Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (13 timer siden):

Programmet ble diskutert i en egen tråd: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1409057-nrk-innafor-influencer-så-jækla-bra/#comments

Jeg var blant dem som til dels hadde sans for den subjektive innfallsvinkelen med vekt på programlederens refleksjoner omkring å føle seg kjip når hun skulle være kritisk avslørende av metodene til influencere hun på mange måter hadde sans for (feks et par mikroinfluencere som promoterte turutstyr). Jeg oppfattet det som et bevisst grep som viste i praksis hvordan algoritmene og andre virkemidler i SoMe kapitaliserer på lojaliteten vår.

Siterer meg selv (sorry) fra den andre tråden: 

Takk! 🌸

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette bildet rapporterte jeg, det er noe av det verste hun har lagt ut når det gjelder pro ana. 

Dette er helt forkastelig å poste på en influenserkonto  

Skjermdump fra story, skravert av meg. 

CC2FB9C7-EB57-4DE4-AD3C-90A8A761AD87.jpeg

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Just now, Hallepalle2 said:

Dette bildet rapporterte jeg, det er noe av det verste hun har lagt ut når det gjelder pro ana. 

Helt enig. Jeg skvatt skikkelig når jeg så det. Det er så utrolig trist at hun tydeligvis føler seg så utrolig fin. 😨 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Tenkte på den gangen LK hardnakket påsto at det ikke var mye fokus på kropp på Carolines sosiale medier. Alle som følger med vet at det er feil. 

I dag var det blant annet dette delt på story. (Ja for det teller det som deles der også, nemlig.) Hvis ikke dette er kroppsfokus hva er det da? Ikke tvil om at hun vil fremheve både det at hun er tynn (redigere/posere enda tynnere), men også vise mest mulig hud til enhver tid.

Minnet meg også om LKs uttalelse om at lår som møttes var maskulint. Jeg synes det som vises her er ganske maskulint. Ikke at det er noe feil med verken en maskulin eller feminin kropp, men det er interessant hvor forskjellig oppfatning man har av hva som er hva. 

fra instastory

IMG_5361.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
Snødronninga skrev (5 minutter siden):

Tenkte på den gangen LK hardnakket påsto at det ikke var mye fokus på kropp på Carolines sosiale medier. Alle som følger med vet at det er feil. 

I dag var det blant annet dette så ble delt på story. (Ja for det teller det som deles der også, nemlig.) Hvis ikke dette er kroppsfokus hva er det da? Ikke tvil om at hun vil fremheve både det at hun er tynn (redigere/posere enda tynnere), men også vise mest mulig hud til enhver tid.

Minnet meg også om LKs uttalelse om at lår som møttes var maskulint. Jeg synes det som vises her er ganske maskulint. Ikke at det er noe feil med verken en maskulin eller feminin kropp, men det er interessant hvor forskjellig oppfatning man har av hva som er hva. 

fra instastory

IMG_5361.jpeg

Fra det ene til det andre.. nu vel. Mer fra det ene til det ene..

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (På 29.5.2023 den 18.48):

Så har frossenpinnen Caroline badet i dag, for det var sikkert veldig varmt! :ironi:Spørs om det var på tide med litt bikini-content, kan tenke meg at det var etterlengtet. 

Jeg hørte på litt av podcasten i pinsa fordi jeg kjedet meg og var nysgjerrig. Og ja, den er helt ufattelig kjedelig og meningsløs, og minutter jeg dessverre aldri får tilbake.

I podcasten snakket de om hva de hadde gjort den siste uka, som for øvrig var ubegripelig lite. Caroline fortalte at hun hadde laget content til Netfit, mens Susan ikke hadde særlig mye å fortelle. Da ble de enige om at Caroline hadde vært mye flinkere til å lage content enn Susan.

Og greit nok at det å lage videoer til Netfit per definisjon er "å lage content", men de så ellers ut til å mene at bare det å filme hva de gjør for så å legge det ut i sosiale media, er content. Hele livet deres er altså potensielt "content".

Caroline kunne avsløre at i pinsa skulle hun "by på" årets første bad. "By på", faktisk. Det bare illustrerer det hele. 

• Liker 31
  • Nyttig 11
Gjest Blinkie
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Så enig med deg. Rapporterte bildet jeg også. Cbe/lke er forkastelige mennesker. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke noen av de norske mediene skriver noe om paret fra særp. Lke redigerer cbe til det ugjenkjennelige på hvert eneste bilde. De er vanvittig dårlige forbilder :o 

Skrevet
Blinkie skrev (5 minutter siden):

Så enig med deg. Rapporterte bildet jeg også. Cbe/lke er forkastelige mennesker. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke noen av de norske mediene skriver noe om paret fra særp. Lke redigerer cbe til det ugjenkjennelige på hvert eneste bilde. De er vanvittig dårlige forbilder :o 

Et stalltips er at de ikke finnes relevante lenger.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Blinkie skrev (30 minutter siden):

La oss ikke gå til angrep på person? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Enig! Har også rapportert. Hårreisende. Og hvis de tror sånne bilder skaffer Netfit kunder tar de feil. Håper flere rapporterer. Når man redigerer seg til en barbiedukke burde man ta en timeout.

• Liker 18
Skrevet
Kollontaj skrev (24 minutter siden):

Men jo mer avkledd, jo færre likes.

https://inflact.com/tools/profile-analyzer/
(skriv inn Carolinebergeriksenno)

Innleggene som er best likt i det siste, er samtlige 17.mai-innlegg. Med klær på. Bare nevner det. 

Sånne bilder kan man jo assosiere seg med, i motsetning til pro ana, ihjelredigerte og unaturlige bilder.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Så var det «believe you can stå i kjelleren» igjen.

Husk å behold trua på at det kan du få til kl. 23.15. Believe you can! Ikke glem å legge inn tid til redigering også, da. Og glem for all del ikke å legge hånda på midjen og løfte høyrefoten.

IMG_20230530_234835.png

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

For et «forbilde»! Tror de at potensielle kunder liker det de ser? Kun innovervendt energi, ingen kommunikasjon, stivt og mer uncanny valley enn treningsinspo. 

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Så var det «believe you can stå i kjelleren» igjen.

Husk å behold trua på at det kan du få til kl. 23.15. Believe you can! Ikke glem å legge inn tid til redigering også, da. Og glem for all del ikke å legge hånda på midjen og løfte høyrefoten.

IMG_20230530_234835.png

# Apollo

Dagens bilder fra Treasure AS med Caroline Berg Eriksen - dette er det dere nå har inngått avtale om når det gjelder treningsreisene "team Netfit" skal lede.

Dette er alvorlig kroppsforstyrret syn, det er alvorlig ortoreksi, alvorlig proana, det er et sykelig kroppsfokus og et sykelig fokus på tynnhet.

Her legger Caroline Berg Eriksen ut dagens andre proana-bilde. Men påstand om helkropps styrkeøkt sent på kvelden. Dette fra en person som selv sier hun sliter med søvn (og som regel skylder det på saklige kritikere, som hun kaller "hatere og hetsere").

Caroline Berg Eriksen, som har et så trist tydelig forstyrret forhold til kropp og trening, det er altså den #Apollo skal ha som en av trenerne på treningsreisen. Caroline Berg Eriksen som ikke har noen reell trenerutdannelse (bortsett fra en tre mnd. kort yogautdannelse med 4 samlinger, hvor det kursarrangør underviste ikke kvalifiserer elevene til det sertifikatet de fikk).

Her er det ortorektisk forhold til trening. Det er utstudert, vridd posering for å fremstå som tynnere og få mer markert sete, det er løftet ben som skal gi inntrykk av at hun er tynnere, samme hofte er løftet og vridd til motsatt side for å gi en illusjon av mer setemuskler enn hun har, det er stor svai i ryggen for å oppnå det samme, enorm spenning i magemuskler for å få en innsugd "flat" mage, det er spenning i armen hvor hånden er strategisk plassert i midjen med samlede fingre, for å gi en illusjon av smalere midje, det er "kokett" tilting av hodet for å "flørte" med seg selv i kamera og vise seg selv hvor fornøyd hun er med denne sykelige treningen og kroppsfokuset, mens hun har spent kjeve og hals for å gi inntrykk av å være smalere der også. Hestehalen er satt høyt for å ytterligere endre inntrykk av høyde og smalhet. Og på toppen av alt dette, så har Caroline Berg Eriksen - kvinnelig bedriftseier, snart 40 år og mor til to små jenter - valgt å bruke filter for å gjøre egen kropp enda smalere, endre ansiktet.

#Apollo - å samarbeide med Netfit er helt uansvarlig av dere! Med samarbeidet med Netfit har #Apollo nå lansert at de støtter og hyller usunt kroppsfokus og kroppspress, dere støtter skadelig forhold til trening/ortoreksi, dere støtter proana.

Med dette samarbeidet har #Apollo vist at de er en svært useriøs aktør som ikke følger med i tiden, som gir blaffen i at de støtter bedrifter og personer som skader andre mennesker med å påvirke andre til alvorlig sykdom.

#Apollo støtter med sitt samarbeid med Netfit proana.

#Aldri mer Apollo

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet

Jeg kom til å tenke på det Caroline Berg Eriksen sa i en av episodene av podkasten sin - at hvis hun får kritikk for noe, så velger hun bare å gjøre veldig mye mer av akkurat det hun får kritikk for (og at hun visstnok har vært slik siden hun var barn).

Siste dagers innlegg gir et sterkt inntrykk av at det er det Caroline Berg Eriksen og Treasure AS gjør nå.

Proana-bildene Caroline Berg Eriksen har lagt ut siste dagene er blitt berettiget kritisert - og bedriftseier Caroline Berg Eriksen følger opp med å gjøre mer av det som kritiseres, gjør mer av det som skader andre...

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har rapportert henne ikke mindre enn 9 ganger. I følge instagram så er det visst bare å blokkere henne, så jeg slipper å plages av å se innholdet... :roll: De har jo for mange rapporter må dere skjønne! Argh!

går
Vi har ikke fjernet carolinebergeriksenno sin historie
På grunn av det store antallet rapporter vi mottar, har teamet vårt ikke hatt mulighet til å gjennomgå denne historien.
Det er imidlertid et par ting du kan gjøre for å unngå å se innhold du kan oppleve som opprørende.
Hvis du ikke ønsker å se carolinebergeriksenno på Instagram, kan du slutte å følge, dempe eller blokkere vedkommende for å skjule disse innleggene og kommentarene i oppdateringen din. Du kan også legge til bestemte ord, uttrykk eller emojier i kommentarfilteret i innstillingene.
Hvis du vil rapportere denne historien for innhold som er i strid med våre retningslinjer for fellesskapet, f.eks. hatefulle ytringer, rasistisk språkbruk eller mobbing, kan du sende inn en ny rapport.
Endret av loffen
  • Liker 14
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...