Kollontaj Skrevet 2. april 2023 #80321 Skrevet 2. april 2023 Frisk Frosk skrev (9 minutter siden): Her ser jo CBE ut som den helt normale kvinnen hun er, langt flottere enn det stive, poserte og filterbelagte hun legger ut på IG og Netfit. Det som virkelig imponerer meg med dette bildet, det er personen i helsvart helt til høyre. Der snakker vi om vilje! Vi ser kampen, og vi ser viljen! Den personen vant uansett resultat Heldigvis den samme kvinnen som opptrådte i det sangprogrammet på TV2. 👍 11
Frisk Frosk Skrevet 2. april 2023 #80322 Skrevet 2. april 2023 Snødronninga skrev (Akkurat nå): Bra for henne at hun satte personlig rekord. 👏Likevel så er det snakk om at hun sliter med å løpe. Er det ikke bare slike oppdateringer hun har for tiden, at det er slitsomt og tungt? Selvsagt er det normalt å ha en dårlig dag, men fra min hukommelse så klager hun veldig ofte at kroppen er tung, og at økten var slitsom. Kanskje greit å ta en runde med seg selv hvis det er tilfelle Hun er på ingen måte et godt forbilde når det kommer til trening slik hun holder på. Og ikke er det motiverende heller, for hun fronter overtrening, bilder som fokuserer på thinspo/proana og/eller seksualiserte bilder av seg selv som "trener", eller at det hun gjør er tungt. Forsvarlige og kunnskapsrike trenere tenker på mottakeren, hva som skal formidles, at det formidles korrekt og med glede og også at det gir forbehold om visse måter å gjøre ting på samt alternative måter å gjøre en øvelse på for de som enten er svakere eller sterkere enn hun er. Men ikke CBE og LKE, der er det overtrening, feiltrening, skader og uff og stønn i et forsøk på å se sexy ut. Det er ikke annet enn selvfokuserende poseringer og like-fisking. 14 3
Frisk Frosk Skrevet 2. april 2023 #80323 Skrevet 2. april 2023 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Heldigvis den samme kvinnen som opptrådte i det sangprogrammet på TV2. 👍 Det har du jammen helt rett i 5
Villroses hage Skrevet 2. april 2023 #80324 Skrevet 2. april 2023 1 hour ago, Maskopi said: Hun skriver at hunden har fått sommerklipp på kennel, vet de ikke at polarhunder med dobbel pels ikke må klippes? De regulerer temperaturen og trenger bare regelmessig børsting samt blås i røytetiden. Klippes de risikerer man at pelsen ikke er vokst skikkelig ut igjen til vinteren igjen 😢 Å være i stand til å publisere slik en slik endeløs rekke av vettløs oppførsel, handlinger og holdninger, er intet mindre enn imponerende. Vet best. Alltid. Å tilegne seg kunnskap (før man publiserer) er helt unødvendig. Hvis noen tar til motmæle er det hat. 13 1
Tørst Skrevet 2. april 2023 #80325 Skrevet 2. april 2023 kira87 skrev (31 minutter siden): Så kaldt ut å løpe med short shorts i et par plussgrader, da. Var det ikke hun som alltid var frossen? Bilde hentet fra https://www.dt.no/se-stor-bildeserie-fra-drammen-10k/g/5-57-2114007 Perfekt konkurranseoutfit dette, da. Du aner ikke hva du snakker om! Skal du løpe det forteste du kan 10 km i strekk, er det særlig digg å løpe akkurat sånn kledd. 5 4
Isola2 Skrevet 2. april 2023 #80326 Skrevet 2. april 2023 Fotballfluen skrev (26 minutter siden): Artig at hun på insta skriver om hvor tungt løpet var... Bare for å komme evt kritikere på tiden i forkjøpet🤭 Synes ofte hun beskriver løping og trening som tungt for tiden. 6
Kollontaj Skrevet 2. april 2023 #80327 Skrevet 2. april 2023 Isola2 skrev (Akkurat nå): Synes ofte hun beskriver løping og trening som tungt for tiden. Såå mange positive og glade folk som postet om Drammen10k, så skjønner ikke hvorfor de valgte en slik vinkling, det ble jo personlig rekord og burde være happy for det. Særlig tatt i betrakting at CBE.no er influencer og ønsker kunder til både Netfit og treningsferie. Spesiell kommunikasjon, iallfall. 24 4
Gjest kira87 Skrevet 2. april 2023 #80328 Skrevet 2. april 2023 (endret) Tørst skrev (6 minutter siden): Perfekt konkurranseoutfit dette, da. Du aner ikke hva du snakker om! Skal du løpe det forteste du kan 10 km i strekk, er det særlig digg å løpe akkurat sånn kledd. Nei, jeg aner ikke hva jeg snakker om. Men jeg må få lov til å si at det ser kaldt ut allikevel? Så heller ikke ut som at så mange av de andre løperne var kledd på den måten, men det er sikkert bare jeg som driter meg ut ved å påpeke det. Takk 🙄 Endret 2. april 2023 av kira87
Sursøtsaus Skrevet 2. april 2023 #80329 Skrevet 2. april 2023 Kjempebra at hun greide målet sitt om å sette ny PR. Det er givende å ha mål som går ut på å bli bedre forså å nå dem. Gratulerer til henne for det. Hvor kult og inspirerende hadde det ikke vært dersom dette ble hovedfokuset på Netfit også, i stedet for å trene for å se best mulig ut? Bare ta den skjermdumpen av Caroline som eksempel hvor Netfit har kommentert at det er "åpenbart at hun følger Netfits treningsprogram". Nøyaktig hva er det i et bilde av Caroline i en svart finkjole som poserer i stuestolen sin mens hun stirrer til siden og drømmer om martini som tilsier at hun trener etter Netfit? I følge den teksten så er formålet at Netfit prøver å selge inn at Caroline ser ut som hun gjør, har den kroppen hun har FORDI hun trener med Netfit. Ergo vil de at folk skal tro at de også kan se ut som Caroline eller lignende dersom de trener samme program. Det er typisk "fitness influencers" å prøve å selge apper og program med et falskt løfte om at dersom du trener og spiser som dem så vil du ha samme kropp som dem, uavhengig av utgangspunkt. Caroline har gener og en historikk med mye cardiotrening i bunn for å se ut slik hun gjør (utover posering og filter). En person som aldri har trent før vil ikke oppnå samme resultat ved å trene etter Netfit i noen måneder, og vi vet at slike lovnader om drastisk endring i fysikk er den dårligste motivasjonen for trening, for det tar lang tid og krever mye tålmodighet og fører til at mange blir demotiverte og hopper av og føler at de er mislykka. Prestasjonsbaserte mål derimot er mye mer givende da det tar kortere tid å nå dem (så lenge du ikke setter deg selv altfor hårete mål i starten) og det er noe mer konkret å jobbe mot. Skulle ønske netfit og "fitfluencere" fokuserte mer på dette enn på kropp og utseende. 36 3
Kollontaj Skrevet 2. april 2023 #80330 Skrevet 2. april 2023 kira87 skrev (8 minutter siden): Nei, jeg aner ikke hva jeg snakker om. Men jeg må få lov til å si at det ser kaldt ut allikevel? Så heller ikke ut som at så mange av de andre løperne var kledd på den måten, men det er sikkert bare jeg som driter meg ut ved å påpeke det. Takk 🙄 Joda, mange løp nok i shorts, bare sjekk instaen til Drammen10K. 4
Frisk Frosk Skrevet 2. april 2023 #80331 Skrevet 2. april 2023 Sursøtsaus skrev (Akkurat nå): Kjempebra at hun greide målet sitt om å sette ny PR. Det er givende å ha mål som går ut på å bli bedre forså å nå dem. Gratulerer til henne for det. Hvor kult og inspirerende hadde det ikke vært dersom dette ble hovedfokuset på Netfit også, i stedet for å trene for å se best mulig ut? Bare ta den skjermdumpen av Caroline som eksempel hvor Netfit har kommentert at det er "åpenbart at hun følger Netfits treningsprogram". Nøyaktig hva er det i et bilde av Caroline i en svart finkjole som poserer i stuestolen sin mens hun stirrer til siden og drømmer om martini som tilsier at hun trener etter Netfit? I følge den teksten så er formålet at Netfit prøver å selge inn at Caroline ser ut som hun gjør, har den kroppen hun har FORDI hun trener med Netfit. Ergo vil de at folk skal tro at de også kan se ut som Caroline eller lignende dersom de trener samme program. Det er typisk "fitness influencers" å prøve å selge apper og program med et falskt løfte om at dersom du trener og spiser som dem så vil du ha samme kropp som dem, uavhengig av utgangspunkt. Caroline har gener og en historikk med mye cardiotrening i bunn for å se ut slik hun gjør (utover posering og filter). En person som aldri har trent før vil ikke oppnå samme resultat ved å trene etter Netfit i noen måneder, og vi vet at slike lovnader om drastisk endring i fysikk er den dårligste motivasjonen for trening, for det tar lang tid og krever mye tålmodighet og fører til at mange blir demotiverte og hopper av og føler at de er mislykka. Prestasjonsbaserte mål derimot er mye mer givende da det tar kortere tid å nå dem (så lenge du ikke setter deg selv altfor hårete mål i starten) og det er noe mer konkret å jobbe mot. Skulle ønske netfit og "fitfluencere" fokuserte mer på dette enn på kropp og utseende. Er så enig og viktig å skape bevissthet om! At en "seriøs treningsleverandør" har dette fokuset, at trening skal gjøres for å oppnå et spesielt utseende, det er jo nettopp et av hovedmomentene i kritikken mot CBE, LKE og Netfit - de skaper et usunt kroppspress. Og ikke bare det, de skaper et kroppspress hvor målet liksom skal være det som ikke en gang er oppnåelig for dem selv, men som de bare "oppnår" om de lyver, jukser, redigerer, poserer og legger filter på bildene i tillegg. DETTE er hva instruktørene bak Netfit og nå treningsreisene velger å fokusere på og måten de forsøker å lokke til seg følgere og betalende kunder. Det er også en form for villedende reklame. 14 1
Frisk Frosk Skrevet 2. april 2023 #80332 Skrevet 2. april 2023 kira87 skrev (10 minutter siden): Nei, jeg aner ikke hva jeg snakker om. Men jeg må få lov til å si at det ser kaldt ut allikevel? Så heller ikke ut som at så mange av de andre løperne var kledd på den måten, men det er sikkert bare jeg som driter meg ut ved å påpeke det. Takk 🙄 Om det er noen trøst hadde jeg valgt heldekkende klær om jeg skulle løpe, er fryspist selv. Det skal bli veldig gode temperaturer før jeg skulle velge å løpe i shorts. Men det er mange som løper bedre med shorts fordi de blir lettere varme. Jeg ser bare på dem og tenker jeg håper de har det bra med det, for det hadde ikke jeg hatt Det er godt folk er forskjellige 4
~ Ada ~ Skrevet 2. april 2023 #80333 Skrevet 2. april 2023 kira87 skrev (2 timer siden): Så kaldt ut å løpe med short shorts i et par plussgrader, da. Var det ikke hun som alltid var frossen? Bilde hentet fra https://www.dt.no/se-stor-bildeserie-fra-drammen-10k/g/5-57-2114007 Dette representerer nok heller normalen. Det som ikke er normalt, er insta-kontoen der hun varmer seg i singlet foran vedovnen før hun skal ut å løpe, fordi hun fryser så. I Drammen vet hun både at et slikt antrekk er bra for løpinga og at varmen kommer mens man løper. I Insta-land ser det annerledes ut. 10 2
Xstrella Skrevet 3. april 2023 #80334 Skrevet 3. april 2023 Jøsses. En helt vanlig dame i et helt vanlig løp. Hvor er poseringen, rumpeputa og stivsminka fjeset? 😉 Bra at hun våger å løpe ute blant folk. 1 poeng til poseringsfrue. 23 2
Isild Skrevet 3. april 2023 #80335 Skrevet 3. april 2023 Xstrella skrev (4 timer siden): Jøsses. En helt vanlig dame i et helt vanlig løp. Hvor er poseringen, rumpeputa og stivsminka fjeset? 😉 Bra at hun våger å løpe ute blant folk. 1 poeng til poseringsfrue. Enig. Dette er positivt! Ut av komforsonen, ut blandt folk, UT av poseringsbobla. Ekte og troverdig. 1 poeng fra meg også! 18
Felis Skrevet 3. april 2023 #80336 Skrevet 3. april 2023 I følge Caroline (podcasten), så var målet i Drammen å løpe på 44.30. Hun var veldig nervøs for ikke å klare det, for hele omdømmet til Netfit var liksom avhengig av det. Sammenlignet med andre i det løpet vil jeg tro Caroline bruker langt mer ressurser på trening enn mange andre. Vi snakker jo ikke bare om et hav av tid, men hun blir jo bokstavlig talt coachet. Fra hva hun forteller bruker Lars Kristian også et hav av tid på hennes løping, han setter faktisk på sykkelen og sykler ved siden av henne for at hun skal holde riktig tempo på trening. Da synes jeg det er litt rart at de ikke oppnår de resultatene de ønsker. Det er faktisk ikke kjempegod reklame, selv om det for Caroline personlig er hyggelig med personlig rekord. 40 4
Hulderen Skrevet 3. april 2023 #80337 Skrevet 3. april 2023 Jeg ser at flere skriver at det er merkelig at ikke Caroline oppnår bedre løperesultat når hun trenes så mye. Men hvor godt man gjør det, er vel individuelt? Ikke bare avhengig av hvor dyktig treneren er? Altså, det er godt mulig at hun overtrenes. Men ikke alle kan bli gode løpere. Det kommer også an på talent. Hvis ikke Ingebrigtsbrødrene hadde talent, så ville de ikke blitt verdensmestere, uansett hvir mye faren deres skrek og herjet med dem. 11 4
Dizzy Skrevet 3. april 2023 #80338 Skrevet 3. april 2023 Frisk Frosk skrev (9 timer siden): troverdighet
reiseglad Skrevet 3. april 2023 #80339 Skrevet 3. april 2023 kira87 skrev (9 timer siden): Så kaldt ut å løpe med short shorts i et par plussgrader, da. Var det ikke hun som alltid var frossen? Bilde hentet fra https://www.dt.no/se-stor-bildeserie-fra-drammen-10k/g/5-57-2114007 Artig bilde av henne. Hun «flyr» i løse lufta, uten bakkekontakt. Og tunga konsentrert ut av munnen😜 Dette er neppe er bilde hun selv ville lagt på egen ig, men det var veldig sprell levende. 12
Felis Skrevet 3. april 2023 #80340 Skrevet 3. april 2023 Hvis CBE løp som mosjonist, uten videre ambisjoner, så hadde ingen reagert på tiden. Men Caroline er gallionsfiguren til Netfit, og coaches av en pt som selger slike løsninger, så hennes resultat er et direkte resultat av tjenesten de selger. Målet denne gangen var 44.30, og det klarte hun ikke. På tross av at både hun og mannen har lagt ned betydelige ressurser i å få henne inn på den tiden. Treningsopplegget Caroline har fulgt har enten ikke vært riktig, eller så har hun hatt en coach som ikke klarte å beregne hva hun var i stand til. Begge deler er elendig reklame for et firma som selger løpetrening og treningsreiser. 33 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå