Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Det sier mye om det ortorektiske forholdet bedriftseier fronter til trening...

Dette er lavmål og trist - og viser bare nok en gang at hun ikke har noe som helst som treningsinfluencer eller instruktør å gjøre!

Jeg er enig i at det er et svært usunt fokus på trening uansett tilstand og form, men her tolket jeg det slik at det var viktig at hunden fikk en god tur i tilfelle hun ble syk selv. Men det er kanskje fordi det er slik jeg selv tenker når jeg er alene med barn og hund, da legger jeg til rette for alle eventualiteter. 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det er et svært usunt fokus på trening uansett tilstand og form, men her tolket jeg det slik at det var viktig at hunden fikk en god tur i tilfelle hun ble syk selv. Men det er kanskje fordi det er slik jeg selv tenker når jeg er alene med barn og hund, da legger jeg til rette for alle eventualiteter. 

Jeg tenker det er mer naturlig at man selv passer egne syke barn, fordi man risikerer å være smittet selv, og heller får kjente til å ta hunden på tur - enn å selv løpe på tur og sette barnevakter i fare for å bli smittet.

Men hvem vet hva de egentlig mener? ;)

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (10 timer siden):

Jan Thomas og Einar er morsomme og flinke, og er helt enig i det du sier.

Husker Caroline sa at hun forsøkte seg på humor på bloggen i begynnelsen, men at det ikke slo an. Vi fikk jo innblikk i hennes form for humor i Norges nye megahit. Låten "Ikke lett å være kvinne på Instagram" hadde for henne, en tekst med humor og ironi, men ingen skjønte humoren. Det var jo tross alt bare en beskrivelse av hennes egen hverdag som influencer.

Tror ikke humor er hennes greie, nei. Det gjenspeiler seg i podden også. 

Hun er ikke intelligent nok til å forstå intelligent humor. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (5 timer siden):

Heldige kaffen som får deg på besøk, står det i kommentarfeltet under siste innlegg. Heldige kaffen!! :bolledeig:

Herreguuuuuud 😂😂😂😂

• Liker 4
Skrevet (endret)
Sol79 skrev (6 timer siden):

Til og med Lothepus har skjønt at man må lage innhold, og han er til sammenligning veldig god på det.

Ikke verst. Sist jeg så Lothe  visste han ikke hva googel var engang 😄😄

Heia 😊

Endret av Korsihalsen
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Pasha skrev (6 timer siden):

Endret av Korsihalsen
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

I går hørte jeg også på den siste podcastepisoden. Greit å vite hva man diskuterer, selv om recap`ene gir full oversikt. 

Jeg ble ganske paff og matt. Er dette to voksne damer var det første jeg tenkte. Det hørtes på mange måter ut som to tenåringsjenter som laget skoleradio. Innhold er sekundært, så lenge man ler og ler av seg selv og hverandre. 

Jeg vil nok tro at de har lagt opp til at det skal være nettopp en lettbeint venninneprat - ingen dype meninger og diskusjoner om hverken politikk, krig, samfunn eller noe viktig. Men det blir igrunn FOR lettbeint. Faktisk så lettbeint at man må spørre seg om de er opptatt av hva som skjer her i verden i hele tatt, for det høres virkelig helt blåst ut. 

Enig.

Ikke så lett å være opptatt av ting som skjer i verden når hun lever i sin egen (og mannens) treningsboble, og det viktigste i verden er seg selv. 

Skremmende at en godt voksen dame er så «shallow» og har så lite av substans å snakke om.

Men ikke overrasket, krig og fred og sånt er jo sikkert ikke så viktig.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

Enig.

Ikke så lett å være opptatt av ting som skjer i verden når hun lever i sin egen (og mannens) treningsboble, og det viktigste i verden er seg selv. 

Skremmende at en godt voksen dame er så «shallow» og har så lite av substans å snakke om.

Men ikke overrasket, krig og fred og sånt er jo sikkert ikke så viktig.

Ja, dette var overraskende pjattete. At de tenker at dette er interessant for noen som helst, sier ganske mye om at de har mistet "det" (det som skal til for å henge med i den bransjen de er i) 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hørte 5 minutter og det var nok. Det høres ut som hun er på speed.  Det er jo bare tomsnakk. Hvis man først skal lage en podcast, så ikke misbruk det og så legg litt jobb bak det. Dette er like lettvint som å ta hundre selfies med fullt filter og legge ut på insta. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

I går hørte jeg også på den siste podcastepisoden. Greit å vite hva man diskuterer, selv om recap`ene gir full oversikt. 

Jeg ble ganske paff og matt. Er dette to voksne damer var det første jeg tenkte. Det hørtes på mange måter ut som to tenåringsjenter som laget skoleradio. Innhold er sekundært, så lenge man ler og ler av seg selv og hverandre. 

Jeg vil nok tro at de har lagt opp til at det skal være nettopp en lettbeint venninneprat - ingen dype meninger og diskusjoner om hverken politikk, krig, samfunn eller noe viktig. Men det blir igrunn FOR lettbeint. Faktisk så lettbeint at man må spørre seg om de er opptatt av hva som skjer her i verden i hele tatt, for det høres virkelig helt blåst ut. 

Jeg tror du treffer blink her…. Dessverre… tror de ikke har evnen til å se utover egen «navle»

• Liker 9
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Ja, dette var overraskende pjattete. At de tenker at dette er interessant for noen som helst, sier ganske mye om at de har mistet "det" (det som skal til for å henge med i den bransjen de er i) 

Ja, og det sier også ganske mye om hvilken type følgere hun ønsker å ha tenker jeg.

Ikke akkurat brainfood.

Så vi får vel bare bekreftet at hun ikke sikter særlig høyt i forhold til hvem som er følgere og lyttere.

Hun står i grunnen på stedet hvil fra da hun startet. Følgerne har blitt voksne og modne, men det har ikke hun.

Og de unge er ikke interesserti henne.

De har helt andre forbilder.

Hun faller altså mellom to stoler.

• Liker 24
Skrevet

Ja det må jeg si. Godt forbilde når cbe.no lærer unga å drikke kaffe.. Hvor gamle var de igjen? 

• Liker 13
Skrevet
Felis skrev (59 minutter siden):

Hun fremstiller seg ikke spesielt flatterende i podcasten. Flere ganger tok jeg meg i å lure på om hun tullet, for det er vanskelig å forestille seg at folk kan være så enkle. Som hennes beskrivelser av 1. mai. Man sitter jo igjen med et inntrykk av at hun virkelig tror det er «arbeidernes frihetsdag», fordi de må hvile ut etter alle de magiske festene som skjer natta før. De har en egen spalte med nyhetssaker, så man skulle tro hun hadde åpnet minst en avis. Hvordan er det mulig at hun ikke har fått med seg minst en sak som er relatert til 1. mai? Hun bor i en tradisjonell arbeiderby, lokalavisa hennes heter Sarpsborg Arbeiderblad, men Caroline Berg Eriksen er liksom «hæ? Tog og paroler? Nei, det driver vi ikke med i Sarpsborg, for jeg så ikke det fra stuevinduet mitt» Det må jo være selve definisjonen på navlebeskuende?

Samtidig er det omtrent som forventet av dama som synes det er pinligere å uttale Manolo Blahniks feil, enn å la julelysene henge slapt i flaggstanga på en offentlig flaggdag…

Det er vanskelig å se for seg at det kan bli dårligere, men så leser jeg at omgangssyke har inntatt Villa Kulås, så da vet jeg allerede hva neste podcast skal handle om. Diaré og oppkast er carolines favorittemner (etter Kvinneguiden), så vi må nok holde ut en utgreiing om det. Vet ikke om det er verre eller bedre enn 13 minutter med «hva har jeg gjort siste uka? Husker ikke. Hva har du gjort? Husker ikke du heller…»

Jeg bet meg også merke i "hva har du gjort siste uka". Ingen av de hadde gjort noe som helst fikk jeg inntrykk av. Her kunne de jo faktisk gått litt inn i hva de vanvittig travle arbeidsdagene går ut på f.eks. Det kunne vært interessant med et innblikk i det. 

Forstår ikke hvorfor de har en nyhetsspalte, de virker overhodet ikke interessert i nyheter. De klarer iallefall ikke å formidle at de har fått med seg nyheter (nei Caroline. Topp 10 serier på Netflix o.l er ikke "nyheter")

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
Kleenex skrev (35 minutter siden):

Ja det må jeg si. Godt forbilde når cbe.no lærer unga å drikke kaffe.. Hvor gamle var de igjen? 

Er jo ikke kaffe, er vel bare for å «provosere» litt på sin egne måte. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Er jo ikke kaffe, er vel bare for å «provosere» litt på sin egne måte. 

Når man har brukt opp puppene for en stund så kan man bruke barna for provokasjon. Er hun heldig blir det så mye styr at hun får noen setninger og bilde i Dagblad om all hetsen hun må stå i. 

• Liker 22
Skrevet

Jeg har kikket innom IG for første gang på lenge - og hun er jo helt tom for ideer?

Kaffe - løpe - unger - unger - sesongaktivitet (handle blomster) - kaffe - unger som drikker kaffe.

Jeg veksler mellom 🥱 og å synes synd på henne som var på toppen og nå er fullstendig frakjørt.

Og kan hun ikke bare droppe å poste innhold med de ungene?

Er det virkelig fortsatt noen som ikke synes det er dust, harry og utrolig dumt?

• Liker 40
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvor vanskelig er det egentlig å produsere noe innhold? Gjør en greie ut av å handle blomster til hagen. Fortell litt om artene du har handlet, når de kan plantes ut, hvordan få de til å trives. Legg sammen noen korte og lekre snutter i story. Det krever ti minutter og et raskt google-søk. Vipps så har du noe litt interessant å poste. Hun kunne ha laget en plan for hva som skal gjøres i hagen (parken) i vår og delt det med følgerne så de kunne ha fulgt med over tid. Da hadde hun hatt innhold flere ganger i uka i månedsvis fremover. 

• Liker 36
  • Nyttig 9
Skrevet
h/k skrev (5 minutter siden):

Hvor vanskelig er det egentlig å produsere noe innhold? Gjør en greie ut av å handle blomster til hagen. Fortell litt om artene du har handlet, når de kan plantes ut, hvordan få de til å trives. Legg sammen noen korte og lekre snutter i story. Det krever ti minutter og et raskt google-søk. Vipps så har du noe litt interessant å poste. Hun kunne ha laget en plan for hva som skal gjøres i hagen (parken) i vår og delt det med følgerne så de kunne ha fulgt med over tid. Da hadde hun hatt innhold flere ganger i uka i månedsvis fremover. 

Hun er vel bare semi-interessert i hage, men ja - det er noe hun burde ha laget innhold om fremover. Veldig mange har interesse for hage, bed, stauder, drivhus, busker, bær, kompost, gjødsel osv. Tror ikke hun ville blitt noen hage-blogger uansett, men hun kunne hatt litt om SITT hagearbeid og hva hun velger og hvordan hun lager en trivelig uteplass/hage. Det er jo innhold som ville fenge. 

Men nope. Løpe, løpe, løpe, kaffe,kaffe,kaffe - og hår. Masse langt hår! 

• Liker 34
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...