Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
vinterskog skrev (På 31.5.2023 den 7.49):

Ingen poeng anmelde til instagram, de lar alt stå. Om det da ikke er en ammende pupp da. Eller kvinner med brystkreft. 
 

noen som har sendt mail til apollo? Jeg er blokka fra insta til filterfrua, så kan ikke legge ved dokumentasjon. 😛 

Tja... Datteren min la ut en video av at hun gjorde et perfekt stup. Videoen var tatt fra avstand. Ja, hun hadde på bikini. Meldingen hun fikk var noe sånt som at videoen inneholdt nakenhet. En frisk tenåring som driver med sunne aktiviteter og ikke fokus på kropp. De slettet videoen og hun fikk altså advarsel.

Men de gjør ikke det samme med influensere som vrir og deiliger seg med helt minimalt med klær? Og proana- positurer.

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere som diskuterer bilder o.l fra CBEs Instagram VÆR SÅ SNILL å legge ved det aktuelle bildet, og kilde? Vi er ganske mange etter hvert som har blitt blokkert bare ved å stille et konstruktivt spørsmål. Dersom man ønsker å delta i diskusjonen, kan man liksom ikke det uten å ha sett bilde. Og i tillegg kan bilder tolkes veldig ulikt, ser mange reagerer på bildene med brudgommen, og det høres jo helt sært ut. Og det kan det hende det er, også, men hadde vært fint å få gjort seg opp sin egen mening. Mange tolker det meste rundt CBE i verste mening, og ofte er det med rette. Men av og til er enkelte litt vel fokusert på det negative..  🙏🏻🙏🏻

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (2 minutter siden):

Kan dere som diskuterer bilder o.l fra CBEs Instagram VÆR SÅ SNILL å legge ved det aktuelle bildet, og kilde? Vi er ganske mange etter hvert som har blitt blokkert bare ved å stille et konstruktivt spørsmål. Dersom man ønsker å delta i diskusjonen, kan man liksom ikke det uten å ha sett bilde. Og i tillegg kan bilder tolkes veldig ulikt, ser mange reagerer på bildene med brudgommen, og det høres jo helt sært ut. Og det kan det hende det er, også, men hadde vært fint å få gjort seg opp sin egen mening. Mange tolker det meste rundt CBE i verste mening, og ofte er det med rette. Men av og til er enkelte litt vel fokusert på det negative..  🙏🏻🙏🏻

Enig! Akkurat disse bildene ligger også på facebook. Jeg må ærligtalt innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor folk reagerer sånn på de. MEN de er totalt malplassert, skjønner ikke vitsen med å legge de på bedriftskontoen. Utrolig lite interresant. Som resten av contenten forøvrig. 

  • Liker 5
Gjest Finlay
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (7 minutter siden):

Kan dere som diskuterer bilder o.l fra CBEs Instagram VÆR SÅ SNILL å legge ved det aktuelle bildet, og kilde? Vi er ganske mange etter hvert som har blitt blokkert bare ved å stille et konstruktivt spørsmål. Dersom man ønsker å delta i diskusjonen, kan man liksom ikke det uten å ha sett bilde. Og i tillegg kan bilder tolkes veldig ulikt, ser mange reagerer på bildene med brudgommen, og det høres jo helt sært ut. Og det kan det hende det er, også, men hadde vært fint å få gjort seg opp sin egen mening. Mange tolker det meste rundt CBE i verste mening, og ofte er det med rette. Men av og til er enkelte litt vel fokusert på det negative..  🙏🏻🙏🏻

 

22DC38C8-4C56-46B6-803D-5167E23D556F.jpeg

82213654-E5B0-4E0F-BE15-60B231B58F72.jpeg

Skrevet

Etter å ha sett bilder av CBE i endel brylluper, syns jeg det ser veldig ut som at hun MÅ være i fokus også på andres store dag. Glad jeg ikke hadde den typen gjest i bryllupet mitt, og at ingen la ut bilder med brudgommen på den måten der. Utrolig umusikalsk.

  • Liker 43
  • Nyttig 1
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (35 minutter siden):

Kan dere som diskuterer bilder o.l fra CBEs Instagram VÆR SÅ SNILL å legge ved det aktuelle bildet, og kilde? Vi er ganske mange etter hvert som har blitt blokkert bare ved å stille et konstruktivt spørsmål. Dersom man ønsker å delta i diskusjonen, kan man liksom ikke det uten å ha sett bilde. Og i tillegg kan bilder tolkes veldig ulikt, ser mange reagerer på bildene med brudgommen, og det høres jo helt sært ut. Og det kan det hende det er, også, men hadde vært fint å få gjort seg opp sin egen mening. Mange tolker det meste rundt CBE i verste mening, og ofte er det med rette. Men av og til er enkelte litt vel fokusert på det negative..  🙏🏻🙏🏻

Bildene med brudgommen var mer enn sært for å si det sånn. Var helt merkelig å poste de bildene, her er noen:

IMG_20230615_114628.jpg

IMG_20230615_114610.jpg

  • Liker 18
Gjest Finlay
Skrevet
neon_sun skrev (30 minutter siden):

Jeg må ærligtalt innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor folk reagerer sånn på de.

Jeg reagerer "sånn" på bildene KUN fordi de er tatt på bryllupsdagen til mannen på bildet, og ikke minst det faktum at de legges ut offentlig. Hadde det vært en hvilken som helst annen fest, ville jeg ikke reagert.

Når man ikke kjenner historien bak bildet, så ser det mildt sagt merkelig ut at brudgommen klemmer og “klår” på en kvinnelig gjest i sitt eget bryllup. Hans og den nybakte brudens store dag.

Selv om situasjonen var aldri så uskyldig da bildene ble tatt, så synes jeg det er snodig å legge ut slike bilder på en instagramkonto med 300 000 følgere, der de garantert tolkes på ulike måter, helt utenfor brudeparets kontroll.

Jeg synes det er respektløst, rett og slett. Dette kunne vært delt med brudeparet, og evt andre gjester.

 

Skrevet (endret)
Lopploella skrev (31 minutter siden):

Etter å ha sett bilder av CBE i endel brylluper, syns jeg det ser veldig ut som at hun MÅ være i fokus også på andres store dag. Glad jeg ikke hadde den typen gjest i bryllupet mitt, og at ingen la ut bilder med brudgommen på den måten der. Utrolig umusikalsk.

Enig! For noen utrolig kleine bilder, hun bare må ha oppmerksomhet hele tiden. For å si det sånn, hadde jeg vært bruden hadde jeg ignorert henne heretter. 
Hva med å la bruden skinne og ikke bare tenke «meg» hele tiden. 
Umodent, lite classy og veldig pinlig.

Endret av Stargaze
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
tøydokka skrev (16 minutter siden):

Bildene med brudgommen var mer enn sært for å si det sånn. Var helt merkelig å poste de bildene, her er noen:

IMG_20230615_114628.jpg

IMG_20230615_114610.jpg

Sært ja 🫣

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Glufseguri
Skrevet (endret)

Hadde det ikke vært mer naturlig å legge ut bilde med brudePARET?

Eller er det nå man skal lese mellom linjene;

«Jeg er så digg at selv en nygift mann må klenge på meg»?

Endret av Glufseguri
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

"To photobomb", ordboksdefinisjon: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/photobomb

Litt som å være linselus altså, bare i stillbilder i stedet for i filmsnutter.

Dermed skal det ut fra begrepsbruken å dømme bety at brudgommen brøt inn i CBEs photoshoot og tvang seg med på bildene, som en spøk.

Takk for definisjonen!

Med denne synes jeg det CBE gjør blir enda verre, enda større fokus på at hun bruker andres bryllup som en anledning hun selv kan fremheve seg selv, sette fokus på seg selv, tjene penger på andres festdag.

Hun blir avbrutt i det - men selv det  ser hun på som en mulighet til å tjene penger...

Mulig disse har en intern greie på gang og at det er akseptert i dette miljøet. Men for vanlige folk med normale sosiale antenner og et minimum av skikk og bruk, så fremstår dette som ytterst pinlig. Gjesten forsøker å tjene penger på bryllupsfesten de er invitert til, brudgommen bryter inn... og gjesten ser også det som en mulighet til å tjene penger.

Hjelper ikke om hun har tillatelse fra både brud og brudgom. Hun gjør seg selv til fokus i andres bryllup og bruker det kynisk for å forsøke å tjene penger på det selv. Da er man helt avkoblet hva vanlige folk gjør. Hun som alltid har forsøkt å fronte "klasse", viser det stikk motsatte når hun holder på slik.

  • Liker 26
Skrevet

Jeg reagerer ikke på at hun poster bilde av seg selv på sin bedriftskonto - selv fra et bryllup.

Der synes jeg faktisk at hun er profesjonell ift hva content er uttalt å være - henne.

Bilde av brudepar og andre gjester synes jeg hører mer hjemme på en privat konto.

  • Liker 7
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Hadde det ikke vært mer naturlig å legge ut bilde med brudePARET?

Eller er det nå man skal lese mellom linjene;

«Jeg er så digg at selv en nygift mann må klenge på meg»?

Det er aldri naturlig for cbe å legge ut bilder av andre om det tar fokuset bort fra henne selv. Her legges det jo opp til spekulasjoner og viser hvor dum denne dama er. 

  • Liker 12
Skrevet
LilleSnupp skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer ikke på at hun poster bilde av seg selv på sin bedriftskonto - selv fra et bryllup.

Der synes jeg faktisk at hun er profesjonell ift hva content er uttalt å være - henne.

Bilde av brudepar og andre gjester synes jeg hører mer hjemme på en privat konto.

Enig i at det nok er mer naturlig med bilder av henne, men det er tekst og type bilder som blir feil.

Ikke legg ut bilder hvor brudgommen skal virke oppslukt av deg og ikke legg på tekst som understreker dette.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
arnoyb skrev (7 minutter siden):

Enig i at det nok er mer naturlig med bilder av henne, men det er tekst og type bilder som blir feil.

Ikke legg ut bilder hvor brudgommen skal virke oppslukt av deg og ikke legg på tekst som understreker dette.

Det kan jeg være enig i, men som jeg skrev.. ikke alt er feil.

  • Liker 1
Skrevet

Det som er hennes problem er vel at hun som de fleste er helt vanlig på alle nivåer. Helt ordinær. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest Glufseguri
Skrevet

Nesten synd at podcasten har pause for å høre en time om hvor konspiratoriske og sjalu Kåge-damene er som ikke får en som har vært nygift i noen timer til å klenge på kamera hadde vært perfekt underholding under plenklippen.

😏

Skrevet

Brudgum ekte og naturlig, cbe not so much.

 

Kanskje cbe har misforstått begrepet photobomb? Er jo ikke første gangen det skjer. :P Mente kanskje linselus? Begge deler like rart i noen andres bryllup, da det er brudeparet som skal være i fokus, ikke gjester. Hadde syntes det var utrolig kleint om noen gjester hadde photosession på andres bryllup… Og da har jeg deltatt selv på bryllup med kunstnere, modeller av ulike kategorier, kjendiser. Men de hadde alle normal folkeskikk, dvs lot de nygifte være midtpunktet.

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Når jeg ser det bildet av brudgommen og en gapene CBE virker det trist og kunstig. Hadde det vært en vanlig vennefest kunne det godt, men i et bryllup med brudgommen! Nei, det sjarmerer ikke meg.

  • Liker 19
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...