BuffyTheVampire Skrevet 19. juli 2023 #86001 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Slettet Endret 19. juli 2023 av BuffyTheVampire 2 4
Lilly Rose Skrevet 19. juli 2023 #86002 Skrevet 19. juli 2023 (endret) BuffyTheVampire skrev (13 minutter siden): Endret 19. juli 2023 av Lilly Rose
Kollontaj Skrevet 19. juli 2023 #86003 Skrevet 19. juli 2023 De tror fortsatt at folk som meg er like dårlige til å google som det de er! 😂 Tok 2 sek på bildesøk, gitt. 24 6
Lafamiglia Skrevet 19. juli 2023 #86004 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Personen bak sihatologi.com er en malaysisk fyr ved navn Kushairi Zuhadi, som skriver på nettsidene sine at han er lege. Ved siden av en kokebok, som for øvrig bare er tilgjengelig på Kindle, driver han også et lite forlag i Malaysia, hvor han gir ut sci-fi-litteratur. Her har han selv bidratt med en egenpublisert roman. https://says.com/my/lifestyle/science-fiction-author-kushairi-zuradi-advocating-malay-sci-fi-in-malaysia På sihatologi.com kan man laste ned 15 av oppskriftene hans gratis, mens det koster noen få hundre kroner hvis man ønsker flere. Endret 19. juli 2023 av Lafamiglia 22 8
Gjest Kattedama Skrevet 19. juli 2023 #86005 Skrevet 19. juli 2023 Lafamiglia skrev (5 minutter siden): Personen bak sihatologi.com er en malaysisk fyr ved navn Kushairi Zuhadi, som skriver på nettsidene sine at han er lege. Ved siden av en kokebok, som for øvrig bare er tilgjengelig på Kindle, driver han også et lite forlag i Malaysia, hvor han gir ut sci-fi-litteratur. Her har han selv bidratt med en egenpublisert roman. https://says.com/my/lifestyle/science-fiction-author-kushairi-zuradi-advocating-malay-sci-fi-in-malaysia På sihatologi.com kan man laste ned 15 av oppskriftene hans gratis, mens det koster noen få hundre kroner hvis man ønsker flere. Lurer på om han er klar over at oppskriftene deles videre i en treningsapp hvor folk skal betale for å se oppskriftene hans.
Kollontaj Skrevet 19. juli 2023 #86006 Skrevet 19. juli 2023 Lill skrev (3 minutter siden): Lurer på om han er klar over at oppskriftene deles videre i en treningsapp hvor folk skal betale for å se oppskriftene hans. Har mine tvil! Herlighet, hvor idiotisk er det mulig å opptre? Som andre skrev over her: ikke overraskende, helt basic Treasures AS-atferd. 34
Laia Skrevet 19. juli 2023 #86007 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Lilly Rose skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke at de har samarbeid med Sihatology.com. De hadde nok ikke slettet spørsmålet og svaret. Bare tenk å skrive noe så dumt 😂 Eller var det ikke at Sihatologi.com brukte samme ernæringsfysiolog? (ja særlig 😂) Uansett, vil tro at Sihatologi har en eller form for beskyttelse på produktet sitt. Og at det faktisk er straffbart å misbruke (videreselge) det uten deres tillatelse? Endret 19. juli 2023 av Laia Skriveleif 30
Sursøtsaus Skrevet 19. juli 2023 #86008 Skrevet 19. juli 2023 ingo skrev (1 time siden): Det er vanlig å kjøpe «ferdige» apper/websider for å tilpasse egen bedrift, det gjør de fleste bedrifter. Få bruker tid og penger på programvareutvikling, det kan fagfolk ta seg av. Det som dog er noe uvanlig slik jeg ser det, er at tekst og innhold også kjøpes (får jo tro at det kjøpes og ikke kopieres ). Innholdet er jo det bedriftene legger inn selv for å tilpasse programvaren/nettsiden/appen til sin bedrift/bruk. Med sine egne produkter, beskrivelser og tekst på det de ønsker å formidle. På Netfit er det et sammensurium og en tror rett og slett ikke på at Netfit er en noe nytt og personlig, copy-paste-faktoren er for høy rett og slett. Alle kan jo klare å Google seg til kostholdsplaner og treningsprogram helt gratis. Takk for oppklaring. Jeg synes dog det også er merkelig at de hevder likheten kommer av et samarbeid med ernæringsfysiolog hvis innholdet bare er kjøpt og betalt av noe som allerede eksisterer. 26 3
Pusern3 Skrevet 19. juli 2023 #86009 Skrevet 19. juli 2023 Stargaze skrev (7 timer siden): Ja, eller bare kopiert den som ligger ute der og endret litt hva man skal spise når. Lurer på om sihatology synes dette er greit. De avslører nok en gang at de er alt for lat til å gjøre en god jobb selv.. Det er bare så utrolig frekt og uproft 16 3
Knope Skrevet 19. juli 2023 #86010 Skrevet 19. juli 2023 Albbas skrev (3 timer siden): Hvor er det dere finner måltidsplanen og kommentarene?? 🤔 Dette lå på Netfit sin IG-story i går. 23 3
Pusern3 Skrevet 19. juli 2023 #86012 Skrevet 19. juli 2023 Stargaze skrev (5 timer siden): Løgn! De oppskriftene er fra Sihatology sin egen bok For noen folk de er 19
Lilly Rose Skrevet 19. juli 2023 #86013 Skrevet 19. juli 2023 Laia skrev (12 minutter siden): Eller var det ikke at Sihatologi.com brukte samme ernæringsfysiolog? (ja særlig 😂) Uansett, vil tro at Sihatologi har en eller form for beskyttelse på produktet sitt. Pg at det faktisk er straffbart å misbruke (videreselge) det uten deres tillatelse? Tenk å få seg til å skrive noe sånn 😂 Jeg vil tro merkevaren er beskyttet. 16 5
Lilly Rose Skrevet 19. juli 2023 #86014 Skrevet 19. juli 2023 Imblar skrev (4 minutter siden): Dette lå på Netfit sin IG-story i går. De kunne nå oversatt kostplanen og handlelisten til norsk. Kanskje folk ikke hadde avslørt dem med en gang. For noen folk CBE og LKE er. 34 7
Lafamiglia Skrevet 19. juli 2023 #86015 Skrevet 19. juli 2023 Kindle-kokeboken er tydeligvis også egenpublisert. Altså ikke noe forlag, redaktør, eller andre former for kvalitetskontroll, eller andre som går god for produktet. 17
Ice-91 Skrevet 19. juli 2023 #86016 Skrevet 19. juli 2023 Lilly Rose skrev (4 minutter siden): De kunne nå oversatt kostplanen og handlelisten til norsk. Kanskje folk ikke hadde avslørt dem med en gang. For noen folk CBE og LKE er. Da måtte dem jo ha jobbet 😅 18 6
Glufseguri Skrevet 19. juli 2023 #86017 Skrevet 19. juli 2023 Her er IG til Sihatologi… Om ikke CBE har «»lånt» bildene så er det temmelig likt matbildene og oppskriftene de selv «har funnet på» https://instagram.com/sihatologi?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 19
Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86018 Skrevet 19. juli 2023 Lilly Rose skrev (8 minutter siden): Tenk å få seg til å skrive noe sånn 😂 Jeg vil tro merkevaren er beskyttet. https://sihatologi.com/ Selv om jeg antar mange nå gjør seg opp visse meninger om disse matplanene og oppskriftene, så aner vi foreløpig ingenting om dette er en samarbeid med Sihatologi.com eller ikke. Jeg sendte mail til Sihatologi.com omtrent samtidig som @BuffyTheVampire, så forhåpentligvis får en av oss svar. Hvis Sihatologi.com bekrefter samarbeidet antar jeg de har en kontrakt hvor det er ok at Netfit.no gjengir oppskrifter og matplaner og handlelister, uten å oppgi kilde. Jeg tviler sterkt på at Sihatologi.com selger slike opplegg uten å bli anerkjent som opprinnelse. Det må i så fall koste temmelig mye, vil jeg anta. Selv om vi ikke vet hva som stemmer her, så tenker jeg at om det skulle vise seg for at dette ikke er gjort korrekt, så er det en såpass stor sak at til og med norske medier må ta tak i deg. Håper Sihatologi.com gir et klart svar på deres ev. rolle i dette. 24 14
Glufseguri Skrevet 19. juli 2023 #86019 Skrevet 19. juli 2023 En liten sjekk viser at ingen i Netfit følger Sihatologi på IG heller 17 6
Laia Skrevet 19. juli 2023 #86020 Skrevet 19. juli 2023 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): https://sihatologi.com/ Selv om jeg antar mange nå gjør seg opp visse meninger om disse matplanene og oppskriftene, så aner vi foreløpig ingenting om dette er en samarbeid med Sihatologi.com eller ikke. Jeg sendte mail til Sihatologi.com omtrent samtidig som @BuffyTheVampire, så forhåpentligvis får en av oss svar. Hvis Sihatologi.com bekrefter samarbeidet antar jeg de har en kontrakt hvor det er ok at Netfit.no gjengir oppskrifter og matplaner og handlelister, uten å oppgi kilde. Jeg tviler sterkt på at Sihatologi.com selger slike opplegg uten å bli anerkjent som opprinnelse. Det må i så fall koste temmelig mye, vil jeg anta. Selv om vi ikke vet hva som stemmer her, så tenker jeg at om det skulle vise seg for at dette ikke er gjort korrekt, så er det en såpass stor sak at til og med norske medier må ta tak i deg. Håper Sihatologi.com gir et klart svar på deres ev. rolle i dette. Takk for saklig @Frisk Frosk Det er lett å la seg rive med her, da dette virker så ufattelig usannsynlig at skulle være tilfelle (at Sihatologi.com har et samarbeid med Netfit). Man skal jo la tvilen komme den det gjelder til gode før man har fakta å forholde seg til. Men det må være lov å undre seg over ting som f.eks. slettede kommentarer, at Sihatologi.com ikke er kreditert/nevnt i forbindelse med appen osv. 15 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå