BaHare Skrevet 24. august 2023 #87701 Del Skrevet 24. august 2023 Og ingen hadde spekulert i det om foreldrene ikke hadde sagt noe om det for sine 300 000 følgere. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OuterSpace Skrevet 24. august 2023 #87702 Del Skrevet 24. august 2023 BaHare skrev (9 minutter siden): Og ingen hadde spekulert i det om foreldrene ikke hadde sagt noe om det for sine 300 000 følgere. Nei. Men det er noe annet. Det rettferdiggjør ikke at man skal finne på ting å kritisere henne for. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 24. august 2023 #87703 Del Skrevet 24. august 2023 BaHare skrev (20 minutter siden): Og ingen hadde spekulert i det om foreldrene ikke hadde sagt noe om det for sine 300 000 følgere. En ting er at vi ser at mor har lagt fram klær til barna. Dét vet vi. Men det blir spekulasjoner når man antar at det betyr at mor i dette tilfellet overkjører barna sine mtp klesvalg, fordi ens egne barn ikke ville godtatt det selv. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87704 Del Skrevet 24. august 2023 Håper dere som har kritisert yogan opp og ned i mente her tar en liten runde med dere selv. Dere som ville kontakte minnefondet og lokalavisen (??). Kanskje stoppe opp å tenke litt før man setter seg bak tastaturet og spyr ut av seg. Det ble også skrevet at KG skulle samle inn selv og overgå innsamling som maks kunne bli ditt eller datt. Lurer på hvor mye de som har skreket høyest her har donert til fondet… 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 24. august 2023 #87705 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (11 minutter siden): Håper dere som har kritisert yogan opp og ned i mente her tar en liten runde med dere selv. Dere som ville kontakte minnefondet og lokalavisen (??). Kanskje stoppe opp å tenke litt før man setter seg bak tastaturet og spyr ut av seg. Det ble også skrevet at KG skulle samle inn selv og overgå innsamling som maks kunne bli ditt eller datt. Lurer på hvor mye de som har skreket høyest her har donert til fondet… Øh, det som diskuteres er jo klessalget og at det ikke fremgikk om pengene derfra skulle gå til minnefondet. Takken her antyder jo at bare pengene fra yogaen gikk til minnefondet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87706 Del Skrevet 24. august 2023 NordreSving skrev (1 minutt siden): Øh, det som diskuteres er jo klessalget og at det ikke fremgikk om pengene derfra skulle gå til minnefondet. Takken her antyder jo at bare pengene fra yogaen gikk til minnefondet. Er faktisk fascinerende å se hvor lite selvinnsikt det er her inne. Det er vel MYE mer enn det som er skrevet her inne. Så mye mer! Vil anbefale deg å ta deg deg tiden gjennom alle innlegg å se hva som er påstått og skrevet. Takken vil jeg si knuser alle ting dere har skrevet om disse damene og om at dere skulle informert minnefondet osv osv osv. Man lærer barna sine fra de er små å kunne si unnskyld, jeg tok feil. Men den sitter tydeligvis langt inne hos deg og sannsynligvis flere andre her inne. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 24. august 2023 Populært innlegg #87707 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (Akkurat nå): Er faktisk fascinerende å se hvor lite selvinnsikt det er her inne. Det er vel MYE mer enn det som er skrevet her inne. Så mye mer! Vil anbefale deg å ta deg deg tiden gjennom alle innlegg å se hva som er påstått og skrevet. Takken vil jeg si knuser alle ting dere har skrevet om disse damene og om at dere skulle informert minnefondet osv osv osv. Man lærer barna sine fra de er små å kunne si unnskyld, jeg tok feil. Men den sitter tydeligvis langt inne hos deg og sannsynligvis flere andre her inne. Eh… du tar feil. INGEN har kritisert dem for å donere penger fra yogaen til minnefondet. det som kritiseres er yogaen i seg selv(har nada med minnefondet å gjøre) og at summen av klærne de solgte IKKE ble donert. Big difference. Jeg syns det er flott å donere summen av yogatimen til minnefondet. Men jeg syns det er stusselig når donasjonen blir et skalkeskjul for å tjene penger på salg av polyesterræl (mulig de andre solgte kvalitet…..). 56 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87708 Del Skrevet 24. august 2023 Sugar&Spice skrev (Akkurat nå): Eh… du tar feil. INGEN har kritisert dem for å donere penger fra yogaen til minnefondet. det som kritiseres er yogaen i seg selv(har nada med minnefondet å gjøre) og at summen av klærne de solgte IKKE ble donert. Big difference. Jeg syns det er flott å donere summen av yogatimen til minnefondet. Men jeg syns det er stusselig når donasjonen blir et skalkeskjul for å tjene penger på salg av polyesterræl (mulig de andre solgte kvalitet…..). De bak minnefondet virker nå veldig fornøyd selv om det var klessalg etterpå. Men selvfølgelig, damene bak tastaturene på KG vet best. Og hvis du kaller det å kritisere all den usaklige og usmakelige som er skrevet så vil jeg anbefale deg å slå opp kritikk i ordboka. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 24. august 2023 #87709 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (3 minutter siden): De bak minnefondet virker nå veldig fornøyd selv om det var klessalg etterpå. Men selvfølgelig, damene bak tastaturene på KG vet best. Og hvis du kaller det å kritisere all den usaklige og usmakelige som er skrevet så vil jeg anbefale deg å slå opp kritikk i ordboka. Det er vel ingen i tråden her som hevder at de kritiserer på minnefondets vegne? De får tale egen sak. Som sagt: fint at minnefondet fikk inn penger! 👍🏼 27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 24. august 2023 #87710 Del Skrevet 24. august 2023 On 7/29/2023 at 10:05 AM, Snickerss said: Jo det gjør den. Syns dette er skikkelig fint av de. De kunne tatt pengene selv evt kjørt en gratis time for deltagerne, men ønsker å gi til minnefondet. Syns det er trist lesing å se at så mange her vrir dette til noe negativt. Jeg tolker det ikke slik at de bruker minnefondet som trekkplaster. Om de bruker yoga som trekkplaster kan jo være, men de velger jo å donere fra «trekkplastret» til minnefondet. Nettopp. Trekkplasteret. For all del; Det er flott å donere til minnefondet - men det var veldig uklart i markedsføringen av disse "eventene" om det kun var pengene fra yogaen eller også pengene fra klessalget som skulle doneres. Ut i fra takken du siterer fra minnefondet så vet vi jo nå svaret. 31 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. august 2023 #87711 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (6 minutter siden): De bak minnefondet virker nå veldig fornøyd selv om det var klessalg etterpå. Men selvfølgelig, damene bak tastaturene på KG vet best. Og hvis du kaller det å kritisere all den usaklige og usmakelige som er skrevet så vil jeg anbefale deg å slå opp kritikk i ordboka. Sammenblandingen av donasjon og kommersiell virksomhet (salg til egen inntekt) ble pekt på som etisk problematisk. Veldedighet som trekkplaster til klessalg, for å si det enkelt. Å donere i seg selv; supert. 29 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87712 Del Skrevet 24. august 2023 Sugar&Spice skrev (7 minutter siden): Det er vel ingen i tråden her som hevder at de kritiserer på minnefondets vegne? De får tale egen sak. Som sagt: fint at minnefondet fikk inn penger! 👍🏼 Du er god til å kverulere og finne unnskyldninger for dere her inne som ikke klarer å ta ansvar for hva dere har skrevet. Igjen, er bare å scrolle tilbake i tråden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87713 Del Skrevet 24. august 2023 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Sammenblandingen av donasjon og kommersiell virksomhet (salg til egen inntekt) ble pekt på som etisk problematisk. Veldedighet som trekkplaster til klessalg, for å si det enkelt. Å donere i seg selv; supert. Der ble pekt og skrevet mye mye mer enn at noen her inne syns det er etisk problematisk. Du formulerer deg fint nå, men det er skrevet på helt andre måter enn det. Som sagt, minnefondet syns tydeligvis ikke det var problematisk, men dere som sitter her å kommenterer på KG har vel rett selv om dere verken var de som donerte pengene eller tok i mot donasjoner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 24. august 2023 #87714 Del Skrevet 24. august 2023 MacBeth skrev (3 timer siden): Dét er jeg helt enig i, ingenting av dette skulle noen(300k) random følgere visst, men jeg syns det er veldig viktig å være ordentlig i sin kritikk, og ikke dra inn egne sannheter(som i at hun legger frem for eldste, når bildet ikke viste det). Enig i det, rett skal være rett! Det er derfor så fint at vi her kan bidra til å korrigere hverandre når det en sjelden gang glipper 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87715 Del Skrevet 24. august 2023 CityCityBangBang skrev (11 minutter siden): Nettopp. Trekkplasteret. For all del; Det er flott å donere til minnefondet - men det var veldig uklart i markedsføringen av disse "eventene" om det kun var pengene fra yogaen eller også pengene fra klessalget som skulle doneres. Ut i fra takken du siterer fra minnefondet så vet vi jo nå svaret. Ja hvis du vet hvem som var donert hva så vet fi mer enn meg i allefall. Men det virker som du er fornøyd med å dra egne konklusjoner uten å vite fakta. Hvorfor kontakter du ikke bare minnefondet å spør? Det ble jo skrevet om flere ganger det, men er sannsynligvis ingen som gjør handling ut av ordene her inne, de fleste er vel bare tøffe anonyme bak tastaturet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87716 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (Akkurat nå): Ja hvis du vet hvem som var donert hva så vet fi mer enn meg i allefall. Men det virker som du er fornøyd med å dra egne konklusjoner uten å vite fakta. Hvorfor kontakter du ikke bare minnefondet å spør? Det ble jo skrevet om flere ganger det, men er sannsynligvis ingen som gjør handling ut av ordene her inne, de fleste er vel bare tøffe anonyme bak tastaturet. Og «trekkplaster» ble gjengitt da det var skrevet av en annen på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 24. august 2023 #87717 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (4 minutter siden): Der ble pekt og skrevet mye mye mer enn at noen her inne syns det er etisk problematisk. Du formulerer deg fint nå, men det er skrevet på helt andre måter enn det. Som sagt, minnefondet syns tydeligvis ikke det var problematisk, men dere som sitter her å kommenterer på KG har vel rett selv om dere verken var de som donerte pengene eller tok i mot donasjoner. Du kan ikke ta det minnefondet skriver til inntekt for annet enn at de takker for yoga-penger. Hva de mener om klessalget sier de ikke noe om. Hva mener du om sammenblanding mellom aktivitet til inntekt for minnefond og klessalg til inntekt for dem selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 24. august 2023 #87718 Del Skrevet 24. august 2023 2 minutter siden, Snickerss said: Ja hvis du vet hvem som var donert hva så vet fi mer enn meg i allefall. Men det virker som du er fornøyd med å dra egne konklusjoner uten å vite fakta. Hvorfor kontakter du ikke bare minnefondet å spør? Det ble jo skrevet om flere ganger det, men er sannsynligvis ingen som gjør handling ut av ordene her inne, de fleste er vel bare tøffe anonyme bak tastaturet. Det står jo helt klart i det du siterte. Skjønner ikke hva som er uklart? Hadde det vært fra klessalget også så hadde det vel stått? Men som jeg også skrev tidligere - flott å donere til en god sak. 🙂 21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87719 Del Skrevet 24. august 2023 CityCityBangBang skrev (6 minutter siden): Det står jo helt klart i det du siterte. Skjønner ikke hva som er uklart? Hadde det vært fra klessalget også så hadde det vel stått? Men som jeg også skrev tidligere - flott å donere til en god sak. 🙂 Der sto jo at der var valgfri sum, så ingen av oss vet jo hva som er summene som er donert. Kan jo være en mye større sum enn 50kr fra de som hadde timen + klessalget. Hvorfor kontakter du ikke bare minnefondet å spør siden det er så viktig for deg og dere i denne tråden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. august 2023 #87720 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Helt hårreisende at flere brukere her inne, ikke denne gangen heller, kan innrømme at den kritikken mot pengeinnsamlingen til fondet ikke var helt berettiget. Hvorfor skal det kritiseres at penger blir donert til et fond og penger fra et klessalg etterpå ikke ble det? To forskjellige ting. Heg vet ikke sikkert, men går ut fra at de som deltok og eller kjøpte klær fikk nok informasjon om hvem pengene gikk til om de ville. Og spekulere i at barna blir overkjørt mtp klær er bare tull! Nei vi burde ikke visst om det i det hele tatt, men dette kritiske blikket går fullstendig over styr for enkelte. Endret 24. august 2023 av Klink 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå