Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (5 minutter siden):

Hvis hun løpte seg så tom i går, ikke har sovet i natt og tydelig er sliten - hvorfor tar hun ikke en hvildag?

På generelt grunnlag: kontroll og mani. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke så god reklame dette heller, etterfulgt av «en rolig løpetur»

IMG_20230403_114246.png

Dette fremstår som veldig sykelig slik jeg ser det. Jeg kjenner meg meget godt igjen og opplever dette som særdeles provoserende at CBE påvirker publikum til å drive rovdrift på egen kropp. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (17 minutter siden):

Hvis hun løpte seg så tom i går, ikke har sovet i natt og tydelig er sliten - hvorfor tar hun ikke en hvildag?

Hva skal hun da lage av innhold for å få 🤩🍑🍑🍑og flinke du i kommentarfeltet. Dama er livsfarlig.

• Liker 22
Skrevet

Dette er jo verdens dårligste reklame. 😂 De må jo være stokk dumme! Når pulsklokka di anbefaler deg å hvile og ta det rolig for å restituere deg, så drar du ikke på trening! 

• Liker 27
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Kanskje ikke så god reklame dette heller, etterfulgt av «en rolig løpetur»

IMG_20230403_114246.png

Tydeligvis så har hun en Ouraring (har en selv) Hun har en lav "Readiness", noe som ofte gjenspeiler over-aktivitet dagen før. Det hun ikke viser oss her derimot er sleep-score, som viser hvordan hun faktisk har sovet. Det har nemlig ikke nødvendigvis noe som helst med utslag på readiness å gjøre. 

Jeg får alltid "dont push it" hvis jeg var veldig aktiv dagen før. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Sursøtsaus skrev (7 timer siden):

...

Og hvis han er så usympatisk når Caroline har mensturasjon og "tvinger" henne ut på en hard økt bare fordi det ikke er en skade, så er ikke dette typen kvinnelige kunder burde gå til hvertfall (ref story og siste episode av podden).

Og ikke minst, jeg hadde styrt unna PT'er som mener treningspause er noe tull. Ikke fordi jeg er så veldig opptatt av å skippe treningsøkter, men kroppen trenger hvile og mat for å hente seg inn igjen. Det er ikke en hemmelighet at hvis du ikke tillater kroppen den tiden den trenger for å restituere så kommer den heller ikke til å greie å bedre potensialet sitt.

Enig med deg. Ang. det som er understreket.

Han kunne bare vært så profesjonell at han sa at "i dag får du ikke trene, med så mye smerter trenger kroppen din å bruke energien på å hente seg inn igjen, og du kan dessuten ha fordel av en ekstra dag med restitusjon".

Men neida, coachEriksen holder fokuset på å fremstille kona best mulig på bildet mens hun løper med det som iflg. henne selv var forferdelige smerter. Men smilet og kroppens former, det var viktigere for coachen å fokusere på enn det som var best for "kundens" kropp.

Om CBE og LKE var seriøse og hadde nok kunnskap, så hadde de i det minste hatt vett nok til IKKE å legge ut om den økten der hun tvang seg gjennom harde intervaller med "forferdelige smerter", selv om hun/han personlig ville gjennomføre den.

Det å legge ut en sak om dette med bilde og den teksten CBE la ut, det er uforsvarlig og det er potensielt helsefarlig for andre, det er kunnskapsløst og det er uprofesjonelt.

Og det er fra innehaverne av Netfit som nå skal arrangere treningsferiereise med Apollo...

• Liker 31
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Tydeligvis så har hun en Ouraring (har en selv) Hun har en lav "Readiness", noe som ofte gjenspeiler over-aktivitet dagen før. Det hun ikke viser oss her derimot er sleep-score, som viser hvordan hun faktisk har sovet. Det har nemlig ikke nødvendigvis noe som helst med utslag på readiness å gjøre. 

Jeg får alltid "dont push it" hvis jeg var veldig aktiv dagen før. 

Men siden hun selv skriver klart og tydelig at hun sov dårlig i natt - da er det helt uansvarlig å legge ut dette OG så vise at hun velger å trene likevel.

Og om det er slik at hun egentlig sov godt, da er det jo tydelig hvilket narrativ hun velger å skape - at hun tvinger seg gjennom trening uansett, at hun er "flink" og "har kontroll".

Og dette er uprofesjonelt, det er uansvarlig for noen som ønsker å påvirke andre og trene andre!

• Liker 27
Skrevet
Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Men siden hun selv skriver klart og tydelig at hun sov dårlig i natt - da er det helt uansvarlig å legge ut dette OG så vise at hun velger å trene likevel.

Og om det er slik at hun egentlig sov godt, da er det jo tydelig hvilket narrativ hun velger å skape - at hun tvinger seg gjennom trening uansett, at hun er "flink" og "har kontroll".

Og dette er uprofesjonelt, det er uansvarlig for noen som ønsker å påvirke andre og trene andre!

Det er oppskrift på å bli overtrent og syk. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

En kan jo snu det litt på hodet og spørre publikum hva DE finner motiverende hos en treningskonto, også handle derifra. 
Er du en selvpiner som trener fordi du tror du må, uansett form, mat i magen, søvn eller ork/overskudd - da er CBE midt i blinken. 
Hvis du motiveres av treningsglede, mestring, et utovervendt fokus, og helseaspektet, bør du se til andre leverandører. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

En kan jo snu det litt på hodet og spørre publikum hva DE finner motiverende hos en treningskonto, også handle derifra. 
Er du en selvpiner som trener fordi du tror du må, uansett form, mat i magen, søvn eller ork/overskudd - da er CBE midt i blinken. 
Hvis du motiveres av treningsglede, mestring, et utovervendt fokus, og helseaspektet, bør du se til andre leverandører. 

Det er så enkelt. Dette er også sunn fornuft når det gjelder å velge bedriftsstrategi.

CBE, LKE og Netfit viser at de ikke vil og/eller ikke er i stand til å formidle trening med fokus på treningsglede, mestring, fokus på mottaker, helseaspektet.

Og siden de ikke kan eller vil formidle dette, så får vi, som @Sharpa VinterBerg skrev over - oppskriften på å bli overtrent og syk. Ikke bare fysisk, for det kroppspresset som Netfit, CBE og LKE fronter, det gjør også folk psykisk syke. Kombinasjonen kan bli svært alvorlig.

• Liker 13
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Lill :) skrev (På 31.3.2023 den 21.08):

Samme argumentasjon som mot @Lille_Krokodille for noen år tilbake under «Kremmerhus gate». Hun kunne visstnok ikke uttale seg om eksponering hun heller, da hun hadde et par bilder av en samtykke kompetent mindreårig. Det tyder på at de ikke tar advarslene fra hverken Kripos, UNICEF eller barnekonvensjonen på alvor, eller har reflektert over dette overhodet de siste årene. 

Jeg lærte i det minste, og har ikke bilder av barna mine der lenger. Kun på fb, og kun med tillatelse. 
Kan desverre ikke si det samme om motparten….

Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Enig med deg. Ang. det som er understreket.

Han kunne bare vært så profesjonell at han sa at "i dag får du ikke trene, med så mye smerter trenger kroppen din å bruke energien på å hente seg inn igjen, og du kan dessuten ha fordel av en ekstra dag med restitusjon".

Men neida, coachEriksen holder fokuset på å fremstille kona best mulig på bildet mens hun løper med det som iflg. henne selv var forferdelige smerter. Men smilet og kroppens former, det var viktigere for coachen å fokusere på enn det som var best for "kundens" kropp.

Om CBE og LKE var seriøse og hadde nok kunnskap, så hadde de i det minste hatt vett nok til IKKE å legge ut om den økten der hun tvang seg gjennom harde intervaller med "forferdelige smerter", selv om hun/han personlig ville gjennomføre den.

Det å legge ut en sak om dette med bilde og den teksten CBE la ut, det er uforsvarlig og det er potensielt helsefarlig for andre, det er kunnskapsløst og det er uprofesjonelt.

Og det er fra innehaverne av Netfit som nå skal arrangere treningsferiereise med Apollo...

Det var jo dette også en økt som enten var helgen før eller under uka det var konkurranse. Jeg er ikke PT eller treningsekspert så gjerne korriger meg dersom jeg sier noe feil her, men jeg antar at det ikke er i denne perioden man skal pushe seg som hardest. Burde man ikke bruke tiden rett før konkurranse til å passe på at man får tilstrekkelig med mengde og riktig næring, hvile og bare holde kroppen aktiv ved små økter som ikke gjør annet enn å holde kroppen og musklene varme? Virker suboptimalt å presse kroppen rett før den skal prestere.

Men jeg reagerer også fordi en del av det å være PT er å kunne sette seg inn i kundens situasjon og form. Hvis han ikke evner å i det hele tatt prøve å sette seg inn i hvordan kroppen påvirkes av mensturasjon, hvordan skal det da gå dersom han trener noen som er gravid? Eller noen i overgangsalderen. Kvinnekroppen er ikke bare en mindre mannekropp, LK. Du må faktisk sette deg inn i hvordan kvinnelige utøvere og kvinnekropper blir påvirket annerledes enn menn. Nobelt av dama di å ta en for laget og være prøvekanin, men du kjører henne i grøfta slik du holder på og det er særs dårlig reklame for din treningsvirksomhet og Netfit 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Sursøtsaus skrev (2 minutter siden):

Det var jo dette også en økt som enten var helgen før eller under uka det var konkurranse. Jeg er ikke PT eller treningsekspert så gjerne korriger meg dersom jeg sier noe feil her, men jeg antar at det ikke er i denne perioden man skal pushe seg som hardest. Burde man ikke bruke tiden rett før konkurranse til å passe på at man får tilstrekkelig med mengde og riktig næring, hvile og bare holde kroppen aktiv ved små økter som ikke gjør annet enn å holde kroppen og musklene varme? Virker suboptimalt å presse kroppen rett før den skal prestere.

Men jeg reagerer også fordi en del av det å være PT er å kunne sette seg inn i kundens situasjon og form. Hvis han ikke evner å i det hele tatt prøve å sette seg inn i hvordan kroppen påvirkes av mensturasjon, hvordan skal det da gå dersom han trener noen som er gravid? Eller noen i overgangsalderen. Kvinnekroppen er ikke bare en mindre mannekropp, LK. Du må faktisk sette deg inn i hvordan kvinnelige utøvere og kvinnekropper blir påvirket annerledes enn menn. Nobelt av dama di å ta en for laget og være prøvekanin, men du kjører henne i grøfta slik du holder på og det er særs dårlig reklame for din treningsvirksomhet og Netfit 

Det å ha en slik hard intervalløkt en uke før konkurranse er noe mange holder på med. Ut fra det jeg har sett er det individuelt hvordan det fungerer. For en del blir det for tett innpå konkurranse, for andre kan det være optimalt.

Problemet er når man tvinger gjennom en slik økt på en dag kroppen faktisk ikke har godt av det, og i tillegg gjør dette så nært innpå en konkurranse hvor man i tillegg skap presse kroppen sin.

LKE stryker som pt!

Og CBE har heller ikke noe med å forsøke å trene andre!

• Liker 17
Skrevet
Frisk Frosk skrev (7 minutter siden):

Det å ha en slik hard intervalløkt en uke før konkurranse er noe mange holder på med. Ut fra det jeg har sett er det individuelt hvordan det fungerer. For en del blir det for tett innpå konkurranse, for andre kan det være optimalt.

Problemet er når man tvinger gjennom en slik økt på en dag kroppen faktisk ikke har godt av det, og i tillegg gjør dette så nært innpå en konkurranse hvor man i tillegg skap presse kroppen sin.

LKE stryker som pt!

Og CBE har heller ikke noe med å forsøke å trene andre!

Takk, det var det jeg trodde også. At det er individuelt for hver utøver, men at man bør lytte til kroppens tydelige signaler. Det er jo det som er så skummelt med en som LK som PT. Han sjekker av alle de fæle stereotypiene folk har av PT'er som en som bare skal hjelpe folk til å se ut på en bestemt måte, og som bare driter i kundens tilbakemeldinger og krever at de pusher seg inn i sykehussengen. Husker jeg så en TV-serie med Erlend Elias hvor han ble presset så hardt av PT'ene at han ente opp med rabdomyolyse (for de som ikke vet det er dette en sykdom som i verstefall kan være livstruende). Han sa flere ganger ifra til treneren at han ikke orket mer og ikke greide mer, at kroppen gjorde vondt og i tillegg hadde han opplyst at han aldri hadde trent før i hele sitt liv. Det ble sikkert litt mer overdrevet for TV-underholdningens skyld, men PT'en var mer opptatt av å henge han ut fordi han var så utrent og lo av han hver gang han viste tegn til å gi opp. Det er helt forkastelig og en perfekt oppskrift på å få folk til å få et ræva forhold til trening, og jeg får flashbacks til dette når jeg ser hvordan LK holder på og presser dama si til å trene med vondter, hver bidige dag og snakker ned hviledager. 

• Liker 14
Skrevet
10 hours ago, Hulderen said:

Jeg ser at flere skriver at det er merkelig at ikke Caroline oppnår bedre løperesultat når hun trenes så mye. Men hvor godt man gjør det, er vel individuelt? Ikke bare avhengig av hvor dyktig treneren er? Altså, det er godt mulig at hun overtrenes. Men ikke alle kan bli gode løpere. Det kommer også an på talent. Hvis ikke Ingebrigtsbrødrene hadde talent, så ville de ikke blitt verdensmestere, uansett hvir mye faren deres skrek og herjet med dem.

Men det er jo ikke snakk om å bli toppidrettsutøver, hun har trent og løpt ca hver dag i mange, mange år, er tynn (noe som også hjelper på farten) og så får hun et dårligere resultat enn det jeg fikk på hennes alder. Og jeg har trent sporadisk, aldri så målrettet som henne. Jeg syns faktisk det er underlig at hun ikke får bedre tider, selv om dette var bra, så står det ikke i stil til innsatsen. JEg tenker det må være overtrening og for lite næring. At noen vil benytte Netfit blir en gåte for meg. Særlig når de virker så lite likandes og interesserte i andre og.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Men det er jo ikke snakk om å bli toppidrettsutøver, hun har trent og løpt ca hver dag i mange, mange år, er tynn (noe som også hjelper på farten) og så får hun et dårligere resultat enn det jeg fikk på hennes alder. Og jeg har trent sporadisk, aldri så målrettet som henne. Jeg syns faktisk det er underlig at hun ikke får bedre tider, selv om dette var bra, så står det ikke i stil til innsatsen. JEg tenker det må være overtrening og for lite næring. At noen vil benytte Netfit blir en gåte for meg. Særlig når de virker så lite likandes og interesserte i andre og.

Alt hun legger ut viser tilsammen et helhetsbilde av overtrening, ortoreksi, lite næring og usunt kroppsfokus.

I tillegg til dette er det jo dette med hyppigheten av inntak av alkohol. Man kan selvfølgelig diskutere opp og ned og i mente om hun/de faktisk drikker alkoholen de viser. Men for noen som satser på å slå seg opp som trenere for andre, så er det et mildt sagt merkelig fokus, da det er velkjent at selv små mengder alkohol reduserer fysisk kapasitet. Disse viser hyppig til et tilsynelatende alkoholinntak, så hyppig at det vil ha en prestasjonshemmende virkning på deres kropper.

Igjen - ingen bør ha tillit til Netfit for treningsråd! Man risikerer å bli skadet eller syk av å følge det disse "trenerne" gjør.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Hvis disse tallene stemmer så er det jo skremmende lave engasjementstall for bedriften.

c3RwPWRzdC1qcGdfczMyMHgzMjAmX25jX2h0PXNjb250ZW50LWxheDMtMS5jZG5pbnN0YWdyYW0uY29tJl9uY19jYXQ9MTA0Jl9uY19vaGM9bDdGcjZ4REtaU2dBWDktWVRlQiZlZG09QU9RMWMwd0JBQUFBJmNjYj03LTUmb2g9MDBfQWZBeXpVZEtWOWFJb05NVlVybFBJeEpsb0w0OFdSVGhZZXBTb216Wno3Tk95ZyZvZT02NDJFRDgzNSZfbmNfc2lkPThmZDEyYg==

carolinebergeriksenno

Anonymous view 

Caroline Berg Eriksen

Statistics based on last 12 posts:
  1. Comments count: 386
  2. Likes count: 12
  3. Average count of received likes per post: 1
  4. Average count of received comments per post: 32
  5. Average time between posts for user carolinebergeriksenno 1 day(s) 23 hour(s)
  6. 0% of the carolinebergeriksenno followers likes the published posts, and 0.13% write a comments for posts.
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
CityCityBangBang skrev (6 minutter siden):
Hvis disse tallene stemmer så er det jo skremmende lave engasjementstall for bedriften.

c3RwPWRzdC1qcGdfczMyMHgzMjAmX25jX2h0PXNjb250ZW50LWxheDMtMS5jZG5pbnN0YWdyYW0uY29tJl9uY19jYXQ9MTA0Jl9uY19vaGM9bDdGcjZ4REtaU2dBWDktWVRlQiZlZG09QU9RMWMwd0JBQUFBJmNjYj03LTUmb2g9MDBfQWZBeXpVZEtWOWFJb05NVlVybFBJeEpsb0w0OFdSVGhZZXBTb216Wno3Tk95ZyZvZT02NDJFRDgzNSZfbmNfc2lkPThmZDEyYg==

carolinebergeriksenno

Anonymous view 

Caroline Berg Eriksen

Statistics based on last 12 posts:
  1. Comments count: 386
  2. Likes count: 12
  3. Average count of received likes per post: 1
  4. Average count of received comments per post: 32
  5. Average time between posts for user carolinebergeriksenno 1 day(s) 23 hour(s)
  6. 0% of the carolinebergeriksenno followers likes the published posts, and 0.13% write a comments for posts.

Stemmer ikke. Er bare å se på instagrammen hennes så ser du det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Loboto said:

Stemmer ikke. Er bare å se på instagrammen hennes så ser du det.

OK. Takk for svar, 🙂 Jeg er ikke på Instagram - derfor jeg spurte. Hva viser tallene der da?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...