Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pølsevann skrev (1 minutt siden):

Pilotfrue hadde også cowboystøvler på idyllfestivalen. De har vel sett noen coachella bilder fra noen år siden og prøvde å kopiere stilen. Ellers er jo begge fra Særp, så kan hende det er stilen på særp-festival? 

Mer stilen på særpinger som er på Fredrikstad-festival …🤣🤣

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fjugur skrev (5 minutter siden):

Mer stilen på særpinger som er på Fredrikstad-festival …🤣🤣

Åhh, bomma på noen km.. trodde idyll var i Sarpsborg 😆 same same But different! 

Så forøvrig ut som influenserene fikk de dårligste plassene helt bakerst 🤔

• Liker 9
Skrevet
Pølsevann skrev (15 minutter siden):

Åhh, bomma på noen km.. trodde idyll var i Sarpsborg 😆 same same But different! 

Så forøvrig ut som influenserene fikk de dårligste plassene helt bakerst 🤔

Nei, de fikk VIP-plassering. 

Festivalen har et godt navn, godt innhold og ligger på et nydelig sted, så dette er absolutt en god spons. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (29 minutter siden):

Festivalen har et godt navn, godt innhold og ligger på et nydelig sted, så dette er absolutt en god spons. 

God spons for hvem?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (23 minutter siden):

Problemet er vel at vi som ikke er fra området ikke vet noe mer om denne festivalen etter CBE sin "reklame" enn vi gjorde fra før. Det ser ut som at hun er på ett flott område, fint hotell og at de koser seg, utover det vet ikke jeg noe mer. For meg som bor ett godt sykke unna skulle jeg gjerne ha visst og sett mer av festivalområdet, artister, hotell (at de har aukalyptus i dusjen er meg revnende likegyldig) Kort sagt, CBE sin reklame og framstilling gjør ikke at jeg får lyst til å dra på denne festivalen, og det er vel derfor hun blir sponset? For å få folk til å få lyst til å dra dit? 

Når det gjelder antrekk..jenter i 18-19 årsalderen gikk slik da jeg hentet min datter og hennes venner på countryfestival forrige helg 😄 og CBE sitt antrekk på dag to var om mulig enda verre. Hennes venninner hadde kjoler, hun dro i boots, shorts og en liten overdel. 

• Liker 32
  • Nyttig 9
Skrevet
cerruti skrev (53 minutter siden):

Vel, jeg ante ikke noe om festivalen eller plasseringen (den har ikke fått omtale i riksmedia) og CBE sine annonser har heller ikke fortalt noe om hverken innhold eller plassering. 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

CBE har i skrivende stund seks storyer fra Idyllfestivalen. Fem av de er merket med «reklame» (ikke helt korrekt merket da «reklame» så vidt er synlig).

I story nummer fem av seks er de fortsatt på festivalen, og man kan se alkohol/det som minner om alkohol (hvorvidt det er alkohol eller ikke er likegyldig ref. reklameforbudet):

IMG_9211.thumb.jpeg.38a8e4c96425f8dfa90871f91e041143.jpeg

Her velger hun altså å la være å merke, før neste story viser en konsert og er merket «reklame».

Dette er for meg next level av hvor utspekulert det er mulig å bli. Det CBE kanskje ikke skjønner er at det fortsatt rammes av alkoholreklameforbudet, siden mottakeren allerede har fått presentert narrativet om at de er på et sted som skal merkes med «reklame».

Edit: Storyen jeg har screenshotet viser også en venn av dem som drikker det som ser ut som vin. Min screenshot inkluderer ikke vedkommende da han ikke er tilknyttet Treasures/CBE.

Endret av Frukthage
  • Liker 41
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Og LKE har flere innlegg på IG story tagget med Idyllfestivalen, uten reklamemerking. Regner med han i stor grad får de samme fordelene som CBE (evt er det oppdrag gjennom Treasures hvor de begge tilknyttet), og dermed skal vel alt på hans kanaler også merkes? 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet

Ugrei merking, ja. Ugreit med alkohol på bildene også. Blir ikke overrasket, gitt. Har kikket på hva Idyllfestivalen (eller Idyll Festivalen, som de kaller seg 🫢) har lagt ut og det virker som det er mange kjendiser og influencere som sponses. Ikke noe galt i det, men personlig vil bilder fra konsertene være mer interessante enn antrekksbilder (gjesp). Få frem liv og stemning, det skjer ikke med selfies foran hotellspeilet. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

God spons for hvem?

Jeg tenkte for henne. At jeg hadde i hvert fall ønsket slik spons, kontra brystvorte-skjuler ol - særlig når hun jo gjerne viser dem frem☺️

• Liker 3
Skrevet
Horselady skrev (3 timer siden):

Problemet er vel at vi som ikke er fra området ikke vet noe mer om denne festivalen etter CBE sin "reklame" enn vi gjorde fra før. Det ser ut som at hun er på ett flott område, fint hotell og at de koser seg, utover det vet ikke jeg noe mer. For meg som bor ett godt sykke unna skulle jeg gjerne ha visst og sett mer av festivalområdet, artister, hotell (at de har aukalyptus i dusjen er meg revnende likegyldig) Kort sagt, CBE sin reklame og framstilling gjør ikke at jeg får lyst til å dra på denne festivalen, og det er vel derfor hun blir sponset? For å få folk til å få lyst til å dra dit? 

Når det gjelder antrekk..jenter i 18-19 årsalderen gikk slik da jeg hentet min datter og hennes venner på countryfestival forrige helg 😄 og CBE sitt antrekk på dag to var om mulig enda verre. Hennes venninner hadde kjoler, hun dro i boots, shorts og en liten overdel. 

Helt enig i det du skriver. Veldig spesielt St godt voksne influenser-hunkjønn må kjøre på med spesielle frisyrer, antrekk, glitter osv. Hvorfor trenger vi dette?

• Liker 6
Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

God spons for hvem?

Det lurer jeg også på. Det er jo helt håpløst å skulle markedsføre en festival på vegne av en samarbeidspartner - og ikke nevne hvor den er, hvordan man kommer seg dit, hvem som skal spille. For ikke å snakke om andre ting mange er opptatt av: mat og drikke (+ pris på dette) toaletter, sikkerhet ++ 

Posering, posering, posering. Meg, meg, meg! 

Men, det kan jo hende denne festivalen (og noen andre annonsører)  faktisk ØNSKER å kun være kulisser på en haug med bilder av Caroline. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (43 minutter siden):

og det virker som det er mange kjendiser og influencere som sponses. Ikke noe galt i det, men personlig vil bilder fra konsertene være mer interessante enn antrekksbilder (gjesp). Få frem liv og stemning, det skjer ikke med selfies foran hotellspeilet. 

Jeg vurderte å dra, men blant annet dette fokuset på influensere bidro sterkt til mot-argumentene for å dra. Jeg ville hatt VIP-billett, men om det i stor grad er fylt med overoppdolla, konstant filmende halvkjente influensere, er det andre festivaler som frister mer. 

• Liker 34
  • Nyttig 6
Skrevet
cerruti skrev (1 time siden):

Jeg tenkte for henne. At jeg hadde i hvert fall ønsket slik spons, kontra brystvorte-skjuler ol - særlig når hun jo gjerne viser dem frem☺️

God spons for henne, og det er tydeligvis det eneste som teller. For henne. Hun får alt til å handle om seg selv, til og med sponsede reklameoppdrag. 

Det kommer jo ikke fram noe relevant info om festivalen i hennes innlegg. Hvorfor skal jeg da velge å dra på denne festivalen og bruke pengene mine der?

Hun er i mine øyne utrolig uprofesjonell i sitt virke, og det er ganske utrolig, med tanke på hvor lenge hun har vært blogger/influenser. 
Jeg finner det merkelig at annonsører benytter seg av henne. 

• Liker 37
  • Nyttig 7
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

God spons for henne, og det er tydeligvis det eneste som teller. For henne. Hun får alt til å handle om seg selv, til og med sponsede reklameoppdrag. 

Det kommer jo ikke fram noe relevant info om festivalen i hennes innlegg. Hvorfor skal jeg da velge å dra på denne festivalen og bruke pengene mine der?

Hun er i mine øyne utrolig uprofesjonell i sitt virke, og det er ganske utrolig, med tanke på hvor lenge hun har vært blogger/influenser. 
Jeg finner det merkelig at annonsører benytter seg av henne. 

100 prosent enig! Det er totalt uinteressant å se dette mennesket i outfit nr 1000. Jeg er i målgruppa for denne festivalen, og hadde jeg visst hvem som var headlinerne så hadde jeg vurdert å dra. Treasures AS er virkelig noen lettvektere når det gjelder content marketing, de klarer ikke å reklamere for en festival hvor en av headlinerne er en av tidenes mestvinnende spellemannspris vinnere. I tillegg så er både Chris Holsten og Broiler store navn i Norge. Dette er bare nok et nullpunkt fra navlelo land CBE.no. 

Endret av Lill :)
Skrevet

Det ser ut som hun har misforstått oppdraget og laget innlegg som dreier seg om hvordan style seg til en festival, hår og klær. Men hun har bommet noe voldsomt med cowboystøvler blant annet.

Ingen informasjon om selve festivalen, hvem som skal opptre og hvorfor festivalen er verdt å besøke. Alt fokuset er på CBE selv. 

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Og LKE har flere innlegg på IG story tagget med Idyllfestivalen, uten reklamemerking. Regner med han i stor grad får de samme fordelene som CBE (evt er det oppdrag gjennom Treasures hvor de begge tilknyttet), og dermed skal vel alt på hans kanaler også merkes? 

Ville jeg tro ja. Han tagger festivalen og viser alkohol som en skikkelig «up in your face». 

F03E14CC-ACC5-4411-BEDD-34D5A53D4145.png

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...