendring i andre kanaler? Sitter du bare og antar at vi sitter her uten å prøve å bidra med noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 19. september 2019 #8875 Del Skrevet 19. september 2019 Ser ut som de FÅ leserne som kommenterer treningen hun legger ut, er mer opptatt av de "fine" treningsklærne hun bruker. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 19. september 2019 #8876 Del Skrevet 19. september 2019 På 14.9.2019 den 20.12, Shopgirl2014 skrev: Skårderud har selv fått kritikk for sin farlige påvirkningskraft: https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/5LE5m/forfoeraren Jeg lurer på om du har du lest noen av bøkene til Skårderud eller vært på foredragene hans? Hvis ikke blir det litt merkelig å linke til artikkelen om du ikke er kjent med med hva han faktisk mener. Innlegget er skrevet av en som tidligere var spiseforstyrret og jeg kunne ikke vært mer uenig i det hun skriver. Jeg har lest boken "uro" og han romantiserer på ingen måte spiseforstyrrelser, vil heller si han gjør det motsatte. Skårderud er fantastisk dyktig i sitt felt og boken ble anbefalt av en venninne som selv slet med spiseforstyrrelser og som hadde fått endel aha-opplevelser etter å ha lest bøkene hans. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg miss spjåk Skrevet 19. september 2019 Populært innlegg #8877 Del Skrevet 19. september 2019 På 17.9.2019 den 7.16, Surikatt skrev: Det er et spørsmål tilhengerene til Caroline Berg-Eriksen aldri svarer på. Når jeg spør om de hadde likt å finne tusenvis av bilder av seg selv spredt på Internett uten at de visste det, hadde de likt det? Jeg har spurt om det samme flere ganger i denne tråden men får, merkelig nok, ikke svar.. Husker helt i oppstarten av facebook, når venner som var helt nye på facebook ble tagget av andre på bilder uten å bli spurt først. Før de fant ut hvordan de kunne "untagge". Var endel sure reaksjoner. Husker selv jeg ble flau over enkelte bilder jeg ble tagget i, smålig panikk når jeg fikk varsel om at jeg var tagget. Så dobler du bare bilder og seere med et par tusen og der har man situasjonen til bloggerbarna når de blir eldre. Det hjelper ikke om bildene er aldri så flotte. Det har med respekt for privatliv å gjøre og barns samtykke. Utrolig at man må forklare dette igjen og igjen til brukere som står på argumentet "men bildene er delikate" og "xx er bare stolt av ungene sine, det blir unaturlig å ikke vise dem på bloggen når hun har barn". Det handler ikke om mors følelser, det handler om barnas! 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. september 2019 #8878 Del Skrevet 19. september 2019 1 time siden, Ellevira skrev: Ser ut som de FÅ leserne som kommenterer treningen hun legger ut, er mer opptatt av de "fine" treningsklærne hun bruker. Ikke utenkelig de som faktisk lurer på noe med trening har begynt å spørre annetsteds. CBE har jo ikke akkurat overbevist leserne om at hun har kompetanse innen trening. Litt markløft = rumpe uten det ses armer og rygg, kroppen har ikke forandret seg siden jeg var 15 og så videre overbeviser ingen. Da er det bare klærne igjen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 19. september 2019 Forfatter #8879 Del Skrevet 19. september 2019 1 minutt siden, Inocybe skrev: Ikke utenkelig de som faktisk lurer på noe med trening har begynt å spørre annetsteds. CBE har jo ikke akkurat overbevist leserne om at hun har kompetanse innen trening. Litt markløft = rumpe uten det ses armer og rygg, kroppen har ikke forandret seg siden jeg var 15 og så videre overbeviser ingen. Da er det bare klærne igjen. CBEs manglende kompetanse har jo aldri vært til hinder for at leserne spør henne om råd på de utroligste områder. At de ikke gjør det så mye lenger tar jeg som et tegn på lavt engasjement, heller enn at de har skjønt hvor de bør søke råd. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 19. september 2019 #8880 Del Skrevet 19. september 2019 Anbefaler serien Nyskilt og fettsugd på NRK. Da CBE fraskriver seg all ansvaret av negativ påvirkning i måten de fremstiller kroppen, så har de mer ansvar enn de tror. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå