Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ice-91 skrev (4 minutter siden):

Fra Netfit.no sin påmeldings link:

IMG_2740.png

Se der ja...

Da skulle jo begge innleggene OG alle Netfit AS sine innlegg om denne Valencia-turen vært merket med reklame...

Her popper det ene useriøse selskapet opp etter det andre, omtrent som popkorn i en kasserolle, de holder sammen.

• Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avbestillingsreglene det vises til er svært vanskelig å finne. Hadde det ikke vært enklere hvis netfit selv linket til avbestillingsregler?

Det firmaet har over tid kommentert bl a på instaposter hos CBE, akkurat som kosmetikkmerket.

Og apropos treningsreise i samarbeid med Apollo - har netfit solgt seg inn til Apollo uten mer konkret innhold? Denne weekenden skal innholdet lages, godt dokumentert på story. 
Jo mer de involverte aktørene profilerer CBE, netfit, AP og coachLKE, jo mer useriøst virker det som, og det gjelder også for samarbeidende aktører.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (5 minutter siden):

Avbestillingsreglene det vises til er svært vanskelig å finne. Hadde det ikke vært enklere hvis netfit selv linket til avbestillingsregler?

Det firmaet har over tid kommentert bl a på instaposter hos CBE, akkurat som kosmetikkmerket.

Og apropos treningsreise i samarbeid med Apollo - har netfit virkelig kunne selge seg inn til Apollo uten mer konkret innhold? Innholdet lages ila denne weekenden, godt dokumentert på story. 
Jo mer de involverte aktørene profilerer CBE, netfit, AP og coachLKE, jo mer useriøst virker det som, og det gjelder også ALLE samarbeidende aktører.

Ja, en begynnelse kunne vært å fylle ut med info om CBE her https://netfit.no/vare-coacher/, særlig siden hun er frontfiguren. LKE har fortsatt 20 års erfaring fra eliteserien, det er fortsatt bløff. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (10 minutter siden):

Og apropos treningsreise i samarbeid med Apollo - har netfit virkelig kunne selge seg inn til Apollo uten mer konkret innhold? Innholdet lages ila denne weekenden, godt dokumentert på story. 
Jo mer de involverte aktørene profilerer CBE, netfit, AP og coachLKE, jo mer useriøst virker det som, og det gjelder også ALLE samarbeidende aktører.

TH Run Travels AS er tilsluttet Reisegarantifondet, iflg. deres egen hjemmeside.

Netfit AS er ikke tilsluttet Reisegarantifondet.

Antar det er årsaken til at de skjuler at de legger seg under andres opplegg, som Apollo og TH Run Travels.

image.thumb.png.c81d59e80ab928533b76ae5b0a66ce64.png

https://reisegarantifondet.no/?s=netfit+as

Jeg har sett mail som viser at Apollo nå er tydelige på at de kun har med selve transporten, hotellet og maten - at de distanserer seg fra alt som har med treningsinnholdet på treningsreisen de samarbeider med Netfit om. Det i seg selv viser hvor useriøse også Apollo er når det kommer til kvaliteten på innholdet av reisen.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklarende info og gode innlegg @Frisk Frosk og @Kollontaj.

Mye som er bløff hos CBE og samarbeidspartnere.

Husker da jeg på de utenfor butikken de skulle ta julebilder i, som begge hadde publisert på insta-story. CBE så så annerledes ut i virkeligheten enn på hennes egne bilder. Hun var rundere i ansiktet, huden var grovere og kroppen hadde sunne former.

Jeg innrømmer at jeg var nysgjerrig, så jeg gikk innom butikken en stund senere også og da hadde hun skiftet klær, poserte og tok bilder med fullt fotoutstyr og lyssetting mm med LKE bak kamera. Flere andre skulystne så på sammen med meg.

Presentasjonen av CBE på de ferdige bildene som skulle brukes til pod'en på instaen hennes var så annerledes enn i virkeligheten. Det var skikkelig rart å se sluttresultatet Iom at jeg selv hadde sett de. Det opplevdes som å bli lurt da de ferdige bildene kom ut noen dager senere.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (41 minutter siden):

Takk for oppklarende info og gode innlegg @Frisk Frosk og @Kollontaj.

Mye som er bløff hos CBE og samarbeidspartnere.

Husker godt da jeg møtte på de utenfor butikken de skulle ta julebilder i. CBE så så annerledes ut i virkeligheten enn på hennes egne bilder. Hun var rundere i ansiktet, huden var grovere og kroppen hadde sunne former.

Jeg innrømmer at jeg var nysgjerrig, så jeg gikk innom butikken en stund senere også og da hadde hun skiftet klær, poserte og tok bilder med fullt fotoutstyr og lyssetting mm med LKE bak kamera. Jeg måpte og så litt på og tok frem egen mobil også. 

Presentasjonen av CBE på de ferdige bildene på instaen hennes var meget annerledes enn i virkeligheten. Det var skikkelig rart å se sluttresultatet Iom at jeg selv hadde vært til stedet.

Forbløffende.

Tok du egne bilder av fesjået? Vil du dele?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 time siden):

Ja, en begynnelse kunne vært å fylle ut med info om CBE her https://netfit.no/vare-coacher/, særlig siden hun er frontfiguren. LKE har fortsatt 20 års erfaring fra eliteserien, det er fortsatt bløff. 

Det at de etter mange måneder fremdeles faktisk ikke greier å skrive noe om CBE og hennes utdanning/erfaring innen trening, det antar jeg er fordi hun faktisk ikke har relevant utdannelse eller erfaring med å trene andre. Hun har ett lite kurs med yoga, med noe nettbasert undervisning og tre undervisningshelger + en helg med eksamen/businessinformasjon.

Det er lite å fortelle, annet enn at hun liker å trene selv.

Derfor antar jeg de satser på å bruke hennes redigerte, kjente fjes og kropp for å fronte Netfit AS, uten å skrive noe om hennes udannelse eller erfaring som instruktør. De satser på at folk faktisk skal tro at det kommer mer informasjon som er noe hold i, men at det egentlig er navnet til CBE som skal selge Netfit AS.

Jeg lurer på om de har reflektert over hva de signaliserer når de på en treningsportal hvor de tilsynelatende skal ha fokus på trening og helse, velger en frontfigur som presenteres med filter og/eller redigering som endrer hennes utseende, både ansikt og kropp, som presenterer henne som noe hun faktisk ikke er, og altfor ofte presenterer henne med thinspo og proana-inspirerte bilder - forstår de hvilke signaler de gir potensielle kunder med en slik frontfigur + løgnenen de kommer med ellers?

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (2 timer siden):

Jeg har også fått med meg det at det firmaet og eieren har kommentert Treasures AS og Netfit AS sine IG-innlegg.

Det understreker jo bare det inntrykket som gis, Treasures AS og Netfit AS har få reelle følgere, langt mindre engasjement, og det engasjementet som finnes på bedriftenes IG-kontoer o.l. er stort sett bare bedriftseiernes familie, venner og bedriftssamarbeidspartnere. Ikke rart engasjementet på CBE sin IG-konto er satt til 0 - null...

Måten flere av disse firmaene holder på, måten private roller og bedriftssamarbeid blandes sammen er svært uryddig, uprofesjonelt, og altfor ofte bryter de loven alle sammen mtp. manglende merking av reklame.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Hvordan ble det med veldedighetsyoga og klessalg? Avlyst? 😅

Var det nå denne helgen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri skrev (3 minutter siden):

Var det nå denne helgen?

Jeg tror kanskje det var i dag, men jeg er ikke sikker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er snodig at de ulike personene som faktisk er pt eller instruktører lar cbe fremstå som kompetent, når alle og enhver kan se dama er mosjonist og trener for å brenne kalorier (løping).

Har cbe.no og netfit forklart det hele med at «cbe er kjent, har 300 tusen følgere på insta og er frontfigur».

Egentlig litt som at George Clooney er i reklame for nespresso - betalt modell, ikke fordi han nødvendigvis er barista eller engang drikker nespresso. 

Eller har cbe netfit funnet en nisje og målgruppe, som jeg ikke kan beskrive her uten å fremstå som en mobber og bedreviter og en som snakker styggt om folk. En sårbar gruppe helt enkelt.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker hadde Berg Eriksens møter med Run Travels i hensikt om samarbeid med treningsreiser. Jeg finner ikke igjen kommentarene om dette, men mener det var på fruens kanal for en god stund siden hvis noen husker det samme.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje det var i dag, men jeg er ikke sikker. 

20/8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (7 timer siden):

Dette underbygger inntrykket av at CBE ikke er så veldig sterk, på tross av store treningsmengder.

Stillbilde fra video på story

Screenshot_20230813-122648_Instagram.jpg

La merke til det samme, selv om de har prøvd så godt de kan å framheve ræva samtidig som vinkelen skal skjule at hun, som burde være supersterk, tar armhevinger med knærne nedi.

Edit: leste ikke teksten. Hun visste at folk kom til å sette spørsmålstegn ved armhevingene ( som det heter på norsk!).

Endret av Torden
La til tekst.
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (På 10.8.2023 den 10.27):

Adrian Paul er 100% "samme ulla" leser jeg. Så da vet vi hvorfor de samarbeider så bra. Har observert at flere har spurt seg hvorfor han i det hele tatt er med på dette, vel - det svaret fikk vi her syns jeg. 

Like barn "leker" best. 

Treningsstudioet hans er sponsor/samarbeidspartner til plattformen. Både på IG-kontoen og egen nettside har de før-etter-bilder med overvektige og undertrente kunder - reneste ukebladstoff og tabloidisert slankehysteri. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (53 minutter siden):

Treningsstudioet hans er sponsor/samarbeidspartner til plattformen. Både på IG-kontoen og egen nettside har de før-etter-bilder med overvektige og undertrente kunder - reneste ukebladstoff og tabloidisert slankehysteri. 

Ja dette er jo litt morsomt, siden LKE var det vel, la ut på insta at en aldri burde stole på før-etter-bilder 😂😂

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torden skrev (14 timer siden):

La merke til det samme, selv om de har prøvd så godt de kan å framheve ræva samtidig som vinkelen skal skjule at hun, som burde være supersterk, tar armhevinger med knærne nedi.

Edit: leste ikke teksten. Hun visste at folk kom til å sette spørsmålstegn ved armhevingene ( som det heter på norsk!).

I følge storyen hennes kom hun rett fra å ha løpt en mil til denne styrkeøkta. Det kan jo forklare hvorfor hun ble helt kjørt og måtte ta armhevinger på knærne. For å få godt utbytte av styrkeøkter er det anbefalt å trene styrke først dersom man skal både trene styrke og cardio. Dette kunne jo vært noe å presisert for Netfit- gjengen ettersom hovedpersonen måtte skalere ned måten å utføre en øvelse på. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (På 11.8.2023 den 18.59):

Skulle ønske dyktige yogainstruktører ville svart. Hva synes de? 

Jeg tror ikke noen andre seriøse yoga instruktører kommer til å svare.  En del av yogafilosofien er ikke vold og det innebærer også å ikke snakke ned andre.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...