Isild Skrevet 23. juli 2023 #86321 Skrevet 23. juli 2023 Rastebenk skrev (3 timer siden): LV fremstår vinglete og usikker. At Henrik Troy harselerer med narsisissme og fasade er åpenbart, mens LV prøvde å gjøre humor ut av at både hun og CBE spiser is... ? Ha ha? Ja, denne "tapte" hun. Ironiseringen over magebildet til Caroline var treffende, men ble jo bare vås da LV begynte å bable om "ler av dette sammen" osv, og stenger kommentarfeltet. 31 1
Lilly Rose Skrevet 23. juli 2023 #86322 Skrevet 23. juli 2023 Isild skrev (8 minutter siden): Ja, denne "tapte" hun. Ironiseringen over magebildet til Caroline var treffende, men ble jo bare vås da LV begynte å bable om "ler av dette sammen" osv, og stenger kommentarfeltet. Ja, det ble merkelig hele opplegget. 11
Populært innlegg halvehimmelen Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #86323 Skrevet 23. juli 2023 Jeg var sikker på at dette allerede var postet her i tråden da jeg så det for en stund siden, men etter å ha kommet meg ajour ser jeg at ingen har delt det. Lars-Kristian har kommentert på en post i facebookgruppa "Stort og smått om sosiale medier i Norge" som virkelig viser hvor blinde de har sett seg på egen retusjering: (skjermbilde fra "Stort og smått om sosiale medier i Norge" på facebook) Som tidligere fotograf, er det så tydelig for meg hvor langt LKE og fruen har pushet grensen for hva de anser som naturlig og "små justeringer". Å forsøke å være proff storkar i kommentarfeltet om at dette enkelt kan oppnås med god lyssetting er ikke bare ren løgn, det er helt absurd. Selv photoshoots gjort i millionklassen med ekstremt proff lyssetting gir ikke denne type resultat – verken i studio eller på location, uansett hvor mye man diffuser lyset. Jeg føler dette er LKE som forsøker å "renvaske" seg for den ekstreme retusjeringa de driver med, og er selvfølgelig like påståelig og arrogant som vanlig. Han er jo som alltid bedre enn de virkelig, verdenskjente proffene. Det er ingen tvil om at de stadig pusher grensene for hva som normaliseres i heimen. De er så dypt inne i denne bobla og oppkonstruerte SoMe-virkeligheten at det forskyver hele deres oppfatning av hva som er normalt – og ikke minst greit. Jeg er ikke i tvil om at de selv tenker at bildene deres er lite retusjert, kanskje spesielt fordi de vet hvor mye de kunne redigert bildene om de ville/turte. Det betyr ikke at det, utenfor influencerbobla, faktisk er realiteten. Enhver som har jobbet litt med fotografi og retusjering av reklamebilder, gjenkjenner kjapt de velkjente teknikkene LKE bruker i post for å bearbeide hud og fremheve/skjule trekk ved hjelp av lys og skygge. Denne type retusjering kan ha enorm effekt på helhetsinntrykket, uten at man nødvendigvis har "dratt inn" midjen, gjort armen tynnere eller kjeven skarpere (som de ble tatt for å gjøre i "gamle dager"). Det som er mest fortvilende med paret i Sarp er ikke nødvendigvis alltid HVA eller HVORDAN de gjør ting, men at de er så innmari arrogante og ignorante. De vet alltid best, de gjør aldri feil, ingenting er deres skyld. De hadde vunnet så enormt mye på å være mer transparente, vise at de er vanlige mennesker og møte andre på en langt mer ydmyk måte. 41 32
Jobbermedbarn Skrevet 23. juli 2023 #86324 Skrevet 23. juli 2023 halvehimmelen skrev (4 minutter siden): Jeg var sikker på at dette allerede var postet her i tråden da jeg så det for en stund siden, men etter å ha kommet meg ajour ser jeg at ingen har delt det. Lars-Kristian har kommentert på en post i facebookgruppa "Stort og smått om sosiale medier i Norge" som virkelig viser hvor blinde de har sett seg på egen retusjering: (skjermbilde fra "Stort og smått om sosiale medier i Norge" på facebook) Som tidligere fotograf, er det så tydelig for meg hvor langt LKE og fruen har pushet grensen for hva de anser som naturlig og "små justeringer". Å forsøke å være proff storkar i kommentarfeltet om at dette enkelt kan oppnås med god lyssetting er ikke bare ren løgn, det er helt absurd. Selv photoshoots gjort i millionklassen med ekstremt proff lyssetting gir ikke denne type resultat – verken i studio eller på location, uansett hvor mye man diffuser lyset. Jeg føler dette er LKE som forsøker å "renvaske" seg for den ekstreme retusjeringa de driver med, og er selvfølgelig like påståelig og arrogant som vanlig. Han er jo som alltid bedre enn de virkelig, verdenskjente proffene. Det er ingen tvil om at de stadig pusher grensene for hva som normaliseres i heimen. De er så dypt inne i denne bobla og oppkonstruerte SoMe-virkeligheten at det forskyver hele deres oppfatning av hva som er normalt – og ikke minst greit. Jeg er ikke i tvil om at de selv tenker at bildene deres er lite retusjert, kanskje spesielt fordi de vet hvor mye de kunne redigert bildene om de ville/turte. Det betyr ikke at det, utenfor influencerbobla, faktisk er realiteten. Enhver som har jobbet litt med fotografi og retusjering av reklamebilder, gjenkjenner kjapt de velkjente teknikkene LKE bruker i post for å bearbeide hud og fremheve/skjule trekk ved hjelp av lys og skygge. Denne type retusjering kan ha enorm effekt på helhetsinntrykket, uten at man nødvendigvis har "dratt inn" midjen, gjort armen tynnere eller kjeven skarpere (som de ble tatt for å gjøre i "gamle dager"). Det som er mest fortvilende med paret i Sarp er ikke nødvendigvis alltid HVA eller HVORDAN de gjør ting, men at de er så innmari arrogante og ignorante. De vet alltid best, de gjør aldri feil, ingenting er deres skyld. De hadde vunnet så enormt mye på å være mer transparente, vise at de er vanlige mennesker og møte andre på en langt mer ydmyk måte. Takk for at du deler. Er veldig enig med deg, og det du skriver sist her er nok hovedgrunnen til lite engasjement og røde tall. Jeg synes det noen ganger er vanskelig å forstå om de tror på egen fortreffelighet hele veien eller om de har levd i dette så lenge at de ikke klarer å snu det. Det er i alle fall helt riktig som du skriver at dette blir nok deres bane hvis de ikke gjør noe med det. Alle ser det jo; de snakker om ting de ikke har kunnskap om. Sånn som det du skriver om bilder og retusjering, og feks er det ingen som hadde studert engelsk eller er engelskspråklig selv som hadde gått god for det LKE skriver på coach siden sin. Alle ser at Cbe ikke kan nok om yoga for å lære det bort osv osv. Det er på sin måte utrolig fascinerende å følge med på fordi de bare fortsetter og fortsetter og ødelegger mer og mer av det de engang bygde opp. På en annen side er det trist fordi de ikke kan se at de er gode nok som de er, spesielt fordi de er rollemodeller for to barn. Det er rett og slett ikke sunt det de holder på med, spesielt ikke for psyken og spesielt på lengre sikt. 16 9
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86325 Skrevet 23. juli 2023 Marsh skrev (6 timer siden): Fra coachen sin IG, "tons to do at work"= overvåke internet for alt som skrives om oss, kverulere i kommentarfelt, slette kommentarer og blokkere brukere De har - iflg. dem selv - jobbet 7 år med å få ferdig Netfit. Så påstår han at han har hatt tonnevis av arbeid i det siste - og til tross for det er resultatet at de har altså lansert en svært så halvferdig app. Det er skremmende å tenke på hva de tenker er normal arbeidskapasitet - de er tross alt flere eiere her, hvorav minst to av dem hadde hatt tid til å jobbe full tid med appen. Istedenfor å legge ned dette faktiske arbeidet, så har LKE derimot valgt å prioritere å trene mye mer enn han noen sinne før har gjort - for å løpe sine hobbyløp. Jeg lurer på om CBE og LKE noen gang reflekterer over hva de egentlig bruker tiden sin til, hva de prioriterer og ikke? Istedenfor å gjøre en ordentlig jobb med et produkt de har "jobbet med" i 7 år, et produkt som kunne gitt dem en sikrere økonomisk fremtid for familien - så har de valgt å trene og overtrene, bli mer og mer opptatt av CBEs utseende og redigering av dette. De har brukt enormt med tid på å bygge fasade, skape et falskt narrativ. Selv det å søke og stalke personer som er kritisk til bedriften de driver, må koste mye av "arbeidsdagen". Det er nesten utrolig at de ikke forstår at hvis de hadde valgt å prioritere dagene sine så kunne de hatt tid til å utvikle et godt produkt for år siden. Det har tatt 7 år - hva har de egentlig gjort disse årene? Ikke mye, kan det virke som. LKE trenger bare å fullføre ett år så har han en bachelor. Så kunne han brukt to år på å ta en master. Da ville det fremdeles vært fire år igjen av de syv årene de synes å ha soset bort på lite eller ingenting. På de fire årene kunne CBE tatt både en bachelor og vært halvveis på en master. Eller de kunne tatt seg vanlige jobber utenom, noe som gjorde at de fikk vanlig arbeidserfaring, ble litt mer virkelighetsorienterte og oppdaterte på hva folk anser som viktig. Istedenfor har de selv sørget for at de blir akterutseilt. Og de har gjort en elendig "jobb" med Netfit, som mer enn annet fremstår som dårlig klipp og lim, som en kopi av andres arbeid, kastet sammen, halvferdig, uengasjert og uforsvarlig. Er dette virkelig alt de greier på syv år? Er det å løpe virkelig viktigere enn alt annet? 30 14
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86326 Skrevet 23. juli 2023 ¤flicka¤ skrev (5 timer siden): Myfitnesspal er såvidt jeg vet en konkurrent til Lifesum, som Caroline har fortalt at hun bruker og som det finnes et samarbeid med? https://lifesum.com/redeem/carolinebergeriksen Forvirrende for å si det mildt (…og hvorfor bruker hun tilsynelatende ikke netfit selv?) Trolig fordi hun ikke tjener penger på Netfit. Og skal man tro det som Netfit nå har vist i det siste, så er Netfit heller ikke bra nok. Netfit er ikke en gang så bra at eier selv bruker det når det gjelder kosthold. Det er i hvert fall det CBE og Treasures AS overtydelig, om enn indirekte, har kommunisert over lang tid til potensielle kunder. Etter 14 med bedrift på nett, så skulle man ikke tro det var mulig å bli så elendig når det kommer til markedsføring 😲 Alt dette bygger bare enda mer opp under det inntrykket om at Netfit på ingen måte fremstår som en seriøs aktør, men kun synes å være et luftslott som de håper skal dra penger på reklamesamarbeid på andre kanaler. 19
Populært innlegg Keaton Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #86327 Skrevet 23. juli 2023 Hvis jeg sier jeg ikke retusjerer, da gjør jeg ikke det. Ikke før jeg blir avslørt, iallfall. Hvis jeg sier at jeg ikke skriver falske kommentarer, da gjør jeg det ikke. Hvis jeg sier jeg er lege, da er jeg det. Hvis jeg sier jeg ikke leser på KG, da gjør jeg det ikke. Hvis jeg sier at jeg ikke eksponerer kropp, da stemmer det. Hvis jeg sier jeg ikke eksponerer barns privatliv, da er der fakta. (Og alle vet jo at fakta kan føles.) Hvis jeg sier at bedriften min går dårlig kun pga KG, da er det riktig. Hvis jeg sier at noen gjør meg så sinte at jeg forfølger dem og ødelegger bilen deres, kan de bare skylde seg selv. Hvis noen mener reklame skal merkes bedre eller merkes i det hele tatt, da tar de feil. Jeg vet best. Jeg bare sier at jeg er ekspert. Hvis jeg sier jeg er yogalærer, da er jeg det. Hvis jeg sier ar jeg er ekspert på trening, da er jeg det. Utdanning er irrelevant og alle vet at akademikere ikke kan noe. Hvis jeg sier at forskning kan tolkes slik at den passer mine meninger, da er det riktig. Hvis derimot forskningen viser det jeg allerede mener, da først er den riktig. Bedriftsregler 2010-23 39 4 20
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86328 Skrevet 23. juli 2023 Marsh skrev (2 timer siden): En ting vennene hadde blitt sjokkert over var hvordan folk hadde snoket på profilene deres på SoMe, hmmm, høres ut som en annen som pleier å søke opp folk som ikke hyller kona hans for så å fortelle dem at han finner bilder av barna deres osv, eller en som til og med følger etter folk og riper opp bilen deres. Sånn går det når bedriftseierne ikke en gang selv greier å skille mellom hva som er eget privatliv og hva som er en del av egen forretningsdrift. De bruker SoMe som sine bedriftskanaler. Og så går Lars Kristian Eriksen ut og mener det er horribelt at folk oppsøker deres offentlige bedriftskontoer i sosiale medier? Det er jo som å skrike ut at folk for all del absolutt overhodet IKKE må følge dem på sosiale medier 😂 Tenk så mye enklere de hadde gjort det for seg selv om de gjorde en jobb de kunne stå for, en jobb hvor de satte klare skiller mellom jobb og privatliv, en jobb hvor de ikke solgte egne barns oppvekst på sosiale medier, ikke frontet egen overtrening og usunnen fokus på kropp og kroppspress... Tenk om de bare kunne gjort ærlig arbeid, som folk flest, fri for stadige bevisste lovbrudd og uetiske bedriftsstrategier... Det fremstår som mer og mer desperat når de nå stadig hevder å selv ikke følge med på sosiale medier (som de har valgt å leve av), men samtidig trenger å gi et offentlig inntrykk av at de har mange som støtter alt det uetiske og uforsvarlige de velger å drive sin bedrift med. Det er tydelig at det er vanskeligere og vanskeligere å stå for det arbeidet de selv velger å gjøre... 21 1
sys64738 Skrevet 23. juli 2023 #86329 Skrevet 23. juli 2023 Forstår veldig godt hvorfor Line V stengte kommentarfeltet, for vi vet jo ikke hva slags trussler LKE kom med! 24 5
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86330 Skrevet 23. juli 2023 Moongirl skrev (2 timer siden): LV mener vel at det ikke er normalt å legge ut et bilde av at man spiser is med magen som kulisse?? Det håper jeg hun mener. Men om hun gjør det blir det veldig merkelig å gi inntrykk av at hun og CBE er enige om det, noe CBE bruker magen som kulisse hvor nærmest hva som helst. 12
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86331 Skrevet 23. juli 2023 halvehimmelen skrev (46 minutter siden): Jeg var sikker på at dette allerede var postet her i tråden da jeg så det for en stund siden, men etter å ha kommet meg ajour ser jeg at ingen har delt det. Lars-Kristian har kommentert på en post i facebookgruppa "Stort og smått om sosiale medier i Norge" som virkelig viser hvor blinde de har sett seg på egen retusjering: (skjermbilde fra "Stort og smått om sosiale medier i Norge" på facebook) Som tidligere fotograf, er det så tydelig for meg hvor langt LKE og fruen har pushet grensen for hva de anser som naturlig og "små justeringer". Å forsøke å være proff storkar i kommentarfeltet om at dette enkelt kan oppnås med god lyssetting er ikke bare ren løgn, det er helt absurd. Selv photoshoots gjort i millionklassen med ekstremt proff lyssetting gir ikke denne type resultat – verken i studio eller på location, uansett hvor mye man diffuser lyset. Jeg føler dette er LKE som forsøker å "renvaske" seg for den ekstreme retusjeringa de driver med, og er selvfølgelig like påståelig og arrogant som vanlig. Han er jo som alltid bedre enn de virkelig, verdenskjente proffene. Det er ingen tvil om at de stadig pusher grensene for hva som normaliseres i heimen. De er så dypt inne i denne bobla og oppkonstruerte SoMe-virkeligheten at det forskyver hele deres oppfatning av hva som er normalt – og ikke minst greit. Jeg er ikke i tvil om at de selv tenker at bildene deres er lite retusjert, kanskje spesielt fordi de vet hvor mye de kunne redigert bildene om de ville/turte. Det betyr ikke at det, utenfor influencerbobla, faktisk er realiteten. Enhver som har jobbet litt med fotografi og retusjering av reklamebilder, gjenkjenner kjapt de velkjente teknikkene LKE bruker i post for å bearbeide hud og fremheve/skjule trekk ved hjelp av lys og skygge. Denne type retusjering kan ha enorm effekt på helhetsinntrykket, uten at man nødvendigvis har "dratt inn" midjen, gjort armen tynnere eller kjeven skarpere (som de ble tatt for å gjøre i "gamle dager"). Det som er mest fortvilende med paret i Sarp er ikke nødvendigvis alltid HVA eller HVORDAN de gjør ting, men at de er så innmari arrogante og ignorante. De vet alltid best, de gjør aldri feil, ingenting er deres skyld. De hadde vunnet så enormt mye på å være mer transparente, vise at de er vanlige mennesker og møte andre på en langt mer ydmyk måte. Takk for godt innlegg! Ditt innlegg minnet meg på hva som gjør at denne tråden engasjerer så mange. Bredden av utdanning, kompetanse og erfaring deltakerne har tilsammen. Dette tror jeg er ganske unikt, for det gir et langt bredere og troverdig og reelt bilde av hvor råtten mye av influencerbransjen er. I farta kan jeg komme på at det er deltakere med bl.a. utdanning og erfaring innen ulike helsefaglige yrker, økonomi, markedsføring, fotograf, lærere, andre utdanninger som retter seg mot barn + mange flere. I tillegg er det flere som engasjerer seg fordi de selv har opplevd hvor skadelig påvirkning er mtp. spiseforstyrrelser, og som kjenner igjen virkemidlene Treasures AS og Netfit bruker i sin forretningsdrift. Andre har andre erfaringer som bidrar viktig, eller bare engasjerer seg fordi de, som de fleste i tråden, ønsker å bidra til å sikre en bedre fremtid for andre, ikke minst de som vokser opp og kommer etter oss. Jeg tror du har rett i det du skriver, @halvehimmelen, CBE og LKE synes å ha blitt helt blinde for hva som er virkelig og falskt. De har trådd over normale grenser i så mange år at de har mistet kontakten med - eller bare ikke bryr seg - om lovlighet, forsvarlighet, anstendighet. Juks og bedrag er noe de normaliserer - og ikke minst kommer dette tydelig frem i bildene deres. Samtidig - det er like åpenbart at de egentlig er fullstendig bevisste hva de holder på med og at de vet det ikke er greit. Dette vises bl.a. i LKEs tilsynelatende maniske søken på nett etter personer eller saker som sier noe som direkte eller til og med svært indirekte kan tolkes som, eller kanskje en gang kan tolkes som eller brukes som argument for, kritikk av det arbeidet de selv gjør via sine bedrifter. Og ikke bare jakter han/de på slike saker, men han stalker til og med personer på nett og i virkeligheten - alt for å forsøke å stoppe legitim kritikk av eget uetiske arbeid. Selv ikke LKE kan få en foss til å trekke opp igjen vannfallet... Bevisstheten og kunnskapen andre innehar kan hverken han eller CBE omgjøre. Jo mer de forsvarer og tåkelegger og kommer med løgner, jo mer avslører de seg selv. Og alle som skriver saklig og dokumenterer i denne tråden, alle med ulike fagbakgrunner og erfaringer som bidrar til å vise sannheten om slike influencere - de kan selv ikke LKE greie å stoppe. For det som kritiseres i denne tråden, det er ikke annet enn hva forskere og spesialister, fagpersoner, WHO, politiet, Kripos, Unicef, Barnekonvensjonen o.a. allerede har sagt i årevis. At Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen har et så useriøst forhold til reelle fagpersoner, forskning, fagmiljøer og andre - det endrer ikke faktumet at de selv driver bedrift på uetisk og uforsvarlig måte. 25 2 20
mammams Skrevet 23. juli 2023 #86332 Skrevet 23. juli 2023 Rastebenk skrev (8 timer siden): LV fremstår vinglete og usikker. At Henrik Troy harselerer med narsisissme og fasade er åpenbart, mens LV prøvde å gjøre humor ut av at både hun og CBE spiser is... ? Ha ha? Hun burde valgt 1 av 2: - latt kommentarfeltet stått åpent og stått i «stormen», eller - slettet hele posten. Nå fremstår det som du sier vinglete og ikke morsomt. 16 1
EmilieH Skrevet 23. juli 2023 #86333 Skrevet 23. juli 2023 Lurer på hvor lenge de klarer å holde denne skuta "flytende". Virker ikke akkurat som det går særlig bra om dagen. 12
Lilly Rose Skrevet 23. juli 2023 #86335 Skrevet 23. juli 2023 Batteri skrev (9 minutter siden): At hun ikke blir flau. Retusjert og posering for å fremstå som tynnere. Hvem vil la seg bli veiledet innen kosthold og trening av CBE? Hun viser frem et falskt bilde av seg selv for det er ikke sånn hun ser ut. Jeg troe CBE og LKE har surret seg inn i en alternativ virkelighet. De vet nok at folk har fått med seg de røde tallene. Jeg tolker denne oppførelsen som at de vil vise at de er like aktuelle som før. Noe de ikke er. For et usunt opplegg. 29 11
EmilieH Skrevet 23. juli 2023 #86336 Skrevet 23. juli 2023 Lilly Rose skrev (4 minutter siden): Retusjert og posering for å fremstå som tynnere. Hvem vil la seg bli veiledet innen kosthold og trening av CBE? Hun viser frem et falskt bilde av seg selv for det er ikke sånn hun ser ut. Jeg troe CBE og LKE har surret seg inn i en alternativ virkelighet. De vet nok at folk har fått med seg de røde tallene. Jeg tolker denne oppførelsen som at de vil vise at de er like aktuelle som før. Noe de ikke er. For et usunt opplegg. Lurer på hvorfor hun alltid går i trenings bh? Er det for at hun mener magen er så fin at den må vises frem til enhver tid? 31 3
Lilly Rose Skrevet 23. juli 2023 #86337 Skrevet 23. juli 2023 EmilieH skrev (1 minutt siden): Lurer på hvorfor hun alltid går i trenings bh? Er det for at hun mener magen er så fin at den må vises frem til enhver tid? Magen blir vist frem hver dag og regner med at hun mener at den er fin. De røde tallene kan tyde på at følgerne ikke synes det er like interessant. 36 3
Pusern3 Skrevet 23. juli 2023 #86338 Skrevet 23. juli 2023 EmilieH skrev (5 minutter siden): Lurer på hvorfor hun alltid går i trenings bh? Er det for at hun mener magen er så fin at den må vises frem til enhver tid? Antagelig 🥹 7
Pust Skrevet 23. juli 2023 #86339 Skrevet 23. juli 2023 Batteri skrev (36 minutter siden): At hun ikke blir flau. Dagens! 🤭 8 1
Kaisa10 Skrevet 23. juli 2023 #86340 Skrevet 23. juli 2023 Kollontaj skrev (10 timer siden): Tons of work to do at work? Yes, and suddentely smoke the garden snake.. sorry- måtte bare 😅 17 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå