miamiamia Skrevet 24. mai 2023 #83081 Skrevet 24. mai 2023 Ersa skrev (19 timer siden): Er det vanlig å ha med seg barn på en treningsreise? Er det tidligere nevnt noe opplegg for barn på denne turen? Syns det var så rart å plutselig skrive at deltakere oppfordres til å ta med barna. Syns det er synd at CBE poserer slik hun gjør på gruppebildet. Man ser jo at hun spenner alle muskler og er anspent i ansiktet. De andre på bildet ser jo mye mer avslappet og imøtekommende ut enn CBE. kilde:CBE insta Jeg kan også få til kroppen lik som CBE om jeg også hever ribbeina, trekker inn magen og tilter bekkenet bakover. Ikke behagelig og ganske slitsomt, men da blir jeg klin lik. Bra jeg går til naprapat for å holde ryggen i sjakk, for det er svært uheldig for kroppen å holde denne posisjonen. 15 2
Katten89 Skrevet 24. mai 2023 #83082 Skrevet 24. mai 2023 Folkens, STIGNINGEN på mølla er ikke problemet med rådet! Nybegynnere kan fint gå/jogge med 5% stigning så lenge farten er lav nok. Stigning er også bra for da får man opp pulsen med mindre belastning på sener og ledd. Det er ikke der problemet ligger. Rådene til nybegynneren var noenlunde ok. MEN hadde jeg som ikke løper, men er hverdagsaktiv (10.000 skritt/dag) startet med å løpe 30 minutter annenhver dag så hadde jeg LETT blitt skadet. Jeg tenker at 2 - 3 ganer i uken og å starte med å gå/løpe er bedre. Bygge seg gradvis opp til kontinuerlig løping. Løplabbet har et nybegynnerprogram. Anbefaler det fremfor Netfit. De skjønner ikke hva det vil si å være nybegynner. En nybegynner KAN faktisk ikke løpe i 30 minutter første dagen. Mer som 2-3 minutter. 28 9
¤flicka¤ Skrevet 24. mai 2023 #83083 Skrevet 24. mai 2023 Katten89 skrev (59 minutter siden): Folkens, STIGNINGEN på mølla er ikke problemet med rådet! Nybegynnere kan fint gå/jogge med 5% stigning så lenge farten er lav nok. Stigning er også bra for da får man opp pulsen med mindre belastning på sener og ledd. Det er ikke der problemet ligger. Rådene til nybegynneren var noenlunde ok. MEN hadde jeg som ikke løper, men er hverdagsaktiv (10.000 skritt/dag) startet med å løpe 30 minutter annenhver dag så hadde jeg LETT blitt skadet. Jeg tenker at 2 - 3 ganer i uken og å starte med å gå/løpe er bedre. Bygge seg gradvis opp til kontinuerlig løping. Løplabbet har et nybegynnerprogram. Anbefaler det fremfor Netfit. De skjønner ikke hva det vil si å være nybegynner. En nybegynner KAN faktisk ikke løpe i 30 minutter første dagen. Mer som 2-3 minutter. Helt, helt enig! Løping annenhver dag og to intervalløkter i uka for en nybegynner? Det er oppskriften på både skader og dalende motivasjon/manglende mestringsfølelse. Tullete! 23 3
Stargaze Skrevet 24. mai 2023 #83084 Skrevet 24. mai 2023 Dette sier absolutt alt om at de ikke har peiling og at det er direkte skadelige råd de kommer. Holder på å trene meg opp igjen, og det der hadde ikke gått. De må virkelig skjerpe seg og ikke råde nybegynnere til slik galskap. Men nå har jo gubben løpt «op and down»(😅) in the ski resort i 3 timer..så pinligete nybegynnertips vil de vel ikke komme med. Lurer stadig på hvorfor han snakker engelsk (halvdårlig) 23 2
Surikatt Skrevet 24. mai 2023 #83085 Skrevet 24. mai 2023 Hvis man er helt utrent klarer man ikke løpe i 20 minutter. Bedre å begynne med rask gange ute og legge inn noen oppoverbakker. 20 4
Gjest Advokadoen Skrevet 24. mai 2023 #83086 Skrevet 24. mai 2023 Stargaze skrev (33 minutter siden): Dette sier absolutt alt om at de ikke har peiling og at det er direkte skadelige råd de kommer. Holder på å trene meg opp igjen, og det der hadde ikke gått. De må virkelig skjerpe seg og ikke råde nybegynnere til slik galskap. Men nå har jo gubben løpt «op and down»(😅) in the ski resort i 3 timer..så pinligete nybegynnertips vil de vel ikke komme med. Lurer stadig på hvorfor han snakker engelsk (halvdårlig) «Today I feel I need some motiwation», han uttaler v som w (heter selvfølgelig «motivation»). Klassisk norsk engelsk-feil, så egentlig ikke noe å «ta» han på, men altså. Hva er det med den engelsken? Har han så mange utenlandske følgere?
Skrottefar Skrevet 24. mai 2023 #83087 Skrevet 24. mai 2023 Advokadoen skrev (12 minutter siden): Har han så mange utenlandske følgere? Han vil nok bare forsøke å fremstå som important, og ang. følgere, uansett om det er norske eller utenlandske, ja, det er rart at han har følgere i det hele tatt, for hvem vil vel følge et nettroll, trakassør og en som later som at han er noe annet enn det han er 😛 16 2
Frøkenfryden Skrevet 24. mai 2023 #83088 Skrevet 24. mai 2023 Advokadoen skrev (25 minutter siden): «Today I feel I need some motiwation», han uttaler v som w (heter selvfølgelig «motivation»). Klassisk norsk engelsk-feil, så egentlig ikke noe å «ta» han på, men altså. Hva er det med den engelsken? Har han så mange utenlandske følgere? Og.. I feel I need.. aarghh den gjør så vondt den engelsken😫 Mangler bare;» I like to ten som smokelse before yoga training! « 🔥🔥🔥 19 5
~ Ada ~ Skrevet 24. mai 2023 #83089 Skrevet 24. mai 2023 Det er ikke slik at man skal være utrygg på tjenestene som gis. Halvstuderte røvere som ikke svarer på spørsmål og som tilbyr et ameras av diverse «skreddersydde» opplegg, bør få varsellampene til å blinke hos noen og enhver. 20 4
Kollontaj Skrevet 24. mai 2023 #83090 Skrevet 24. mai 2023 Advokadoen skrev (53 minutter siden): «Today I feel I need some motiwation», han uttaler v som w (heter selvfølgelig «motivation»). Klassisk norsk engelsk-feil, så egentlig ikke noe å «ta» han på, men altså. Hva er det med den engelsken? Har han så mange utenlandske følgere? Men så kom deg i jobb! Løpe opp og ned en bakke i tre timer! 🙃 19
Kollontaj Skrevet 24. mai 2023 #83091 Skrevet 24. mai 2023 Sånn kan det gjøres: https://www.minmote.no/nyheter/a/691oQQ/camilla-pihl-slipper-sin-foerste-interioerkolleksjon (at det er overpriset er en annen sak) 15 1
Sursøtsaus Skrevet 25. mai 2023 #83092 Skrevet 25. mai 2023 Dusten skrev (16 timer siden): Jeg er helt enig med deg, men man må passe på at man ikke kritiserer det som ikke er kritikkverdig. Det er bare med på å fore narrativet deres om at "alt" de gjør blir feil. Paret publiserer så mye som kan kritiseres at man må passe på å ikke dra det andre med i dragsuget for det undergraver kritikken. Rådet om å starte med stigning på mølla er godt og bør derfor ikke være med i kritikken. Det som er kritikkverdig er å komme med tips om treningsmengde uten å kjenne kunden først, deres treningshistorikk eller sykdomsforløp eller daglig aktivitet og belastning. En PT vil alltid gå gjennom disse tingene før de kommer med konkrete treningstips eller program. Det spiller en viktig rolle for å kunne plassere kundens nåværende aktivitetskapasitet og skal samtidig bidra til å nå noen mål underveis uten at det blir for belastende fysisk eller psykisk. Hvis noen som kaller seg trener (eller "coach") hadde skippet den delen så hadde jeg blitt veldig skeptisk. De kommer gang på gang med treningstips som om de er eksperter, men når man hører Caroline i andre kanaler som f.eks podkasten sin kommer det frem at hun har lite faglig erfaring med trening annet enn at hun selv er treningsglad og foretrekker å løpe. Når de promoterer henne som trener/instruktør på Apollo så er det egentreningen hennes som først og fremst blir trukket frem: "Hun har trent aktivt siden hun var 16 år gammel, og holder i dag på med løping, styrke og yoga nesten daglig" Jeg er også veldig treningsglad, liker å dele treningssnutter på instagram og får spørsmål fra venner og kollegaer om tips til spesielt styrketrening da det er det jeg viser mest. Jeg kan godt vise til erfaringer eller egne rutiner men jeg er heller ingen ekspert så det hadde vært kjemperart dersom jeg skulle forlange betaling mot treningstipsene mine eller begynne å titulere meg som kompetent PT når jeg har null faglig utdanning eller erfaring med å trene andre. Det ville vært uetisk. 35 7
blåbærpai Skrevet 25. mai 2023 #83093 Skrevet 25. mai 2023 Frøkenfryden skrev (10 timer siden): Og.. I feel I need.. aarghh den gjør så vondt den engelsken😫 Mangler bare;» I like to ten som smokelse before yoga training! « 🔥🔥🔥 🤣🤣🤣🤣🤣 6
BuffyTheVampire Skrevet 25. mai 2023 #83094 Skrevet 25. mai 2023 Hei LKE og CBE, les og lær: https://iform.nu/trening/loping/lopeprogram-5-km/5-km-lopeprogram-nybegynner (iform.nu kan ikke beskyldes for å være feite og misunnelige, hvertfall) 26 3
hvalstad45 Skrevet 25. mai 2023 #83095 Skrevet 25. mai 2023 16 hours ago, miamiamia said: Jeg kan også få til kroppen lik som CBE om jeg også hever ribbeina, trekker inn magen og tilter bekkenet bakover. Ikke behagelig og ganske slitsomt, men da blir jeg klin lik. Bra jeg går til naprapat for å holde ryggen i sjakk, for det er svært uheldig for kroppen å holde denne posisjonen. Wow, hun holder i tillegg hendene langt inne på magen, for å simulere smalere midje, det er ganske sykt når hun allerede er tynn. Det var et sånt poseringsgrep jeg ikke var klar over før det ble påpekt i Helene Drage-tråden. Utrolig at CBE føler hun må gjøre det og, i tillegg til alt det andre. Det virker som om alt hun tenker på er egen kropp, får i grunn litt vondt av henne. 29 4
¤flicka¤ Skrevet 25. mai 2023 #83097 Skrevet 25. mai 2023 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Bytte på sengen dagen… Altså… #sykttravelt 21 3
MarianneE Skrevet 25. mai 2023 #83098 Skrevet 25. mai 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Bytte på sengen dagen… Altså… Også kjent som noe vi andre bruker 10 minutter på før evt etter jobb. #krevendedag? 27 2
Pusern3 Skrevet 25. mai 2023 #83099 Skrevet 25. mai 2023 (endret) MarianneE skrev (10 timer siden): Også kjent som noe vi andre bruker 10 minutter på før evt etter jobb. #krevendedag? Klassisk hos oss er at vi tar effektivt av sengetøyet på morgenen og glemmer av det til natten kommer. Så da blir det 5 min stress før vi legger oss 😜i Sarpsborg er det vist et heldags prosjekt…. «What to say…..» Endret 25. mai 2023 av Pusern3 20 1
Isild Skrevet 25. mai 2023 #83100 Skrevet 25. mai 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Bytte på sengen dagen… Altså… Og med det forteller de at det ikke skjer noe som helst spennende eller nevneverdig å lage innhold av. De som har så vanvittig travle dager (hevder de) burde jo kunne ta med leserne på masse interessant og "på farten". Men de velger altså `skifte på sengen` -dagen. 23 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå