Gjest IreneV Skrevet 15. juli 2023 #85781 Skrevet 15. juli 2023 Frisk Frosk skrev (På 15.7.2023 den 15.47): Ingen profesjonelle kommuniserer på denne måten, det er helt uforsvarlig! CBE har ingen relevant utdanning innen trening, kosthold eller helse. LKE har pt-kurs, og har erfaring med å trene seg selv og sin kone, og har dokumentert overtrening og skader i årevis. Adrian Paul har bachelor innen fysisk aktivitet og helse, et grunnfag fra Idrettshøyskolen, pt, massør, og et par kurs innen vekttrening. Lisbeth Torheim er utdannet sykepleier, pt og har kostholdsveilederkurs (det siste sier egentlig lite, om man går inn og leser om kurset), har drevet med idrett selv, vært instruktør på treningssenter. Michelle Pereira har har bachelor i livsstilsendring og folkehelse, er pt og samme type kostholdsveilederkurs som Torheim. De to første kan man mer eller mindre avskrive helt, pga. manglende utdannelse og erfaring med å trene andre. Men det at både Adrian Paul, Lisbeth Torheim og Michelle Pereira, som alle i det minste har ulike bachelorer og erfaring som pt med å trene andre faktisk ikke greier å kommunisere bedre til potensielle kunder - På Netfit.no har det stått "kommer senere" i beskrivelsen av CBE, og hverken LKE eller Torheim har fylt inn noe om "hvorfor velge meg som online coach", A. Paul har noe overfladisk om at han er dedikert og forventer det samme av de han trener. Pereira er den eneste som formidler noe med faktisk innhold på hvorfor noen bør velge henne som online coach. Mens frontfigur CBE, har ikke noe tekst, ingen utdannelse, ingenting. Og eierne som skulle lansere app i juni, de sletter spørsmål om når den skal lanseres - og reiser på instagramferie. For et uprofesjonelt opplegg! Kilde: https://netfit.no/vare-coacher/ Kostholdsveilederkurset: https://www.afpt.no/studietilbud/kostholdsveileder Kurset koster nesten 21 000 kr, og da får man 10 timer videoleksjoner, 185 sider fagstoff + noen artikler, nettbasert undervisning med powerpointpresentasjoner. Omtrent det noen kan jobbe seg gjennom på en effektiv helg, eller litt mindre effektiv uke, med andre ord. I tillegg må de skrive tre oppgaver og ha 80 av100 spørsmål på multiple choice-eksamen riktig. Mer seriøse tilbud gir ett årsstudier hvor de som består kan kalle seg kostholdsveiledere, og har da også klare begrensninger mtp. hva de kan og ikke kan veilede. Jeg skjønner ikke så mye av disse online programmene i det hele tatt. Poenget med en PT er vel at både treningsopplegg og kosthold skal tilpasses klientene individuelt, nettopp fordi vi i dag vet at vi alle er veldig ulike. Da jeg oppsøkte et slikt opplegg ble blodprøver analysert nøye, hormonerverdier stoffskifte, vitaminer og mineraler. Jeg gikk også gjennom undersøkelser, der de gikk gjennom bevegelighet i kroppen, muskelsmerter, psyke osv. alt ble tatt hensyn til. Kosthold og trening ble lagt opp etter dette, og man hadde en plan, og et mål, der du ble nøye fulgt opp og motivert. Hvis CBE og mannen har ganske godt trente folk som målgruppe, så treffer de dårlig tror jeg, for de vil gjennomskue dette som humbug ganske raskt. Og nybegynnere skjønner ikke hva de snakker om, så her har de truffet blink ganske dårlig må jeg si...
Populært innlegg På besøk Skrevet 15. juli 2023 Populært innlegg #85782 Skrevet 15. juli 2023 IreneV skrev (På 15.7.2023 den 18.15): Jeg skjønner ikke så mye av disse online programmene i det hele tatt. Poenget med en PT er vel at både treningsopplegg og kosthold skal tilpasses klientene individuelt, nettopp fordi vi i dag vet at vi alle er veldig ulike. Da jeg oppsøkte et slikt opplegg ble blodprøver analysert nøye, hormonerverdier stoffskifte, vitaminer og mineraler. Jeg gikk også gjennom undersøkelser, der de gikk gjennom bevegelighet i kroppen, muskelsmerter, psyke osv. alt ble tatt hensyn til. Kosthold og trening ble lagt opp etter dette, og man hadde en plan, og et mål, der du ble nøye fulgt opp og motivert. Hvis CBE og mannen har ganske godt trente folk som målgruppe, så treffer de dårlig tror jeg, for de vil gjennomskue dette som humbug ganske raskt. Og nybegynnere skjønner ikke hva de snakker om, så her har de truffet blink ganske dårlig må jeg si... Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app 47 20
Gjest IreneV Skrevet 15. juli 2023 #85783 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app 😂
Populært innlegg Lilly Rose Skrevet 15. juli 2023 Populært innlegg #85784 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app Blodlaktat 🤨Jeg er ingen nybegynner når det gjelder trening og tenker at her er det noen som har behov for å fremstå som viktigper. 47 9
hvalstad45 Skrevet 15. juli 2023 #85785 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Dette er verre enn jeg trodde det kunne bli. JEg har fulgt masse løpeprogrammer, ingen er i nærheten av så kompliserte! Dette skal man jo også huske mens man løper. Dette er helt komisk dårlig, verdilløst, vil jeg si. 37 4
Lilly Rose Skrevet 15. juli 2023 #85786 Skrevet 15. juli 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): 😂 Det var passende reaksjon på den listen der 😂 13 1 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. juli 2023 #85787 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app Skjønner ingenting av det. Bortsett fra laktatmåling, det er sånt Ingebrigtsens driver med. Mener de seriøst at de som er såpass uerfarne at de faktisk velger å ta treningstips fra fotballfrue og mann skal måle laktat? Og tror de at disse i det hele tatt forstår hva som står i programmet? (Jeg tror ikke de forstår det selv.) 36 6
Lilly Rose Skrevet 15. juli 2023 #85788 Skrevet 15. juli 2023 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Skjønner ingenting av det. Bortsett fra laktatmåling, det er sånt Ingebrigtsens driver med. Mener de seriøst at de som er såpass uerfarne at de faktisk velger å ta treningstips fra fotballfrue og mann skal måle laktat? Nybegynnere har nok med å puste og lære god teknikk. Blodlaktat kan jeg love ingen er opptatt av 😂 28 3
Gjest IreneV Skrevet 15. juli 2023 #85789 Skrevet 15. juli 2023 Lilly Rose skrev (2 minutter siden): Nybegynnere har nok med å puste og lære god teknikk. Blodlaktat kan jeg love ingen er opptatt av 😂 Ikke sant. Pusteteknikker brukte jeg lang tid på. Hadde en app, og trente på t-banen osv. Kanskje CBE og mannen burde lære å puste med maven også? Slutte å briefe så mye, bare slappe av litt 😮💨
Surikatt Skrevet 15. juli 2023 #85790 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app Blodlaktat? Dette viser jo bare at de har laget et treningsprogram til seg selv og de ikke har tenkt tanken at dette ikke handler om dem. Skivebom. 29 6
Lilly Rose Skrevet 15. juli 2023 #85791 Skrevet 15. juli 2023 IreneV skrev (Akkurat nå): Ikke sant. Pusteteknikker brukte jeg lang tid på. Hadde en app, og trente på t-banen osv. Kanskje CBE og mannen burde lære å puste med maven også? Slutte å briefe så mye, bare slappe av litt 😮💨 De burde brukt tid på å skaffe seg kompetanse og utdanning istedenfor å holde på med noe de ikke kan. Jeg skjønner ikke at det er mulig å bli så navlebeskuende som disse to voksne menneskene. At de våger å påta seg ansvaret med å trene, veilede og følge opp kunder synes jeg er veldig skremmende. 22 5
Gjest IreneV Skrevet 15. juli 2023 #85792 Skrevet 15. juli 2023 Lilly Rose skrev (Akkurat nå): De burde brukt tid på å skaffe seg kompetanse og utdanning istedenfor å holde på med noe de ikke kan. Jeg skjønner ikke at det er mulig å bli så navlebeskuende som disse to voksne menneskene. At de våger å påta seg ansvaret med å trene, veilede og følge opp kunder synes jeg er veldig skremmende. Helt enig. Det må komme regelverk på plass over hele linja. Får håpe Netfit AS får kritikk i media, slik at ingen biter på. En nybegynner vil jo miste all mestringsfølelse før de i det hele tatt har startet...
Gjest Marsh Skrevet 15. juli 2023 #85793 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Lorieen skrev (11 timer siden): LKE er viden kjent for sin «broken english». Nei, dette er ikke god engelsk, og det ser alle som har grunnleggende kunnskaper i engelsk. Man trenger ikke master for å se at syntaksen her er totalt på bærtur. Endret 15. juli 2023 av Marsh
Gjest Marsh Skrevet 15. juli 2023 #85794 Skrevet 15. juli 2023 Hallepalle2 skrev (12 timer siden): Klipp fra coachen sin IG: 48h before a race the last thing you want is to be 24h flat out with a stomach virus constantly running to the bathroom Er dette god engelsk? For meg virker det veldig norsk-engelsk og direkte oversatt, men jeg er ikke supergod på engelsk selv. Jeg kommenterte en gang på det jeg anså som ‘the julekalender engelsk’ og fikk beskjed om at det var helt korrekt i følge hans bror som har master eller noe i engelsk pluss hans amerikanse svigerinne 😅stilig at han sjekker med dem før han legger ting ut for sitt internasjonale publikum. Ser ut som at det er viruset som stadig løper til doen, glemmer litt tegnsetting i tillegg til alt annet....
Skrottefar Skrevet 15. juli 2023 #85795 Skrevet 15. juli 2023 Bulsara skrev (2 minutter siden): Ser ut til at coachen klarte seg ganske bra i løpet i dag tross alt. Ble en 5 plass, mest fordi han løp feil vei på slutten. Løp feil vei? Altså en snarvei? Da burde han blitt disket i såfall 6 1
~ Ada ~ Skrevet 15. juli 2023 #85796 Skrevet 15. juli 2023 Frisk Frosk skrev (3 timer siden): Men det at både Adrian Paul, Lisbeth Torheim og Michelle Pereira, som alle i det minste har ulike bachelorer og erfaring som pt med å trene andre faktisk ikke greier å kommunisere bedre til potensielle kunder - Ikke til å tro. Den appen høres helt krise ut. Igjen er de over i det ufrivillig parodiske, denne gangen med tre flygende aper med på lasset. At noen kan ha så mager arbeidskapasitet som dette paret viser gang på gang, er meg helt ubegripelig. 6-7 år på dette produktet, og ennå er det ikke er ferdig. Nybegynnere og blodlaktat...Lykke til! 29 2
Gjest Bulsara Skrevet 15. juli 2023 #85797 Skrevet 15. juli 2023 Skrottefar skrev (18 minutter siden): Løp feil vei? Altså en snarvei? Da burde han blitt disket i såfall Hehe- han møtt snu 😂 Kilde LKEs IG story
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 15. juli 2023 Populært innlegg #85798 Skrevet 15. juli 2023 Surikatt skrev (9 minutter siden): Hvorfor tar hun alltid disse treningsselfiene med ansiktet bort fra kameraet ?? Det får hodet hennes til å se større ut (lollipop-effekt) noe som igjen får kroppen til å se langt mindre ut enn den er. I tillegg får stillingen frem alle senene i nakke/hals, og ben i området. I tillegg tilter hun bekkenet fremover slik at hun setter setet ut bak, for å gi inntrykk av større sete, setter ene hånden i midjen og løfter ene benet, igjen for å skape vinkler og inntrykk av at hun er mye tynnere enn hun er - mens hun selv spenner mage- og hals-/nakkemuskler maks, skyter frem haken og mest trolig også presser tungen i ganen for å spenne i hals for å sikre at senene blir tydeligere i hals. Dette er klassisk proana-posering. At hun alltid ser bort fra kamera er for å fremstå som tynnere enn hun er, få større lollipop-effekt. Jeg fatter ikke at en godt voksen kvinne med to små jenter kan bruke slike teknikker så kynisk bevisst. Men sikkert bra å kikke bort fra kamera når hun gjør det, så slipper hun å vise kynismen i den sykelige proana-businessen hun holder på med. 31 2 21
Frisk Frosk Skrevet 15. juli 2023 #85799 Skrevet 15. juli 2023 @På besøk Takk for dine innlegg som viser innholdet i den appen, og tydeliggjør hvor dårlig arbeid de har gjort med denne appen, og hvor elendig tilbud dette faktisk er. Alt du har lagt ut bekrefter bare det jeg tidligere har hatt inntrykk av, at dette ikke egentlig er ment å være en reell treningsplattform/-app, men kun noe som skal fremstå som det, for å gi influencerne et skinn av "seriøsitet", slik at de kan bruke Netfit. no til å skaffe seg større reklamesamarbeid. De viser at de er helt uegnet til å trene andre, for det opplegget de har for nybegynnere er ikke forsvarlig! Takk for at du viser dette! 32 1
Populært innlegg Isild Skrevet 15. juli 2023 Populært innlegg #85800 Skrevet 15. juli 2023 På besøk skrev (På 15.7.2023 den 18.51): Ja, altså. Jeg titta litt videre på programmer som åpenbart ikke er myntet på meg eller andre hobbymosjonister: Dette er da 10K nybegynnerprogram. 1) hva er sone 4? 2) hva kjennetegner tungt? 3) rpe hæ? 4) denne lar jeg bare stå åpen for selvvalgt reaksjon Kilde: skjermdump netfit app De ønsker tydeligvis ikke å nå ut til nybegynnere. Jeg selv har trent i mange år, mye opptrening også på rehabiliteringssentre pga skade der PT`n er fysioterapeut. Jeg også sier bare "hæ" til det meste av dette. HVA er lav sone 1 og høy sone 2? Hoveddelen forstår jeg det er ment spurtintervaller. 90 sekunder på mølla og hoppe av i 30 sekunder. Hvilken fart? De foreslår 2-4 stigning på oppvarming, hvor mye på hoveddelen? Intensitet sone 4. Det må de definere mer. Tenker de her maxpuls? Da må de jo for guds skyld fortelle brukerne hvordan de regner ut den, aller helst så måles jo den med maske hos noen som har greie på det. RPE 7-8 av 10 ?? (hæ?) Blodlaktat? Hæ??? Dette er noe av det mest tøvete jeg har sett. 48 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå