~ Ada ~ Skrevet 26. mai 2023 #83161 Skrevet 26. mai 2023 FruRosa skrev (4 timer siden): Her ser det ut som hun har kjempestort hode og bitteliten kropp. Er det en ny variant av Descartes «jeg tenker, altså er jeg»? Eller hva ser hun, egentlig? 4
CityCityBangBang Skrevet 26. mai 2023 #83162 Skrevet 26. mai 2023 (endret) 30 minutter siden, ~ Ada ~ said: Er det en ny variant av Descartes «jeg tenker, altså er jeg»? Eller hva ser hun, egentlig? Neste story viser at hun spiser is, så jeg tror ikke vi skal tillegge henne så mange filosofiske betraktninger.... Det var vel et skilt der det sto Iskrem eller lignende hun så. Men all ære for å lage en story ut av..... ingenting. Endret 26. mai 2023 av CityCityBangBang skrivefeil 25 1
Keaton Skrevet 26. mai 2023 #83163 Skrevet 26. mai 2023 Ekstremt mye filter og/eller redigering på det bildet i bilen! 😳 Håper @Felis har tid til podcast i dag! 😬 18 1
Aricia Skrevet 26. mai 2023 #83164 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ser, jeg ser …Jeg er vist kommet på en feil klode! Her er så underligt … 18 1
CityCityBangBang Skrevet 26. mai 2023 #83165 Skrevet 26. mai 2023 Just now, Aricia said: Jeg ser, jeg ser …Jeg er vist kommet på en feil klode! Her er så underligt … 😅👌 6
CityCityBangBang Skrevet 26. mai 2023 #83166 Skrevet 26. mai 2023 5 hours ago, LilleSnupp said: .. ikke slik ut i virkeligheten. 🤣 1
Populært innlegg Hirondelle Skrevet 26. mai 2023 Populært innlegg #83167 Skrevet 26. mai 2023 FruRosa skrev (6 timer siden): Her ser det ut som hun har kjempestort hode og bitteliten kropp. Her påpeker du en av de litt skjulte problemene med proanabilder. Dette er forbi thinspo, dette ER proana. Å få hodet til å virke større, vil gi et inntrykk av en mindre kropp. Mindre kropp = bra. Se også hvordan senene kommer ekstremt godt frem på halsen. Også bra i proanaverden. Og så - toppen av kransekaken(pun intended…) kommer i storyen etterpå: flink anorektiker spiser is, men ikke sååå mye at man mister kontrollen. Se, så flink og tynn og vellykket, spiser litt is, men! Ikke mist kontrollen. Lev og tyn kroppen så langt du makter, men du må IKKE falle over på den andre siden, da er man ikke "flink nok". Ingeborg Senneset er også i samme kategori. Dette innholdet på Treasures AS sine kanaler er FARLIG. Proana hele veien. Og når man har begynt å se det… når man lærer "teknikkene" som finnes… så kan man aldri ikke-se det. Bildet er forbi thinspo og Dana Mercer-tematikken. Det er proana. Og det er MYE av det. 60 1 25
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83168 Skrevet 26. mai 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (På 26.5.2023 den 20.50): Dagens bilder og påstander fra CBE og LKE skriker desperasjon i mine øyne. Man fortsetter ikke å ta "stalkerbilder" når man selv har en stalkerhistorikk, LKE! Man legger ikke ut så manipulerte bilder, med filter, av seg selv at man ser helt uproposjonal ut og fullstendig spiseforstyrret ut, CBE, når man er mor som nærmer seg 40 år og har små døtre/barn! Og kommentaren til LKE om restitusjon... Endret 4. juni 2023 av Spamalot
CityCityBangBang Skrevet 26. mai 2023 #83169 Skrevet 26. mai 2023 12 minutter siden, Spamalot said: Hva er stalkerbilder? Prøv google før du dummer deg ut her. 😉 Kilde google: Omtrent 4 460 000 resultater (0,43 sekunder) 17 1
Skrottefar Skrevet 26. mai 2023 #83170 Skrevet 26. mai 2023 CityCityBangBang skrev (12 minutter siden): Prøv google før du dummer deg ut her. 😉 noen er nok i behov for en teskje 😛 6
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83171 Skrevet 26. mai 2023 CityCityBangBang skrev (10 minutter siden): Prøv google før du dummer deg ut her. 😉 Kilde google: Omtrent 4 460 000 resultater (0,43 sekunder) Er det å dumme seg ut?? Hvorfor? Jeg spurte fordi bildet av LKE er et normalt bilde. 2
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83172 Skrevet 26. mai 2023 (endret) Skrottefar skrev (På 26.5.2023 den 23.56): noen er nok i behov for en teskje 😛 Endret 4. juni 2023 av Spamalot
CityCityBangBang Skrevet 26. mai 2023 #83173 Skrevet 26. mai 2023 18 minutter siden, Spamalot said: Er det å dumme seg ut?? Hvorfor? Jeg spurte fordi bildet av LKE er et normalt bilde. Bilde av LKE? Hva snakker du om egentlig? Nei. God natt! Her er det svart! 10
Skrottefar Skrevet 26. mai 2023 #83174 Skrevet 26. mai 2023 CityCityBangBang skrev (4 minutter siden): Bilde av LKE? Hva snakker du om egentlig? Nei. God natt! Her er det svart! Igjen......teskje 😂 9
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83175 Skrevet 26. mai 2023 (endret) Skrottefar skrev (På 27.5.2023 den 0.23): Igjen......teskje 😂 Spamalot skrev (På 27.5.2023 den 0.00): Hva mener du? Husk: Du kan skrive selvstendige innlegg, du trenger ikke alltid å henge deg på andre. Og i et innlegg så er det noe som heter punktum og ny setning. Endret 4. juni 2023 av Spamalot 1
Skrottefar Skrevet 26. mai 2023 #83176 Skrevet 26. mai 2023 Spamalot skrev (9 minutter siden): Er du tøff nok til å svare skikkelig på en skikkelig måte? Ja, jeg kan svare på en skikkelig måte, men når det tilsynelatende ikke ser ut til at du vet selv hva du svarer på, så trenger du kanskje å få det inn med teskje......for der det refereres til et stalkerbilde, så er det altså et bilde eller en video av CBE hvor det ser ut til at den som tar bilde/filmer stalker CBE, og det er ikke snakk om et bilde av LKE som du skriver 20
Frisk Frosk Skrevet 26. mai 2023 #83177 Skrevet 26. mai 2023 Spamalot skrev (17 minutter siden): ... Jeg spurte fordi bildet av LKE er et normalt bilde. Det er riktignok normalt å bruke virkemidler som blad, trær og hva som helst annet for å skape dybde i fotografier. Så virkemidlet er kjent og normalt. Det som gjør at det som regel ikke fungerer etter hensikten LKE muligens har med det, det er at han i måten han gjør det på skaper et kikker-inntrykk, et stalkerinntrykk. Han har gjort det ofte med bilder av egen kone. Langt verre er det at han også flere ganger har brukt samme teknikk i bilder av egne barn. Blant annet husker jeg et virkelig grelt eksempel hvor han tok bilde av egne barn som badet, hvor bildet er tatt på en slik måte at det gir inntrykk av at den som tar bildet ligger og gjemmer seg bak en busk for å kikke på de uvitende, lettkledde barna og ta bilder av dem. Det er helt uvettig bruk av dybdeteknikken med å bruke trær, planter, busker o.l. Siden LKE stadig har valgt dette fokuset, og spesielt når hans kone eller barn er spesielt lettkledde, så gis inntrykket av at stalker-assosiasjonen er helt bevisst og ønsket fra LKE sin side! Jeg aner ikke hva LKE har som hensikt, men jeg tror ikke en som er såpass erfaren med å ta bevisste valg når det kommer til teknikker i fotograferingen ikke ser hvilket inntrykk han skaper med å bruke denne teknikken spesielt når kone og barn er lettkledde, eller fokuset er på sensualiserte/seksualiserte bilder av kona. Dette er en teknikk LKE brukte før sommeren 2022. Men dessverre så har Lars Kristian Eriksen selv utført handlinger som gjør at når han etter sommeren 2022 fortsetter med disse kikker-/stalkerbildene sine, så blir det ekstra uheldig, siden han da stalket og forfulgte en kvinne, trakasserte henne og begikk hærverk på hennes bil med ingen annen årsak enn at kvinnen hadde kommet med én saklig kommentar til en av Treasure AS / Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksens samarbeidspartnere. Slike bilder av barna før sommeren 2022 var hodeløst og totalt uvettig av LKE. Slike bilder av kona før sommeren 2022 var spekulative og helt usmakelige, fordi LKE spiller på visse menns lyster til å ligge og lure i buskene på intetanende og uskyldige kvinner. Slike bilder av barna og kona etter sommeren 2022 blir ekstremt usmakelige og vettløse. Når en mann som er dømt for bl.a. stalking av en kvinne velger å ta bilde til egen bedriftskanal som etterligner en som ligger i buskene og kikker på en intetanende CBE (eller verre, barna), da er det alvorlig uvettighet. Å bruke blad, blomster, trær, busker og annet for å skape dybde og lag i bildet, det er fullt mulig å gjøre helt uten at man samtidig skaper et kikker-/stalkinginntrykk. Det er ikke en gang vanskelig å få til. Men LKE har gjort det svært vanskelig for seg selv å få til på en god måte, fordi han har den historien han har fra sommeren 2022, men også pga. alle de stygge kommentarene han har kommet med på nett og til media om kvinner og kvinners kropp. Når bedriftskanalen CBE også siste tiden tydelig søker seg mot den nye kundegruppen kikker-menn - ved å spille på konens nakenhet på bilder, vise frem et og annet bilde av CBEs nakne pupp, bilder hvor det bevisst spilles på sex/sensualitet i ordinære treningsøvelser - så forsterkes inntrykket av at LKE ønsker å henvende seg til denne nye følgergruppen de selv tydelig har søkt en periode nå. Hvis, mot formodning, LKE ikke ønsker å gi dette stalkerinntrykket av bildene han tar av kona og barna når de er lettkledde (eller kona spiller på sex/kropp), da må han finne helt andre måter å skape dybde i bildene sine. For nå skaper han et inntrykk som får menn med stalkertendenser til å sikle og kvinner til å grøsse. I tillegg til det andre jeg har skrevet om hvilken effekt dette har på LKEs bilder, så gir inntrykket han uttrykket et stadig dårligere inntrykk av bedriften. Det blir mindre og mindre "classy", som vel var bedriftens ene målsetting en gang i tiden, og mer og mer "tacky". Det er virkelig ikke vanskelig å skape dybdeeffekt, om det er det LKE er ute etter i disse bildene, uten å skape et så utstudert kikker-/stalkerinntrykk av bildene. 34 1 10
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83178 Skrevet 26. mai 2023 (endret) Skrottefar skrev (På 27.5.2023 den 0.39): Ja, jeg kan svare på en skikkelig måte, men når det tilsynelatende ikke ser ut til at du vet selv hva du svarer på, så trenger du kanskje å få det inn med teskje......for der det refereres til et stalkerbilde, så er det altså et bilde eller en video av CBE hvor det ser ut til at den som tar bilde/filmer stalker CBE, og det er ikke snakk om et bilde av LKE som du skriver Endret 4. juni 2023 av Spamalot 1
Spamalot Skrevet 26. mai 2023 #83179 Skrevet 26. mai 2023 Frisk Frosk skrev (4 minutter siden): Det er riktignok normalt å bruke virkemidler som blad, trær og hva som helst annet for å skape dybde i fotografier. Så virkemidlet er kjent og normalt. Det som gjør at det som regel ikke fungerer etter hensikten LKE muligens har med det, det er at han i måten han gjør det på skaper et kikker-inntrykk, et stalkerinntrykk. Han har gjort det ofte med bilder av egen kone. Langt verre er det at han også flere ganger har brukt samme teknikk i bilder av egne barn. Blant annet husker jeg et virkelig grelt eksempel hvor han tok bilde av egne barn som badet, hvor bildet er tatt på en slik måte at det gir inntrykk av at den som tar bildet ligger og gjemmer seg bak en busk for å kikke på de uvitende, lettkledde barna og ta bilder av dem. Det er helt uvettig bruk av dybdeteknikken med å bruke trær, planter, busker o.l. Siden LKE stadig har valgt dette fokuset, og spesielt når hans kone eller barn er spesielt lettkledde, så gis inntrykket av at stalker-assosiasjonen er helt bevisst og ønsket fra LKE sin side! Jeg aner ikke hva LKE har som hensikt, men jeg tror ikke en som er såpass erfaren med å ta bevisste valg når det kommer til teknikker i fotograferingen ikke ser hvilket inntrykk han skaper med å bruke denne teknikken spesielt når kone og barn er lettkledde, eller fokuset er på sensualiserte/seksualiserte bilder av kona. Dette er en teknikk LKE brukte før sommeren 2022. Men dessverre så har Lars Kristian Eriksen selv utført handlinger som gjør at når han etter sommeren 2022 fortsetter med disse kikker-/stalkerbildene sine, så blir det ekstra uheldig, siden han da stalket og forfulgte en kvinne, trakasserte henne og begikk hærverk på hennes bil med ingen annen årsak enn at kvinnen hadde kommet med én saklig kommentar til en av Treasure AS / Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksens samarbeidspartnere. Slike bilder av barna før sommeren 2022 var hodeløst og totalt uvettig av LKE. Slike bilder av kona før sommeren 2022 var spekulative og helt usmakelige, fordi LKE spiller på visse menns lyster til å ligge og lure i buskene på intetanende og uskyldige kvinner. Slike bilder av barna og kona etter sommeren 2022 blir ekstremt usmakelige og vettløse. Når en mann som er dømt for bl.a. stalking av en kvinne velger å ta bilde til egen bedriftskanal som etterligner en som ligger i buskene og kikker på en intetanende CBE (eller verre, barna), da er det alvorlig uvettighet. Å bruke blad, blomster, trær, busker og annet for å skape dybde og lag i bildet, det er fullt mulig å gjøre helt uten at man samtidig skaper et kikker-/stalkinginntrykk. Det er ikke en gang vanskelig å få til. Men LKE har gjort det svært vanskelig for seg selv å få til på en god måte, fordi han har den historien han har fra sommeren 2022, men også pga. alle de stygge kommentarene han har kommet med på nett og til media om kvinner og kvinners kropp. Når bedriftskanalen CBE også siste tiden tydelig søker seg mot den nye kundegruppen kikker-menn - ved å spille på konens nakenhet på bilder, vise frem et og annet bilde av CBEs nakne pupp, bilder hvor det bevisst spilles på sex/sensualitet i ordinære treningsøvelser - så forsterkes inntrykket av at LKE ønsker å henvende seg til denne nye følgergruppen de selv tydelig har søkt en periode nå. Hvis, mot formodning, LKE ikke ønsker å gi dette stalkerinntrykket av bildene han tar av kona og barna når de er lettkledde (eller kona spiller på sex/kropp), da må han finne helt andre måter å skape dybde i bildene sine. For nå skaper han et inntrykk som får menn med stalkertendenser til å sikle og kvinner til å grøsse. I tillegg til det andre jeg har skrevet om hvilken effekt dette har på LKEs bilder, så gir inntrykket han uttrykket et stadig dårligere inntrykk av bedriften. Det blir mindre og mindre "classy", som vel var bedriftens ene målsetting en gang i tiden, og mer og mer "tacky". Det er virkelig ikke vanskelig å skape dybdeeffekt, om det er det LKE er ute etter i disse bildene, uten å skape et så utstudert kikker-/stalkerinntrykk av bildene. Les det du selv skriver. 1
Frisk Frosk Skrevet 26. mai 2023 #83180 Skrevet 26. mai 2023 Spamalot skrev (1 minutt siden): Les det du selv skriver. Det har jeg gjort. Hva mener du? Du spurte meg hva jeg mente med begrepet stalkerbilde. Jeg har forklart hvilket inntrykket disse bildene gir, hvorfor de gir det inntrykket - og at det er veldig enkelt å unngå å skape det inntrykket. 29 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå