Kollontaj Skrevet 8. august 2023 #87041 Del Skrevet 8. august 2023 PecanPie skrev (11 minutter siden): Og nettopp derfor valgte jeg å ikke dele det i mitt innlegg. Jeg syns bildet er helt forferdelig. Det burde aldri vært delt, verken på some eller her. Bra, oppmoder alle til å tenke seg om før slike bilder deles. Ja, det er ok å være smal og trent. Nei, det er ikke ok å fremheve magerheten. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. august 2023 #87042 Del Skrevet 8. august 2023 PecanPie skrev (15 minutter siden): Og nettopp derfor valgte jeg å ikke dele det i mitt innlegg. Jeg syns bildet er helt forferdelig. Det burde aldri vært delt, verken på some eller her. Jeg burde ha skrevet advarsel (har gjort det nå) som @Kollontaj skrev! Men jeg tenker det er vanskelig å diskutere her inne uten å vise HVA det er man reagerer på. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 8. august 2023 #87043 Del Skrevet 8. august 2023 Når kroppen er ditt tempel, trening din besettelse og du er din egen gud i ditt kroppsfikserte ego-univers, ja da kan det dessverre gå så galt som det åpenbart nå har gjort, ref siste ukes yoga-video og dagens svettefest på gulvet der. Uff, bare uff, dette er influencing gone really wrong😨 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. august 2023 #87044 Del Skrevet 8. august 2023 FruRosa skrev (8 minutter siden): Jeg burde ha skrevet advarsel (har gjort det nå) som @Kollontaj skrev! Men jeg tenker det er vanskelig å diskutere her inne uten å vise HVA det er man reagerer på. Sant, det er nesten umulig og jeg har gjort samme blemme selv, tror jeg. Det er greit å skille mellom den kroppen som vises frem med alle virkemidlene (som dette bildet) og den «vanlige kroppen» (som ikke er så ofte å se, siden det alltid poseres i en eller annen form.) Særlig viktig når kritikerne av kritikken kan hevde at kritikken bare bunner i misunnelse pga et flott ytre. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 8. august 2023 #87045 Del Skrevet 8. august 2023 Da kontoen var åpen for noen dager siden, tok jeg en runde på innleggene til CBE. Jeg tok et aktivt valg om å ikke følge etter redigeringssaken, og har derfor ikke fulgt annet enn gjennom det som presenteres her av skjermbilder. Jeg kan ikke si jeg ble overrasket, men jeg ble sittende og skrolle og bet meg merke i flere ting. Det var mange poster som bare viser henne bakfra. Av alle innleggene jeg så var bare to av ansiktet rett forfra. Resten var fra siden. Det er nesten ingen tekst, ergo ikke noe å melde. Hun som elsket å skrive, har nå et stort flertall innlegg som består av enkelt ord eller ufullstendige setninger. Legger du til de enorme fokuset på kropp, godt eksemplifisert ved bildet omtalt de siste sidene, så begynner dette å bli sært. Hva er det de vil? Hvorfor poster de? Svarene på dette kan ikke bli noe annet enn at de vil vise seg frem, og jeg blir oppriktig flau på deres vegne. Dette er jobben til to voksne mennesker, og det eneste de vil formidle er å vise seg fra sin beste side (bokstavlig og oppriktig). Publikumet deres blir eldre og og modnes. Man får verdier og erfarer hva som er viktig. Men disse to er totalt i utakt med folk på egen alder, for dem kretser alt om egen kropp og utseende på den. Jeg finner ikke noe annet ord for det en sært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 8. august 2023 #87046 Del Skrevet 8. august 2023 FruRosa skrev (2 timer siden): Jeg burde ha skrevet advarsel (har gjort det nå) som @Kollontaj skrev! Men jeg tenker det er vanskelig å diskutere her inne uten å vise HVA det er man reagerer på. Ja, jeg er jo enig. Derfor tok jeg skjermbilde, så jeg har det i bakhånd. Selv om jeg ikke liker å ha det liggende på egen kamerarull. Kanskje det kunne vært en idé å legge det så det er skjult, slik man gjør med spoilers når man diskuterer tv-serier (det heter sikkert noe lurt, men ammehjerne - it’s a thing! 🙈). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. august 2023 #87047 Del Skrevet 8. august 2023 Glufseguri skrev (4 timer siden): Ref VidaLill sitt innlegg nevnt over her; La oss bare minne om dette intervjuet når flere i kommentarene påstår hun «shamer» CBE… (skjermdump fra https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ ) Dette vil døtrene lese en dag. Og for all del mosjon er bra det, men ikke når det blir en besettelse. Hun er ikke naturlig lengre med både lipfillers, silikonpupper og fillers i ansiktet. Dette hadde hun overhodet ikke behøvd. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 8. august 2023 #87048 Del Skrevet 8. august 2023 Vedkommende skulle hatt en blomsterkvast fra Netfit for forsøket (evnt naiviteten)😏 ( 📸fra VidaLills kommentarfelt) 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 8. august 2023 #87049 Del Skrevet 8. august 2023 (endret) PecanPie skrev (6 timer siden): Etter det siste «gjort Netfit-styrke og er død»-bildet har jeg så mye på hjertet at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Og jeg kjenner at jeg må vokte mine ord for å ikke trå feil. Hvordan kan man egnetlig kommentere dette uten at det er å kommentere utseende? Det er synlige sener og innsunket mage og synlige magemuskler og lår som ikke rører hverandre. Jeg får vondt i magen av det. Virkelig. Jeg ser på min fire måneder gamle datter og tenker at joda, vi har nok en vei å gå hva gjelder kosthold og bevegelse. Men dette, å ha ei mor som har gjort til jobb å vise fram sener, magemuskler og tynne lår etter ei treningsøkt som tilsynelatende havner i kategorien «må» framfor «har lyst», DET skal hun slippe. At det finnes barn som må leve i dette gjør meg så uendelig trist. Det er et skremmende bilde å se på, og det er skremmende at barn lever oppi denne galskapen. Selv om det her inne meldes fra om at hun ser normalvektig ut i virkeligheten (og bra er det) så har hun et sykelig behov for å poste bilder hvor hun ser radmager ut, og dette når da ut til sårbare mennesker som kan bruke henne som en inspirasjon/trigger for å oppnå sine mål om å bli tynn, tynnere og tynnest. Hennes egne barn nærmer seg SoMe-alderen, og hvilket forbilde er hun for de når de ser at mor legger ut bilder hvor hun ser helt annerledes ut enn den de kjenner og at dette da er mammas jobb? Grøss! På dette bildet ser hun nesten ut som jeg gjorde for en del år siden, men jeg var syk. Barna mine var min største motivasjon for å bli frisk! Skulle bare mangle, da jeg er deres forbilde, jeg er deres trygghet og jeg er ansvarlig for at de skal vokse opp med et normalt og avslappet forhold til mat og kropp. CBE kaller seg påvirker, men er ikke sitt ansvar bevisst, tvert imot så er hele kontoen et eneste stort galleri av bilder av ansikt og kropp som er redigert ihjel, poseringene og vinklingene på bildene er ikke overlatt til tilfeldighetene men innøvd på millimeteren og bevisst for best mulig utseende etter Eriksen-standard, dette for tekke eget ego uten at det skjenkes en eneste tanke på om dette er så lurt å poste, med tanke på hvor mange dette når ut til. Jeg tenker på ammende mødre som har fått bilder slettet pga "nakenhet", mens helseskadelige kontoer som dette bare kan kjøre på å med thinspo og å vise en falsk virkelighet. Endret 8. august 2023 av K_mb 34 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 8. august 2023 #87050 Del Skrevet 8. august 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. august 2023 #87051 Del Skrevet 8. august 2023 Glufseguri skrev (1 time siden): Vedkommende skulle hatt en blomsterkvast fra Netfit for forsøket (evnt naiviteten)😏 ( 📸fra VidaLills kommentarfelt) Det er tydeligvis noen som tror på narrativet, heldigvis for CBE.no, kan man si. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 8. august 2023 #87052 Del Skrevet 8. august 2023 PecanPie skrev (5 timer siden): Og nettopp derfor valgte jeg å ikke dele det i mitt innlegg. Jeg syns bildet er helt forferdelig. Det burde aldri vært delt, verken på some eller her. Jeg synes hun topper alt med dette bildet… eller bunner alt er vel mer riktig å si 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. august 2023 #87053 Del Skrevet 8. august 2023 Stemmer dette at hun er utdannet yogalærer? Hvilke skole gikk hun på? Og hvorfor er det så dårlig de stive poseringene da? Er en ikke veldig mye og smidig når man utfører yoga? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. august 2023 #87054 Del Skrevet 8. august 2023 Konto er låst igjen nå. Måtte kikke innom Vibeke Klemetsen sin instagram. Noe så avslappende og fint i forhold. Ville aldri sett frua slik. Ikke ser vi hun kan stå på hodet heller. Noe som er grunnleggende i yoga. Nei dette er så graverende at her burde alle instanser blitt koblet inn og fått paret til å våkne. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 8. august 2023 #87055 Del Skrevet 8. august 2023 Pusern3 skrev (1 time siden): Jeg synes hun topper alt med dette bildet… eller bunner alt er vel mer riktig å si Hvor er menneskene rundt dem som kan se hva som foregår og sjekke om alt er bra? Hvor er menneskene som kan hjelpe dem å Skjerme barna? Jeg lurer oppriktig på det! Jeg vil ikke tro at alle rundt dem tenker «heldige kaffekoppen». Noen må se dette og reagere?! 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. august 2023 #87056 Del Skrevet 8. august 2023 PecanPie skrev (9 minutter siden): Hvor er menneskene rundt dem som kan se hva som foregår og sjekke om alt er bra? Hvor er menneskene som kan hjelpe dem å Skjerme barna? Jeg lurer oppriktig på det! Jeg vil ikke tro at alle rundt dem tenker «heldige kaffekoppen». Noen må se dette og reagere?! Moren kommenterte vel nettopp bildene som ble repostet(😂) fra juli. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken fjong Skrevet 8. august 2023 #87057 Del Skrevet 8. august 2023 Pro ana. Ikke heldig for bedriften, for hvilke folk vil forholde seg til sånt? Kunder søker som regel sunne og kompetente trenere. Bildet har ingen ting på en helse/treningsplatform å gjøre. Tror de dette skal gi inspirasjon til trening og sunn livsstil? Overraskende hvor lite de ser ut til å forstå.. 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 8. august 2023 #87058 Del Skrevet 8. august 2023 Glufseguri skrev (3 timer siden): Vedkommende skulle hatt en blomsterkvast fra Netfit for forsøket (evnt naiviteten)😏 ( 📸fra VidaLills kommentarfelt) Dette er jo bare tull for CBE viser en usunn livsstil med tanke på kostholdet som blir presentert og overtrening. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 8. august 2023 #87059 Del Skrevet 8. august 2023 Er hun virkelig «sertifisert yogalærer?» Jeg ser på norsk yogalærerforbund sin nettside at de anbefaler 200 undervisningstimer som et minimum før man kan undervise andre. Og sikkert mye trening i tillegg. Det er en ubeskyttet tittel, derfor kan hun kalle seg yogalærer og journalist uten noe særlig til utdanning. Hun tar alltid snarveiene og det blir så veldig tydelig. 33 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 8. august 2023 #87060 Del Skrevet 8. august 2023 Frøken fjong skrev (11 minutter siden): Pro ana. Ikke heldig for bedriften, for hvilke folk vil forholde seg til sånt? Kunder søker som regel sunne og kompetente trenere. Bildet har ingen ting på en helse/treningsplatform å gjøre. Tror de dette skal gi inspirasjon til trening og sunn livsstil? Overraskende hvor lite de ser ut til å forstå.. Virker som det er helt natta i topplokket der, dessverre 😔 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå