Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Laia skrev (8 minutter siden):

Det som skurrer er jo at den første konsekvensen etter stuntet var at nesten 400 stk avfulgte. Deretter kom det «plutselig» til en økning med 5000 samtidig som kontoen ble gjort privat over de påfølgende dagene, noe som førte til en spekulasjon om det ble foretatt kjøp av følgere. Jeg synes personlig at hele affæren bar preg av litt desperate tiltak der i gården.

Enig, men jeg tror ikke "litt" er dekkende nok ;)

Jeg har inntrykk av at 300 000 er blitt en magisk grense for dem. Idet de bikker under 300 000 ser jo tallene ganske annerledes ut, og fallet blir tydeligere for dem selv.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Økningen kom kanskje etter stuntet var i avisa? Mulig jeg husker feil.

Puppestuntet var vel akkurat en måned før. Men kan jo godt være etterslep etter det stuntet, folk som ventet litt og så at dette ikke lenger er noe de vil støtte.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Puppestuntet var vel akkurat en måned før. Men kan jo godt være etterslep etter det stuntet, folk som ventet litt og så at dette ikke lenger er noe de vil støtte.

Ja, jeg husker ikke helt tidslinjen på det der. Det jeg imidlertid registrerer, er null content utover å dra oppmerksomhet fra ulike stunt.

Ikke lenge siden frontfiguren i CBE.no proklamerte at de ville ha fred fra og oversikt over trollene, og derfor kun åpnet kontoen under reklame.

Da samme figur rundet netthat-stuntet overfor Hans - Petter Nygård - Hansen i forrige podcast-episode med «ja, det var også derfor (netthat/troll) jeg lukket kontoen for en periode», var sirkelen sluttet og kontoen kunne åpnes igjen. Vips, var behovet for å skjerme seg fra troll borte.

CBE.no bygget opp mobbe-narrativet og nådde klimaks med oh store Hans - Petter Nygård - Hansen i studio. Dette sikret tilstrekkelig sympati fra omverdenen til å avslutte sprellet og åpne kontoen igjen. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Det hjalp visst ikke å kritisere KG og tråden her heller ;)

Nei. Men, etter første netthat-episode fortalte to stykker til Caroline Berg Eriksen at de hadde grått. Det har sikkert økt til tre eller kanskje ti etter siste episode. Antakelig fra allerede følgere, men det er sikkert godt for noe i en influensers logikk. Kanskje nok til at en stakkar følger til meldte seg på treningsreisen til netfit.no eller blir kunde hos yogalæreren.

Endret av ~ Ada ~
La til tekst
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Jeg er et menneske som du sitter å skriver til, men det har du vel glemt. 

For the love of god...Du ødelegger hensikten med tråden; Kos med dritt og misnøye.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Consita skrev (44 minutter siden):

Jeg er helt enig. Når det gjelder denne brukeren blir jeg skikkelig skuffet over at vanligvis gode debattanter går i fellen gang på gang på gang. Vedkommende driver Sealioning  på høyt nivå. Hver så snill og blokker eller ignorer så vi kan få tilbake en god og informativ diskusjonstråd. 

..gode debattanter..god og informativ diskusjonstråd🤣🤣

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Levina skrev (19 minutter siden):

Herregud, der var du også 🤦‍♀️

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Consita skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig. Når det gjelder denne brukeren blir jeg skikkelig skuffet over at vanligvis gode debattanter går i fellen gang på gang på gang. Vedkommende driver Sealioning  på høyt nivå. Hver så snill og blokker eller ignorer så vi kan få tilbake en god og informativ diskusjonstråd. 

Enig i dette. Istedetfor å fortsette å diskutere med en bruker som ikke tilfører debatten noe annet enn støy, IGNORER! 

• Liker 34
  • Nyttig 4
Skrevet
Levina skrev (53 minutter siden):

Og der kom du med bidraget ditt. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Kan man se noe sted hvor mange som har meldt  seg på treningsreisene? Spent på om noen i det hele tatt har gjort det. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Skrevet (endret)

image.thumb.png.f0798f92d12f20f72f52df64472611cb.png

Ikke f... om jeg hadde sendt ungen min dit på overnatting. "Skal dere ha litt proteinshake og peach bum også? Lære dere hvordan dere poserer thighgap?" Caroline vet hvordan 💃💅🤳

Bilde fra cbeno instastory

Endret av NettoppJa
Kilde
  • Liker 28
Skrevet
ingo skrev (1 time siden):

Må bare henge meg på; ikke bit på og fyr opp under kveruleringen, tell til 10 og ignorer og gå videre, det blir bare vissvas. 

Jeg har forøvrig  kost meg med oppdatering fra Funkygine; hun samlet 1500 mennesker i Vallhall Arena igjen i går. Tilbakemeldingene oser treningsglede, motivasjon, og vanlige mennesker i fokus, ikke kropp og kaffe på repeat. Inspirerende! 

Leste akkurat om Funkygine jeg også, snakk om dame som har rett fokus når der gjelder trening og kundene. Det går vel ikke ann å være mer ulik cbe.no og netfit på dette punktet. Cbe.no og netfit burde virkelig ta seg en titt og lære; fokus på treningsglede og ikke minst kundene.

• Liker 17
Skrevet
Levina skrev (3 timer siden):

IMG_7425.png

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (20 minutter siden):

IMG_7425.png

Å bruke dette som argument mot å ta bilder av barn minner om "hva hadde du på deg"-argumentet som brukes mot kvinner utsatt for overgrep. Ta gjeringspersonene heller enn å shame ofrene (eller foreldrene til ofrene.) Fint at politiet fikk tak i fyren. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Gjest NordreSving
Skrevet

Jeg har av prinsipp ikke lyttet til podcast, både fordi jeg ikke vil støtte oppunder med mine klikk, men også fordi jeg ikke liker et format hvor jeg blir tvunget til å passivt lytte uten mulighet for å skumme gjennom til det jeg er interessert i. Jeg har kost meg med@Felis sine oppsummeringer og tenkt at skrivestilen med humor og snert kanskje overdrev noe. 

Likevel ble jeg interessert da jeg så at de snakket om russetiden og rusbruk, et tema som jeg er svært interessert i. Jeg tenkte derfor å gi det en sjanse, det er ikke så ofte CBE snakker om samfunnsaktuelle ting, så her kunne det være man kunne finne en positiv side. 

Så jeg gav meg i kast. 

Første tema er været. Og, ja, det er som de faktisk sier i podcasten, når man snakker om været, da har man ikke særlig mye å snakke om. Deretter lærer jeg at 

- CBE ikke vil kle seg etter været

- CBE blir varm inni seg når man feier gatene

- SH har grillet

- CBE har ikke grillet

- CBE har verdens største hage, den har noen andre ordnet med

- CBE har tatt eksamen, hun var først ut og det var bra men også dumt for da kunne hun ikke kopiere de andre hvis det var noe de gjorde bra

- CBE har ikke balanse i livet mellom gass og brems. Treningen er ikke noe som gir brems og avkobling

- CBE elsker at det er travelt

- Hva de mener om Exit og Forræder

Jeg holder på å gå fra vettet av kjedsomhet. Hvorfor i hule heite tenker de at dette skal interessere noen. Det høres ut som en typisk lunsjsamtale mellom to gode venninner og det tilfører meg nada. For det er navlebeskuende inn til det absurde. 

Så kommer de endelig til nyhetsspalten og det virker som de faktisk har forberedt seg. 

Det første de snakker om er aldergrense på SoMe. CBE er utelukkende opptatt av at det ikke vil fungere, og er ikke videre interessert i å snakke om hvorfor dette kan være lurt. SH snakker om ungdom som sammenlikner seg syke og køer som bare øker til BUP. CBE mener likevel at dette ikke er en løsning. Hun ser problemet (!!!!!!) huff og huff, men det ville ikke latt seg gjøre, for hvordan skulle de da hatt kontakt med hverandre. SoMe er jo så integrert.. Dessuten har man jo alltid sammenliknet seg med folk i magasiner og i reklamer, så det så. 

Jeg kjenner blodtrykket øke faretruende. 

Så er det russetiden. Ja huff og huff, tenk det det selges kokain på Snap. Og tenk disse ungdommene som faktisk ble lagt inn på Kalnes, ja faktisk på sykehuset som ligger i nærheten av CBE sitt bosted. Wow altså. Og det er dit refleksjonsnivået strekker seg. Og så går de over til å snakke om sin russetid. Og SH som drakk Smirnoff Ice og CBE som hadde van, broderte perler på russedressen, ikke likte at den ble skitten og hadde Barbie-strykemerke for det var navnet hennes. Og de jatter i vei, og ønsker å lage russefest for voksne og da er ørene mine så fulle av navlelo at jeg ikke orker et minutt lenger. 

Det er blogg i podcastform. 58 minutter med venninneskvalder. Merker meg forøvrig at det ikke er reklamepauser, så jeg antar at de ikke har fått noen annonsøret og det skjønner jeg godt. Så jeg må bare nok en gang påpeke at CBE fortsatt ikke har en eneste tanke om hva potensielle følgere skulle kunne ønske seg. Som vanlig er mottaker-perspektivet totalt fraværende.

Og ja: @Felis sine betraktninger er spot on, og ikke det minste overdrevne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...