Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man ignorere brukere på iPhone/iPad? 

• Liker 12
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Burde man ikke ta de som driver dette dårlige yogakurset? Hvis det er så galt burde de ikke få holde på slik de gjør? 

De har også blitt nevnt/kritisert, som du sikkert ser hvis leser kommentarene. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (14 minutter siden):

De har også blitt nevnt/kritisert, som du sikkert ser hvis leser kommentarene. 

Ja har lest det, tenkte mer på at de ikke blir stoppet av noen? Ikke av noen i tråden, men høres jo litt svindel ut hvis de gir deg bevis som ikke egentlig er gyldig? 

• Nyttig 1
Skrevet
cHg skrev (1 time siden):

Man kan se på denne lefsa av en tråd på to måter 

Usaklig drittslenging fra folk som ikke har et liv

Eller

At folk er møkklei av personer som profitterer seg på svindel, trusler, løgn, eksponering og mentaliteten "Så lenge jeg er digg nok kan jeg tjene penger på kaffe/vindrikking mens jeg selger barna og impulsive ideer som alltid er halvhjertet"

For det er ikke for ingen grunn at kommentarene her er så gjentagende 

Det.er.fordi.feilene.de.gjør.er.så.forbanna.gjentagende..... 

Tråden om Nyhus har jo død helt ut. Nettopp fordi de har tatt til seg! Ikke fordi influensere skal danse etter vår pipe, men det er da for f oss som er grunnen til at de har en inntekt. 

Det er jo ikke oss mot influensere, men vi er faktisk det nærmeste de kommer en medarbeidersamtale 🙃

Har nyhusene sluttet å eksponere barna? 😁

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Ja har lest det, tenkte mer på at de ikke blir stoppet av noen? Ikke av noen i tråden, men høres jo litt svindel ut hvis de gir deg bevis som ikke egentlig er gyldig? 

Har du klaget dem inn til Forbrukertilsynet?

Det er veien å gå.

• Liker 17
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Har du klaget dem inn til Forbrukertilsynet?

Det er veien å gå.

nei, har du? Er det ingen som stopper det hvis beviset er falskt? Tenker at det er flere yrker som har beskyttet tittel og slik det framstår i tråden fra de som kan dette her så er det noe tilsvarende? 

Endret av Klink
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

nei, har du? Er det ingen som stopper det hvis beviset er falskt? Tenker at det er flere yrker som har beskyttet tittel og slik det framstår i tråden fra de som kan dette her så er det noe tilsvarende? 

Dersom du er engasjert i saken kan du sende inn anonymt tips til Forbrukertilsynet på dette skjemaet. https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Klink skrev (13 minutter siden):

Har nyhusene sluttet å eksponere barna? 😁

Jeg har ikke sett noen av barna på veldig lenge. Kanskje hørt de skrike i bakgrunnen mens de leker, og ei heller hørt noe mer info enn at de har dratt på skole og blitt kjørt til barnehagen. 

Jo mulig jeg så ryggen på noen mens de sykla, men det var et sveip forbi. Virker ikke som de filmer noe særlig mens ungene er hjemme. 

Dette ble en liten avsporing som svar på som. Ikke noe som trengs å diskutere videre 🥰

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (19 timer siden):

Det burde absolutt bekymre henne!

Apropos netthatet så begynner jeg å bli lei av at hun kamuflerer kritikken som netthat og påtar seg offerrollen, uten å reflektere over kritikken og endre kurs som blant annet Nyhusene gjorde i forhold til barneeksponering. De er helt låst, og akter ikke å ta noe til seg, det er kririkkerne som bedriver netthat. Snakk om å putte hodet ned i sanden. Håper dette synkende skipet snart når bunnen. 

Det er mindreårige som er ofre der i hus, ikke CBE som åpenbart ikke er reflektert nok til å sette seg inn i tema; netthat før hun går ut i diverse medier. Mindreårige er ofre for dumskapen CBE As utviser hver  gang de velger å eksponere mindreårige. Denne trassen ansatte utviser kan sette mindreårige i farlige situasjoner.

Valget LKE tar hver gang han kommer med ufine kommentarer på nett samt trakasseringen han utsatt kritikeren for, stalking og full pakke, kan også påvirke mindreårige negativt.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Xstrella skrev (5 timer siden):

Ingen spm i kommentarfeltet, bare gratulasjoner, heiarop og hvor fantastisk flink, deilig, rå og perfekt hun er.... Yogalærer etter 1 kurs. Håpte de som er seriøs yogalærere kunne svart.

Og de leppene...blir bare større og større. 🙈

Evt kommentarer som ikke er skryt, har de slettet. Merkelig verden de lever i. Så totalt fjernt fra virkeligheten. 

• Liker 25
Skrevet

De skal vel ha trenings reise i samarbeid med Apollo? Hvis det stemmer tror jeg at Apollo bør kunne forklare seg om hvorfor  ellers  kommer ikke vi ti å bruke de mer

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Pust skrev (4 timer siden):

Dersom du er engasjert i saken kan du sende inn anonymt tips til Forbrukertilsynet på dette skjemaet. https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

Hva skal jeg sende egentlig? 

Hvis det kurset ikke er duganes og beviset man får etter å ha tatt det ikke er gjeldene er det jo litt rart de får holde på? 

Skrevet
Klink skrev (5 timer siden):

Jeg har selvfølgelig varslet. Men når slike som deg, som ser det og reagerer på det sitter og mener andre skal gjøre noe med det, så blir ikke ting gjort...

Det er større sjanse for at slikt tas tak i hvis også DU sender inn - jo flere som melder om det samme, jo større sannsynlighet for at Forbrukertilsynet prioriterer det.

Mener du alvor så varsler du her: https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

• Liker 24
  • Hjerte 2
Skrevet
Hunter7 skrev (3 minutter siden):

Greit, men da kan du vel la de voksne få fortsette debatten uten videre avbrytelser fra din side?

Ok så det er ikke lov å diskutere her om jeg ikke melder inn til forbrukertilsynet? Jeg fatter ikke hva galt jeg har gjort nå? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (5 timer siden):

Yogalærer er nok ingen beskyttet tittel, og hvem som helst kan sette opp en bod og tilby yogatimer for hvermannsen. Så det er ikke ulovlig det de driver med, men hvis man vil drive seriøst....  Sjekk opp godkjente læresteder her:

https://www.yogaforbundet.no/yogautdanninger

Her står litt om hvilke krav de anbefaler også. På enkelt vis. God fornøyelse! 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke for å være ærlig. 

Hvorfor kritiserer du da andre for å ikke gjøre noe, når du selv ikke gjør noe aktivt for å få til en bedring.

Er vel enklere å bare kritisere andre enn å gjøre noe selv?

Men... er jo ikke overrasket over svaret ditt da. Greit du er ærlig, men tenk deg litt om før du kritiserer andre for hardt neste gang.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Ok så det er ikke lov å diskutere her om jeg ikke melder inn til forbrukertilsynet? Jeg fatter ikke hva galt jeg har gjort nå? 

Selvfølgelig kan du diskutere her, men du bør ikke kritisere at andre ikke tar tak i de feilene både Treasure AS og CBE.no og The Shala gjør, hvis du selv ikke er villig til å ta tak selv...

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Du dro i gang «debatt» om kursholder. Hvorfor, om du ikke ønsker seriøse svar? Eller lurer på hvorfor andre ikke foretar seg noe når du ikke gidder selv? 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kritiserer du da andre for å ikke gjøre noe, når du selv ikke gjør noe aktivt for å få til en bedring.

Er vel enklere å bare kritisere andre enn å gjøre noe selv?

Men... er jo ikke overrasket over svaret ditt da. Greit du er ærlig, men tenk deg litt om før du kritiserer andre for hardt neste gang.

Jeg presiserte at jeg ikke mente noen i tråden her.
tenker at de ikke blir oppdaget av hvem som nå har tilsyn på slikt eller meldt inn av andre som driver seriøst. Nå ser jeg at det ikke er ulovlig da i følge en annen bruker: 

NettoppJa skrev (4 minutter siden):

Yogalærer er nok ingen beskyttet tittel, og hvem som helst kan sette opp en bod og tilby yogatimer for hvermannsen. Så det er ikke ulovlig det de driver med, men hvis man vil drive seriøst....  Sjekk opp godkjente læresteder her:

https://www.yogaforbundet.no/yogautdanninger

Her står litt om hvilke krav de anbefaler også. På enkelt vis. God fornøyelse! 

Så da er det ikke så rart . Det er jo lov. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...