pøbelsara Skrevet 4. mai 2023 #82121 Skrevet 4. mai 2023 Er noen uenig i at hun redigerer og filtrerer i det hun publiserer selv? 32 3
mater.sapiens Skrevet 4. mai 2023 #82122 Skrevet 4. mai 2023 pøbelsara skrev (29 minutter siden): Er noen uenig i at hun redigerer og filtrerer i det hun publiserer selv? Hahahaha 😂 Lurte på det samme! Det er uinteressant hvorvidt det er benyttet filter, posering eller retusjering, resultatet er det samme; hun legger ut bilder hvor hun ikke ligner seg selv. Sånt ble man vel ferdig med i tenårene? 26 2
Inocybe Skrevet 4. mai 2023 #82123 Skrevet 4. mai 2023 Loboto skrev (2 timer siden): Å sammenligne nesene på bilder i HELT forskjellige vinkler har lite for seg. Du burde heller ringet rundt noen andre bilder delt å tråden. Slik jeg ser det (arbeidet med redigering i over 20 år) så kan det faktisk være helt samme nese, den vil automatisk fremstå som flatere og bredere fra siden enn forfra. Og duppen under nesen er jo der på begge bilder. Jeg er ingenting som beviser redigering av nese ved å se på disse to bildene mot hverandre. Hvis du faktisk har jobbet med redigering i 20 år ser du hun bruker disse typiske "beauty" filtre som nettopp forandrer ansiktsform inklusiv neseform. Det er en form for bilderedigering/manipulering. Ingen vits i å bortforklare hun manipulerer utseendet sitt på egne kanaler. (Skriver beauty i gåseøyner da jeg ikke mener disse filtrene er forskjønnende. Tvert i mot finner jeg de gir et freakish alienaktig uflatterende uttrykk. Hun er definitivt mye penere uten filter.) 39 2
Rastebenk Skrevet 4. mai 2023 #82124 Skrevet 4. mai 2023 (endret) mater.sapiens skrev (25 minutter siden): Hahahaha 😂 Lurte på det samme! Det er uinteressant hvorvidt det er benyttet filter, posering eller retusjering, resultatet er det samme; hun legger ut bilder hvor hun ikke ligner seg selv. Sånt ble man vel ferdig med i tenårene? Som CBE sang selv, det er tøft å være kvinne på instagram. Hun har malt seg selv fullstendig inn i et hjørne med IG-bilder hvor hun har porselensglatt hud, oppstopper-bubblebutt, Angelina Jolie-lepper, svært iøyenfallende innovermage og ellevill løvemanke. Så dukker hun opp på TV'en i f eks Norges Nye Megahit - og man ser en helt normalt pen og slank dame 🤔 CBE har selv fortalt hvordan hun brukte bilder av Olsen-tvillingene som motivasjon til å sulte seg. Det er veldig synd at hun ikke forstår at hun gjør det samme selv mot andre kvinner. Men hun er ikke alene, og f eks Dana Mercer viser hvor skremmende enkelt det er å legge på et filter ved hjelp av ett enkelt tastetrykk. https://instagram.com/danaemercer?igshid=YmMyMTA2M2Y= Endret 4. mai 2023 av Rastebenk 20 2 10
Rastebenk Skrevet 4. mai 2023 #82125 Skrevet 4. mai 2023 (endret) I Frankrike er det nå et lovforslag ute om å straffe influensere som skjuler bruk av forskjønnende, tekniske virkemidler i innholdet sitt. Så det er nok ikke bare misunnelige kjerringer på KG som ser alle de etiske problemstillingene ifht dette 🤷♀️ https://instagram.com/danaemercer?igshid=YmMyMTA2M2Y= Endret 4. mai 2023 av Rastebenk 27 11
Loboto Skrevet 4. mai 2023 #82126 Skrevet 4. mai 2023 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Hun er søt og finest naturlig uten tvil, men det blir for dumt å påstå at hun ikke redigerer utseendet sitt, det vet alle som har sett henne på tv og/eller i virkeligheten. Hvem har påstått at hun ikke redigerer utseende? 2 1
Glufseguri Skrevet 4. mai 2023 #82127 Skrevet 4. mai 2023 Loboto skrev (2 minutter siden): Hvem har påstått at hun ikke redigerer utseende? Hun selv?! 29 6
Loboto Skrevet 4. mai 2023 #82128 Skrevet 4. mai 2023 Inocybe skrev (1 time siden): Hvis du faktisk har jobbet med redigering i 20 år ser du hun bruker disse typiske "beauty" filtre som nettopp forandrer ansiktsform inklusiv neseform. Det er en form for bilderedigering/manipulering. Ingen vits i å bortforklare hun manipulerer utseendet sitt på egne kanaler. (Skriver beauty i gåseøyner da jeg ikke mener disse filtrene er forskjønnende. Tvert i mot finner jeg de gir et freakish alienaktig uflatterende uttrykk. Hun er definitivt mye penere uten filter.) Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon. Disse bildene er ikke det. Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. 1 2
Inocybe Skrevet 4. mai 2023 #82129 Skrevet 4. mai 2023 Loboto skrev (10 minutter siden): Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon. Disse bildene er ikke det. Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. Siden du sier du sitter på/vet om med bilder som viser redigeringen bedre syns jeg du skal vise dem i tråden.👍 Vil legge til at helt uansett hvilken vinkel nesen har så viser det en redigert nese fordi filteret CBE bruker blant annet redigerer formen på nesen. Skjønner rett og slett ikke hva du egentlig vil fram til. Kverulering kanskje? 23 6
Snødronninga Skrevet 4. mai 2023 #82130 Skrevet 4. mai 2023 (endret) Loboto skrev (19 minutter siden): Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon. Disse bildene er ikke det. Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. Jeg kan kanskje være med på det med nesen, for vinkling har mye å si, ja. Når det gjelder det andre, så lyser det filter lang vei. Det er noe i øynene hennes som er tomt og glassaktig (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det) som også går igjen på selfiene, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det er filter. At det er noe som er rart og unaturlig, er sikkert og visst. Endret 4. mai 2023 av Snødronninga 13
Frisk Frosk Skrevet 4. mai 2023 #82131 Skrevet 4. mai 2023 Loboto skrev (14 minutter siden): Ja filterbruk endrer ofte strukturer og former. Men bildene som her er brukt som eksempler viser dette særdeles dårlig. Jeg har sett mange andre bilder av cbe som hadde vært svært egnet til en slik diskusjon. Disse bildene er ikke det. Jeg har pekt på akkurat hva jeg mener viser til at nesen ikke nødvendigvis er redigert her, kun annen vinkel. Du må gjerne dele hva du mener er redigert her, for jeg ser det ikke. Det betyr ikke at jeg ikke VET at bildet er redigert, for det er det. Men du kan ikke si at akkurat nesen er det med 100 prosent garanti, når du benytter dette bildet for sammenligning. Jeg sendte i lunsjen en link til en god venn av meg som har jobbet hele yrkeslivet med bilder, film og reklame og har vunnet flere priser for sitt arbeid. Hans tilbakemelding var at på de to bildene var det enkelt å se filterbruken og også at den hadde endret nesen, selv om vinkelen på bildene er ulik. Han kom dessuten med et hjertesukk hvor han sier det er meningsløst at en bedrift som driver med bilde/reklame kan overleve på å presentere så elendige bilder som forvrenger hele utseendet, og han mener at det er forkastelig mtp. det etiske og hvordan det påvirker andre. Han omtalte det IG-bildet som "gidder ikke"-bildet, at det er brukt filter for å forvrenge utseendet istedenfor å ta seg tid til å ta ordentlige bilder. Og så spurte han om de ikke er to i det firmaet, og hvorfor mannen ikke tar bilder som faktisk kunne vært fine uten filter og redigering av utseendet. Siden du har sett så mange bilder av cbe som hadde vært "svært egnet" til denne diskusjonen - kan du ikke da komme med eksempel med et slikt bilde? Det hadde jo vært kjempeinteressant! 27 4 17
cerruti Skrevet 4. mai 2023 #82132 Skrevet 4. mai 2023 Frisk Frosk skrev (13 timer siden): gjort kirurgi for å endre øyenlokkene og løfte bryrnene. Tipper øyelokk er tatt og bryn kan heves med Botox. 5 3
Frisk Frosk Skrevet 4. mai 2023 #82133 Skrevet 4. mai 2023 En som tydeligvis bruker et lignende filter som det CBE liker å bruke: https://www.tv2.no/sport/skoyteloper-ane-by-farstad-selvfolgelig-spiller-jeg-pa-kropp/15658154/ Sjekk første bilde i artikkelen som er tatt av andre, og bildet lengre nede i artikkelen hvor hun har tatt en selfie på isen og står i svart drakt. Nesen er dog ikke så endret her som på filteret CBE foretrekker, men ellers likt. 13
Frisk Frosk Skrevet 4. mai 2023 #82134 Skrevet 4. mai 2023 cerruti skrev (9 minutter siden): Tipper øyelokk er tatt og bryn kan heves med Botox. De bruker nok både kosmetisk kirurgi og kosmetiske injeksjoner. Tragisk er det åkke som, og enda er de ikke fornøyde med eget utseende og velger å posere og filtrere seg til det helt ugjenkjennelige. 13 1 1
hvalstad45 Skrevet 4. mai 2023 #82135 Skrevet 4. mai 2023 4 hours ago, Frisk Frosk said: En som tydeligvis bruker et lignende filter som det CBE liker å bruke: https://www.tv2.no/sport/skoyteloper-ane-by-farstad-selvfolgelig-spiller-jeg-pa-kropp/15658154/ Sjekk første bilde i artikkelen som er tatt av andre, og bildet lengre nede i artikkelen hvor hun har tatt en selfie på isen og står i svart drakt. Nesen er dog ikke så endret her som på filteret CBE foretrekker, men ellers likt. Wow, det viser akkurat det samme, begge filtrerer seg til et helt annet ansikt, mens de naturlig ikke har så høye kinnbein og en mer rund ansiktsform. Det er så trist, og selv jeg som er voksen må drive og minne meg selv på dette! 12 2
Korsihalsen Skrevet 4. mai 2023 #82136 Skrevet 4. mai 2023 cerruti skrev (6 timer siden): Tipper øyelokk er tatt og bryn kan heves med Botox. Alt er botox tenker jeg. Øyenbrynsløft. 3 1
loffen Skrevet 4. mai 2023 #82137 Skrevet 4. mai 2023 Hun ser jo helt annerledes ut! (screenshot fra stories i dag, kan ikke linkes til) 28
Pusern3 Skrevet 4. mai 2023 #82138 Skrevet 4. mai 2023 loffen skrev (10 minutter siden): Hun ser jo helt annerledes ut! (screenshot fra stories i dag, kan ikke linkes til) Skremmende utvikling …. 12
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mai 2023 Populært innlegg #82139 Skrevet 5. mai 2023 Jeg forsøker meg på en recap i dag, men kan ikke garantere at jeg fullfører. De har kalt episoden natt til 1. mai og russekort, på tross av at de vet at episoden sendes 5. mai og det er årevis siden både "jentene" og publikum forholdt seg til russekort. Da var det maiiii, roper Caroline og hevder at smilet går rundt bare hun sier det. Hun forteller oss at det er 2. mai og lurer på om Susan flagget "i går". Hva er dette? 21 episoder ut i podcasteventyret har de glemt at det er opptak og at episoden sendes noen døgn senere? Dette er slurv, jenter! Susan flagget ikke, men hun tenkte på det i stad. Lars Kristian og Caroline flagget heller ikke, for de har julelys i flaggstanga. Caroline forteller at de tok julelysene ned "i går". Hahaha, jeg dør! Var det så morsomt? Tydeligvis, for Susan sitter der og ler som bare det. Sier hun. Med så alvorlig stemme at vi bare får ta hennes ord for det. Hun må innrømme at forrige helg så fikk hun en melding av naboen hvor hun lurte på om henne skulle ta ned utelysene mine, eller det hun kalte julelys, men for meg så ser det ut som utelys på kvelden bla bla bla... Susan ble litt furt og tenkte er det sånn folk i gata føler det? Så hun tok de ned før hun gikk til naboen "på vin". Jentene prater om det er flaut å ha oppe julelys 1. mai, og Caroline synes ikke det. Julelysene i flaggstanga hennes henger der enda, men nå er det ikke spenn på dem, de henger bare rett ned. Caroline, hvis du leser her, så vit at dette er dritflaut! Har man flaggstang så skal man også respektere flaggreglene. Men for Caroline går vel dette under regler som er teite, siden brudd ikke straffes med bøter eller fengsel... Vi er 3 minutter inn i episoden og det høres endelig ut som vi skal legge jula bak oss... Siden sist har Susan hatt langhelg Assa, i dag.. så er det jo tirsdag, men det føles som mandag, men så er det tirsdag, det er skikkelig digg Det kommer litt sånn plums (?) på, dette her, svarer Caroline. Hun føler også at det er mandag. Jeg kødder ikke, sånn går dialogen... Caroline har visst ikke gjort så mye siden sist, hun heller, men hun forteller villig om hva ungene har drevet med. Så kommer hun på at på lørdag hadde hun et "møte" med venninna fra TM-klinikken, som hun tok yoga-kurs sammen med. De vokset nesehårene sine. Det var ikke noe vondt. Lars Kristian var også med på møtet, så han måtte også vokse nesehårene sine. Det var et sykt prosjekt som var så gøy, ler Caroline. Folk MÅ prioritere nesebor, sier Susan. Caroline har også sett ferdig Exit og hun lurer på om hun kan spoile handlingen. Så spoiler hun handlingen. Susan synes det var tragisk ending, og så spoiler hun litt, hun også. Vi er 13 minutter inn i episoden og jentene forsøker å komme på noe de har gjort siste uka som er verdt å dele med publikum. De kommer ikke på noe, men de deler villig vekk like vel. Ikke bare har de glemt at dette er opptak, men de har også droppet alt som heter disposisjon og manus. Det er så kjedelig at jeg døøør (for å bruke Carolines yndlingsuttrykk) ***** Hvorfor har vi fri første mai, spør Caroline, for hun legger til at det er arbeidernes "frihetsdag" (eller arbeidernes internasjonale kampdag, som resten av oss kaller det) Caroline festet alltid natt til første mai og det var alltid veldig gøy og magisk. Susan synes også det var veldig gøy og magisk. Caroline mimrer om første gang hun og Lars Kristian var ute på byen sammen, for det var natt til første mai. De møttes på et utested, og hun bruker betydelig tid på å forsøke å huske navnet på utestedet. Det er ikke relevant for historien og utestedet finnes ikke lenger, men de får fylt opp litt tid... Lars Kristian og Caroline møttes der og Caroline ble med han hjem. Det var hele historien. Caroline spor om Susan har noe spennende å dele om natt til første mai, men Susan synes at historien til Caroline vant. Caroline googler første mai og wikipedia sier ingenting om festdag eller magiske netter. Det går mer i tog og taler, men det får ikke Caroline til å stemme, for hun så ikke noe tog i Sarpsborg i går... Det var ikke noe tok på Nordstrand heller? spør hun Susan. Susan tror at hvis det var tog, så ville det vært nedi sentrum, ikke på Nordstrand. Dette er altså det intellektuelle nivået "jentene" ligger på ***** Vi er over på spalten nyhetssaker. Caroline lurer på hva Susan har. Susan har lest at 17. mai-bordet ligger på 20-24 tusen kroner. Det koster så mye å booke bord på 17. mai. Caroline mimrer om en gang de fikk bord helt tilfeldig på MS Louise. Jentene lurer på hva prisen inkluderer og om de må betale for bordet hvis de ikke dukker opp. Caroline ville ikke brukt så mye penger på å se og bli sett. Caroline forteller om hva de skal gjøre på 17. mai. Det høres ut som en helt standard feiring og det har sånn ca null underholdningsverdi. Susan skal kanskje være på Nordstrand (litt uklar forklaring) for der er det mindre folk enn i sentrum. Ante ikke at folkene på Nordstrand er så små...? "Færre" er kanskje ordet hun var på jakt etter. Carolines nyhetssak er et nytt uttrykk vi kanskje har hørt om, og et øyeblikk tror jeg hun mener at ghosting er et nytt uttrykk, for hun prater masse om det. Men det nye uttrykket viser seg å være samvid? saumweed? (Zombied) Men man blir altså ghosted, og så blir man tatt tilbake. Caroline tror det har med dating å gjøre... Caroline har null erfaring med Tinder, for hun "møtte Lars Kristian på den gamle måten, mildt sagt" Caroline fikk ikke sove i morges (altså natt til 2. mai) fordi hun våknet av fuglekvitter. Da sjekket hun ferden på instagram og i natt har det vært Met-galla. Caroline lurer på om Susan hadde noen favoritt på Met-gallaen, men Susan visste ikke at de skulle snakke om Met.galla, så hun har ikke sjekket. Men de er enige om at Kim Kardashian så flott ut i perlekreasjon, for perler er in igjen. Så sitter de to jentene og sjekker antrekk på instagram, mens opptaket går... Jeg synes det er på grensen til uhøflig mot oss lyttere. Susan har lest at favoritten i Eurovision er Sverige. Caroline har ikke hørt den svenske sangen, men hun har brukt den norske på en reel, for den er litt viking, norsk, fjell og troll og sånt... Caroline var på tidenes fest det året Rybak vant, hun har nesten vondt i hodet enda. Susan sjører ofte fest hjemme under Eurovision, da tar det helt av Vi er tydeligvis ferdige med nyhetssaker, og hvis disse nyhetssakene gjenspeiler hva de vanligvis leser i avisene, så kan jeg nesten forstå hvorfor de fremstår som så til de grader...blåst. ***** Susan lurer på hva det sto på russekortet til Caroline. Vi er altså ikke ferdige med russetiden enda... Caroline har funnet frem russedressen på loftet og flekkene på dressen har begynt å mugne. Carolines daværende kjæreste hadde skrevet en beskjed over hele rumpa hennes. Caroline trodde det sto "Opptatt", for det var det han sa han skulle skrive, men det sto "Elsker deg, jenta mi" med stort hjerte rundt. Så har Caroline høytlesing fra russekortene sine (hun hadde to) og jeg konkluderer med at refleksjonsnivået var omtrent som i dag. Paris Hilton var forbildet og interessene var glam, penger og berømmelse. Sitatet er fra Legally Blonde. Susan sitt var : Jeg jobber i dyrevernet så hold deg unna musa mi De skal legge ut bilde av russekortene sine. Herlig! Jentene kommer plutselig på at det er opptak og episoden sendes på fredag, så de ønsker god helg i kor, og så er vi endelig ferdige. 42 14 46
solmåneogstjerner Skrevet 5. mai 2023 #82140 Skrevet 5. mai 2023 loffen skrev (11 timer siden): Hun ser jo helt annerledes ut! (screenshot fra stories i dag, kan ikke linkes til) Helt annerledes. Og ikke fint heller. Jeg gjentar meg selv for ørtende gang; hvorfor redigere/bruke filter som faktisk får en til å se verre ut enn man egentlig er? Det er helt uforståelig for meg. Hun er jo kjempepen, og så legger hun på ting som får henne til å ikke se bra ut. Og alle kan se at det er falskt. Ubegripelig. 26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå