Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87461 Del Skrevet 18. august 2023 Laia skrev (13 minutter siden): Takk det var den jeg mente. Etter litt søk ser jeg at det ligger mange lignende verktøy der ute, her er et annet som ser på aktive/inaktive følgere (her kommer CBE ut med resultat «very poor», 99% av følgerne inaktive): https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/ Testet verktøyet på min egen private profil, og ser at jeg til sammenligning har ca. 50% inaktive følgere men likevel score «good» (kanskje på tide å ta en rydding i min egen følgerliste🙂). Jeg er dog privatperson og bruker ikke tallene til noe (påvirke annonsører etc). Det er jo fullstendig krisetall for Treasures AS og Caroline Berg Eriksen! Dette sier at når annonsesamarbeidspartnere betaler CBE for å annonsere for deres varer eller tjenester til det de da blir fortalt er 300 000 følgere - så betaler de i realiteten for å annonsere til 3000 personer. Så vet man at blant disse er det bl.a. personer som kun følger CBE pga. det seksualiserte innholdet hun kommer med, og disse er lite trolig i noen målgruppe for de annonsene som CBE fronter. Jeg vil anta at hvis de som kjøper annonseplass hos Caroline Berg Eriksen innså dette, at de egentlig betaler kun for maks 3000 aktive følgere, så ville det blitt bom stopp på alt av annonseinntekter til Treasures AS / Caroline Berg Eriksen. Jeg håper en bedrift snart er tøff nok til å ta en sak mot en slik influencerbedrift og krever tilbakebetalt penger pga. villedende og feilaktige lovnader i kontrakt (300 000 følgere, egen treningsportal... det meste er bare fake). Som jeg skrev i går - gjennom Netfit AS vil de nå selv ha full kontroll på hvilke kundeantall de oppgir, så det gir ikke potensielle nye samarbeidspartnere mulighet til å vite sikkert om tallene som oppgis stemmer eller ikke. Vi ser jo tydelig at eierne av Treasures AS (og Netfit AS) har et helt bevisst ønske av å holde på alle sine fake og inaktive følgere, så det er ingen grunn til å tro at praksisen blir annerledes med Netfit AS, da vi allerede over år har sett at bedriftseierne har som strategi å jukse og begå brudd på markedsføringsloven, og det de viser er at de fortsetter med akkurat samme strategi nå og fremover også. De som bruker CBE til annonsering kaster virkelig bort markedsføringspengene sine! 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 18. august 2023 #87462 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Laia skrev (49 minutter siden): Takk det var den jeg mente. Etter litt søk ser jeg at det ligger mange lignende verktøy der ute, her er et annet som ser på aktive/inaktive følgere (her kommer CBE ut med resultat «very poor», 99% av følgerne inaktive): https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/ Testet verktøyet på min egen private profil, og ser at jeg til sammenligning har ca. 50% inaktive følgere men likevel score «good» (kanskje på tide å ta en rydding i min egen følgerliste🙂). Jeg er dog privatperson og bruker ikke tallene til noe (påvirke annonsører etc). Interessant. 😊 Jeg sjekket carolinebergeriksenno vs funkygine,, bare for å sammenligne. Resultatet ble Kilde: https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/ Hvis dette stemmer er det fusk fra Treasures AS, hvis det ikke ryddes opp i "falske/inaktive følgere", for med så lavt engasjement bør de forstå hvordan det egentlig står til. Tilføyelse: Sjekket Netfit.no: Endret 18. august 2023 av Vanedis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 18. august 2023 #87463 Del Skrevet 18. august 2023 Vanedis skrev (6 minutter siden): Interessant. 😊 Jeg sjekket carolinebergeriksenno vs funkygine,, bare for å sammenligne. Resultatet ble Kilde: https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/ Hvis dette stemmer er det fusk fra Treasures AS, hvis det ikke ryddes opp i "falske/inaktive følgere", for med så lavt engasjement bør de forstå hvordan det egentlig står til. Veldig dårlig vs eksepsjonell! Det var virkelig en kontrast. Aner ikke algoritmene bak- og påliteligheten bak slike verktøy, men har full tro at på at det er en god pekepinn. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruRosa Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87464 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Kvalm, svimmel og uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Endret 18. august 2023 av FruRosa Glemte et "og" 41 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Laia Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87465 Del Skrevet 18. august 2023 FruRosa skrev (1 minutt siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Aner vi en kansellering fra hennes side av det kommende yoga/veldedighetseventet? Det er litt beskrivende at det er den første tanken som slår inn…. 61 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 18. august 2023 #87466 Del Skrevet 18. august 2023 FruRosa skrev (2 minutter siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Så utrolig trist! Men neste bilde viser jo en del av det som sannsynligvis er en del av årsaken: bare bananen inneholder næring. Mer næringstett mat (fisk, egg) og mindre plante"melker" og proteinpulver, pluss mindre trening og mindre retusjering og redigering, vil sannsynligvis bidra i veldig god retning. 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 18. august 2023 #87467 Del Skrevet 18. august 2023 FruRosa skrev (5 minutter siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Men posere fra sykesenga kan man. Og melke sympati og «stakkars vakre du» fra fansen. 37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87468 Del Skrevet 18. august 2023 Kronikk fra VG om den økende proana-trenden hos influencere som CBE.nos innhold og "estetikk" passer så veldig godt inn i: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4oJo2q/det-har-blitt-kult-aa-sulte-igjen 45 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 18. august 2023 #87469 Del Skrevet 18. august 2023 FruRosa skrev (12 minutter siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Det er fullstendig absurd. Hvem andre tar bilde av seg selv når de må legge seg? Hva går gjennom hodet hennes i det hun gjør en aktiv handling; legger seg ned, finner frem telefonen, strekker armen ut, fokuserer på seg selv og tar bildet. Hvis dette er et stillbilde der hun «dramatisk» legger håndbaken på pannen som i en annen finsk dramaserie, da er det fullendt. Kan det bli mer iscenesatt og teatralsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87470 Del Skrevet 18. august 2023 Kjedelig å bli dårlig, håper hun føler seg bedre i dag, helt alvorlig ment. Å være kvalm er forferdelig utmattende. Poseringen i sykesengen er derimot smått lattervekkende. Og det er vanskelig å ikke lure på hvor mange bilder hun tok, før hun fikk tatt ett som formidlet den ønskede stemningen. 63 5 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BuffyTheVampire Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87471 Del Skrevet 18. august 2023 FruRosa skrev (18 minutter siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Dette minner meg om den spot-on reklama med hun dama som sykler, kræsjer, og ligger på bakken og gjør seg til før hun tar et bilde, som hun skal legge ut på sosiale medier for å få sympati. Det er så idiotisk. Tenk å ligge sånn og posere og så ta selfie av det. Det er så dumt 😂 49 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87472 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) FruRosa skrev (22 minutter siden): Kvalm, svimmel uvel... Blir bare verre og verre... Ringer det INGEN bjelle? Skjønner hun ikke at kroppen sier fra (om for lite mat og for mye løping) på denne måten? Og hun skal veilede andre... Stillbilde fra video på story Men SE, da! Jeg ligger bare her, sjuk og elendig, men er like vakker og tynn likevel. Danderte håret litt og strammet halsen, bare for dere! Jeg digger meg! Endret 18. august 2023 av Kollontaj 62 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 18. august 2023 #87473 Del Skrevet 18. august 2023 NordreSving skrev (11 minutter siden): Det er fullstendig absurd. Hvem andre tar bilde av seg selv når de må legge seg? Hva går gjennom hodet hennes i det hun gjør en aktiv handling; legger seg ned, finner frem telefonen, strekker armen ut, fokuserer på seg selv og tar bildet. Hvis dette er et stillbilde der hun «dramatisk» legger håndbaken på pannen som i en annen finsk dramaserie, da er det fullendt. Kan det bli mer iscenesatt og teatralsk? Det ER et stillbilde, og settingen var akkurat som du beskriver. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 18. august 2023 #87474 Del Skrevet 18. august 2023 Det mest skremmende synes jeg er at hun selv ikke forstår hvorfor hun ofte blir svimmel og kvalm. Da er det på tide og tenke gjennom hvordan hun lever med minimalt med mat og lange treningsøkter flere ganger i døgnet. Da bør det gå opp et lys for henne at dette hun holder på med er helseskadelig derfor blir hun ofte uvel. 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minthia Skrevet 18. august 2023 Populært innlegg #87475 Del Skrevet 18. august 2023 En klassiker 51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 18. august 2023 #87476 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) FruJohansen skrev (17 minutter siden): Kjedelig å bli dårlig, håper hun føler seg bedre i dag, helt alvorlig ment. Å være kvalm er forferdelig utmattende. Poseringen i sykesengen er derimot smått lattervekkende. Og det er vanskelig å ikke lure på hvor mange bilder hun tok, før hun fikk tatt ett som formidlet den ønskede stemningen. Ingen fare, hun var på mølla igjen i dag. Og trente styrke. Og laget proteinshake. Endret 18. august 2023 av FruRosa Lagt til tekst 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 18. august 2023 #87477 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) FruRosa skrev (7 minutter siden): Ingen fare, hun var på mølla igjen i dag. Og trente styrke. Og laget proteinshake. Men endelig bekreftet at hun ikke står på en krakk ved kjøkkenbenken da🤪 Endret 18. august 2023 av Glufseguri 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 18. august 2023 #87478 Del Skrevet 18. august 2023 54 minutter siden, Inocybe said: Kronikk fra VG om den økende proana-trenden hos influencere som CBE.nos innhold og "estetikk" passer så veldig godt inn i: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4oJo2q/det-har-blitt-kult-aa-sulte-igjen Interessant. Og ekstremt skremmende. 😱 Bet meg merke i dette avsnittet av innlegget du linket til - der var det noe kjent......: Men det er også flere og flere med mange følgere som stolt viser frem sin tonede mage og utstikkende ribbein i sine kanaler. Det har til og med fått et eget navn, «ribcage bragging». 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 18. august 2023 #87479 Del Skrevet 18. august 2023 Det er intenst fascinerende at en som lever av å skape et glansbilde av sitt eget liv, ikke klarer å se at evinnelige sykdomsepisoder, svimmelhet og ubehag kommuniserer det stikk motsatte av «helsefremmende livsstil». Caroline Berg Eriksen sa jo i sin tid at «I absolutely love working out and to take care of my health.» (Her: https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ – samme intervju som hun uttalte at «to show other women that a pregnancy does not ruin your body» var hennes «biggest motivation».) Nå gir hun stort sett inntrykk av at hun hater å trene, og hun kjører på med så mye trening og så lite mat at hun blir dårlig av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 18. august 2023 #87480 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) FruRosa skrev (1 time siden): Ingen fare, hun var på mølla igjen i dag. Og trente styrke. Og laget proteinshake. Så lenge arbeidsdagene stort sett består av hobbyer og egentid så holder CBE tydeligvis ut. Men ja hun har slitt med hyppig sykdom i mange år. Alt fra influensa og migrene til stadige runder med omgangssyke, gjentatte øyebetennelser, tallrike bihulebetennelser, forkjølelser, svimmelhet, feber, angst, søvnmangel og nyrebekkenbetennelse. CBE er langt oftere syk enn mine barnehagebarn og er virkelig det motsatte av hva jeg forbinder med sunn og sterk. At CBE er frontfigur for en sunnhetsportal er bare latterlig. Og når hun fremstiller seg som totalt uvitende i fht hvorfor hun er så syk at hun må sove hele dagen, da er det virkelig på tide å henvende seg til andre enn netfit for kostholds- livsstils-, og treningsråd. View betyr forresten utsikt. CBE forsøkte å formidle at utsikten hennes var de olastoff-skoene hun hadde på seg. Endret 18. august 2023 av Rastebenk 39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå