Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
13 hours ago, Klink said:

Det hadde jo vært en positiv endring. Uansett , det bildet der, er helt lovlig og uskyldig og så klart lagt ut for at folk skal spekulere. 

Ja, tenk om hun hadde skaffet seg en utdannelse og søkt på en jobb. Det hadde jeg virkelig applaudert. Hva dette ender i får vi sikker svaret på om ikke så lenge. 

At øke liksom skulle legge ut at han har blod i urinen på sin konto på den måten der er for meg helt absurd. Hvorfor skulle han det? 

Men hva mener han med det han legger ut?

For meg blir det som å spekulere i at de nå går fra hverandre fordi den ene har vært utro med en eiendomsmegler på grunn av det bildet. 

Altså, her overgår du deg selv. Er du forfatter? Er dette starten på en ny bok? Eller hva er det du mener?

Endret av CityCityBangBang
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
kraftwerk skrev (12 minutter siden):

Flertallet av nordmenn er ganske samstemte ifht virksomhetene som har generert mest over tid, grunnen til at det er akkurat de som får mest kritikk er fordi de har satt en standard for hele influencer-yrket.  Det er mange leserinnlegg og kronikker der ute, som handler om nettopp denne virksomheten (det siste året). Disse innleggene kritiserer jo mye av det som blir diskutert her inne og. Det er noe som heter «kollektiv bevissthet» - noe som er relativt forklarende når svært mange mennesker i et samfunn, ser og oppfatter det samme som hverandre. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/l3QK2L/det-er-bare-trist-at-det-er-saa-mye-fokus-paa-aa-fremheve-kropp-i-dagens-samfunn

https://www.dn.no/kommentar/influensere/caroline-berg-eriksen/jorgine-vasstrand/retten-til-ikke-a-vare-mammas-poster-barn-pa-instagram/2-1-1385548

https://www.sa.no/dette-var-ikke-en-tabbe-hun-vet-akkurat-hva-hun-gjor/o/5-46-1401871

Her er det visst er annet forum og, gitt. 
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435403-influenser-ektemann-har-innrømmet-hærverk/

Influencing begynner å bli relativt upopulært og ut, folk har mer kunnskap i 2023 og begynner å gå lei. Dette skjer ikke bare i Norge, men i hele verden - om noen år kommer det nok ikke til å være særlig mange influencere i Norge som faktisk kan leve av det dem gjør. De som er populære i dag er de som er genuine og som faktisk engasjerer seg i samfunnet og på "befolkningsnivå" (Kristin Gjeldsvik og Jenny Skavlan for eksempel). Influencere som f.eks Sophie-Elise og CBE.no satte en standard allerede for 10 år siden og de har beholdt den samme strategien hele veien. Det gjør at forbrukerne ikke lenger finner de troverdig, og forbrukerne sier ifra. Bare se denne skandalen med NRK og SE, der var det forbrukerne som tok til ordet - de er lei og aksepterer ikke dette tullet lengre. De begge har servert forbrukerne et falskt narrativ i en årrekke og har tjent millioner av kroner på uærlighet, de nekter å stå til ansvar og de nekter å møte konstruktiv kritikk

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-stotte-provoserende/79006298

Det er ganske spesielt at Venstre er mer opptatt av oppmerksomhet enn å sørge for at barn får et reelt personvern. Almeland er fullt klar over at det kommer et stort politisk forslag om dette til høsten, og vi har vært opptatt av å få med oss alle innspill når vi jobber politisk med dette, sier familiepolitiske talsperson i SV, Kathy Lie, til Dagbladet.

https://www.nrk.no/nyheter/influensere-eksponerer-barn-og-unge-for-svaert-mye-reklame-1.16371688

https://www.nettavisen.no/livsstil/influenserforsker-med-krass-sophie-elise-kritikk-tar-ikke-noe-ansvar/s/5-95-976047

Nettopp. Akterutseilt, og folk sier ifra, som seg hør og bør i et fritt informasjonssamfunn og demokrati. Takk og pris for at random influensere ikke sitter med definisjonsmakten (skulle tatt seg ut).

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
kraftwerk skrev (18 minutter siden):

Flertallet av nordmenn er ganske samstemte ifht virksomhetene som har generert mest over tid, grunnen til at det er akkurat de som får mest kritikk er fordi de har satt en standard for hele influencer-yrket.  Det er mange leserinnlegg og kronikker der ute, som handler om nettopp denne virksomheten (det siste året). Disse innleggene kritiserer jo mye av det som blir diskutert her inne og. Det er noe som heter «kollektiv bevissthet» - noe som er relativt forklarende når svært mange mennesker i et samfunn, ser og oppfatter det samme som hverandre. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/l3QK2L/det-er-bare-trist-at-det-er-saa-mye-fokus-paa-aa-fremheve-kropp-i-dagens-samfunn

https://www.dn.no/kommentar/influensere/caroline-berg-eriksen/jorgine-vasstrand/retten-til-ikke-a-vare-mammas-poster-barn-pa-instagram/2-1-1385548

https://www.sa.no/dette-var-ikke-en-tabbe-hun-vet-akkurat-hva-hun-gjor/o/5-46-1401871

Her er det visst er annet forum og, gitt. 
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435403-influenser-ektemann-har-innrømmet-hærverk/

Influencing begynner å bli relativt upopulært og ut, folk har mer kunnskap i 2023 og begynner å gå lei. Dette skjer ikke bare i Norge, men i hele verden - om noen år kommer det nok ikke til å være særlig mange influencere i Norge som faktisk kan leve av det dem gjør. De som er populære i dag er de som er genuine og som faktisk engasjerer seg i samfunnet og på "befolkningsnivå" (Kristin Gjeldsvik og Jenny Skavlan for eksempel). Influencere som f.eks Sophie-Elise og CBE.no satte en standard allerede for 10 år siden og de har beholdt den samme strategien hele veien. Det gjør at forbrukerne ikke lenger finner de troverdig, og forbrukerne sier ifra. Bare se denne skandalen med NRK og SE, der var det forbrukerne som tok til ordet - de er lei og aksepterer ikke dette tullet lengre. De begge har servert forbrukerne et falskt narrativ i en årrekke og har tjent millioner av kroner på uærlighet, de nekter å stå til ansvar og de nekter å møte konstruktiv kritikk

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-stotte-provoserende/79006298

Det er ganske spesielt at Venstre er mer opptatt av oppmerksomhet enn å sørge for at barn får et reelt personvern. Almeland er fullt klar over at det kommer et stort politisk forslag om dette til høsten, og vi har vært opptatt av å få med oss alle innspill når vi jobber politisk med dette, sier familiepolitiske talsperson i SV, Kathy Lie, til Dagbladet.

https://www.nrk.no/nyheter/influensere-eksponerer-barn-og-unge-for-svaert-mye-reklame-1.16371688

https://www.nettavisen.no/livsstil/influenserforsker-med-krass-sophie-elise-kritikk-tar-ikke-noe-ansvar/s/5-95-976047

👏👏👏👏

Men helst skal man holde kjeft og la millionbedrifter holde på som de ønsker, blant annet å trosse lover og regler,utlevere barn og fremheve usunne kroppsidealer. Kritikk er ikke hets, kritikk må bedrifter ta til seg og besvare på en saklig måte, og lovverk må de følge, hvorfor mener enkelte at influencere er fritatt dette!?

Endret av K_mb
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Akterutseilt, og folk sier ifra, som seg hør og bør i et fritt informasjonssamfunn og demokrati. Takk og pris for at random influensere ikke sitter med definisjonsmakten (skulle tatt seg ut).

Akterutseilt? Hva mener du? Og hva mener du med siste setning?

• Liker 1
Skrevet
CityCityBangBang skrev (12 minutter siden):

Jeg sammenligner spekulasjonene om at lke liksom bokstavelig talt pisser blod med å spekulere i det jeg skrev. 
Han mener at han tar seg helt ut med treningen. Du kan jo lese hva uttrykket betyr lenger opp i tråden. 

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (19 minutter siden):

Det er virkelig bra at forbrukerne sier fra. Influensere er reklameformidlere, selv om de later til å tro noe annet … Forbrukerne begynner å bli lei av uærlighet og fjolleri i bransjen, og ikke minst er forbrukerne lei av at influensere oppfører seg som primadonnaer som ikke vil rette seg etter norsk lov. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
Spamalot skrev (11 minutter siden):

Akterutseilt? Hva mener du? Og hva mener du med siste setning?

At influenserne det henvises til ikke følger med i tiden på hva forbrukerne vil ha og på faglige tilrådninger, eksempelvis eksponering av barn.

I et fritt informasjonssamfunn og demokrati må deres versjon av virkeligheten tåle å bli utfordret, noe som heldigvis skjer, i økende grad.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

At influenserne det henvises til ikke følger med i tiden på hva forbrukerne vil ha og på faglige tilrådninger, eksempelvis eksponering av barn.

I et fritt informasjonssamfunn og demokrati må deres versjon av virkeligheten tåle å bli utfordret, noe som heldigvis skjer, i økende grad.

Copy paste? Artig

Skrevet
Spamalot skrev (6 minutter siden):

Copy paste? Artig

Forklar gjerne.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
8 hours ago, Klink said:

Jeg sammenligner spekulasjonene om at lke liksom bokstavelig talt pisser blod med å spekulere i det jeg skrev. 
Han mener at han tar seg helt ut med treningen. Du kan jo lese hva uttrykket betyr lenger opp i tråden. 

Hvordan kan det være spekulasjoner når 

a) Uttrykket "I piss blood" er utdatert - altså ikke lenger gjengs -  slang?, jf. ditt eget innlegg med definisjonen av nevnte uttrykk og sett i lys av LKEs stadige radbrekking av det engelske språk. Glem heller ikke at LKE primært henvender seg til et norsktalende publikum. 

b) De aller fleste (men "overraskende" ikke hos deg) får opp medisinske artikler ved et Google-søk av uttrykket "I piss blood"?  

På hvilket grunnlag mener du at du har rett i din antagelse? Hvordan kan du være sikker på at det faktisk ikke er hematuri som menes? 

Forøvrig er den andre sammenligningen du kom med fullstendig på jordet. Hvis du er så opptatt av å holde debatten redelig, så burde du for lengst ha innsett at den slags rent spekulative utsagn har absolutt ingenting å gjøre i tråden. Den slags pisspreik burde du virkelig ha spart deg for. 

• Liker 23
  • Nyttig 19
Skrevet
26 minutter siden, Hunter7 said:

……..

Forøvrig er den andre sammenligningen du kom med fullstendig på jordet. Hvis du er så opptatt av å holde debatten redelig, så burde du for lengst ha innsett at den slags rent spekulative utsagn har absolutt ingenting å gjøre i tråden. Den slags pisspreik burde du virkelig ha spart deg for

No pun intended? 😅

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
21 minutter siden, Andrea59 said:

No pun intended? 😅

Still on the fence on that one - for å si det på godt LKE-engelsk ;) 

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (57 minutter siden):

Hvordan kan det være spekulasjoner når 

a) Uttrykket "I piss blood" er utdatert - altså ikke lenger gjengs -  slang?, jf. ditt eget innlegg med definisjonen av nevnte uttrykk og sett i lys av LKEs stadige radbrekking av det engelske språk. Glem heller ikke at LKE primært henvender seg til et norsktalende publikum. 

b) De aller fleste (men "overraskende" ikke hos deg) får opp medisinske artikler ved et Google-søk av uttrykket "I piss blood"?  

På hvilket grunnlag mener du at du har rett i din antagelse? Hvordan kan du være sikker på at det faktisk ikke er hematuri som menes? 

Forøvrig er den andre sammenligningen du kom med fullstendig på jordet. Hvis du er så opptatt av å holde debatten redelig, så burde du for lengst ha innsett at den slags rent spekulative utsagn har absolutt ingenting å gjøre i tråden. Den slags pisspreik burde du virkelig ha spart deg for. 

Jeg fikk da også opp det, men gadd å lete litt videre til noe som hørtes mer logisk ut. Og selvfølgelig var det en spekulasjon jeg bare fant på for å vise at de to spekulasjonene (i piss blood liksom skal være at han har blid i urinen og at de går fra hverandre fordi en av de har vært utro med en eiendomsmegler)  er like på jordet og like mye pisspreik. Selvfølgelig er ikke den jeg fant opp sann eller noe som er det første man går ut fra når en ser hva som er lagt ut. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at en sammenlikning med Nikoline Anundsen er på sin plass her. Hun gjør mye av det samme som C og mye annet man KAN finne på å kritisere. Her om dagen la hun ut bilde av seg selv med synlige brystvorter i en blå kjole. Hun har et veldig høyt luksusforbruk. Hun dro på event en uke etter hun fødte fjerdemann. 
Men jeg følger Nikoline med glede!! Bildet av seg i den blå kjolen var fantastisk. Høygravid, man ser at brystvortene er blitt store sånn som de blir under en graviditet. Bildet utstråler ikke seksualitet, men kvinnekropp - punktum-. Hun viser livet, rot på gulvet og kviser i panna. Hun har forstått det Caroline absolutt ikke klarer å forstå, nemlig at man kan fremstå som pen, vellykket og beundringsverdig UTEN å fremstille seg som en plastisk figur som kun kan vise ansiktet sitt fra en side. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Nå må det da snart bli slutt med blod tissinga 😆

Skrevet
Klink skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk da også opp det, men gadd å lete litt videre til noe som hørtes mer logisk ut. Og selvfølgelig var det en spekulasjon jeg bare fant på for å vise at de to spekulasjonene (i piss blood liksom skal være at han har blid i urinen og at de går fra hverandre fordi en av de har vært utro med en eiendomsmegler)  er like på jordet og like mye pisspreik. Selvfølgelig er ikke den jeg fant opp sann eller noe som er det første man går ut fra når en ser hva som er lagt ut. 

Det blir rett og slett bare for dumt å skrive at disse spekulasjonene er like på jordet. Det føyer seg inn i rekken av avsporing, brukerdebatt og spekulasjoner de siste dagene her. Hvor er moderatorene blitt av? 
@Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset her trengs det og ryddes opp! 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (24 minutter siden):

SoMe ødelegger det oppvoksende samfunnet. Aldri har Norge slitt mer med barn og unge uten respekt for voksne eller for hverandre. Som CBE sier; "får jeg hat (les: kritikk/korrigering) for noe så gjør jeg bare mer av det, for jeg bestemmer over meg selv og jeg gjør som jeg vil!"

Dette er en tankegang som dessverre gjennomsyrer det oppvoksende samfunnet; dvs de som vokser opp med SoMe og tankegangen om at jeg "jeg kan gjøre akkurat som jeg vil , fordi bare jeg bestemmer over meg selv, du er bare en hater og (alkoholreklame/reklame)loven er tåpelig!"

Det er ikke lenge siden en norsk skole ble midlertidig stengt, da de unge nekter å innrette seg etter korrigeringer og beskjeder og kom med trusler og vold mot lærerne (hærverk mot bil og telefonterror om kvelden, anyone?). Man har funnet mange lovbrytere f eks i realityserier som Ex on the Beach. Dette er altså rollemodeller for oppvoksende, og stadig mer respektløse og utagerende generasjoner. Mens CBE og Sophie Elise fronter silikonpupp og fillers via ringlight og vidvinkel.

Akkurat det der har jeg tenkt mye på også. Jeg har barn som vokser opp eksponert for så mye mer enn det jeg gjorde. Min mellomste går i første klasse og ønsker seg en egen YouTube kanal og vil legge ut videoer på zoomerang (hun får ikke lov til noe av dette.) det snakkes om «what I eat in a day» i fjerde som sprer seg til de mindre elevene. De øver på poseringer og henter sminketips fra TikTok. SoMe er for unge et lovløst paradis. Og hvorfor? Fordi det har fått være sånn lenge. Man skal ikke kritisere eller stille spørsmål for det er personangrep og hat. Babyers første ord er snart krenka og netthat. Jeg er glad det ser ut til å snu litt og håper det kommer en helomvending snart.

• Liker 32
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...