Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minombre skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg vet. Har utdanning som PT. Jeg vet ikke hva Netfit fokuserer på, men antar de- som de fleste som satser innen trening- må tilpasse seg etter hvem som kjøper produktet deres. Det forslaget til ukes/ månedsmeny som ble lagt ut her er jo sannsynligvis bare et eksempel. 
Når det er sagt så ville ikke jeg kjøpt oppfølging fra dem, både fordi de ikke klarer å vise frem et opplegg som virker motiverende og gjennomførbart. De viser lite treningsglede og har alt for stort kroppsfokus. Slike trenere ville jeg styrt unna uansett hvem det måtte være. Det finnes så mange flinke PT’er der ute, så skjønner ikke hva CBE og LKE kan tilføre bransjen. 
Flere og flere trenere fokuserer mer og mer på helse og mindre på utseende, noe som er helt riktig og inn i tiden. Hvorfor dette paret gjør det motsatte kan man jo bare undre seg over. Å vise at man trener sen kveld og tidlig morgen, men klager over lite søvn og angstanfall om natten, vitner om noen som ikke har nødvendig kompetanse inne. Søvn er alfa omega for å restituere og prestere! Det blir vanskeligere og vanskeligere for folk som «bare» har PT- utdanning å få seg jobb også, da mange senter etterspør bachelorgrad innen helse i tillegg. 
Jeg har null tro på opplegget deres ut i fra det jeg har sett og håper fåtallet faller for fristelsen å kjøper deres tjenester. Å følge opp noen 24/7 som de sier, er heller ikke gjennomførbart. 

Da kan du bare spørre meg, som la det ut. Det er eneste matplan som ligger ute. Den er presentert for meg og alle andre medlemmer av Netfit som "the" matplan. Det har ikke vært noen kartlegging av meg som individ. For min del har jeg verken tid eller penger til å følge dere kostholdsplan. Ei heller har lokalbutikken halvparten av hovedingrediensene på handlelista. Ungene mine og gubben hadde ikke rørt maten. Jeg har selv ligget i betydelig kaloriunderskudd en stund, men hvis jeg ligger under 1600 med den jobben og det livet jeg har + trening, så hadde jeg svimt av. 

Matplanen, slik den ligger nå, er ubrukelig for de aller fleste "vanlige" folk. Den bærer preg av at alle måltider skal dokumenteres på instagram, og en voldsom frykt for karbohydrater. 

• Liker 26
  • Nyttig 9
Skrevet
snurk skrev (6 minutter siden):

"HAHAHA"? Det er jo alltid et bra tegn når noen starter en kommentar med herketeknikk 🙂

Er over gjennomsnittet interessert i kosthold og er fullstendig klar over at de fleste underestimerer - gitt at man bare tar det på "gefűhlen". Jeg bruker MyFitnessPal og vet veldig godt hvordan 1500 kcal ser ut. Går minst 10.000 skritt om dagen og trener styrke 2-3 ganger i uken. Min BMR (og jada, jeg vet godt hva det er) ligger ikke på rundt 1500.

Hva de "fleste" trenger vet vel strengt talt du veldig lite om. Det kommer ann på veldig mange faktorer. Hadde jeg spist 2200-2500 kcal over en lengre periode hadde jeg gått opp betraktelig i vekt. Alle er forskjellig.

Når det er sagt, så kan man naturligvis ikke spise "fjas" om man skal spise 1500 kcal om dagen. Mye protein og grønnsaker/grove korn. Er man ikke nøye med hvilke råvarer man spiser så vil man uten tvil føle seg sulten.

Enig med deg. 1350 kalorier er min vedlikeholdsvekt. Men jeg blir jo rystet om det er tallet netfit sin matplan ligger på.😳 Jeg er under 1.50 liksom og syns selv 1350 er lite, man må spise smart med såpass lite. Som du sier. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
På besøk skrev (1 minutt siden):

Da kan du bare spørre meg, som la det ut. Det er eneste matplan som ligger ute. Den er presentert for meg og alle andre medlemmer av Netfit som "the" matplan. Det har ikke vært noen kartlegging av meg som individ. For min del har jeg verken tid eller penger til å følge dere kostholdsplan. Ei heller har lokalbutikken halvparten av hovedingrediensene på handlelista. Ungene mine og gubben hadde ikke rørt maten. Jeg har selv ligget i betydelig kaloriunderskudd en stund, men hvis jeg ligger under 1600 med den jobben og det livet jeg har + trening, så hadde jeg svimt av. 

Matplanen, slik den ligger nå, er ubrukelig for de aller fleste "vanlige" folk. Den bærer preg av at alle måltider skal dokumenteres på instagram, og en voldsom frykt for karbohydrater. 

Sorry, det er så mange innlegg at jeg orker ikke alltid å bla meg gjennom 😄 

Dersom det er eneste matplan er det selvsagt ikke bra. En kostholdsplan bør tilpasses den det gjelder. Man kan selvsagt legge ut forslag, men da må det jo presiseres. Å lage en innviklet kostholdsplan er heller ikke særlig lurt, da de aller fleste ikke har tid, penger eller ork til å følge noe slikt slavisk. 
Og ja, som du skriver, ikke alle kan ligge på så lite kalorier over tid. Det kommer jo helt an på hva man jobber med, hvor mye man trener og generelt aktivitetsnivå. Jeg har periodevis ligget på rundt 1500 kalorier og det har gått fint. Men slike tall er jo ofte for å gå ned i vekt. Når man har fått den vekta og aktivitetsnivået man vil ha, må man jo finne ut hvor mye man vil ligge på for å holde vekta. 
Jeg ville uansett ikke valgt dem som coacher da jeg får noe som helst motivasjon av å se hva de legger ut. Trening virker som et onde de bare må få gjennomført og det er lite treningsglede å spore. Det finnes så mange andre flinke på nett :) 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Minombre skrev (29 minutter siden):

Ja, jeg vet. Har utdanning som PT. Jeg vet ikke hva Netfit fokuserer på, men antar de- som de fleste som satser innen trening- må tilpasse seg etter hvem som kjøper produktet deres. Det forslaget til ukes/ månedsmeny som ble lagt ut her er jo sannsynligvis bare et eksempel. 
Når det er sagt så ville ikke jeg kjøpt oppfølging fra dem, både fordi de ikke klarer å vise frem et opplegg som virker motiverende og gjennomførbart. De viser lite treningsglede og har alt for stort kroppsfokus. Slike trenere ville jeg styrt unna uansett hvem det måtte være. Det finnes så mange flinke PT’er der ute, så skjønner ikke hva CBE og LKE kan tilføre bransjen. 
Flere og flere trenere fokuserer mer og mer på helse og mindre på utseende, noe som er helt riktig og inn i tiden. Hvorfor dette paret gjør det motsatte kan man jo bare undre seg over. Å vise at man trener sen kveld og tidlig morgen, men klager over lite søvn og angstanfall om natten, vitner om noen som ikke har nødvendig kompetanse inne. Søvn er alfa omega for å restituere og prestere! Det blir vanskeligere og vanskeligere for folk som «bare» har PT- utdanning å få seg jobb også, da mange senter etterspør bachelorgrad innen helse i tillegg. 
Jeg har null tro på opplegget deres ut i fra det jeg har sett og håper fåtallet faller for fristelsen å kjøper deres tjenester. Å følge opp noen 24/7 som de sier, er heller ikke gjennomførbart. 

Det farlige med det opplegget Netfit kjører er jo at de kjører "one size fits all".

De kommer med en anbefalt matplan for en dag/uke.

Men de vet ingenting om den de anbefaler den til. De vet ikke kjønn, alder, aktivitetsnivå. De vet ingenting om helsetilstand, om hvor god/dårlig form personen er. De vet ingenting om spesielle hensyn som må tas, eller individuelle naturlige forskjeller. Og så videre og videre...

Å flatt anbefale så lav kalorimengde pr. dag er farlig - spesielt med tanke på at de to som har størst eierandel i bedriften har uttalt at å trene fire ganger pr. uke er lite, og selv fronter et ortorektisk forhold til trening og kosthold og kropp. Selv om de hadde lagt ut kostplaner som tok hensyn til ovenstående faktorer, så ville opplegget deres vært uforsvarlig, da de selv i årevis har frontet et nærmest manisk forhold til trening, kosthold og kroppspress. Dette er tross alt bedriftseier og pt Lars Kristian Eriksen som har uttalt at det er maskulint når kvinner har lår som møtes øverst. (Ikke rart CBE alltid poserer med overdrevent fremovertiltet bekken for å gi inntrykk av thigh gap bestandig...)

De viser jo daglig at de fortsetter dette nærmest sykelige kroppsfokuset, og de fleste bilder på Netfit er svært redigerte bilder av CBEs kropp, som regel også med filterbruk.

Netfit er en fremdriver at negativt kroppsfokus, hvor utseende som til og med de selv må jukse seg til blir fremstilt som normalt.

Det opplegget de har for både trening og kosthold er uforsvarlig, all den tid de ikke aner noe om de potensielle kundene sine.

Bortsett fra det med kostplanen er vi helt enige :)

Ps - ser nå at du har skrevet mer og presisert det med kosthold også - vi er nok enige i også det med kostholdet, @Minombre :)

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare jeg så stusser over hennes fremgang på løpingen? Jeg har netopp komt tilbake til løping etter jeg fikk barn og jeg løper til og med fortere enn henne😂 Og hun trener HVER dag!! Jeg følger henne på strava og hun har valgt å ikke vise pulsmåling. Mistenker at hun kanskje ikke er så godt trent som hun ønsker å fremstå som?🙈

• Liker 31
  • Nyttig 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 21.7.2023 den 15.33):

Det var interessant, og viktig informasjon for å forstå tallene! Takk, hufsaaaaa! :)

Lærer stadig noe nytt i denne tråden!

Var dessuten på biblioteket her om dagen, så i helgen skal jeg dukke inn i 'Mens vi venter på Godot'...

...inspirert av @Frøkenfryden sitt svar tidligere i uken - takk for tips ;)

😃👍 Herlig! Kos deg☺️ Bra tråden kan bidra på flere vis! 

• Liker 7
Skrevet
Lisbethsa skrev (3 minutter siden):

Bare jeg så stusser over hennes fremgang på løpingen? Jeg har netopp komt tilbake til løping etter jeg fikk barn og jeg løper til og med fortere enn henne😂 Og hun trener HVER dag!! Jeg følger henne på strava og hun har valgt å ikke vise pulsmåling. Mistenker at hun kanskje ikke er så godt trent som hun ønsker å fremstå som?🙈

Ellers pusher hun kroppen for hardt. Om man løper i det samme hamsterhjulet hver dag og nesten ikke spiser blir det tilslutt ikke fremgang! 

• Liker 29
Skrevet
Frisk Frosk skrev (10 minutter siden):

Det farlige med det opplegget Netfit kjører er jo at de kjører "one size fits all".

De kommer med en anbefalt matplan for en dag/uke.

Men de vet ingenting om den de anbefaler den til. De vet ikke kjønn, alder, aktivitetsnivå. De vet ingenting om helsetilstand, om hvor god/dårlig form personen er. De vet ingenting om spesielle hensyn som må tas, eller individuelle naturlige forskjeller. Og så videre og videre...

Å flatt anbefale så lav kalorimengde pr. dag er farlig - spesielt med tanke på at de to som har størst eierandel i bedriften har uttalt at å trene fire ganger pr. uke er lite, og selv fronter et ortorektisk forhold til trening og kosthold og kropp. Selv om de hadde lagt ut kostplaner som tok hensyn til ovenstående faktorer, så ville opplegget deres vært uforsvarlig, da de selv i årevis har frontet et nærmest manisk forhold til trening, kosthold og kroppspress. Dette er tross alt bedriftseier og pt Lars Kristian Eriksen som har uttalt at det er maskulint når kvinner har lår som møtes øverst. (Ikke rart CBE alltid poserer med overdrevent fremovertiltet bekken for å gi inntrykk av thigh gap bestandig...)

De viser jo daglig at de fortsetter dette nærmest sykelige kroppsfokuset, og de fleste bilder på Netfit er svært redigerte bilder av CBEs kropp, som regel også med filterbruk.

Netfit er en fremdriver at negativt kroppsfokus, hvor utseende som til og med de selv må jukse seg til blir fremstilt som normalt.

Det opplegget de har for både trening og kosthold er uforsvarlig, all den tid de ikke aner noe om de potensielle kundene sine.

Bortsett fra det med kostplanen er vi helt enige :)

Ps - ser nå at du har skrevet mer og presisert det med kosthold også - vi er nok enige i også det med kostholdet, @Minombre :)

Jeg er helt enig med deg ang kostplanen også jeg altså, mulig jeg formulerte meg litt dårlig. En kostplan bør alltid tilpasses hver enkelt person og en god kartlegging bør ligge til grunn først. Dersom de tenker at alle skal følge deres treningsregime og ligge i så stort underskudd over lengre tid er det ikke bra. 
En velbalansert kropp trenger næringsrik og nok mat, nok søvn, nok restitusjon, bevegelse, lavt stressnivå, selvkjærlighet, gode relasjoner og glede i livet. Da takler man livets nedturer så mye bedre. 
Mye av det CBE, LKE og Netfit viser (av det jeg har sett) viser mye av det motsatte. Jeg ville absolutt styrt unna om man vil ha god helse! 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
EmilieH skrev (5 minutter siden):

Ellers pusher hun kroppen for hardt. Om man løper i det samme hamsterhjulet hver dag og nesten ikke spiser blir det tilslutt ikke fremgang! 

Ja, netopp.. 

• Liker 7
Skrevet
Minombre skrev (5 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg ang kostplanen også jeg altså, mulig jeg formulerte meg litt dårlig. En kostplan bør alltid tilpasses hver enkelt person og en god kartlegging bør ligge til grunn først. Dersom de tenker at alle skal følge deres treningsregime og ligge i så stort underskudd over lengre tid er det ikke bra. 
En velbalansert kropp trenger næringsrik og nok mat, nok søvn, nok restitusjon, bevegelse, lavt stressnivå, selvkjærlighet, gode relasjoner og glede i livet. Da takler man livets nedturer så mye bedre. 
Mye av det CBE, LKE og Netfit viser (av det jeg har sett) viser mye av det motsatte. Jeg ville absolutt styrt unna om man vil ha god helse! 

Jeg hadde ikke lest det siste svaret ditt før jeg skrev mitt forrige. Ser vi er helt enige :)

Tenk så mye enklere CBE og co hadde gjort det for seg selv, om de hadde vist mye av det du snakker om her.

Istedenfor fronter de et anstrengt forhold til mat, søvnproblemer, angst, overtrening, høyt stressnivå, ekstremt kroppsfokus- og kroppspress, hakker rundt på alt og alle på nett, fravær av treningsglede, nesten ikke annet innhold.

Enig i at alle som bryr seg om egen helse bør holde seg langt unna både Treasures AS og Netfit, for de presenterer mer Uhelse enn helse!

• Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest Degmegogjeg
Skrevet

Tror det hadde vært sunt for CBE og "PT-Åge" å trappe ned bloggaktiviteten kraftig eller slutte helt, for å få mer tid til andre ting her i livet. Dette har gått helt til hodet på dem, og skaper bare usunne idealer også for andre. 

Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Caroline Berg Eriksen og Treasures AS - det ble en feil i den teksten.

Korrekt tekst er "LOVBRUDD I GAMLEBYEN".

For få uker siden hadde Treasures AS med Caroline Berg Eriksen et annonsesamarbeid med ICIW.

Samme treningstøy finnes fremdeles i nettbutikken, og dermed har CBEs bilde fra Gamlebyen i dag fremdeles reklameverdi for ICIW, og skulle vært merket tydelig med reklame for ICIW og med  retusjert person.

Kilde: CBEs IG-konto 22. juni 2023, screenshot

https://www.icaniwill.no/no/dame/dame-sports-bh/signature-seamless-sports-bra-peach

Så da er det bare å tipse Forbrukertilsynet med lovbrudd nr. ??? bare i sommer, det har vært ekstremt mange av dem.

https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

Screenshot 2023-06-22 at 20-39-47 carolinebergeriksenno Watch Instagram stories anonymously Posts Comments User profile statistics.png

Screenshot 2023-07-23 at 21-57-26 Signature Seamless Sports Bra Peach.png

Antrekket har en fin farge og hun nederste modellen gjør kanskje at noen får lyst til å kjøpe. Ikke CBE på noen som helst måte. Å merke reklame er de nok ikke så nøye på.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, Batteri said:

At hun ikke blir flau. 

IMG_9220.jpeg

Det er ekstremt trist at det er slik hun ønsker å vise seg. Det er virkelig ikke et forbilde for to små unge sjeler som vokser opp i det huset. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet
Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Dessverre er det CBE her gjør bevisst, for å få frem ribbena hennes, for å fremstille henne som tynnere enn hun er. Det oppnår hun med å rette ryggen ekstra, heve brystet og trekke skuldrene bakover, kontrollere luften i lungene, spenne/trekke inn magen maks, og posere ellers  slik hun gjør med bekken og ben. Og så er det et tegn på at hun trener feil. At hennes mann og medeier i bedriften, han som kaller seg pt og tilsynelatende trener henne ikke har tatt tak i dette, det kan man jo lure på. Det er nærliggende å tenke at han/de enten ikke har kunnskap nok om dette - eller velger å gjøre det bevisst, fordi en slik selvpåført endring av ribbenes stilling dessverre bidrar til å gi inntrykk av at man er tynnere enn man er, fordi "knoklene stikker ut" (og de har jo dokumentert sitt ønske om å promotere både thinspo og proana over flere år). Uansett årsak, så er dette bare nok et punkt på lista over hvorfor man ikke bør ta imot treningsråd fra noen av disse to.

I tillegg til poseringer og bevisste spenninger under poseringer, så er slike utstikkende nedre ribber et tegn på at man trener med feil teknikk og feil pusteteknikk. Det er også et tegn på at man mest trolig har for store spenninger i både pustemuskelen/diafragma og i nakke. Og når man stadig poserer i slike feilstillinger hvor man også spenner hals nakke for å få frem synlige sener der, så setter slike mønster seg. Et slikt mønster setter seg i kroppen og påvirker pusten og spenningsmønster, både i aktivitet/trening og hvile og søvn. Dette gir generelt økte spenninger i kroppen, økt stress pga. mer uhensiktsmessig pustemønster. Når dette blir stående som kroppens ufrivillige faste puste- og spenningsmønster, så kan det dessverre også være med på å forverre angst.

Caroline Berg Eriksen er flere ganger opp gjennom årene konfrontert med disse utstående ribbene sine, og har da skrevet at hun bare er slik, at det ikke er noe å gjøre med, at hun ønsker hun ikke var slik o.l., f.eks. her: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/

image.png.948920d9651125ad4d03f0c1d69f130f.png

Det er bare det at dette ikke stemmer, for går man tilbake til eldre bilder av henne, så har hun ikke slike utstående nedre ribben, eller at det varierer veldig om hun har eller ikke, av og til bare litt, noen ganger bare på ene siden. Hadde hun vært skapt med fast utstående ribber, så hadde de alltid vært slik. Det har de ikke vært. Så det at de bare er slik, det er en del av bedriftseiernes narrativ om hvordan CBE ser ut. Disse utstående nedre ribben kommer og går over flere år. Og jo mer tilsynelatende ortorektisk forhold til trening og kropp som hun har dokumentert på sine bedriftskanaler siste årene, jo mer utstående har disse ribbena blitt - og poseringene hun bevisst velger forsterker det (f.eks. dagens bilde i oransje treningstøy fra Gamlebyen).

Jeg legger med noen linker under her. For de som kan bli trigget, anbefaler jeg å IKKE gå inn på linkene. Mest fordi hun fremstår som veldig tynn på den tiden.

2011 - et par bilder av henne i bikinioverdel og shorts. Svært lite utstående nedre ribber (litt på ene siden), tross poseringer. (her ser man forøvrig også godt forskjellen fra før hun opererte brystene og fikk lagt inn silikonimplantat, til dagens bilder) https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fotballfrue-hadde-jeg-vaert-overvektig-sa-hadde-jeg-blitt-hyllet/13158736/

2011 - nederste bilde viser ingen utstående nedre ribber. https://www.trening.no/kjendiser/fotballfruen-har-lopedilla/

Fra 2012 - CBE i bikinibilde som ble sterkt kritisert (senere ble bildet bevist å være manipulert for å få henne tynnere enn hun var). Selv ikke på dette bildet, hvor hun fremstilles som svært tynn, har CBE utstående ribben (ørlite på ene bildet pga. feilspenninger i magen), og det til tross for at hun poserer på måter som hun også i dag benytter for å fremstille seg som tynnest mulig. (Og LKE går selvfølgelig ut og forsvarer de bildene han utmerket godt visste var sterkt redigerte...) https://www.smp.no/nyheter/i/vOxOJV/applauderer-konas-bikinibilder

Også 2012 - reklamevideo for bikinimerke, hvor man flere steder ser at hun ikke har utstående nedre ribber, mens hun har litt utstående ribben når hun tydelig poserer. https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/05/backstagevideo-porto-br/

2013, flere bilder, noen nok fra da og et par år før. Viser lite eller ikke utstående nedre ribber: https://foobarph.wordpress.com/2013/12/05/caroline-berg-eriksen-gallery/

Og selv i 2017 kan man se at hun definitivt ikke har så utstående nedre ribben som hun stadig hevder å være skapt med. Øverste bildet har hun litt utstikkende nedre ribben, men dette er tydelig pga. poseringen og magespenningene. Nederste bildet ser vi at det kun er minimalt, selv om hun også der tydelig trekker inn magen i poseringen. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/07/29/noen-sommerminner-jeg-har-samlet-pa-siden-sist/

I 2020 hadde hun plutselig heller ikke utstående nedre ribber (nederste bilde): https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/17/hverdagen-er-gang-igjen/

Eller 2021 - tredje øverste bildet har hun veldig tydelig utstående nedre ribber, mens i tredje nederste bilde har hun det plutselig ikke (eller minimalt på ene siden): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/05/samler-pa-sommerminner/

Alt dette står i sterk kontrast til hva CBE selv har sagt før, at hun bare er slik. Og bildene står i sterk kontrast til det ekstreme fokuset som nå i lang tid har blitt lagt på hennes mage, sener og knokler, herunder inntrukkede, spente magemuskler og utstående nedre ribben. Når hun fremstiller seg selv slik er det thinspo/proana.

Det er svært betenkelig at dette er noe CBE gjennomfører så bevisst, for det gir et signal om at det ikke er sunne og friske hensikter bak å ønske dette utseendet av egen kropp. Enda mer betenkelig er det at CBE faktisk har tre-fire pt'er hun samarbeider med i Netfit (Lars Kristian Eriksen, Adrian Paul, Lisbeth Torheim og M. Pereira) - og ingen av dem har tatt tak i dette hos CBE, selv om samme bevisste poseringen også tidvis er tydelig på bildene hos Netfit.

Det er trist å se at voksne folk velger slikt som "jobb". For CBEs egen skyld, så håper jeg hun tar dette på alvor før hun får større problemer pga. de mønstrene i kroppen som vil gi større problemer på sikt, om hun fortsetter som nå. En kombinasjon med en dyktig idrettsfysioterapeut og en psykomotorisk fysioterapeut (siste mtp. spenningsmønster, pusteteknikk, avspenning) vil enkelt kunne endre dette. Men, da må hun jo også slutte med disse ekstreme og usunne poseringene sine, og ingenting tyder på at hun ønsker det.

Du oppsummerer så bra og helt korrekt. Bare å håpe at CBE leser dette og tar det til seg (mannen har neppe hverken viljen eller evnen til det). 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Pusern3 skrev (1 time siden):

Du oppsummerer så bra og helt korrekt. Bare å håpe at CBE leser dette og tar det til seg (mannen har neppe hverken viljen eller evnen til det). 

Begge to har alltid fremstått som ekstremt kroppsfikserte. Helt fra LKE liret av seg i 2009 at Beyonce Knowles var 15-20 kg overvektig, via slankeredigeringen som CBE holdt på med i mange år og som ble avslørt i 2015, til de siste 5-6 årene hvor de har fortapt seg så intenst i egne kropper til at de kjører bedriften sin rett i grøfta, fordi ingenting annet enn egne kroppers utseende betyr nok for dem.

Bare se på andre i samme bransje som har massiv innholdsproduksjon, egne produktlinjer, tv-program og god kommunikasjon med følgerne år etter år, så ser man på CBE som nå evner lite annet enn trening, klinikkbesøk og thinspo-selfies på offentlige toaletter. Mens LKE har brukt vanvittige 7 år på netfit som viste seg å bli 90 % innkjøpt innhold fra andre leverandører. De klarer bare ikke å motivere seg for noe som helst annet enn sin egen navle.

De er voldsomme protagonister for hverandres kroppsfiksering, og det hysteriet har ført til at de nå er fullstendig akterutseilt og går i minus. Det eneste som holder familien Berg Eriksen flytende er en selvtilbedende IG-konto med utrolige 300 k følgere. 0 % engasjementrate, ja, det sammenfaller godt med mangelen på arbeidsevne og resultater, men like fullt så har kontoen altså 300 000 følgere. Hvor mange følgere som er falske eller inaktive vites ikke, annet enn at kontoens innlegg som regel får 500-1500 likes per bilde. Følgertallet i seg selv er jo smått utrolig og kan garantert lure mange flere annonsører inn på fruktesløse samarbeid med den forlengst fallerte bloggeren.

Endret av Rastebenk
  • Liker 29
  • Nyttig 10
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isild skrev (6 timer siden):

Thinspo - igjen! De kan rante om "kan ikke noe for at jeg er tynn" så mye de orker.

La oss si at jeg ikke kjente til Caroline, Lars Kristian eller Netfit fra før. Jeg satt helt openminded og lette på nettet etter inspirerende online treningstips. Veldig mange som ønsker å begynne å trene har en hverdag uten trening, og med litt "lettvint" kosthold. Med utgangspunkt i at man ønsker bedre helse og sunnere livsstil, så sitter man altså der og ser etter inspirasjon. 

Også kommer man over dette. Hva signaliserer det til den utrente og "usunne" ? Inspirasjon? Nei! 

Googler man i tillegg, som de aller fleste i dag gjør, så får man på første side opp: 

"Puppebilde får folk til å rase"

"Caroline Berg Eriksen må svare på rumperyktene"

"Resultatfall"

"Skolesekkbråk"

Google "geleider" en  så videre videre til å lese om herverk på annenmanns eiendom, kommentarfeltgate, redigeringsgate, uttalelser om "lår som gnisser" og at Beyonce veier 20 kg for mye osv.

Det er helt umulig å forstå at de virkelig selv tror at Netfit vil bli en suksess andre steder enn på eget papir. 

Får håpe dette regimet hennes ikke fører til benskjørhet og tidlig overgangsalder.
At ikke regelverk setter stopper for slikt skamløst kroppspress, fra noen som hevder å være trenings- og kostholdsveiledere, det er bare helt uforståelig. Når skal Forbrukertilsynet og politikere våkne opp? Leser de i det hele tatt forskning på området? Hører de på ungdommen som roper om hjelp? Tydeligvis ikke.

Endret av IreneV
Skrevet (endret)

Det nederste er stillbilde fra story. 
Umerket reklame, thinspo, proana, retusjering, filter, posering,  og ikke minst en fantastisk evne til å motivere til trening. 
👍👍

IMG_9233.jpeg

IMG_9238.jpeg

Endret av Batteri
Hadde ikke croppet bildet.
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Feil

Endret av Batteri
Feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...