Nutz Skrevet 7. april 2023 #80641 Skrevet 7. april 2023 Jeg var en gang i tiden med på en treningsreise arrangert av Funkygine og han som startet Tufteparkene. Mot slutten av oppholdet la de ut neste års reise og denne var fullbooket før vi satt på flyet hjem til Norge. Et år i forveien. Jørgine later ikke som, hun "walks the talk", i motsetning til CBE og mannen som prøver å være noe de ikke er. Jeg forstår ikke hvordan de skal få noen til å betale for dette når apollo har så mye annet bra å tilby. 34 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80642 Skrevet 7. april 2023 Nutz skrev (1 minutt siden): Jeg var en gang i tiden med på en treningsreise arrangert av Funkygine og han som startet Tufteparkene. Mot slutten av oppholdet la de ut neste års reise og denne var fullbooket før vi satt på flyet hjem til Norge. Et år i forveien. Jørgine later ikke som, hun "walks the talk", i motsetning til CBE og mannen som prøver å være noe de ikke er. Jeg forstår ikke hvordan de skal få noen til å betale for dette når apollo har så mye annet bra å tilby. Tenker at det ikke blir så mange påmeldte. CBE og Co utviser lite kunnskap når det gjelder trening og hvor viktig det er med restitusjon. Manisk løping/trening som får mine alarmklokker til å ringe høyt. Det er ikke en sunn livsstil som pushes i kanalene, men en livsstil som kan medføre sykdom og skade dersom den maniske treningen pågår over lengre tid. Måten CBE As møter kritikk på er også bekymringsverdig med tanke på LKE sin oppførsel i media samt stalking. Jeg oppfatter dem begge to som løse kanoner i egne kommentarfeltet og kommunikasjonen utad mot publikum. Styr unna! 19 1
Gjest Keikolina Skrevet 7. april 2023 #80643 Skrevet 7. april 2023 Noen mnd igjen så kan man spørre de: Hva skjedde med den treningsreisen dere skulle arrangere? Ops. BLOKKERT 😄
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80644 Skrevet 7. april 2023 Keikolina skrev (5 minutter siden): Noen mnd igjen så kan man spørre de: Hva skjedde med den treningsreisen dere skulle arrangere? Ops. BLOKKERT 😄 Ja, alle potensielle kunder ble blokkert og fikk det derfor ikke med seg 🤣 17
Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80645 Skrevet 7. april 2023 Torden skrev (1 time siden): Og nå har de til og med slettet kommentaren fra cbe.no😅 Sletting av kommentarer er så kleint. Det er som å krype baklengs ut av ubehagelig situasjon 9
Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80646 Skrevet 7. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (11 minutter siden): Tenker at det ikke blir så mange påmeldte. CBE og Co utviser lite kunnskap når det gjelder trening og hvor viktig det er med restitusjon. Manisk løping/trening som får mine alarmklokker til å ringe høyt. Det er ikke en sunn livsstil som pushes i kanalene, men en livsstil som kan medføre sykdom og skade dersom den maniske treningen pågår over lengre tid. Måten CBE As møter kritikk på er også bekymringsverdig med tanke på LKE sin oppførsel i media samt stalking. Jeg oppfatter dem begge to som løse kanoner i egne kommentarfeltet og kommunikasjonen utad mot publikum. Styr unna! Og det er vanskelig å ha tro på at de greier å motivere evt kunder fremfor å fokusere på seg selv og skryte av egne prestasjoner 9 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80647 Skrevet 7. april 2023 Pusern3 skrev (5 minutter siden): Og det er vanskelig å ha tro på at de greier å motivere evt kunder fremfor å fokusere på seg selv og skryte av egne prestasjoner Mitt inntrykk er at fokuset ligger på dem selv. CBE på eget speilbilde og kropp, LKE på egne prestasjoner samt trolleri og trollera. 17
Pasha Skrevet 7. april 2023 #80648 Skrevet 7. april 2023 Nesten så man skulle ha booket opphold der i samme periode bare for å bevitne galskapen 🤣🙈 29
hvalstad45 Skrevet 7. april 2023 #80649 Skrevet 7. april 2023 1 hour ago, Sharpa VinterBerg said: Tenker at det ikke blir så mange påmeldte. CBE og Co utviser lite kunnskap når det gjelder trening og hvor viktig det er med restitusjon. Manisk løping/trening som får mine alarmklokker til å ringe høyt. Det er ikke en sunn livsstil som pushes i kanalene, men en livsstil som kan medføre sykdom og skade dersom den maniske treningen pågår over lengre tid. Måten CBE As møter kritikk på er også bekymringsverdig med tanke på LKE sin oppførsel i media samt stalking. Jeg oppfatter dem begge to som løse kanoner i egne kommentarfeltet og kommunikasjonen utad mot publikum. Styr unna! Jeg leser løpeekspert Greg McMillans opplegg nå (veldig bra nettside). Han får ikke sagt nok hvor viktig restitusjon er og sier hver 4. uke bør man gå ned 15-25 % i mengde, altså gjerne en hviledag ekstra. Han påpeker også at "når du føler at du trenger hvile, betyr det som oftest at du skulle ha hvilt før". En så proff treningsekspert fremsier altså restitusjon som noe av det viktigste i løping, mens "eskpertene" i Sarpsborg ikke klarer å ha en hviledag, av underlige årsaker. Det har ingenting med smart trening å gjøre, i hvert fall. Tror nok det og for lite næring er mye av årsaken til at CBE ikke får bedre resultater med all den treninga. (Jada, det er bra resultater, men ikke sammenlignet med hvor mye hun trener.) 26 4
Rubella Skrevet 7. april 2023 #80650 Skrevet 7. april 2023 Jeg er gjerne med på en Spleis / kronerulling for å få sendt en av oss kritikerene på dette opplegget så h*n kan dokumentere underveis 😅 (ikke meg, jeg er for lat) 33 3
Populært innlegg FruRosa Skrevet 7. april 2023 Populært innlegg #80651 Skrevet 7. april 2023 "Glemt" å nevne hvor oppskriften er fra? 25 26
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80652 Skrevet 7. april 2023 hvalstad45 skrev (11 minutter siden): Jeg leser løpeekspert Greg McMillans opplegg nå (veldig bra nettside). Han får ikke sagt nok hvor viktig restitusjon er og sier hver 4. uke bør man gå ned 15-25 % i mengde, altså gjerne en hviledag ekstra. Han påpeker også at "når du føler at du trenger hvile, betyr det som oftest at du skulle ha hvilt før". En så proff treningsekspert fremsier altså restitusjon som noe av det viktigste i løping, mens "eskpertene" i Sarpsborg ikke klarer å ha en hviledag, av underlige årsaker. Det har ingenting med smart trening å gjøre, i hvert fall. Tror nok det og for lite næring er mye av årsaken til at CBE ikke får bedre resultater med all den treninga. (Jada, det er bra resultater, men ikke sammenlignet med hvor mye hun trener.) Det er jo en av utfordringene med dette opplegget de holder på med angående trening og restitusjon. LKE og CBE opphøyer seg selv som eksporterer, særlig LKE - kan alt og vet absolutt alt i møte med kritiske spørsmål. Har sett noen av svarene LKE gulper opp, for det er oppgulp blandet inn med fremmedord mannen knapt nok vet betydningen av. Disse to er livsfarlige påvirkere. 15 1
NettoppJa Skrevet 7. april 2023 #80653 Skrevet 7. april 2023 FruRosa skrev (27 minutter siden): "Glemt" å nevne hvor oppskriften er fra? Her også: https://hjemmelagablogg.com/2022/11/25/bringebaerdigg-med-sjokolade/ 16
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80654 Skrevet 7. april 2023 NettoppJa skrev (3 minutter siden): Her også: https://hjemmelagablogg.com/2022/11/25/bringebaerdigg-med-sjokolade/ Komme inn på Netfit for å få en oppskrift som finnes på nett.. eh, javel 😅 12 2
Isild Skrevet 7. april 2023 #80655 Skrevet 7. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (2 timer siden): Tenker at det ikke blir så mange påmeldte. CBE og Co utviser lite kunnskap når det gjelder trening og hvor viktig det er med restitusjon. Manisk løping/trening som får mine alarmklokker til å ringe høyt. Det er ikke en sunn livsstil som pushes i kanalene, men en livsstil som kan medføre sykdom og skade dersom den maniske treningen pågår over lengre tid. Måten CBE As møter kritikk på er også bekymringsverdig med tanke på LKE sin oppførsel i media samt stalking. Jeg oppfatter dem begge to som løse kanoner i egne kommentarfeltet og kommunikasjonen utad mot publikum. Styr unna! Jeg tror heller ikke dette blir særlig populært. Som flere andre også spør om: Hvem er egentlig målgruppen ? De har kontoer som viser kroppfokus, og redigerte og poserte bilder (utførelse av øvelser og treningsglede er helt sekundært/fraværende) De har også en slett og blokker -holdning til spørsmål de ikke liker vedr det opplegget de selger/trening. LKE har også vist at han ikke liker "tykke" kvinner (ref Beyonce-kommentar, thigh gap-kommentar osv) - mennesker som ønsker å komme igang med trening fra sofasliter-nivå appelerer de dermed antageligvis ikke til. Det å trene toppidrettsutøvere er nok bare en drøm LKE har. Netfit ble bare et navn på en IG-konto. Når det gjelder kompetanse, erfaring og noe å vise til- så er det syltynt og på nybegynnerstadiet, noenganger til og med løgn. Så hvem er det de ønsker å nå? Funkygine? Exit-koner? Enig i innlegget om at de burde vurdere å rebrande før dette går helt på trynet. Med en litt mer ærlig og ydmyk holdning - så tror jeg de kunne fått fornyet tillit og respekt. Jeg lurer også på hva slags "venner" de har, som sender de screenshots herfra vel vitende om at det trigger noe voldsomt. For de leser jo IKKE her inne selv 29 8
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. april 2023 #80656 Skrevet 7. april 2023 (endret) Isild skrev (7 minutter siden): Jeg tror heller ikke dette blir særlig populært. Som flere andre også spør om: Hvem er egentlig målgruppen ? De har kontoer som viser kroppfokus, og redigerte og poserte bilder (utførelse av øvelser og treningsglede er helt sekundært/fraværende) De har også en slett og blokker -holdning til spørsmål de ikke liker vedr det opplegget de selger/trening. LKE har også vist at han ikke liker "tykke" kvinner (ref Beyonce-kommentar, thigh gap-kommentar osv) - mennesker som ønsker å komme igang med trening fra sofasliter-nivå appelerer de dermed antageligvis ikke til. Det å trene toppidrettsutøvere er nok bare en drøm LKE har. Netfit ble bare et navn på en IG-konto. Når det gjelder kompetanse, erfaring og noe å vise til- så er det syltynt og på nybegynnerstadiet, noenganger til og med løgn. Så hvem er det de ønsker å nå? Funkygine? Exit-koner? Enig i innlegget om at de burde vurdere å rebrande før dette går helt på trynet. Med en litt mer ærlig og ydmyk holdning - så tror jeg de kunne fått fornyet tillit og respekt. Jeg lurer også på hva slags "venner" de har, som sender de screenshots herfra vel vitende om at det trigger noe voldsomt. For de leser jo IKKE her inne selv Hva gjør herr og fru om de får kritikk og klager av deltakere? Vanskelig å blokkere noen som står foran seg og krever svar. Dette opplegget ser ikke så veldig gjennomtenkt ut, men som en siste krampetrekning for å redde stumpene. Cbe må motta mange bilder herfra så oppdatert hun fremstår. Endret 7. april 2023 av Sharpa VinterBerg 20
Frisk Frosk Skrevet 7. april 2023 #80657 Skrevet 7. april 2023 snartvår skrev (6 timer siden): Treasure AS, i ånd av at det er påske tillater jeg meg å sitere en fjellvettregel: Vend i tide- det er ingen skam å snu. Dere trenger å rebrande, få rådgivning (ikke av en venninne, men av en seriøs aktør på markedsføring/merkevarebygging) og gjenoppstå i en mer ærlig, ekte og ufiltrert/uredigert versjon. Gjerne med en pause fra sosiale medier til selvrefleksjon først. Tenk så mye mediedekning og oppmerksomhet dere ville fått hvis dere hadde CBE og LKE i studio på podcasten som la alle kort på bordet og innrømte at årevis i rampelyset og det det medfører av kritikk (ikke si hets) har gått i hodet på dere. Fortell om alt: redigering, juks med titler, oppskraping av bil. Fortell historien og vis at dere er oppriktig lei dere og legger dere flat, og si at dere nå har innsett at dette er en blindvei og ikke det følgerne vil ha, og at dere nå skal satse på en ærlig og ikke oppstilt profil. At dere håper følgere og samarbeidspartnere vil følge dere videre. Følgerne som tross alt har gitt dere et livsgrunnlag hele veien og som dere burde være takknemlig for istedet for å true, blokkere og trakassere. Jeg følger ikke CBE nå, men en ny og ærlig versjon skal jeg vurdere å følge. Til venner og bekjente av CBE: bare ta screenshot og send dette velmenende (faktisk!) rådet (ikke hets) til bedriftseierne. Jeg er veldig enig i at hvis CBE og LKE skal greie å opparbeide seg noen som helst troverdighet igjen, så må de innrømme alt de har gjort, som du ramser opp. De må vise at de tar selvkritikk, ikke bare på småting, men på alt de har gjort så galt, og så vise i praksis at de har forstått. Det jeg imidlertid også tror, det er at det er tilnærmet umulig for disse to å bygge opp noe mer innen influencerbransjen om de ikke også skaffer seg utdannelse og/eller helt andre jobber utenom. Nå har de holdt på i influencerbransjen i en årrekke, og de viser ingen evne til snu. Jeg tror eneste løsningen er at de skaffer seg solid utdanning og erfaring i det virkelige liv med folk som ikke har noe med influencerbransjen å gjøre. De har levd så lenge i denne selvvalgte og på mange vis isolerte influencerbobla at de begge bærer sterkt preg av det i det de viser på sine bedriftskanaler. De må ut av bobla, helt ut av bobla, og de må leve i den virkelige verden, skaffe seg ekte utdanning, ekte erfaring med ekte mennesker med ekte liv og utfordringer. Først om de frigjør seg helt fra denne influencerbobla kan de greie å senere ev. produsere godt innhold på en ev. ny influencerkanal. Om de ikke gjør det vil det bli mer og mer akterutseilt, fordi de fortsetter i sin boble og ikke følger med i tiden. Tiden har gått fra dem for lenge siden. Influencere må være frempå og fange opp viktige retninger i samfunnet. Når samfunnet er opptatt av korrekt informasjon, miljøvern, bærekraft, ekte relasjoner - da bommer de totalt når de serverer liksomkunnskap som lett lar seg avsløre med enkle nettsøk, eller når de presenterer overforbruk, plastprodukter og smil til seg selv i eget speil eller fortynnende og seksualiserte poseringer som bare skaper kroppspress. Og ja, selv om dette nok tolkes som kritikk, så er det likevel ikke mer enn en ganske nøktern analyse av bedrifen og den jobben bedriftseierne gjør. 29 1
Frisk Frosk Skrevet 7. april 2023 #80658 Skrevet 7. april 2023 @snartvår Veldig bra innlegg, forresten! 6
Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80659 Skrevet 7. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (2 timer siden): Mitt inntrykk er at fokuset ligger på dem selv. CBE på eget speilbilde og kropp, LKE på egne prestasjoner samt trolleri og trollera. Ja så enig med deg. Det er jo det vi har erfart sålangt. Et særdeles innadvendt blikk 3
Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80660 Skrevet 7. april 2023 Pasha skrev (2 timer siden): Nesten så man skulle ha booket opphold der i samme periode bare for å bevitne galskapen 🤣🙈 Den berømte fluen på veggen. Hadde vært hysterisk morsomt 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå