Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Jeg forsøker meg på en recap i dag, men kan ikke garantere at jeg fullfører. 

De har kalt episoden natt til 1. mai og russekort, på tross av at de vet at episoden sendes 5. mai og det er årevis siden både "jentene" og publikum forholdt seg til russekort. 

Da var det maiiii, roper Caroline og hevder at smilet går rundt bare hun sier det. Hun forteller oss at det er 2. mai og lurer på om Susan flagget "i går".

Hva er dette? 21 episoder ut i podcasteventyret har de glemt at det er opptak og at episoden sendes noen døgn senere? Dette er slurv, jenter!

Susan flagget ikke, men hun tenkte på det i stad. Lars Kristian og Caroline flagget heller ikke, for de har julelys i flaggstanga. Caroline forteller at de tok julelysene ned "i går". Hahaha, jeg dør! 

Var det så morsomt? Tydeligvis, for Susan  sitter der og ler som bare det. Sier hun. Med så alvorlig stemme at vi bare får ta hennes ord for det. Hun må innrømme at forrige helg så fikk hun en melding av naboen hvor hun lurte på om henne skulle ta ned utelysene mine, eller det hun kalte julelys, men for meg så ser det ut som utelys på kvelden bla bla bla... Susan ble litt furt og tenkte er det sånn folk i gata føler det? Så hun tok de ned før hun gikk til naboen "på vin".

Jentene prater om det er flaut å ha oppe julelys 1. mai, og Caroline synes ikke det. Julelysene i flaggstanga hennes henger der enda, men nå er det ikke spenn på dem, de henger bare rett ned. Caroline, hvis du leser her, så vit at dette er dritflaut! Har man flaggstang så skal man også respektere flaggreglene. Men for Caroline går vel dette under regler som er teite, siden brudd ikke straffes med bøter eller fengsel...

Vi er 3 minutter inn i episoden og det høres endelig ut som vi skal legge jula bak oss...

Siden sist har Susan hatt langhelg Assa, i dag.. så er det jo tirsdag, men det føles som mandag, men så er det tirsdag, det er skikkelig digg

Det kommer litt sånn plums (?) på, dette her, svarer Caroline. Hun føler også at det er mandag.

Jeg kødder ikke, sånn går dialogen...

Caroline har visst ikke gjort så mye siden sist, hun heller, men hun forteller villig om hva ungene har drevet med. Så kommer hun på at på lørdag hadde hun et "møte" med venninna fra TM-klinikken, som hun tok yoga-kurs sammen med. De vokset nesehårene sine. Det var ikke noe vondt. Lars Kristian var også med på møtet, så han måtte også vokse nesehårene sine. Det var et sykt prosjekt som var så gøy, ler Caroline. 

Folk MÅ prioritere nesebor, sier Susan. 

Caroline har også sett ferdig Exit og hun lurer på om hun kan spoile handlingen. Så spoiler hun handlingen. Susan synes det var tragisk ending, og så spoiler hun litt, hun også.

Vi er 13 minutter inn i episoden og jentene forsøker å komme på noe de har gjort siste uka som er verdt å dele med publikum. De kommer ikke på noe, men de deler villig vekk like vel. Ikke bare har de glemt at dette er opptak, men de har også droppet alt som heter disposisjon og manus. Det er så kjedelig at jeg døøør (for å bruke Carolines yndlingsuttrykk)

Hvorfor har vi fri første mai, spør Caroline, for hun legger til at det er arbeidernes "frihetsdag" (eller arbeidernes internasjonale kampdag, som resten av oss kaller det)

Caroline festet alltid natt til første mai og det var alltid veldig gøy og magisk. Susan synes også det var veldig gøy og magisk. Caroline mimrer om første gang hun og Lars Kristian var ute på byen sammen, for det var natt til første mai. De møttes på et utested, og hun bruker betydelig tid på å forsøke å huske navnet på utestedet. Det er ikke relevant for historien og utestedet finnes ikke lenger, men de får fylt opp litt tid...

Lars Kristian og Caroline møttes der og Caroline ble med han hjem. Det var hele historien.

Caroline spor om Susan har noe spennende å dele om natt til første mai, men Susan synes at historien til Caroline vant.

Caroline googler første mai og wikipedia sier ingenting om festdag eller magiske netter. Det går mer i tog og taler, men det får ikke Caroline til å stemme, for hun så ikke noe tog i Sarpsborg i går...

Det var ikke noe tok på Nordstrand heller? spør hun Susan. Susan tror at hvis det var tog, så ville det vært nedi sentrum, ikke på Nordstrand.

Dette er altså det intellektuelle nivået "jentene" ligger på

Vi er over på spalten nyhetssaker. Caroline lurer på hva Susan har.

Susan har lest at 17. mai-bordet ligger på 20-24 tusen kroner. Det koster så mye å booke bord på 17. mai. Caroline mimrer om en gang de fikk bord helt tilfeldig på MS Louise. Jentene lurer på hva prisen inkluderer og om de må betale for bordet hvis de ikke dukker opp. Caroline ville ikke brukt så mye penger på å se og bli sett.

Caroline forteller om hva de skal gjøre på 17. mai. Det høres ut som en helt standard feiring og det har sånn ca null underholdningsverdi. Susan skal kanskje være på Nordstrand (litt uklar forklaring) for der er det mindre folk enn i sentrum. Ante ikke at folkene på Nordstrand er så små...? "Færre" er kanskje ordet hun var på jakt etter.

Carolines nyhetssak er et nytt uttrykk vi kanskje har hørt om, og et øyeblikk tror jeg hun mener at ghosting er et nytt uttrykk, for hun prater masse om det. Men det nye uttrykket viser seg å være samvid? saumweed? (Zombied) Men man blir altså ghosted, og så blir man tatt tilbake. Caroline tror det har med dating å gjøre... Caroline har null erfaring med Tinder, for hun "møtte Lars Kristian på den gamle måten, mildt sagt"

Caroline fikk ikke sove i morges (altså natt til 2. mai) fordi hun våknet av fuglekvitter. Da sjekket hun ferden på instagram og i natt har det vært Met-galla. Caroline lurer på om Susan hadde noen favoritt på Met-gallaen, men Susan visste ikke at de skulle snakke om Met.galla, så hun har ikke sjekket. Men de er enige om at Kim Kardashian så flott ut i perlekreasjon, for perler er in igjen.

Så sitter de to jentene og sjekker antrekk på instagram, mens opptaket går... Jeg synes det er på grensen til uhøflig mot oss lyttere.

Susan har lest at favoritten i Eurovision er Sverige. Caroline har ikke hørt den svenske sangen, men hun har brukt den norske på en reel, for den er litt viking, norsk, fjell og troll og sånt... Caroline var på tidenes fest det året Rybak vant, hun har nesten vondt i hodet enda. Susan sjører ofte fest hjemme under Eurovision, da tar det helt av

Vi er tydeligvis ferdige med nyhetssaker, og hvis disse nyhetssakene gjenspeiler hva de vanligvis leser i avisene, så kan jeg nesten forstå hvorfor de fremstår som så til de grader...blåst.

Susan lurer på hva det sto på russekortet til Caroline. Vi er altså ikke ferdige med russetiden enda...

Caroline har funnet frem russedressen på loftet og flekkene på dressen har begynt å mugne. Carolines daværende kjæreste hadde skrevet en beskjed over hele rumpa hennes. Caroline trodde det sto "Opptatt", for det var det han sa han skulle skrive, men det sto "Elsker deg, jenta mi" med stort hjerte rundt. Så har Caroline høytlesing fra russekortene sine (hun hadde to) og jeg konkluderer med at refleksjonsnivået var omtrent som i dag. Paris Hilton var forbildet og interessene var glam, penger og berømmelse. Sitatet er fra Legally Blonde.

Susan sitt var : Jeg jobber i dyrevernet så hold deg unna musa mi

De skal legge ut bilde av russekortene sine. Herlig!

Jentene kommer plutselig på at det er opptak og episoden sendes på fredag, så de ønsker god helg i kor, og så er vi endelig ferdige.

Takk🙌  Jeg er tom for ord…

Har lyst til å anbefale en annen podcast for de som er opptatt av barn og deres rettigheter (og for de som bryr seg om noe annet enn seg selv…); Barndommen varer i generasjoner med Inga Marte og Kari Kilen🙌

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sweet lord, @Felis. Jeg er full av beundring og takknemlighet. For at du orker og gidder. :blomst: 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Litt ugreit å like innlegget @Felis, for det podcastinnholdet var møl! Men innsatsen din er upåklagelig! 👏🏻

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest Snøsøta
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

De har kalt episoden natt til 1. mai og russekort, på tross av at de vet at episoden sendes 5. mai og det er årevis siden både "jentene" og publikum forholdt seg til russekort. 

Da var det maiiii, roper Caroline og hevder at smilet går rundt bare hun sier det. Hun forteller oss at det er 2. mai og lurer på om Susan flagget "i går".

Hva er dette? 21 episoder ut i podcasteventyret har de glemt at det er opptak og at episoden sendes noen døgn senere? Dette er slurv, jenter!

Susan flagget ikke, men hun tenkte på det i stad. Lars Kristian og Caroline flagget heller ikke, for de har julelys i flaggstanga. Caroline forteller at de tok julelysene ned "i går". Hahaha, jeg dør! 

Var det så morsomt? Tydeligvis, for Susan  sitter der og ler som bare det. Sier hun. Med så alvorlig stemme at vi bare får ta hennes ord for det. Hun må innrømme at forrige helg så fikk hun en melding av naboen hvor hun lurte på om henne skulle ta ned utelysene mine, eller det hun kalte julelys, men for meg så ser det ut som utelys på kvelden bla bla bla... Susan ble litt furt og tenkte er det sånn folk i gata føler det? Så hun tok de ned før hun gikk til naboen "på vin".

Jentene prater om det er flaut å ha oppe julelys 1. mai, og Caroline synes ikke det. Julelysene i flaggstanga hennes henger der enda, men nå er det ikke spenn på dem, de henger bare rett ned. Caroline, hvis du leser her, så vit at dette er dritflaut! Har man flaggstang så skal man også respektere flaggreglene. Men for Caroline går vel dette under regler som er teite, siden brudd ikke straffes med bøter eller fengsel...

Vi er 3 minutter inn i episoden og det høres endelig ut som vi skal legge jula bak oss...

Siden sist har Susan hatt langhelg Assa, i dag.. så er det jo tirsdag, men det føles som mandag, men så er det tirsdag, det er skikkelig digg

Det kommer litt sånn plums (?) på, dette her, svarer Caroline. Hun føler også at det er mandag.

Caroline har visst ikke gjort så mye siden sist, hun heller, men hun forteller villig om hva ungene har drevet med. Så kommer hun på at på lørdag hadde hun et "møte" med venninna fra TM-klinikken, som hun tok yoga-kurs sammen med. De vokset nesehårene sine. Det var ikke noe vondt. Lars Kristian var også med på møtet, så han måtte også vokse nesehårene sine. Det var et sykt prosjekt som var så gøy, ler Caroline. 

Caroline har også sett ferdig Exit og hun lurer på om hun kan spoile handlingen. Så spoiler hun handlingen. Susan synes det var tragisk ending, og så spoiler hun litt, hun også.

Vi er 13 minutter inn i episoden og jentene forsøker å komme på noe de har gjort siste uka som er verdt å dele med publikum. De kommer ikke på noe, men de deler villig vekk like vel. Ikke bare har de glemt at dette er opptak, men de har også droppet alt som heter disposisjon og manus. Det er så kjedelig at jeg døøør (for å bruke Carolines yndlingsuttrykk)

Hvorfor har vi fri første mai, spør Caroline, for hun legger til at det er arbeidernes "frihetsdag" (eller arbeidernes internasjonale kampdag, som resten av oss kaller det)

Caroline festet alltid natt til første mai og det var alltid veldig gøy og magisk. Susan synes også det var veldig gøy og magisk. Caroline mimrer om første gang hun og Lars Kristian var ute på byen sammen, for det var natt til første mai. De møttes på et utested, og hun bruker betydelig tid på å forsøke å huske navnet på utestedet. Det er ikke relevant for historien og utestedet finnes ikke lenger, men de får fylt opp litt tid...

Lars Kristian og Caroline møttes der og Caroline ble med han hjem. Det var hele historien.

Caroline spor om Susan har noe spennende å dele om natt til første mai, men Susan synes at historien til Caroline vant.

Caroline googler første mai og wikipedia sier ingenting om festdag eller magiske netter. Det går mer i tog og taler, men det får ikke Caroline til å stemme, for hun så ikke noe tog i Sarpsborg i går...

Det var ikke noe tok på Nordstrand heller? spør hun Susan. Susan tror at hvis det var tog, så ville det vært nedi sentrum, ikke på Nordstrand.

Susan har lest at 17. mai-bordet ligger på 20-24 tusen kroner. Det koster så mye å booke bord på 17. mai. Caroline mimrer om en gang de fikk bord helt tilfeldig på MS Louise. Jentene lurer på hva prisen inkluderer og om de må betale for bordet hvis de ikke dukker opp. Caroline ville ikke brukt så mye penger på å se og bli sett.

Caroline forteller om hva de skal gjøre på 17. mai. Det høres ut som en helt standard feiring og det har sånn ca null underholdningsverdi. Susan skal kanskje være på Nordstrand (litt uklar forklaring) for der er det mindre folk enn i sentrum. Ante ikke at folkene på Nordstrand er så små...? "Færre" er kanskje ordet hun var på jakt etter.

Carolines nyhetssak er et nytt uttrykk vi kanskje har hørt om, og et øyeblikk tror jeg hun mener at ghosting er et nytt uttrykk, for hun prater masse om det. Men det nye uttrykket viser seg å være samvid? saumweed? (Zombied) Men man blir altså ghosted, og så blir man tatt tilbake. Caroline tror det har med dating å gjøre... Caroline har null erfaring med Tinder, for hun "møtte Lars Kristian på den gamle måten, mildt sagt"

Caroline fikk ikke sove i morges (altså natt til 2. mai) fordi hun våknet av fuglekvitter. Da sjekket hun ferden på instagram og i natt har det vært Met-galla. Caroline lurer på om Susan hadde noen favoritt på Met-gallaen, men Susan visste ikke at de skulle snakke om Met.galla, så hun har ikke sjekket. Men de er enige om at Kim Kardashian så flott ut i perlekreasjon, for perler er in igjen.

Så sitter de to jentene og sjekker antrekk på instagram, mens opptaket går... Jeg synes det er på grensen til uhøflig mot oss lyttere.

Susan har lest at favoritten i Eurovision er Sverige. Caroline har ikke hørt den svenske sangen, men hun har brukt den norske på en reel, for den er litt viking, norsk, fjell og troll og sånt... Caroline var på tidenes fest det året Rybak vant, hun har nesten vondt i hodet enda. Susan sjører ofte fest hjemme under Eurovision, da tar det helt av

Vi er tydeligvis ferdige med nyhetssaker, og hvis disse nyhetssakene gjenspeiler hva de vanligvis leser i avisene, så kan jeg nesten forstå hvorfor de fremstår som så til de grader...blåst.

Susan lurer på hva det sto på russekortet til Caroline. Vi er altså ikke ferdige med russetiden enda...

Caroline har funnet frem russedressen på loftet og flekkene på dressen har begynt å mugne. Carolines daværende kjæreste hadde skrevet en beskjed over hele rumpa hennes. Caroline trodde det sto "Opptatt", for det var det han sa han skulle skrive, men det sto "Elsker deg, jenta mi" med stort hjerte rundt. Så har Caroline høytlesing fra russekortene sine (hun hadde to) og jeg konkluderer med at refleksjonsnivået var omtrent som i dag. Paris Hilton var forbildet og interessene var glam, penger og berømmelse. Sitatet er fra Legally Blonde.

Jentene kommer plutselig på at det er opptak og episoden sendes på fredag, så de ønsker god helg i kor, og så er vi endelig ferdige.

Jeg lurer på hva Moderne Media egentlig tenker med å produsere denne podcasten? Har de null kvalitetskriterier? En forklaring ville vært om de tjente penger på den. Det er Moderna Media som står som mottaker for forespørsler om annonsering, så de har en aktiv rolle i produksjonen på den måten. Men etter 21 episoder har de fortsatt ingen annonsører, figurerer ikke på Podtoppen, podcasterne klarer fortsatt ikke å forberede seg, følge manus eller huske at podcasten publiseres noen dager etter de har vært i studio. Det er litt vanskelig å se for seg hvilke annonsører de forsøker å trekke til seg med tema som russekort og natt til 1. mai, når de selv er snart 40 og umulig kan ha noen ide om hvordan det er å være russ i dag.

La oss se nærmere på noen av tallene rundt podcasten til influenceren med tilsynelatende 300.000 følgere:

Det er ikke spor av podcasten på Podtoppen, som er den mest dekkende lista i Norge. Podtoppen rapporterer alle podcaster med ned til 1 lyttere. Moderna Media er medeiere i Podtoppen og de har derfor direkte og gratis innpass, så dette innebærer at det er tatt et aktivt valg om å ikke bli rapportert inn til lista. Det vil si, de ønsker ikke å figurere på lista, fordi det vil synliggjøre de faktiske lyttertallene.

Chartable rapporterer tall fra Apple og Spotify. Life by Caroline er ikke inne på topplista til Chartable, men jeg finner den til slutt på #86  på en liste basert på lyttertall bare fra apple podcasts i sjangeren samfunn og kultur. Finner den ikke på lista med rene Spotifytall.

https://chartable.com/charts/itunes/no-society-culture-podcastshttps://chartable.com/charts/itunes/no-society-culture-podcasts

Det er ikke spor av podcasten blant de 200 mest populære podcastene på Podtail, som også rangerer podcaster basert på lyttertall fra spotify og apple (05.05.23 kl 11.50)

Podtail har litt mer informasjon og oppgir at den episoden som har flest lyttere er den første; "Endelig kan julen starte", fulgt av "julemagi" som er den andre episoden de lagde. Først på tredje finner vi en nyere episode i form av "Nipples, vin og kaffe", mens "netthat"-episoden er på fjerde. De har altså mistet en del lyttere fra de første to episodene fra den tiden det var en julepodcast. De to første episodene har fått henholdsvis 3 og 2,5 i score, det forklarer jo nedgangen godt. Podcasten har 1 følger på Podtail, og det er Podtail selv.

Det koster noen penger å produsere en podcast - hvem er det som betaler for dette? Noen har laget et design, tar for seg publisering på de ulike plattformene. De har tilgang på et studio en time i uken. Mest sannsynlig med tekniker - det er utenkelig å se for seg at de skal klare å ta seg av teknikken i tillegg til det andre de ikke klarer i produksjonen av podcasten. I tillegg skal Susan ha betalt - det er ikke hennes podcast, men det går jo av arbeidstiden hennes.

Noen lar dem få holde på, og jeg kan ikke fatte og begripe hvem som har trua på at dette er en god ide.

Gjest Snøsøta
Skrevet
Felis skrev (8 minutter siden):

Jeg tror podcasten synger på siste verset, for dagens episode var virkelig et helt eget nivå av "ræva"! Nå har de gitt ut 21 episoder uten å skape verken engasjement eller penger. De har ikke hatt en eneste samarbeidspartner. Det må jo bli dyrt, for en bedrift som tilsynelatende har mer utgifter enn inntekter? Jeg vet ikke om Susan får betalt for å stille opp som sidekick, eller rollen hennes er ganske uklar, men leie av studio osv koster jo. Selv Anne Brith Davidsen klarte å hanke inn en samarbeidspartner på sin podcast på et tidspunkt, men så skjønte jo Anne Brith også noe grunnleggende innenfor underholdning; podcasten må ha et innhold! Riktignok var det mest skrøner, men hun hadde i det minste noe å fortelle.

Caroline og Susan høres ut som de har resignert. De har droppet alle forberedelser og møter opp i studio uten en plan, uten en disposisjon og uten engang en ide om hva de vil bruke tiden til. På et tidspunkt sitter de faktisk og scroller på telefonene sine for å finne noe å snakke om!

13 minutter med "Hva har du gjort siden sist?" "Nei, vet ikke, hva har DU gjort, da?" "Vet ikke, hva har DU gjort?" Det er rett og slett uhøflig! Jeg vet at det er frivillig å høre på dette mølet (og jeg tipper det er grunnen til at de skjuler lyttertallene sine) men ha nå litt respekt for dem som faktisk bruker 42 minutter av livet sitt på dette! Caroline skinte da hun fikk snakke om Kvinneguiden, men ut over Kvinneguiden ser det ikke ut til at hun har særlig til liv. Ironisk nok.

Hun er mest interessert i å mimre om gamledager, med russetiden som høydepunkt. Jeg registrerer at det er tiden før Lars Kristian som står frem som den beste i livet hennes. Festing, festing og atter festing. Lars Kristian er ikke noe glad i å feste, forklarer hun, så det forklarer saken. Det er selvfølgelig lov å mimre, men det er tydelig at for Caroline så var nok ungdomstiden og særlig russefeiringen den lykkeligste tiden i livet hennes. Susan mimrer også, men hun klarer i det minste å høres ganske fornøyd ut med dagens situasjon også. Caroline virker dønn ulykkelig, og det dreier seg mye om å unngå ting som tilhører voksenlivet. Når hun forteller om 17. mai-planene, for eksempel, så dreier det seg mest om tradisjonene hun dette året har bestukket seg vekk fra. Som tivoli for ungene. Takk gud for at hun slipper det. Jeg får inntrykk av at hun aller helst skulle ligget fyllesyk hele 17. mai, etter en magisk feiring natt til...

Samme som deg her, så ikke at du kommenterte før meg! :)

Skrevet
Snøsøta skrev (7 minutter siden):

Samme som deg her, så ikke at du kommenterte før meg! :)

Greit å fastslå at ikke bare jeg sitter med den følelsen. Takk for at du tok deg bryet med å grave frem tallene. Eller mangel på tall. Jeg gjorde samme gravejobben for en tid tilbake, med samme resultat. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er en bevisst handling å unndra podcasten telling, for det skulle vært automatikk i dette. Podcastens svar på å skjule likes. Det er litt vanskelig å få eksakte tall på podcast, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at tallene er ekstremt lave. Hvis det er flere enn meg som tygget seg igjennom alle 42 minuttene i dag, så blir jeg overrasket.

• Liker 21
Gjest Snøsøta
Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Greit å fastslå at ikke bare jeg sitter med den følelsen. Takk for at du tok deg bryet med å grave frem tallene. Eller mangel på tall. Jeg gjorde samme gravejobben for en tid tilbake, med samme resultat. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er en bevisst handling å unndra podcasten telling, for det skulle vært automatikk i dette. Podcastens svar på å skjule likes. Det er litt vanskelig å få eksakte tall på podcast, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at tallene er ekstremt lave. Hvis det er flere enn meg som tygget seg igjennom alle 42 minuttene i dag, så blir jeg overrasket.

Ja, jeg er overbevist om at de aktivt holder podcasten unna podtoppen for å skjule lyttertallene. Da jeg til slutt fant podcasten på en underliste fra én leverandør, så er det åpenbart at de er svært lave.

Etter å ha lest referatet ditt tenker jeg det er direkte frekt av dem å levere et så dårlig produkt. Gir de full faan liksom? Men sånn er det vel når forretningskonseptet i alle år har vært at hun er interessant sånn som hun er, og at input eller egenutvikling ikke er nødvendig.

Skrevet

Cbe har jo selv uttalt at hun lever av å være seg selv, og da tror hun det holder med kun hennes tilstedeværelse. 

• Liker 29
Skrevet

På Instagramkontoen til podkasten er det ikke særlig mye liv heller, ser ut som de fleste likes er fra venner, familie og de selv… Blir stadig like forundret over at det går an å ha et så kjedelig liv, men allikevel tjene penger på det! 

• Liker 30
Skrevet
snute skrev (16 minutter siden):

På Instagramkontoen til podkasten er det ikke særlig mye liv heller, ser ut som de fleste likes er fra venner, familie og de selv… Blir stadig like forundret over at det går an å ha et så kjedelig liv, men allikevel tjene penger på det! 

De har ikke lagt ut bilde av russekortene sine, som de lovte, ser jeg. Det er småtteri, men ganske gjentakende for Caroline. Hun følger ikke opp løftene til publikum. Skal man leve av å underholde andre, så må man forvente et minimum av kontinuitet. Man kan ikke bare droppe en episode uten å si ifra. Man bør holde seg til konseptet man annonserer. Man bør følge opp slike småting, som å legge ut ting bilder de lover publikum. Hvorfor i all verden skal noen gidde å bry seg, når hovedpersonen åpenbart har sluttet å bry seg selv?

Forøvrig tror jeg ikke de tjener penger på podcast, det er et rent tapsprosjekt. Et tapsprosjekt hun har mistet interessen for, etter at hun ikke kunne prate mer om denne tråden.

• Liker 36
Skrevet
Felis skrev (5 minutter siden):

De har ikke lagt ut bilde av russekortene sine, som de lovte, ser jeg. Det er småtteri, men ganske gjentakende for Caroline. Hun følger ikke opp løftene til publikum. Skal man leve av å underholde andre, så må man forvente et minimum av kontinuitet. Man kan ikke bare droppe en episode uten å si ifra. Man bør holde seg til konseptet man annonserer. Man bør følge opp slike småting, som å legge ut ting bilder de lover publikum. Hvorfor i all verden skal noen gidde å bry seg, når hovedpersonen åpenbart har sluttet å bry seg selv?

Forøvrig tror jeg ikke de tjener penger på podcast, det er et rent tapsprosjekt. Et tapsprosjekt hun har mistet interessen for, etter at hun ikke kunne prate mer om denne tråden.

Mener jeg så snurten av russekortet på story.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

En ting er sikkert, jeg skal i alle fall ikke høre på episoden selv. Høres nesten enda mer kjedelig ut enn vanlig, om mulig. 

Er det egentlig mulig å skape en podcast om ingenting? For dette er ingenting. I begynnelsen hadde de spalten "Null filter" om ikke annet. Det har de altså gått helt bort i fra? 

LBC er en pod hvor ingen ser ut til å bry seg om interessante temaer, annet enn netthat. For det blir det garantert mer av. Er det ingen av dem som brenner for noe (igjen, annet enn netthat) eller har noe viktig på hjertet? Det er ikke engang humor tilstede. Det er ikke morsomt å høre på to voksne damer fnise, rope ut og snakke med en umodenhet som man ikke trodde var mulig.

Jeg er flau på deres vegne, dette er søppel, rett og slett. Skjerp dere Caroline og Susan. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet

Kan si som Caroline sa om kritikerne: (trollene på KG, er vel hennes egne ord) Hvor får de tiden til å holde på med så mye dritt, tenk om de kunne brukt tiden sin på noe fornuftig. 

Ja tenk det, Caroline? 

• Liker 33
  • Nyttig 11
Skrevet
Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Kan si som Caroline sa om kritikerne: (trollene på KG, er vel hennes egne ord) Hvor får de tiden til å holde på med så mye dritt, tenk om de kunne brukt tiden sin på noe fornuftig. 

Ja tenk det, Caroline? 

Godt poeng! Tenk at de klarer å lire av seg det også serverer de dette selv? Sjelden man ser så til de grader mangel på selvinnsikt, nesten så man ikke tror det er mulig! 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (9 timer siden):

Den "nyhetsdelen" av podkasten er mildt sagt pinlig (som det meste andre de snakker om). De later som om de skal snakke om aktuelle nyhetssaker, men de er jo overhodet ikke interessert i å snakke om nyheter. De tar noe som er i sesong (17. mai og russefeiring) og så bruker de det som en åpning for å snakke om bedriftseier Caroline.

Det er tydelig at de ikke gidder legge ned noe arbeid med podkasten, ingen forberedelser, ingen plan, og tydeligvis ikke annet mål enn at bedriftseier Caroline skal få være i fokus på en så overfladisk måte som bare hun greier.

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (6 timer siden):

Litt ugreit å like innlegget @Felis, for det podcastinnholdet var møl! Men innsatsen din er upåklagelig! 👏🏻

Herlighet, er KUN innsatsen til @Felis som likes, det er jo ikke noe som helst å like ved innholdet i podkasten. Profesjonelle og dyktige rådgivere ville forlengst ha rådet CBE til å la podkasten gå i glemmeboka, jo før jo heller, for dette kan tydelig bli verre og verre.

Men @Felis fortjener en stor medalje for innsatsen, og også de som delte på å gi referat forrige gang 🥇

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

Profesjonelle og dyktige rådgivere ville forlengst ha rådet CBE til å la podkasten gå i glemmeboka, jo før jo heller, for dette kan tydelig bli verre og verre.

Problemet er jo at verken CBE eller gemalen evner å ta til seg råd siden de selv mener de vet og kan best alt 😛

• Liker 11
Skrevet
Snødronninga skrev (5 timer siden):

En ting er sikkert, jeg skal i alle fall ikke høre på episoden selv. Høres nesten enda mer kjedelig ut enn vanlig, om mulig. 

Er det egentlig mulig å skape en podcast om ingenting? For dette er ingenting. I begynnelsen hadde de spalten "Null filter" om ikke annet. Det har de altså gått helt bort i fra? 

LBC er en pod hvor ingen ser ut til å bry seg om interessante temaer, annet enn netthat. For det blir det garantert mer av. Er det ingen av dem som brenner for noe (igjen, annet enn netthat) eller har noe viktig på hjertet? Det er ikke engang humor tilstede. Det er ikke morsomt å høre på to voksne damer fnise, rope ut og snakke med en umodenhet som man ikke trodde var mulig.

Jeg er flau på deres vegne, dette er søppel, rett og slett. Skjerp dere Caroline og Susan. 

De er jo egentlig ikke interessert i temaet netthat heller, det har de jo tydelig vist i podkasten. Det de, i hvert fall CBE, derimot er interessert i, det er å forsøke å få lyttere til å tro at det som er saklig kritikk av bedriften Treasure AS, CBE, LKE, Netfit, er netthat.

Men uansett hvor mye bedriftseierne selv forsøker på det, så er og blir den saklige kritikken av firmaet/-ene og måten bedriftseierne Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen har drevet og driver forretningsvirksomheten(e) sine reelt kritikkverdige. Å kritisere saklig det som er reelt kritikkverdig har ingenting med netthat eller netthets å gjøre - selv om bedriftseier CBE forsøker å fremstille slik.

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...