LilleSnupp Skrevet 28. april 2023 #81821 Skrevet 28. april 2023 annsme89 skrev (20 minutter siden): https://i.imgur.com/pCXA0vk.jpg Kom over dette innlegget i en reklameavis for idyllfestivalen. Mye en kan si om disse svarene, men jeg bet meg faktisk mest merke i bruken av ordet reflektert i siste setning🤔🙃 Lite reflektert altså.. 😳 10
cerruti Skrevet 28. april 2023 #81822 Skrevet 28. april 2023 Bekymret for neste generasjon? Ja, det er jeg også mtp det massive utseende-fokuset som hun som influenser forfekter…. 38
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2023 #81823 Skrevet 28. april 2023 Vedgår å ha lett etter @Felissin podoppsummering her flere ganger i dag.. det er MYE å ta tak i @Felis.🙈 17 2
Kollontaj Skrevet 28. april 2023 #81824 Skrevet 28. april 2023 Frøkenfryden skrev (17 minutter siden): Vedgår å ha lett etter @Felissin podoppsummering her flere ganger i dag.. det er MYE å ta tak i @Felis.🙈 Hva handler det om? 5
Andrea59 Skrevet 28. april 2023 #81826 Skrevet 28. april 2023 4 hours ago, Isola2 said: De ser nok ikke for seg at det vil bli kritikk, de er jo perfekte i egnes øyne. Dersom det faktisk er nok påmeldte til at turen gjennomføres så bemøtes vel evt kritikk som alltid i fra den kanten, med å skylde på alle andre og bruke hersketeknikk. Men tror dere seriøst at noen melder seg på en slik tur? Tenker litt på hvor mye de vil tjene på det - selve turen med Apollo må jo koste en god del - så hva de får pr person -max 30 stk - og som skal deles på 4 personer - det kan jo ikke bli så voldsomt med inntekt - for den ene uken? Altså, selvsagt en god ukeslønn, men regner med det er litt jobb i forkant, forberedelser etc. - og så er det kun en engangs-sak (foreløpig, da..)… Blir jo litt spennende å se hvor mange de får med seg….🫣 12
K_mb Skrevet 28. april 2023 #81827 Skrevet 28. april 2023 (endret) Felis skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har vært på et par gruppereiser i mitt liv, og det er alltid en person som ikke er fornøyd. Dere vet, hun som klager på at frokosten serveres 8.30 og ikke klokke 9, som mener bussen er for varm, transporten går for sent, det er for langt å gå, reiseleder tar for lite hensyn og rommet har ikke den utsikten hun så for seg... Hva hvis paret får med seg en slik person? Eller bare en person som kanskje har helt reelle innvendinger. Som har vært på yoga før, for eksempel, og lurer på hvorfor CBE gjør øvelsene annerledes. Eller hvorfor treningen er ensidig med for lite fokus på restitusjon. Hvordan skal paret takle slik kritikk på turen? For de er nå en gang låst til dette mennesket den uka de har betalt for. De kan ikke blokkere, så sant de ikke stenger noen inne på rommet. Hva da? Skal LKE hevne seg ved å følge etter vedkomne opp på rommet og ripe opp kofferten? Jeg ser for meg svært ubehagelige scenarier, kanskje på grensen til farlige, faktisk. Og jeg blir ikke mer optimistisk av at inntaket av alkohol gjerne øker på ferie i "syden". Mannen, som drakk alene på rommet før kamper og åpenbart mangler impulskontroll kan nok bli svært ubehagelig hvis han presses opp i et hjørne av en misfornøyd turist... Haha nå tenkte jeg på Costa del Kongsvik og karaktereren Wenche med nakkekragen 😅 Hun var den eneste som klaget på alt, det er jo noe sannhet i det. Men det reelle her er jo at klagene absolutt kan være berettiget. Som f.eks yoga hvis en deltaker har praktisert det over lang tid, og kan øvelsene bedre enn "yogalæreren" med svindelsertifikat. Med tanke på hvor dårlig de er til å ta imot kritikk, og blokkerer eller kverulerer kritikkere istedenfor å svare på en profesjonell og saklig måte, lurer jeg veldig på hvordan de takler kritikk face to face. Ikke bare å blokkere da og svisj er mennesket borte... Da må de stå i det og faktisk ta kritikken, men klarer de det uten å miste grepet? Eller kommer LKE til å prøve seg på sin velkjente kveruleringsmetode? Endret 28. april 2023 av K_mb 29 1
Gjest Kattedama Skrevet 28. april 2023 #81828 Skrevet 28. april 2023 (endret) annsme89 skrev (6 timer siden): https://i.imgur.com/pCXA0vk.jpg Kom over dette innlegget i en reklameavis for idyllfestivalen. Mye en kan si om disse svarene, men jeg bet meg faktisk mest merke i bruken av ordet reflektert i siste setning🤔🙃 Hun trenger bare å reflektere over tom tank på bilen, andre må være engstelig over om deres engasjement på nett gir uønskede riper i bil lakken fra hennes ektefelle. Endret 28. april 2023 av Lill :)
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2023 #81829 Skrevet 28. april 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Hva handler det om? Ikke hørt alt ennå.. den er lang. Men om aldersgrenser på sosiale medier, og mimring om russetid. Og om Carolines yogaeksamen.. nå er hun blitt yogalærer«DEN følelsen. I’m the yoga teacher. Hello!» (Hun sa det😂) Den nye spalten er at de skal ha med seg noen nyhetssaker hver..🥹 Joda. Du hørte rett.. Og Caroline syns det er sykt fiffig at det foreslås innlogg med BankId på snap for det var jo hennes forslag om Kvinneguiden-innlogging! C spør Susan om hva som har skjedd siden sist, Susann sier «ingenting». Caroline bare «men det har jo vært en fredag og lørdag og søndag og mandag og tirsdag?» ..herregud.. det er en slags intro som bare varer og varer… Jeg lo en del.. men det blir jo av heller enn med desverre. (Og ja.. Susan hadde grillet tre ganger forresten. Noe hadde skjedd🤪) 33 1
Populært innlegg Sharpa VinterBerg Skrevet 28. april 2023 Populært innlegg #81830 Skrevet 28. april 2023 annsme89 skrev (3 timer siden): https://i.imgur.com/pCXA0vk.jpg Kom over dette innlegget i en reklameavis for idyllfestivalen. Mye en kan si om disse svarene, men jeg bet meg faktisk mest merke i bruken av ordet reflektert i siste setning🤔🙃 Dette burde bekymre CBE som opplever netthat hver dag.. Hentet fra Fru Johansens IG, ligger ute på story nå. 39 27
K_mb Skrevet 28. april 2023 #81831 Skrevet 28. april 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (20 minutter siden): Dette burde bekymre CBE som opplever netthat hver dag.. Hentet fra Fru Johansens IG, ligger ute på story nå. Det burde absolutt bekymre henne! Apropos netthatet så begynner jeg å bli lei av at hun kamuflerer kritikken som netthat og påtar seg offerrollen, uten å reflektere over kritikken og endre kurs som blant annet Nyhusene gjorde i forhold til barneeksponering. De er helt låst, og akter ikke å ta noe til seg, det er kririkkerne som bedriver netthat. Snakk om å putte hodet ned i sanden. Håper dette synkende skipet snart når bunnen. Endret 28. april 2023 av K_mb 43 3
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2023 #81832 Skrevet 28. april 2023 (endret) K_mb skrev (24 minutter siden): Det burde absolutt bekymre henne! Apropos netthatet så begynner jeg å bli lei av at hun kamuflerer kritikken som netthat og påtar seg offerrollen, uten å reflektere over kritikken og endre kurs som blant annet Nyhusene gjorde i forhold til barneeksponering. De er helt låst, og akter ikke å ta noe til seg, det er kririkkerne som bedriver netthat. Snakk om å putte hodet ned i sanden. Håper dette synkende skipet snart når bunnen. Faktisk utrolig positivt overrasket over nyhus-valget. Jeg har mye respekt for folk som endrer seg! Og som endrer standpunkt!👍 Men det er generelt nokså lite refleksjon hos CBE. Jeg sier ikke det for å hetse, men podcasten viser det godt, det reflekteres utrolig lite. Jeg er 42 og synes det er veldig grunt med tanke på alderen de har. Den burde vel kunne truffet meg litt? Men jeg får ingen nye tanker inn av å lytte til dem. Endret 28. april 2023 av Frøkenfryden To skrivefeil 31 3
Kollontaj Skrevet 28. april 2023 #81833 Skrevet 28. april 2023 K_mb skrev (15 minutter siden): Det burde absolutt bekymre henne! Apropos netthatet så begynner jeg å bli lei av at hun kamuflerer kritikken som netthat og påtar seg offerrollen, uten å reflektere over kritikken og endre kurs som blant annet Nyhusene gjorde i forhold til barneeksponering. De er helt låst, og akter ikke å ta noe til seg, det er kririkkerne som bedriver netthat. Snakk om å putte hodet ned i sanden. Håper dette synkende skipet snart når bunnen. Får håpe det er en bevisst strategi, for alternativet er jo virkelig bekymringsfullt. De bør se mot Nyhusparet, men det er nok et fåfengt råd. Hvor vanskelig kan det egentlig være? Dessverre er det en del som lytter til Cbe.no og tror at netthat er noe de faktisk utsettes for, det finnes fortsatt folk som mener at deres tilfredsstillelse over å se fremmede barn er viktigere enn at dette er ekte barn med ekte rettigheter. Disse mennesketypene synes nok fort at CBE utsettes for hat. 🙁 22 2
Gjest Marsh Skrevet 28. april 2023 #81834 Skrevet 28. april 2023 LilleSnupp skrev (3 timer siden): Foreslår en innsamling for å sende @Felis avgårde! Hadde gladelig betalt for å lese hen sin reisedagbok fra den turen! Nei, ingen støtte til dette firmaet!
