Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen uenig i at hun redigerer og filtrerer i det hun publiserer selv?

• Liker 32
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (29 minutter siden):

Er noen uenig i at hun redigerer og filtrerer i det hun publiserer selv?

Hahahaha 😂 Lurte på det samme!
Det er uinteressant hvorvidt det er benyttet filter, posering eller retusjering, resultatet er det samme; hun legger ut bilder hvor hun ikke ligner seg selv. Sånt ble man vel ferdig med i tenårene?

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Loboto skrev (2 timer siden):

Å sammenligne nesene på bilder i HELT forskjellige vinkler har lite for seg. Du burde heller ringet rundt noen andre bilder delt å tråden. 

Slik jeg ser det (arbeidet med redigering i over 20 år) så kan det faktisk være helt samme nese, den vil automatisk fremstå som flatere og bredere fra siden enn forfra. Og duppen under nesen er jo der på begge bilder. 

Jeg er ingenting som beviser redigering av nese ved å se på disse to bildene mot hverandre.  

Hvis du faktisk har jobbet med redigering i 20 år ser du hun bruker disse typiske "beauty" filtre som nettopp forandrer ansiktsform inklusiv neseform. Det er en form for bilderedigering/manipulering. Ingen vits i å bortforklare hun manipulerer utseendet sitt på egne kanaler. 

(Skriver beauty i gåseøyner da jeg ikke mener disse filtrene er forskjønnende. Tvert i mot finner jeg de gir et freakish alienaktig uflatterende uttrykk. Hun er definitivt mye penere uten filter.)

• Liker 39
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
mater.sapiens skrev (25 minutter siden):

Hahahaha 😂 Lurte på det samme!
Det er uinteressant hvorvidt det er benyttet filter, posering eller retusjering, resultatet er det samme; hun legger ut bilder hvor hun ikke ligner seg selv. Sånt ble man vel ferdig med i tenårene?

Som CBE sang selv, det er tøft å være kvinne på instagram. Hun har malt seg selv fullstendig inn i et hjørne med IG-bilder hvor hun har porselensglatt hud, oppstopper-bubblebutt, Angelina Jolie-lepper, svært iøyenfallende innovermage og ellevill løvemanke. Så dukker hun opp på TV'en i f eks Norges Nye Megahit - og man ser en helt normalt pen og slank dame 🤔

CBE har selv fortalt hvordan hun brukte bilder av Olsen-tvillingene som motivasjon til å sulte seg. Det er veldig synd at hun ikke forstår at hun gjør det samme selv mot andre kvinner. Men hun er ikke alene, og f eks Dana Mercer viser hvor skremmende enkelt det er å legge på et filter ved hjelp av ett enkelt tastetrykk.

https://instagram.com/danaemercer?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20230504_114450_Instagram.jpg

Screenshot_20230504_114437_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

I Frankrike er det nå et lovforslag ute om å straffe influensere som skjuler bruk av forskjønnende, tekniske virkemidler i innholdet sitt. Så det er nok ikke bare misunnelige kjerringer på KG som ser alle de etiske problemstillingene ifht dette 🤷‍♀️

https://instagram.com/danaemercer?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20230504_125633_Samsung Internet.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 27
  • Nyttig 11
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Hun er søt og finest naturlig uten tvil, men det blir for dumt å påstå at hun ikke redigerer utseendet sitt, det vet alle som har sett henne på tv og/eller i virkeligheten. 

Hvem har påstått at hun ikke redigerer utseende? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Loboto skrev (2 minutter siden):

Hvem har påstått at hun ikke redigerer utseende? 

Hun selv?!

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet
Inocybe skrev (1 time siden):

Hvis du faktisk har jobbet med redigering i 20 år ser du hun bruker disse typiske "beauty" filtre som nettopp forandrer ansiktsform inklusiv neseform. Det er en form for bilderedigering/manipulering. Ingen vits i å bortforklare hun manipulerer utseendet sitt på egne kanaler. 

(Skriver beauty i gåseøyner da jeg ikke mener disse filtrene er forskjønnende. Tvert i mot finner jeg de gir et freakish alienaktig uflatterende uttrykk. Hun er definitivt mye penere uten filter.)

Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon.  Disse bildene er ikke det. 

Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. 

Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Loboto skrev (10 minutter siden):

Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon.  Disse bildene er ikke det. 

Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. 

Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. 

Siden du sier du sitter på/vet om med bilder som viser redigeringen bedre syns jeg du skal vise dem i tråden.👍

Vil legge til at helt uansett hvilken vinkel nesen har så viser det en redigert nese fordi filteret CBE bruker blant annet redigerer formen på nesen. 
Skjønner rett og slett ikke hva du egentlig vil fram til. Kverulering kanskje?  

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Loboto skrev (19 minutter siden):

Jeg kan kanskje være med på det med nesen, for vinkling har mye å si, ja. Når det gjelder det andre, så lyser det filter lang vei. Det er noe i øynene hennes som er tomt og glassaktig (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det) som også går igjen på selfiene, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det er filter. At det er noe som er rart og unaturlig, er sikkert og visst. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 13
Skrevet
Loboto skrev (14 minutter siden):

Jeg sendte i lunsjen en link til en god venn av meg som har jobbet hele yrkeslivet med bilder, film og reklame og har vunnet flere priser for sitt arbeid. Hans tilbakemelding var at på de to bildene var det enkelt å se filterbruken og også at den hadde endret nesen, selv om vinkelen på bildene er ulik. Han kom dessuten med et hjertesukk hvor han sier det er meningsløst at en bedrift som driver med bilde/reklame kan overleve på å presentere så elendige bilder som forvrenger hele utseendet, og han mener at det er forkastelig mtp. det etiske og hvordan det påvirker andre. Han omtalte det IG-bildet som "gidder ikke"-bildet, at det er brukt filter for å forvrenge utseendet istedenfor å ta seg tid til å ta ordentlige bilder. Og så spurte han om de ikke er to i det firmaet, og hvorfor mannen ikke tar bilder som faktisk kunne vært fine uten filter og redigering av utseendet.

Siden du har sett så mange bilder av cbe som hadde vært "svært egnet" til denne diskusjonen - kan du ikke da komme med eksempel med et slikt bilde? Det hadde jo vært kjempeinteressant!

• Liker 27
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

gjort kirurgi for å endre øyenlokkene og løfte bryrnene.

Tipper øyelokk er tatt og bryn kan heves med Botox. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

En som tydeligvis bruker et lignende filter som det CBE liker å bruke:

https://www.tv2.no/sport/skoyteloper-ane-by-farstad-selvfolgelig-spiller-jeg-pa-kropp/15658154/

Sjekk første bilde i artikkelen som er tatt av andre, og bildet lengre nede i artikkelen hvor hun har tatt en selfie på isen og står i svart drakt. Nesen er dog ikke så endret her som på filteret CBE foretrekker, men ellers likt.

• Liker 13
Skrevet
cerruti skrev (9 minutter siden):

De bruker nok både kosmetisk kirurgi og kosmetiske injeksjoner. Tragisk er det åkke som, og enda er de ikke fornøyde med eget utseende og velger å posere og filtrere seg til det helt ugjenkjennelige.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, Frisk Frosk said:

En som tydeligvis bruker et lignende filter som det CBE liker å bruke:

https://www.tv2.no/sport/skoyteloper-ane-by-farstad-selvfolgelig-spiller-jeg-pa-kropp/15658154/

Sjekk første bilde i artikkelen som er tatt av andre, og bildet lengre nede i artikkelen hvor hun har tatt en selfie på isen og står i svart drakt. Nesen er dog ikke så endret her som på filteret CBE foretrekker, men ellers likt.

Wow, det viser akkurat det samme, begge filtrerer seg til et helt annet ansikt, mens de naturlig ikke har så høye kinnbein og en mer rund ansiktsform. Det er så trist, og selv jeg som er voksen må drive og minne meg selv på dette!

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (6 timer siden):

Alt er botox tenker jeg. Øyenbrynsløft.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun ser jo helt annerledes ut! 
(screenshot fra stories i dag, kan ikke linkes til)54497983_Skjermbilde2023-05-04kl_23_57_43.png.d3d2b74b4d1d3c14737628de780d5e82.png

• Liker 28
Skrevet
loffen skrev (10 minutter siden):

(screenshot fra stories i dag, kan ikke linkes til)54497983_Skjermbilde2023-05-04kl_23_57_43.png.d3d2b74b4d1d3c14737628de780d5e82.png

Skremmende utvikling …. 

• Liker 12
Skrevet
loffen skrev (11 timer siden):

Helt annerledes. 

Og ikke fint heller. Jeg gjentar meg selv for ørtende gang; hvorfor redigere/bruke filter som faktisk får en til å se verre ut enn man egentlig er? Det er helt uforståelig for meg. 

Hun er jo kjempepen, og så legger hun på ting som får henne til å ikke se bra ut. Og alle kan se at det er falskt. Ubegripelig. 

• Liker 26
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...