Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Lilly Rose skrev (10 minutter siden):

Hun kan angre på at hun ikke fullførte PT utdanningen. 

Det ble hun aldri. Merkelig å se damen da kontra nå. Totalt forvandlet med alt det filterbruk og injeksjoner. 

Endret av Xstrella
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Hunter7 skrev (12 minutter siden):

Morsomt å se kommentaren under den i VG. Kunne vært fra i dag😅

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

«...hjelpe andre å finne treningsglede – og på helt korrekt måte!»

Mens hun selv sutrer og klager for det er så tungt å løpe. Jaja 🙈

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
Xstrella skrev (1 minutt siden):

Det ble hun aldri. Merkelig å se damen da kontra nå. Totalt forvandlet med alt det fikterbruk og injeksjoner. 

Jeg kjente henne ikke igjen på det bildet.

• Liker 12
Skrevet (endret)
Felis skrev (22 minutter siden):

Det er jo litt pussig at CBEs nattlige angstanfall og brystvorte på kjøkkenet ble regnet som nyhetssaker, mens mageplasket til appen det har tatt 7 år å utvikle forbigås i stillhet…

Jeg registrerer at TV2 var først ute med begge sakene, og de har utmerket seg som en nyhetskanal som lever i tett symbiose med norske influencere. Det kan vel kanskje ikke kalles en nyhetskanal?

Uansett tenker jeg at Eriksens merker presset fra media. Jeg vet LKE ble kontaktet hyppig i forbindelse med stalker-skandalen, og jeg registrerer at mediene har forsøkt å komme i kontakt med dem angående resultatet til Treasures. Det kan ikke være gøy å gå fra hun som fikk uttale seg om alt fra kvinnekamp på 8. mai, til ferietips, til hun som må sile vekk telefoner fra journalister, så hun slipper å bli sitert på hvor ille det er.

De er ikke presentert som nyhetssaker, men som underholdning. Da er ingen detalj for liten, mens reelle saker med substans tøyses bort (som i det berømmelige Senkveld-intervjuet av CBE etter kommentarfeltskandalen). Det er jo hele problemet med særlig TV2s dekning av influencere. 

Den som imidlertid har vinklet influencerstoff som nyhetssaker og vist at det faktisk har allmenn interesse er Dagens Næringsliv, særlig mens bråket rundt Anne Brith Davidsen sto på som verst: https://www.dn.no/topic/Anne_Brith_Davidsen Ja til mer av dette!

Tillegg: Journalist Birk Tjeldflaat Helle som skrev de kritiske sakene om Davidsen i DN i 2018 og 2019 var da sommervikar der, og er nå nylig ansatt som reportasjeleder samme sted: https://www.journalisten.no/birk-tjeldflaat-helle-er-ansatt-som-reportasjeleder-i-dn/580174 Så det går fint an å skrive seriøst om influencere uten å blamere seg som nyhetsjournalist.

Endret av Aricia
  • Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet
45 minutter siden, Frisk Frosk said:

Veldig enig - det burde vært en selvfølgelighet at NRK laget en slik dokumentarserie med tanke på det samfunnsoppdraget NRK har. En slik dokumentarserie ville vært viktig journalistisk arbeid!

Men så langt virker det som både de statstøttede NRK og TV2 tilsynelatende har blitt frivillige gratismarkesførere for noen av de verste influencerne landet har.

De trenger dem jo som deltakere i all verdens "reality-programmer". De som er såkalte A og B-kjendiser er stort sett brukt opp for lenge siden. 

• Liker 14
Skrevet

Ser at flere sier at de hadde blitt flaue om de hadde blitt avslørt på samme måte som eiere av netfit, problemet er bare at de er ikke avslørt før dette kommer i media. Jeg  skjønner bare ikke hvorfor vg ikke skriver om dette, nå som det er agurknyhetenes høytid...

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
12 minutter siden, skruf said:

Ideen deres var i utgangspunktet god den gangen for over 7 år siden, og jeg tror faktisk NetFit kunne gjort det bra hadde de gjennomført; LKE startet opp med en bachelor i ernæring og CBE begynte på ei (sponset) PT-utdanning. I 2013 ble ekteparet også valgt inn i landsstyret til Kostreform for bedre helse (hva skjedde videre med det egentlig? Det ble bare helt stille rundt det) https://www.mynewsdesk.com/no/forlaget-lille-maane/pressreleases/landsmoetet-i-kostreform-for-bedre-helse-853346

Så; i teorien tror jeg NetFit kunne slått an, særlig hvis de hadde svinget seg rundt under pandemien, og med en bachelor i ernæring, PT-utdannet + Adrian Paul på laget, da hadde dette blitt ett solid opplegg.

Men det skorter tydeligvis på gjennomføringsevnen, og nå lanserer de noe halvferdig opplegg. Etter så mange år med så mye penger i omløp for å gjøre ingenting annet enn å ha seg selv i fokus så tror jeg faktisk ikke helt de forstår den at man må yte for å kunne nyte. For første gang har firmaet røde tall, det er flere år siden de var aktuelle, og de har ikke gjort noe for å holde merkevaren varm. Å legge ut et liksom-sjokkerende puppebilde av fruen selv er ikke nok.

Jeg tror at den dagen da Caroline sluttet å blogge for å heller satse på IG var starten på nedgangen. Mest mulig penger for minst mulig arbeid fungerer ikke i det lange løp.

Jeg har for lenge siden skrevet i tråden at jeg lurer på hva planen er når de runder 40/50 år og yngre og nyere influemcere går forbi de. Det er begrenset hvor lenge de kan spille på kropp (og barn), og de lever nå et liv som bare består av å løpe, holde fettprosenten nede, og avkledde bilder av Caroline. Sponsorene står ikke i kø lengre. Jeg forstår godt at Caroline sliter med nattesøvnen; det hadde jeg også gjort hvis både jeg og mannen min drev et firma med røde tall samtidig som jeg har to barn å forsørge, hus og bil. Og ingen utdanning, en CV med lite innhold og ei usikker fremtid. Og, det samme mtp mannen mm ang utdanning og tidligere arbeidserfaring.

De har levd et bekymringsløst liv i mange år takket være at CBE traff blink da hun begynte å blogge. Men det eventyret er over nå.

Det er nettopp nå NetFit kunne ha tatt de videre og gitt de økonomisk trygghet og ei fremtid hadde de bare gjennomført utdanningene de begynte på, og gjort det skikkelig uten lettvinte snarveier. 

Veldig godt oppsummert!
Det ironiske er at om de faktiosk hadde hørt på det folk skrev her, hadde de kunnet hatt en suksessfull bedrift nå.

Problemet er at de ble vant til å tjene penger "bare på å være seg selv", det er uendelig naivt (og innbilsk) å tro det kan holde ut karrieren. Så nå viser det seg at det overhodet ikke stemmer, mens de selv har vennet seg til å leve et enormt bedagelig liv med egentrening som hovedfokus. Vel, det vil ikke kunne betale middagene deres lenger.
Å være fotballspiller i Eliteserien er heller ikke en fulltidsjobb, derfor mange tar utdannelse osv mens de er aktive. LKE er med andre ord heller ikke vant til arbeidslivets krav og pukter overhodet.
Jeg vil tro han kommer langt ned i ansettelsesprosesser, hva har han å vise til?
Derfor burde de ha satset 120% på at Netfit skulle bli et bra produkt, i stedet har de fortsatt på sin lite imponerende vei hvor det å kopiere andres innhold er hovedideen...

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke.

Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer.

Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet.

Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først:

"Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit."

Så oversettelsen:

"Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider."

Altså... WHAT??? 😂

Dette er standard som brukes på uferdig tekst  på uferdige nettsider. Det er helt vanlig. Stikkordet her er uferdig. 

• Liker 8
Skrevet
Glufseguri skrev (19 timer siden):

Her er IG til Sihatologi…

Om ikke CBE har «»lånt» bildene så er det temmelig likt matbildene og oppskriftene de selv «har funnet på»

https://instagram.com/sihatologi?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Det er jo ikke første gang hun kopierer oppskrifter og presenterer dem som sine egne?

Era Vulgaris skrev (18 timer siden):

Dette henger jo ikke på greip. Deres ernæringsfysiolog har i følge netfit utarbeidet denne kostplanen, men netfit skal lansere sin egen ernæringsfysiolog i løpet av september? 🤷‍♀️

Skjønner jo at dette blir et forsøk på bortforklaring fra the Eriksens side...

Kleenex skrev (4 timer siden):

Så puteflaut. Hadde ligget i fosterstilling på kjøkkengulvet om jeg hadde blitt avkledd på samme måte. Takk til dere gode som avslører og finner dette! 

Ikke veldig rart at det går i søvnproblemer. De må jo kjenne på den klumpen i magen - når rakner det fullstendig? Hvor hardt vil det ramme dersom en eller annen journalist skulle finne på å lage en skikkelig sak av alt dette?... jeg hadde ikke sovet noe særlig jeg heller.

• Liker 25
Skrevet

Den teksten som står under «Kalkulatorer» og løpskalkulatorer er copy-paste fra Spurt.no

Ser også at de antakelig har hentet begrepet spittid herfra. Splittid er jo egentlig en tid på deler av distansen, men her brukes det egentlig om sluttid. Omvendt negativ splitt er et velkjent begrep innen løping på litt lengre distanse, så hvorfor de bruker begrepet splittid og ikke sluttid er bare rart. 

Har de ikke  brukt over 600.000 på utvikling av denne appen? I hvert fall det som er utviklingskostnadene i Netfit i balansen i regnskapet for 2022. 

• Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet
Kollontaj skrev (4 timer siden):

Adrian Paul er daglig leder i Netfit. Hvor involvert han er, er vanskelig å si, han er daglig leder i mange selskaper. 

Ser forøvrig at Peters er ute av styret etter siste endring. 

https://www.proff.no/nyheter/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/

Rottene har begynt å rømme skipet, var min første tanke ;)

Fra spøk til alvor...

CBE har selv skrevet at det er hun som legger ut saker, skriver og svarer på spørsmål på Netfit. Og en gang skrev hun vel også at hvis det er behov for det, så rådføres det med de med kunnskap i "teamet". Hvem som da svarer har hun aldri svart på, og det kommer aldri frem hvem som har svart på vegne av Netfit. Om det er de helt uten utdanning/kompetanse/erfaring med å trene andre, eller de som har noe eller litt.

Så, frontfiguren til Netfit, CBE, den som står for kommunikasjon med brukere, potensielle kunder - det er CBE, som ikke har noe relevant utdannelse innen helse, kosthold eller trening. Og det på en treningsportal. I tillegg er CBE, iflg. linken over, også Netfits styreleder.

Adrian Paul, som selv har sagt at han kun er med på å sette igang prosjekter, men ikke er en del av den daglige driften, han er daglig leder?

Merkelig måte å drive firma på!

• Liker 25
Skrevet (endret)
Anastacia skrev (1 time siden):

Den teksten som står under «Kalkulatorer» og løpskalkulatorer er copy-paste fra Spurt.no

Ser også at de antakelig har hentet begrepet spittid herfra. Splittid er jo egentlig en tid på deler av distansen, men her brukes det egentlig om sluttid. Omvendt negativ splitt er et velkjent begrep innen løping på litt lengre distanse, så hvorfor de bruker begrepet splittid og ikke sluttid er bare rart. 

Har de ikke  brukt over 600.000 på utvikling av denne appen? I hvert fall det som er utviklingskostnadene i Netfit i balansen i regnskapet for 2022. 

Den kalkulatoren der er rett og slett helt feil ja, igjen helt snodig. LKE som vanligvis er "freak" med alt av begreper og nøyaktigheter. Både han, og CBE, har vel også før nevnt hvor utrolig mye tid han sitter på kontoret og jobber med detaljer...

Sitter for øvrig med en liten følelse av at huset selges over sommeren, time will tell.

Endret av Anonym90059005
  • Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym90059005 skrev (25 minutter siden):

Den kalkulatoren der er rett og slett helt feil ja, igjen helt snodig. LKE som vanligvis er "freak" med alt av begreper og nøyaktigheter. Både han, og CBE, har vel også før nevnt hvor utrolig mye tid han sitter på kontoret og jobber med detaljer...

Sitter for øvrig med en liten følelse av at huset selges over sommeren, time will tell.

De har ikke utviklet appen. Trykker på du på pakkene kommer denne url opp: https://coach.everfit.io/package/ER618081

Everfit er en ferdig appløsning hvor du betaler et månedlig beløp til Everfit for å bruke deres app. Du kan endre design, legge inn egne økter, oppskrifter, filmer, bilder, osv. Men man kan ikke gjøre endringer utover det, og appen er utviklet av Everfit. De betaler kanskje 1000-5000 kr per mnd for denne løsningen avhengig av hvor mange kunder de har. Dette er en helt standar løsning som de fleste online coacher har. Finnes flere ulike leverandører. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Ser på desireeandersen.no at hun er tydelig i merking av egenreklame: https://desireeandersen.no/5-gode-vaner-du-kan-starte-med-i-dag/

image.png.22eb9259e9b0e76eac1a9c4e9b6198e7.png

Og her: https://desireeandersen.no/mine-barns-matpakker-slik-de-egentlig-ser-ut/

image.png.f4fe0e7bed6c26f0476829474c4ad584.png

Annonser fra eksterne annonsører har hun også merket tydelig med rød skrift som gjør at det ikke er noen tvil overhodet om at det er reklame.

Mens Treasure AS med CBE, LKE og coach_Eriksen har drevet massiv reklame på kryss og tvers innad og med Netfit, helt umerket for annonse. Selv om de ved å merke også egenreklame ville fått dem til å fremstå som mer seriøse i disse årene. Å snu det useriøse og uprofesjonelle ryktet Treasures AS og Netfit har jobbet for å skaffe seg, det tror jeg er blitt tilnærmet umulig for dem.

De som faktisk legger jobb i det de presenterer og følger lovverket, er ekte, har fokuset på mottaker, og er profesjonell og følger med i tiden - de lykkes. Kanskje ikke så rart, når man også sammenligner Netfits uryddige og kompliserende innhold... med Desiree Andersens motto: https://desireeandersen.no/mine-barns-matpakker-slik-de-egentlig-ser-ut/

image.png.44e129e75bad0a01fbd511564ebb59d3.png

• Liker 27
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Ser på desireeandersen.no at hun er tydelig i merking av egenreklame: https://desireeandersen.no/5-gode-vaner-du-kan-starte-med-i-dag/

image.png.22eb9259e9b0e76eac1a9c4e9b6198e7.png

Og her: https://desireeandersen.no/mine-barns-matpakker-slik-de-egentlig-ser-ut/

image.png.f4fe0e7bed6c26f0476829474c4ad584.png

Annonser fra eksterne annonsører har hun også merket tydelig med rød skrift som gjør at det ikke er noen tvil overhodet om at det er reklame.

Mens Treasure AS med CBE, LKE og coach_Eriksen har drevet massiv reklame på kryss og tvers innad og med Netfit, helt umerket for annonse. Selv om de ved å merke også egenreklame ville fått dem til å fremstå som mer seriøse i disse årene. Å snu det useriøse og uprofesjonelle ryktet Treasures AS og Netfit har jobbet for å skaffe seg, det tror jeg er blitt tilnærmet umulig for dem.

De som faktisk legger jobb i det de presenterer og følger lovverket, er ekte, har fokuset på mottaker, og er profesjonell og følger med i tiden - de lykkes. Kanskje ikke så rart, når man også sammenligner Netfits uryddige og kompliserende innhold... med Desiree Andersens motto: https://desireeandersen.no/mine-barns-matpakker-slik-de-egentlig-ser-ut/

image.png.44e129e75bad0a01fbd511564ebb59d3.png

Desirée Andersen er i en helt annen liga enn the Eriksens gitt 😄

• Liker 28
Skrevet

Caroline er altså overrasket over at det vokser trær i hage? Og hun har irritert seg over nevnte trær i rhododendronen i SEKS år? 

Gjennomføringsevne på minussiden, og attpåtil krongkaster hun det ut på internett… spesielt å dele dette på bedriftskontoen sin, men… 

• Liker 27
Skrevet (endret)
Felis skrev (På 26.5.2021 den 8.31):

Jeg er ikke så glad i å bruke ordet misunnelse, da jeg føler at det har blitt vannet ut i denne tråden. Men jeg gjør et unntak for eieren av Tresures i forholdet til Fitfocuse. Dette innlegget, hvor LKE bitcher fordi Fitfocuse ikke har merket et innlegg med et hoppetau hun reklamerte for for TO ÅR siden, beviser at han kan reglene. De bare gjelder ikke for han...

Han gir seg ikke med det, han kritiserer selvfølgelig kildene hennes, for i følge han holder de ikke mål. Han vet best...

Det er det samme år etter år, ingen utvikling, ingen selvinnsikt. Men jeg skjønner at det svir at ei helt vanlig dame gjør braksuksess med noe ekspertene fra Særp jobber med år etter år, men ikke får til.

Les svarene til Fitfocuse, det er en grunn til at hennes jobb ikke blir kritisert på KG, mens Treasures har den mest aktive (?) tråden. 

https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057

Skjermbilde 2021-05-26 kl. 08.20.21.png

Får så innmari lyst til å trekke frem denne igjen, siden vi sammenligner med Fitfocus, og selvinnsikten til LKE ikke har blitt noe bedre siden 2021. 

Endret av Felis
  • Liker 29
  • Nyttig 19
Skrevet
Felis skrev (15 minutter siden):

Får så innmari lyst til å trekke frem denne igjen, siden vi sammenligner med Fitfocus, og selvinnsikten til LKE ikke har blitt noe bedre siden 2021. 

Rette ræva som feis der...og der...og der og der.

• Liker 15
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...