K_mb Skrevet 28. april 2023 #81835 Skrevet 28. april 2023 (endret) Frøkenfryden skrev (1 time siden): Faktisk utrolig positivt overrasket over nyhus-valget. Jeg har mye respekt for folk som endrer seg! Og som endrer standpunkt!👍 Men det er generelt nokså lite refleksjon hos CBE. Jeg sier ikke det for å hetse, men podcasten viser det godt, det reflekteres utrolig lite. Jeg er 42 og synes det er veldig grunt med tanke på alderen de har. Den burde vel kunne truffet meg litt? Men jeg får ingen nye tanker inn av å lytte til dem. Nyhusene var helt ekstreme, og jeg hadde strengt talt ikke trodd de noensinne skulle endre kurs da de eksponerte barna allerede fra fosterlivet av, og delte alt barna gjorde fra hjemmet, turer og fritidsaktiviteter. De ble også hyppig brukt i reklamer. De er et av det beste eksemplene man kan bruke av influencere som reflekterer og tar kritikk til seg for så å snu helt om, og holde barna unna SoMe. Det er jo en kjent sak at Nyhusene bygde opp sin profil som en familie, og gjennom å vise alle sider av et familieliv. CBE fortsetter som før og viser ingen tegn til endring. Hun har jo selv sagt at jo mer kritikk hun får (eller netthat som hun kaller det) jo mer fortsetter hun i samme spor. De står på stedet hvil uten å utvikle seg videre. Engasjementraten er lav, og selv det får ingen alarmklokker til å ringe. Jeg vil si det er nesten mer inspirerende å se en nymalet vegg tørke, enn det CBE viser frem som stort sett er en forherligelse av seg selv og sitt. Endret 28. april 2023 av K_mb 35 3
~ Ada ~ Skrevet 28. april 2023 #81836 Skrevet 28. april 2023 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): Ikke hørt alt ennå.. den er lang. Men om aldersgrenser på sosiale medier, og mimring om russetid. Og om Carolines yogaeksamen.. nå er hun blitt yogalærer«DEN følelsen. I’m the yoga teacher. Hello!» (Hun sa det😂) Den nye spalten er at de skal ha med seg noen nyhetssaker hver..🥹 Joda. Du hørte rett.. Og Caroline syns det er sykt fiffig at det foreslås innlogg med BankId på snap for det var jo hennes forslag om Kvinneguiden-innlogging! C spør Susan om hva som har skjedd siden sist, Susann sier «ingenting». Caroline bare «men det har jo vært en fredag og lørdag og søndag og mandag og tirsdag?» ..herregud.. det er en slags intro som bare varer og varer… Jeg lo en del.. men det blir jo av heller enn med desverre. (Og ja.. Susan hadde grillet tre ganger forresten. Noe hadde skjedd🤪) Ignoransen er en mare. Aldri mer. Damene snakker om aldersgrenser og psykisk helse hos barn og unge på SoMe.. Hva gir du meg...Det ligger ikke for alle å forstå (ikke komplekse) sammenhenger. Skjempebra. 29 1
Hunter7 Skrevet 28. april 2023 #81837 Skrevet 28. april 2023 59 minutter siden, K_mb said: ... snip ... CBE fortsetter som før og viser ingen tegn til endring. Hun har jo selv sagt at jo mer kritikk hun får (eller netthat som hun kaller det) jo mer fortsetter hun i samme spor. De står på stedet hvil uten å utvikle seg videre. Engasjementraten er lav, og selv det får ingen alarmklokker til å ringe. Jeg vil si det er nesten mer inspirerende å se en nymalet vegg tørke, enn det CBE viser frem som stort sett er en forherligelse av seg selv og sitt. Mon tro om omvendt psykologi ville fungere? "Herreverden, du poster altfor lite om kidza!" liksom. Beklageligvis tror jeg den typen kritikk vil falle på sedvanlig stengrunn og faktisk heller føre til enda mer eksponering og utlevering av mindreårige. For er det én ting Carolinebergeriksen.no har gjort krystallklart i hele sin karriere, er at argumentativ cherry-picking og narrativ-revisjonisme på ingen måte er ukjente modi operandi. Og selvsagt står Treasures AS/Caroline Berg Eriksen på stedet hvil, fordi de ikke evner å fornye seg. Den slags krever bl.a. at man som bedriftsinnehaver er i stand til å se seg selv og sitt produkt utenfra, analysere hva man - i Carolinebergeriksen.nos tilfelle åpenbart - gjør feil, og så iverksette tiltak. Carolinebergeriksen.no er simpelthen ikke innsiktsfull nok til å se seg selv utenfra. Carolinebergeriksen.no er på ingen måte villig til å erkjenne egne feil. Det er jo alltid de andre ... Carolinebergeriksen.no gidder rett og slett ikke å gjøre noe fordi det betyr at Treasures AS faktisk må jobbe. 21 10
K_mb Skrevet 28. april 2023 #81838 Skrevet 28. april 2023 (endret) Hunter7 skrev (21 minutter siden): Mon tro om omvendt psykologi ville fungere? "Herreverden, du poster altfor lite om kidza!" liksom. Beklageligvis tror jeg den typen kritikk vil falle på sedvanlig stengrunn og faktisk heller føre til enda mer eksponering og utlevering av mindreårige. For er det én ting Carolinebergeriksen.no har gjort krystallklart i hele sin karriere, er at argumentativ cherry-picking og narrativ-revisjonisme på ingen måte er ukjente modi operandi. Og selvsagt står Treasures AS/Caroline Berg Eriksen på stedet hvil, fordi de ikke evner å fornye seg. Den slags krever bl.a. at man som bedriftsinnehaver er i stand til å se seg selv og sitt produkt utenfra, analysere hva man - i Carolinebergeriksen.nos tilfelle åpenbart - gjør feil, og så iverksette tiltak. Carolinebergeriksen.no er simpelthen ikke innsiktsfull nok til å se seg selv utenfra. Carolinebergeriksen.no er på ingen måte villig til å erkjenne egne feil. Det er jo alltid de andre ... Carolinebergeriksen.no gidder rett og slett ikke å gjøre noe fordi det betyr at Treasures AS faktisk må jobbe. De har ingen selvinnsikt, og hvis vi skal kalle en spade for en spade så gidder de ikke verken å jobbe eller å sette seg inn i regelverket bedriften er pliktig til å følge. At de trener seg halvt ihjel ser jeg heller ikke på som en jobb, da å trene er det flere som skviser inn i kalenderen i tillegg til jobb utenfor hjemmet. Treningen fremstår som en personlig besettelse og "flink pike" syndrom, fremfor å inspirere følgere. Det er ingen fornyelse i bedriften, og engasjementet avtar som en naturlig konsekvens av at det samme gjentas om og om igjen. Endret 28. april 2023 av K_mb 21 2
Frisk Frosk Skrevet 28. april 2023 #81839 Skrevet 28. april 2023 K_mb skrev (5 minutter siden): De har ingen selvinnsikt, og hvis vi skal kalle en spade for en spade så gidder de ikke verken å jobbe eller å sette seg inn i regelverket bedriften er pliktig til å følge. At de trener seg halvt ihjel ser jeg heller ikke på som en jobb, da å trene er det flere som skviser inn i kalenderen i tillegg til jobb utenfor hjemmet. Treningen fremstår som en personlig besettelse og "flink pike" syndrom, fremfor å inspirere følgere. Det er ingen fornyelse i bedriften, og engasjementet avtar som en naturlig konsekvens av at det samme gjentas om og om igjen. Bildene av CBEs yogatreninger er jo bare nok en måte å fokuser på hennes kropp og å seksualisere hennes kropp på. Det er så tydelig av så mange av disse yogabildene, at hun selv der velger å posere for kamera heller enn å vise øvelsene riktig. Så selv når bedriften "fornyer seg" med et "svindelsertifikat" så fortsetter de akkurat som de alltid har gjort. Lure følgerne, få alt fokus på bedriftseiers kropp, nå enda mer seksualisert. Selv "fornyelsen" fremstår mer som en krampetrekning av useriøsitet. 40 2
Gjest Finlay Skrevet 28. april 2023 #81840 Skrevet 28. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 timer siden): Dette burde bekymre CBE som opplever netthat hver dag.. Hentet fra Fru Johansens IG, ligger ute på story nå. De er naturligvis klar over at pedofile muligens runker til bilder av barna deres. De velger å ikke bry seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå