Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 hours ago, Felis said:

Dette!

Det var jeg som la ut bildet, og jeg innrømmer gladelig at jeg ikke forsto hva han mente. Jeg har aldri sett måleutstyr for laktat før, jeg kjenner ikke Instagram så godt at jeg kjente igjen teksten. Hele storyen samlet beskrev en mann som tydelig driver rovdrift på egen kropp, som på tross av dårlig søvn, sykdom og lav yteevne hadde planter om å trene hardt. At han også tisset blod hørtes ikke usannsynlig ut, for meg...

Så at man må google, eller inn i tråden her for å skjønne hva han egentlig mente, sier en del om kommunikasjonen hans. Det er opp til han som avsender å få det riktig, ikke meg som mottaker å måtte undersøke hva han mener.

Det samme med billedbruken. Han velger stort sett bilder av seg selv som er veldig mørke. Da mener jeg ikke kun eksponering og mangel på farger, men posering, ansiktsuttrykk osv viser en svært dyster mann. Det ser ut som han ikke skjønner at å jobbe som PT krever at han er selger. Han er faktisk nødt til å fremstå som litt imøtekommende, man skaffer jo flest kunder ved å fremstille trening som noe gledesfullt. Noe man blir glad av, ikke et blodslit. Men behovet for å vise alle kiloene han har slanket vekk og den lave fettprosenten som ble resultatet, ser ut til å trumfe behovet for betalende kunder. Det er synd, for LKE har et veldig fint smil og kan ha en gutteaktig sjarm, men det han velger å vise på sine kanaler ser ut som en mann som kunne finne på å forfølge deg og ripe opp bilen din, samt ringe deg på kvelden og puste truende i røret...

Helt enig!

Jeg tolket det også bokstavelig. Har ingen erfaring med hva slags remedier han deler på bildet. Skjønner heller ikke hva han ønsker å oppnå med å legge ut dette. Til de som sier at dette er det første som kommer opp ved et søk: Nei, det er det virkelig ikke. I hvert fall ikke på Google.

Men - jeg tenker at LKE har en ganske annerledes form for humor enn meg, så for alt jeg vet er dette en innertier i løperkretser. I så fall er det bare å gratulere eller kondolere  - alt etter som.

Det ga meg overhodet ingen inspirasjon til å gjøre noe fysisk. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
32 minutter siden, CityCityBangBang said:

Helt enig!

Jeg tolket det også bokstavelig. Har ingen erfaring med hva slags remedier han deler på bildet. Skjønner heller ikke hva han ønsker å oppnå med å legge ut dette. Til de som sier at dette er det første som kommer opp ved et søk: Nei, det er det virkelig ikke. I hvert fall ikke på Google.

Men - jeg tenker at LKE har en ganske annerledes form for humor enn meg, så for alt jeg vet er dette en innertier i løperkretser. I så fall er det bare å gratulere eller kondolere  - alt etter som.

Det ga meg overhodet ingen inspirasjon til å gjøre noe fysisk. 

Ikke rart det, siden det i hovedsak er et symptom på sykdom😄 Hvis du googler "piss blood expression" vil du få et mer relevant søkeresultat.  Litt i samme gate som "blod, svette og tårer"...

En bisarr form for snikskryt(?), uansett.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Doktorgraden skrev (3 timer siden):

Så uproft at SH og CBE ikke legger ut info om pod som ikke kommer. Alt virker så tilfeldig og lite gjennomtenkt. Forventer at CBE ikke holder seg til det som er sagt, men at agenten SH ikke vet bedre?! Det er så mye som skurrer 🤯

Jeg er enig i at dette er uproft. Jeg vet ikke hvor mange lyttere de har, siden podcasten er unntatt telling, men noen lyttere har de da. Det er dårlig gjort å ikke oppfylle forpliktelsene sine til disse, særlig siden de har gått hardt ut og lovet at de skal prate mer om netthat.

Det er mulig de malte seg inn i et hjørne ved å love akkurat dette, for det var tydelig fra kommentarfeltet hennes at det ikke fikk den mottakelsen hun håpet på. Det var heftig sletting i kommentarfeltet i tiden etterpå. Folk så ikke helt ut til å skjønne hva netthatet mot Caroline egentlig besto i. Er det virkelig hets å spekulere i om hun har pute på rumpa, eller står på en krakk? Hvis man sammenligner med kvinnelige politikere, så virker hun over middels hårsår. Så hvis hun ikke har noe mer saftig å komme med, er det kanskje ikke så fristende å fortsette temaet?

Dessuten gjentok hun til det kjedsommelige at hun ikke leser her inne, så det er grenser for hvor mange eksempler hun kan bruke fra Kvinneguiden. Greit nok at hun sier hun har venner som har sendt henne screenshots, men etter å ha hørt om angstanfallene disse utløser vil man være en ekstremt dårlig venn hvis man fortsetter å pøse på med "hat" fra Kvinneguiden. Særlig når hun offentlig har uttalt at hun ikke ønsker det. Så kilden til "hat" har kanskje tørket ut? Det ser heldigvis ikke ut til at hun fikk tak i en ungdomsskoleelev å utnytte heller. 

Jeg tipper de to damene er i tenkeboksen om hvordan de skal komme seg ut av dette, og det skjønner jeg godt. Å bomme på temaet er en ærlig sak. Men å ikke holde publikum orientert er, som du sier, uproft. 

• Liker 40
  • Nyttig 3
Skrevet
6 minutter siden, Sophia_08 said:

Ikke rart det, siden det i hovedsak er et symptom på sykdom😄 Hvis du googler "piss blood expression" vil du få et mer relevant søkeresultat.  Litt i samme gate som "blod, svette og tårer"...

En bisarr form for snikskryt(?), uansett.

Ha ha... ja, det må nok definitivt tolkes som selvskryt. Min uvitenhet skyldes sikkert ganske så manglende erfaring på treningsfronten. Kan ikke skryte på meg noen six-pack - med unntak av den som står i kjøleskapet. 😃

• Liker 9
Skrevet
6 hours ago, Klink said:

At de skal kjøpe eller selge hus, leilighet eller hytte. Er vel det mest nærliggende å tro. 

Kanskje hun har søkt jobb som eiendomsmegler? Intervju? Få seg en ordentlig jobb lissom..... 😀DET ville jeg heiet på!!!!

• Liker 29
Skrevet (endret)
Snøsøta skrev (2 timer siden):

Fra den famøse toppturen hvor CBE gikk tom. Eller "fikk så vondt i foten" at hun måtte ha en pause fra blogginga i 5 dager. De gikk altså fra å løpe i på mølla i kjelleren til dette:

"Vi hadde altså planer om å legge ut på en 30 kilometers jogge/gå-tur og ta oss over 7 fjelltopper – alle over  2000 meter. En tur som i følge DNT skal ta mer enn 20 timer. Planen vår var å ta den på under 13 timer. Grunnen til turen var rett og slett fordi Lars-Kristian har planer om å løpe Rondane 2K – dvs. alle 10 toppene i Rondane over 2000 meter på en og samme tur i valgfri rekkefølge. Han hadde lyst til å starte med disse 7 og det er klart vi skulle gjøre det sammen!"

Kommentarfeltet inneholder også en detaljert beskrivelse og argumentasjon fra coachen selv om at de absolutt hadde nok mat med seg selv om noen lesere var i tvil om både innholdet i sekken og matpakka egentlig var nok på en sånn tur.

Coachen sin det.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/

CBE var helt borte fra SoMe i 4-5 døgn etter at de måtte avbryte fjellturen. Så lenge var hun ikke borte ifbm fødslene engang (trist nok). Året før ble hun syk når de var på sykkeltur, slik at også den turen måtte avbrytes. PT'en LKE viser tydelig at han ikke engang klarer å vurdere formen til sin kone. Hun påsto at hun var i kjelleren kun 3 km inn i Drammensløpet for noen helger siden også. Igjen ingen god reklame for coachen, som vel også selv har slitt med sykdom og skader regelmessig de siste 20 årene.

Det siste året har de vel ikke engang vært på søndagsturer i skog og mark med ungene, men det er vel fordi de ikke sponses med turtøy lenger. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 40
Skrevet
Felis skrev (5 timer siden):

Del 2

Grøgaard lurer på om Lars Kristian savner garderobekulturen fra fotballen. Dette lurer jeg også på. Hvordan er det egentlig for Lars Kristian å kun tråkke oppå kona hele tiden? Han har ingen kollegaer, ingen lagkamerater og det ser ikke ut til at han har all verdens venner heller. I tillegg lever han i et veldig feminint miljø som matcher dårlig den macho-mannen han fremstiller seg som i Some.

Last Kristian savner fellesskapet. Han sier at det ikke er så bra løpemiljø i Sarpsborg. Han løper noen ganger med en kompis. Sarpsborg IL har løpeøkter to ganger i uka, men tidspunktet passer veldig dårlig for LKE, siden det er midt i leggetiden til ungene. Grøgaard trøster han med at det er bra løpemiljø i Valencia og at han sikkert kan ta noen øl med andre løpere på banketten etter løpet. Lars Kristian sier han skal samle så mange som mulig, som skal løpe under 2.30. Aner vi en ny salgspitch her?

Grøgaard sliter med å fylle tiden og forsøker å få Lars Kristian til å sammenligne løping og fotball  igjen. Hva har han tatt med seg fra fotballen inn i løpingen? Lars Kristian sier han jobber målrettet og visualiserer mye. Dessuten tenker han ikke bare på løpingen, men også alt rundt, som søvn og kosthold. Han nevner ingenting om restitusjon...

Det er 8 uker igjen til Valencia og Grøgaard lurer på om det er ting LKE kan bli bedre på, eller om han er utlært. LKE prater mye om å tåle å ha vondt lenge. Og det tåler han. Så da antar jeg han er utlært...

Grøgaard sier at LKE ikke er så veldig kontroversiell, men nevner at LKE har uttalt at han ikke bruker tid på tøying restitusjonsøkter, at han anså det som fullstendig bortkastet. 

-Ja hvis målet er restituering, så er restitusjonsøkt fullstendig bortkastet, svarer LKE. -Det er trening!

Søvn, kosthold og ikke for mange hardøkter gir god balanse, sier LKE. Han nevner ikke yoga...

Legger du inn hviledager? spør Grøgaard. 

LKE trener hver dag, men han har to rolige dager mellom hver hardøkt. 

Grøgaard lurer på hvordan han legger opp ernæringen. Det som helsemyndighetene anbefaler er ikke forenelig med prestasjonsfremming. Lars Kristian sier at han ikke nekter seg noe, men at han er veldig bevisst på hva han putter i seg. To dager før løp spiser han mye corn flakes. Han burde bli sponset av corn flakes, han spiser en kilo med det. Han spiser også sukker, for det lagres i leveren. Og så spiser han loff i stedet for grovt brød. Han er ikke så flink til å drikke, for da flyr han bare på do, men det skal han trene på.

Han skjønner ikke hvorfor folk går tom på løp, for det kan unngås med riktig planlegging. Jeg håper for hans del at han ikke går tom selv, for akkurat på dette er han fryktelig cocky

LKE oppsummerer hvilke tre ting han skal fokusere på frem til Valencia. Han skal løpe tre lange, harde økter. Blant annet maraton 3 uker før. Da har du selvsikkerhet på restitusjonsevnen!, sier Grøgaard, med skepsis i stemmen. LKE tror det skal gå greit fordi han er helt fin i beina to dager etter løp.

Grøgaard ønsker LKE tilbake i studio etter løpet for å oppsummere. Kanskje du har lært noe, sier han. Kanskje jeg kommer tilbake hakket mer ydmyk, svarer LKE.

Jeg holder vel ikke akkurat pusten

Takk for at du både gidder å høre på episodene og referere. Selv greier jeg knapt førstnevnte. Jeg synes den podkastepisoden var fryktelig trist! LK høres i bunn og grunn ut som en som angrer på at han la opp så tidlig han gjorde for å satse på hjemmebedriften. Er kanskje ikke så stimulerende eller spennende å være konas fotograf som han kanskje hadde trodd? Sjekka raskt med et google-søk og han la opp da han var 33 år gammel. Andre på samme alder har vanligvis kommet i fast jobb med kollegaer som utfordrer og stimulerer, og er kanskje i starten av en voksende karriere. Han har gått baklengs og blitt proff før han rakk å bli ordentlig voksen, og 33 er et ganske tidlig tidspunkt å legge fra seg kollegaer og arbeidsgiver for å fokusere på hjemmebanen slik de har gjort. Det høres ut som at han ikke føler han har fått utnyttet et potensiale. Barn satt en stopper for studier og han kan ikke gå på felles løpetrening to ganger i uka fordi det krasjer med barnelegging (kan ikke paret bli enig om at akkurat de kveldene står Caroline for legging slik at mannen kan gå ut og trene og møte folk? Er det for mye når det bare er to dager i uka? Småbarnsforeldre rådfør meg gjerne!) Fotograferingen var ikke helt det han ville gjøre likevel og han savner idretten og fellesskapet. Uten at jeg skal gjøre noe form for psykoanalyse av LK som jeg absolutt ikke er kompetent til å gjøre så høres det ut som han har møtt en liten midtlivskrise hvor han bruker "trener"-profilen som en unnskyldning for å strebe etter drømmen om å returnere til idretten. Og jeg hadde støttet det dersom han hadde vært fokusert på bare seg og egen trening uten at han skulle prøvd å selge det til noen andre eller hevde at han er en idrettsutøver innenfor løping når han strengt tatt deltar i amatørløp og ikke har etablert seg som en løper. Det er her min sympati stopper, for han og bedriften har så mye å rydde opp i før de kan prøve seg som treningsprofiler. 

• Liker 36
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CityCityBangBang skrev (25 minutter siden):

Kanskje hun har søkt jobb som eiendomsmegler? Intervju? Få seg en ordentlig jobb lissom..... 😀DET ville jeg heiet på!!!!

De var jo og så på tomter (?) for litt siden, mulig det er blitt noen år siden allerede… huskerikke
Så regner med salg av Kulås snart….

Endret av Fjugur
  • Liker 4
Skrevet
Fjugur skrev (33 minutter siden):

De var jo og så på tomter (?) for litt siden, mulig det er blitt noen år siden allerede… huskerikke

Hvis de skal selge huset i Sarpsborg gleder jeg meg til salgsvideoen.

• Liker 40
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Pust skrev (2 minutter siden):

Hvis de skal selge huset i Sarpsborg gleder jeg meg til salgsvideoen.

Oppfølgeren til den første videoen 😅

• Liker 14
Skrevet
Sursøtsaus skrev (43 minutter siden):

Takk for at du både gidder å høre på episodene og referere. Selv greier jeg knapt førstnevnte. Jeg synes den podkastepisoden var fryktelig trist! LK høres i bunn og grunn ut som en som angrer på at han la opp så tidlig han gjorde for å satse på hjemmebedriften. Er kanskje ikke så stimulerende eller spennende å være konas fotograf som han kanskje hadde trodd? Sjekka raskt med et google-søk og han la opp da han var 33 år gammel. Andre på samme alder har vanligvis kommet i fast jobb med kollegaer som utfordrer og stimulerer, og er kanskje i starten av en voksende karriere. Han har gått baklengs og blitt proff før han rakk å bli ordentlig voksen, og 33 er et ganske tidlig tidspunkt å legge fra seg kollegaer og arbeidsgiver for å fokusere på hjemmebanen slik de har gjort. Det høres ut som at han ikke føler han har fått utnyttet et potensiale. Barn satt en stopper for studier og han kan ikke gå på felles løpetrening to ganger i uka fordi det krasjer med barnelegging (kan ikke paret bli enig om at akkurat de kveldene står Caroline for legging slik at mannen kan gå ut og trene og møte folk? Er det for mye når det bare er to dager i uka? Småbarnsforeldre rådfør meg gjerne!) Fotograferingen var ikke helt det han ville gjøre likevel og han savner idretten og fellesskapet. Uten at jeg skal gjøre noe form for psykoanalyse av LK som jeg absolutt ikke er kompetent til å gjøre så høres det ut som han har møtt en liten midtlivskrise hvor han bruker "trener"-profilen som en unnskyldning for å strebe etter drømmen om å returnere til idretten. Og jeg hadde støttet det dersom han hadde vært fokusert på bare seg og egen trening uten at han skulle prøvd å selge det til noen andre eller hevde at han er en idrettsutøver innenfor løping når han strengt tatt deltar i amatørløp og ikke har etablert seg som en løper. Det er her min sympati stopper, for han og bedriften har så mye å rydde opp i før de kan prøve seg som treningsprofiler. 

Godt å ha noe å skylde på... Folk tar utdanning og får barn midt i utdanningen UTEN å ta permisjon. 

Skrevet
1 hour ago, Fjugur said:

Tomtetitting er kanskje en hobby? Var det ikke noen glimt fra tomte-/hus-titting i Spania eller Tyrkia eller Hellas eller hvordetnåennvar for ikke så alt for lenge siden? 🙂

• Liker 6
Skrevet
CityCityBangBang skrev (2 timer siden):

Ja det hadde vært noe, må bare skaffe seg relevant utdanning først 👍😀

• Liker 10
Skrevet
K_mb skrev (35 minutter siden):

Ja det hadde vært noe, må bare skaffe seg relevant utdanning først 👍😀

Bare å vente på spons det!

• Liker 10
Skrevet
NettoppJa skrev (2 minutter siden):

Igjen, la meg henvise til første innlegg i denne tråden: 

image.thumb.png.1515c0f5bc51d48ec97a532ceb3e17c7.png

La meg henvise til første setning i mitt innlegg.

• Liker 3
Annonse
Skrevet
CityCityBangBang skrev (3 timer siden):

Det hadde jo vært en positiv endring. Uansett , det bildet der, er helt lovlig og uskyldig og så klart lagt ut for at folk skal spekulere. 
At øke liksom skulle legge ut at han har blod i urinen på sin konto på den måten der er for meg helt absurd. Hvorfor skulle han det? 
For meg blir det som å spekulere i at de nå går fra hverandre fordi den ene har vært utro med en eiendomsmegler på grunn av det bildet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Doktorgraden skrev (9 timer siden):

Underfundig at LKE sier på podden at han har «mista» rumpa pga løping, mens kona får en gedigen bubblebutt av samme opplegg. 

En smule selvmotsigende ja… 

• Liker 8
Skrevet
Doktorgraden skrev (12 timer siden):

Podcast med LKE. Hørte denne her i går kveld. https://podcasts.apple.com/no/podcast/breaking-marathon-limits/id1462578875?i=1000583249549

For en usympatisk selvgod type. Stakkars han som har podden. Vondt å høre hvordan han strever med å gjøre samtalen positiv, få noe vettugt ut av LKE. Hvis noen ble fristet til å ha han som «coach» etter dette, blir jeg veldig overrasket. #dårligreklame

Da har jeg hørt episoden. Det skal sies at det i alle fall er mer innhold enn i podden til CBE, men det skal jo ingenting til og er heller ikke rart ettersom det er Grøgaard's podcast og det er han som holder drivet oppe. LKE høres lei og lite motivert ut, trekker pusten tungt og det hele er seig kost og lite inspirerende. At han beskrives som en laidback type som er robust for kritikk/kjeft (fra tidligere trenere under fotballkarrieren som «ikke la noe imellom«), er mildt sagt ironisk.

• Liker 22
Skrevet (endret)

Flertallet av nordmenn er ganske samstemte ifht virksomhetene som har generert mest over tid, grunnen til at det er akkurat de som får mest kritikk er fordi de har satt en standard for hele influencer-yrket.  Det er mange leserinnlegg og kronikker der ute, som handler om nettopp denne virksomheten (det siste året). Disse innleggene kritiserer jo mye av det som blir diskutert her inne og. Det er noe som heter «kollektiv bevissthet» - noe som er relativt forklarende når svært mange mennesker i et samfunn, ser og oppfatter det samme som hverandre. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/l3QK2L/det-er-bare-trist-at-det-er-saa-mye-fokus-paa-aa-fremheve-kropp-i-dagens-samfunn

https://www.dn.no/kommentar/influensere/caroline-berg-eriksen/jorgine-vasstrand/retten-til-ikke-a-vare-mammas-poster-barn-pa-instagram/2-1-1385548

https://www.sa.no/dette-var-ikke-en-tabbe-hun-vet-akkurat-hva-hun-gjor/o/5-46-1401871

Her er det visst er annet forum og, gitt. 
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435403-influenser-ektemann-har-innrømmet-hærverk/

Influencing begynner å bli relativt upopulært og ut, folk har mer kunnskap i 2023 og begynner å gå lei. Dette skjer ikke bare i Norge, men i hele verden - om noen år kommer det nok ikke til å være særlig mange influencere i Norge som faktisk kan leve av det dem gjør. De som er populære i dag er de som er genuine og som faktisk engasjerer seg i samfunnet og på "befolkningsnivå" (Kristin Gjeldsvik og Jenny Skavlan for eksempel). Influencere som f.eks Sophie-Elise og CBE.no satte en standard allerede for 10 år siden og de har beholdt den samme strategien hele veien. Det gjør at forbrukerne ikke lenger finner de troverdig, og forbrukerne sier ifra. Bare se denne skandalen med NRK og SE, der var det forbrukerne som tok til ordet - de er lei og aksepterer ikke dette tullet lengre. De begge har servert forbrukerne et falskt narrativ i en årrekke og har tjent millioner av kroner på uærlighet, de nekter å stå til ansvar og de nekter å møte konstruktiv kritikk

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-stotte-provoserende/79006298

Det er ganske spesielt at Venstre er mer opptatt av oppmerksomhet enn å sørge for at barn får et reelt personvern. Almeland er fullt klar over at det kommer et stort politisk forslag om dette til høsten, og vi har vært opptatt av å få med oss alle innspill når vi jobber politisk med dette, sier familiepolitiske talsperson i SV, Kathy Lie, til Dagbladet.

https://www.nrk.no/nyheter/influensere-eksponerer-barn-og-unge-for-svaert-mye-reklame-1.16371688

https://www.nettavisen.no/livsstil/influenserforsker-med-krass-sophie-elise-kritikk-tar-ikke-noe-ansvar/s/5-95-976047

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet for sitering av slettet innlegh
  • Liker 12
  • Nyttig 20
Gjest Kattedama
Skrevet
CityCityBangBang skrev (4 timer siden):

Det hadde vel vært til det beste for mindreårige som har blitt ufrivillig en del av denne meget spesielle bedriften. Muligens kunne en fast «normal» jobb også føre til bedre nattesøvn og mindre angst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...