Jobbermedbarn Skrevet 6. april 2023 #80601 Skrevet 6. april 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (5 minutter siden): Det er alvorlig (big deal) å lyve på seg kompetanse man ikke har. Ellers enig😊 For så vidt enig i det, men som idrettsutøver har han sikkert 20 års erfaring, men ikke i eliteserien, men viktig å være etterrettelig. Men som @Sursøtsaus skriver, hvorfor lyve om det når du har mange års erfaring fra eliteserien? Man lurer jo på om de er blitt så vant til å strekke sannheten at de ikke tenker over det en gang. Ved siden av barneeksponeringen synes jeg dette er noe av det verste med bedriften; eksponere barna og lyve jevnlig… Ikke akkurat tillitsskapende. Endret 6. april 2023 av Jobbermedbarn 24
Populært innlegg Keaton Skrevet 6. april 2023 Populært innlegg #80602 Skrevet 6. april 2023 Mulig «bagatell», men enda et eksempel i rekken av bløff fra bedriften. Legg ellers merke til hva det IKKE står: relevant erfaring med gruppetrening. Verken hos CBE eller LKE. 42 1 8
Frisk Frosk Skrevet 6. april 2023 #80603 Skrevet 6. april 2023 (endret) Sursøtsaus skrev (På 6.4.2023 den 14.30): Men altså hvorfor skal han drive å lyve om hvor mange år han har vært aktiv?Han har vært proff og vært i eliteserien, hvorfor er ikke det i seg selv godt nok? Forstår han ikke at folk kan google han og det står oppført andre steder hvor lenge han har vært aktiv? Forstår virkelig ikke behovet hans for å bare snike inn diverse løgner her og der, der fremstår jo bare uprofesjonelt, uansvarlig og veldig pinlig. Jobbermedbarn skrev (På 6.4.2023 den 14.34): Isolert sett er jo ikke dette noe big deal. Mange tøyer noen grenser her og der og pynter litt på sannheten. Utfordringen er at etter mitt syn er bedriften tuftet på dette å tøye grensene alle veier. De forteller i mange sammenhenger usannheter og løgn. Det gjør at hele troverdigheten og tilliten til bedriften er helt borte. Det virker som det er en bagatell; 20 års erfaring fra eliteserien når det egentlig er 12-13 (?), men når dette er gjennomgangsmelodien for veldig mye de presenterer så ender de helt uten troverdighet. Hvorfor forteller de ikke sannheten? Det er helt umulig å forstå at de fortsetter slik. Hvordan tror voksne mennesker at de skal få respekt på denne måten? Jeg tror årsaken er tosidig. Det ene er jo at Lars Kristian Eriksen i mer enn ti år har sluppet lett unna å være et stort nettroll som også har løyet på seg flere autoriserte helseutdanninger han ikke er i nærheten av å ha. Han ønsker seg tydeligvis en lengre utdanning, men er ikke villig til å ta en slik utdanning. Så da er løsningen å lyve på seg utdanning han ikke har, og som kona heller ikke har, overdrive kurserfaring, lyve om at kona har "tatt kurs siste året og blitt yogalærer" når sannheten at det er et kurs med fire samlinger inkl. eksamenssamlingen, og at det tre måneder lange kurset enda ikke er ferdig. Når egoet er større enn kunnskapen, da må de gjøre det samme som de gjør med bildene de legger ut - de må trikse og mikse, redigere og posere og legge på filter, for å skape en illusjon av at deres virkelighet er noe helt annet enn hva den faktisk er. Det brenner under dem, de fortsetter å bruke samme uredelige metoder for å forsøke å tjene penger, og de fortsetter å bli avslørt. Dermed blir de mer og mer desperate. Og istedenfor da å fronte virkeligheten, så velger de å fortsette å lyve og håper å komme unna med det. For alt er narrativ og de forsøker å styre narrativet slik at folk velger å tro dem istedenfor å gjøre en bakgrunnssjekk. På den måten undervurderer de sitt publikum og sine målgrupper, for folk flest er nå så oppegående at de gjør enkle googlesøk for å sjekke bedrifter i dag. Endret 17. juli 2023 av Måne Rampelyset Innlegget er ryddet for krenkelser 36 3
Frisk Frosk Skrevet 6. april 2023 #80604 Skrevet 6. april 2023 ~ Ada ~ skrev (15 minutter siden): Også «fikk de så mange spørsmål» om yngste. Folk stakk hodet ned i barnevogna og gode greier for å få rede på ungen. Da var det mye bedre å dele litt mer av barnet på internett for å stagge folks nysgjerrighet. Det ble en god løsning på problemet. Og nå var det en hel uke siden de ble delt på internett (sett bort ifra festet innlegg på tiktok ref.Kollontaj), så da er alt såre vel. Det går inn i narrativet de alltid har holdt på - det de selv, som voksne bedriftseiere som driver en millionbedrift, gjør av ulovligheter eller umoralske handlinger eller ting som kan skade andre eller være helsefarlig for andre... det er alltid "andres" feil, aldri deres egen feil. Total ansvarsfraskrivelse på alle plan. Et lovverk som tar for seg influencerbransjen spesielt må på plass! 14
Frisk Frosk Skrevet 6. april 2023 #80605 Skrevet 6. april 2023 God kronikk hos nrk.no i dag: https://www.nrk.no/ytring/ikke-lur-meg-med-botox-1.16341056 Veldig viktig innspill, fordi det tydeligvis ikke er nok å "bare" kreve at retusjert kropp i reklame skal merkes. 26 1
Keaton Skrevet 6. april 2023 #80606 Skrevet 6. april 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (37 minutter siden): Det går inn i narrativet de alltid har holdt på - det de selv, som voksne bedriftseiere som driver en millionbedrift, gjør av ulovligheter eller umoralske handlinger eller ting som kan skade andre eller være helsefarlig for andre... det er alltid "andres" feil, aldri deres egen feil. Total ansvarsfraskrivelse på alle plan. Et lovverk som tar for seg influencerbransjen spesielt må på plass! Ja, så de som mener at alt ble rosenrødt og i orden etter 2015, kan i grunnen bare droppe å komme med det. Se bare i linken over til Nordbøs Twitterside; de fortsatte med bløff utover våren 2015. CBE løy også på Senkveld, LKE hadde sagt til journalister at hun visste om de falske kommentarene hans, på Senkveld sa hun at det var helt overraskende. Så endret de seg? Nei. Endret 6. april 2023 av Kollontaj 30 3
Frisk Frosk Skrevet 6. april 2023 #80607 Skrevet 6. april 2023 Kollontaj skrev (32 minutter siden): Ja, så de som mener at alt ble rosenrødt og i orden etter 2015, kan i grunnen bare droppe å komme med det. Se bare i linken over til Nordbøs Twitterside; de fortsatte med bløff utover våren 2015. CBE løy også på Senkveld, LKE hadde sagt til journalister at hun visste om de falske kommentarene hans, på Senkveld sa hun at det var helt overraskende. Så endret de seg? Nei. Nei, det er veldig tydelig at de fortsetter som før med falske narrativ og løgner. Man skal være rimelig iskald og kynisk når man sitter på offentlig tv og lyver så det renner av seg, selv om ting som så enkelt lar seg sjekke. Her har media en enorm jobb å gjøre, fordi de lar influencere slippe unna med slikt år etter år uten at media tar opp de løgnene media har vært deltakende i å spre. 25
Nutz Skrevet 6. april 2023 #80608 Skrevet 6. april 2023 Nå har jeg tydeligvis sovet i timen igjen. Er det slik at ekteparet nå skal arrangere treningsreise i samarbeid med apollo?? Med et enda ikke fullført yoga kurs som eneste "utdanning"? Skal Caroline virkelig omgås andre mennesker? Hun kommer jo til å gå panikkangst. 41 4
Gjest Kvinneliv Skrevet 6. april 2023 #80609 Skrevet 6. april 2023 Lurer på hva samarbeidspartnere tenker om den evige og hyppige byttingen mellom offentlig og privat profil?
Justlooking Skrevet 6. april 2023 #80610 Skrevet 6. april 2023 Hvis jeg skulle dratt på treningsreise ville jeg heller reist med funkygine for samme pris. Hun har trent folk på alle slags forskjellige måter i ti år, har utdannelse og er skikkelig dreven på dette 😊 30 11
elskersommer Skrevet 6. april 2023 #80611 Skrevet 6. april 2023 Lurer på om det er mange som har meldt seg på denne dyre turen til varmere strøk? 6
Nutz Skrevet 6. april 2023 #80612 Skrevet 6. april 2023 Ser apollo også arrangerer treningsreiser med Therese Johaug, jeg vet ikke med dere, men jeg vet hvem jeg hadde valgt å reise med 😂 29 13
miamiamia Skrevet 6. april 2023 #80613 Skrevet 6. april 2023 Justlooking skrev (55 minutter siden): Hvis jeg skulle dratt på treningsreise ville jeg heller reist med funkygine for samme pris. Hun har trent folk på alle slags forskjellige måter i ti år, har utdannelse og er skikkelig dreven på dette 😊 Ja og Jørgine tør å være seg selv, usminket, viser begge sider av ansiktet, poserer ikke, har ansiktsuttrykk og skikkelig treningsGIV! 24 1
miamiamia Skrevet 6. april 2023 #80614 Skrevet 6. april 2023 (endret) Men CBE, siden venner og familie screenshooter og sender deg hva som står her inne: Det er ikke DU som blir kritisert for deg som person. Det er hva du og mannen deres gjør med barna deres, hvordan dere fronter bruk-og-kast, poseringer, usunn trening, silikonimplantater (man kan trene seg til større bryst som dere en gang sa), kosmetiske endringer, ... det er DETTE dere får kritikk for. Ikke dere to personlig. Nå som dere har fått så mye tilbakemeldinger (det heter faktisk konstruktiv kritikk) over SÅ MANGE ÅR, kanskje følgerne har noe å si? Kanskje det er på tide å gå litt inn i dere selv og se om kanskje ikke de som følger dere har et bittelite poeng? Men først, gjør et kjapt google søk på begge barna deres så dere vet hva som ligger der ute. Endret 6. april 2023 av miamiamia 35 6
Jobbermedbarn Skrevet 6. april 2023 #80615 Skrevet 6. april 2023 (endret) elskersommer skrev (41 minutter siden): Lurer på om det er mange som har meldt seg på denne dyre turen til varmere strøk? Jeg synes det er helt merkelig at de under intro til reisen på Apollo.no linker til den uoppdaterte hjemmesiden til netfit.no (under intro av Adrian Paul). Siden har sett sånn ut i flere år, ikke akkurat proft hvis man arrangerer treningstur. https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit Endret 6. april 2023 av Jobbermedbarn 27
Keaton Skrevet 6. april 2023 #80616 Skrevet 6. april 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (34 minutter siden): Jeg synes det er helt merkelig at de under intro til reisen på Apollo.no linker til den uoppdaterte hjemmesiden til netfit.no (under intro av Adrian Paul). Siden har sett sånn ut i flere år, ikke akkurat proft hvis man arrangerer treningstur. https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit Netfit. Kommer snart. Klikker man på ikonet (om man er så heldig å se det, kommer man til privat side på IG med Netfit.) Proft. Endret 6. april 2023 av Kollontaj 24
Populært innlegg gjestvest Skrevet 6. april 2023 Populært innlegg #80617 Skrevet 6. april 2023 mammams skrev (På 5.4.2023 den 21.29): Når er denne meldingen fra? Nå i 2023? Dette innlegget ble sendt meg på Facebook noen år tilbake. Jeg er aldri på noen av platformene. Den gang var jeg på bloggen en tur og stilte et spørsmål om reklame. Jeg lurte på om noe var galt med nettet idet spørsmålet ikke ble publisert. Plutselig lå det en meldig fra LKE på min Facebook. Jeg ble sjokkert ettersom jeg ikke hadde forventet at man skulle oppsøke meg på Facebook etter e-post adressen jeg hadde brukt for å legge inn kommentar. Jeg vet ikke hvorfor jeg eller vi ble kalt troll. Jeg trodde det var noe galt med nettet, så jeg prøvde og prøvde å stille mitt saklige spørsmål og fikk munnkurv av bedriften. 🤣 41 4 20
Hunter7 Skrevet 6. april 2023 #80618 Skrevet 6. april 2023 15 minutter siden, Jobbermedbarn said: Jeg synes det er helt merkelig at de under intro til reisen på Apollo.no linker til den uoppdaterte hjemmesiden til netfit.no (under intro av Adrian Paul). Siden har sett sånn ut i flere år, ikke akkurat proft hvis man arrangerer treningstur. https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender/netfit Jeg har inntrykk av at det ikke drives noe særlig med (bakgrunn-)sjekk når selv renommerte firmaer iverksetter samarbeid med en rekke påvirkere. Prakteksempelet på dette i nytid var NRKs samarbeid med Sophie Elise. Det firmaer som samarbeider med påvirkere åpenbart glemmer, er at ethvert samarbeid fremstår utad som en legitimering av påvirkerens gjøren og laden. Hvis påvirkeren har et frynsete rykte, så vil dette følgelig farge av på oppdragsgiveren. Som f.eks. i Beckmann-saken som i grove trekk var en paradeoppvisning i begredelig håndtering over hele linja med slettet kommentarfelt (Beckmann), ett stykk liten mann med elendig impulskontroll og utagerende aggressiv adferd (LKE), samt en "alle er så fæle altså"-sutresak i Dagbladet (CBE). Parten som tapte mest på samarbeidet var Beckmann, for Treasures AS var det "business as usual". Jeg vil ikke bli overrasket om Beckmann etterhvert også innså at påvirker-samarbeid litt for ofte koster mer enn det smaker. 33 1 3
Surikatt Skrevet 6. april 2023 #80619 Skrevet 6. april 2023 Litt ironisk at de skal fokusere på selvinnsikt på treningsreisen. Det er jo totalt fraværende. 41
~ Ada ~ Skrevet 6. april 2023 #80620 Skrevet 6. april 2023 (endret) Rastebenk skrev (11 timer siden): Problemet er jo at folk med pondus og makt ikke orker å pirke borti influenseruniverset med en pinne engang. Det er flaut å følge med på influensere dersom man har tippet 30, for da burde man vite bedre og være interessert i langt mer meningsfylte og intellektuelle ting. De influenserne som skiller seg ut er nisjeinfluensere som Trines Matblogg, Det Søte Liv, Fitfocus, Funkygine osv. Men kroppfikserte sensasjonsbloggere som fronter barneeksponering og overforbruk er flaut å i det hele tatt vite om, dersom man er et oppegående menneske. Derfor får f eks CBE bedrive thinspo med vidvinkellinse, selge ungene til høystbydende annonsør og vise frem silikonpupp mens hun ser tomt ut i luften, uten at noen påpeker at keiseren har ingen klær på. F eks CBE selger inn at hun har 300 k følgere, mens engasjementet er ca 0 % jamfør likes på bildene. Hun skal være instruktør på treningsreise, på tross av at hun kun har et avbrutt PT-kurs fra fem år tilbake. En gravejournalist hadde korsfestet slike influensere på 10 minutter. Mulig noen synes det er flaut, ja, men først og fremst tror jeg det handler om manglende interesse, noe jeg synes er lett å forstå. Hvem fankern i den alderen kjenner resonans i bar pupp over kaffekoking på fb og IG, liksom? (registrerer dog et uforståelig antall følgere) Et kort blikk på geskjeften og dårskapen konstateres. Hva mer er det da igjen å diskutere for de med normal sirkulasjon, når saken er konkludert? Greia med folk fra 30 år og oppover, er at vi gjerne har barn. Jeg hører tiktok, diverse youtubere og enkelte andre påvirkere diskuteres blant foreldre, fordi disse er aktuelle for deres barn/ungdommer. Det er ikke dette paret her (for de fleste, vil jeg tro, og håpe), ergo berøres heller ikke foreldrene og de kan få fokusere på egne interesser. Jeg har heller aldri selv hatt noen interesse for CBEs aktiviteter. Det var først da jeg valge å titte innom her jeg fikk meg en øyeåpner for mange interessante aspekter knyttet til bransjen. Treasure, netfit.no og coach Eriksen er i så måte det rene oppslagsverket i galskapen. Og selv om de ikke er så aktuelle lenger, så var de på mange måter startmotoren for den videre dystopi. Endret 6. april 2023 av ~ Ada ~ Rettelser 22 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå