Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lamoramp skrev (3 minutter siden):

Hva er egentlig problemet med at man koser seg med vin enten til en lunsj, en solnedgang, en film eller hva som helst annet? Dette paret bruker åpenbart mye tid på familie, kosthold og trening, tror ikke de hadde kunne kombinert det med alkoholisme… De unner seg vin når de føler for det, og følger ikke slavisk den norske normen som er at vin kun er tillatt fredag eller lørdagskveld. Så lenge det som trenger å ivaretas er ivaretatt så heier jeg på at man må få kose seg med vin til lunsj på en mandag om det var nettopp da det var tid og sted for det! 

Hvorfor spør du om dette? Hvis du gidder å lese de to forrige sidene, så får du jo svaret ditt. Du får også svaret ditt i den artikkelen hvor rus-influenceren uttaler seg. 

Rettferdiggjøringen du driver med her, henger ikke helt på greip med andre legitime argumenter og kunnskapsrike uttalelser fra eksperter. Dette finner du over hele internett, hvis du vet hvordan du finner frem. Beklager, men spørsmål og kommentarer som dette anser jeg kun som provokasjon og ren kunnskapsløshet (eller dumhet hvis du vil). 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lamoramp skrev (2 minutter siden):

Hva er egentlig problemet med at man koser seg med vin enten til en lunsj, en solnedgang, en film eller hva som helst annet? Dette paret bruker åpenbart mye tid på familie, kosthold og trening, tror ikke de hadde kunne kombinert det med alkoholisme… De unner seg vin når de føler for det, og følger ikke slavisk den norske normen som er at vin kun er tillatt fredag eller lørdagskveld. Så lenge det som trenger å ivaretas er ivaretatt så heier jeg på at man må få kose seg med vin til lunsj på en mandag om det var nettopp da det var tid og sted for det! 

Hvem snakker on alkoholisme i den forstand at man ikke klarer å trene dagen etter opprettholde en A4 hverdag? Man kan være drikke for mye alkohol uten at man lukter vondt og ikke klarer å holde på jobben for å si det sånn. Det bedriften kritiseres for er for å normalisere alkohol i hvordan, og sammen med barna. Problemet er at cbe legger dette ur på some og glamoriserer det. Om man ikke ser at det er noe galt i det med vin i solnedgang er det greit, men hva er vitsen? 
For min del synes jeg det konsumeres alt for mye alkohol i hjemme til cbe, og jeg undere meg over begrepet å «unne»seg når det passer.. 

og kritikken her er på cbe sin «toppløs» bilde at man kan erstatte vin i stedet for kaffe.. det er morgenkaffe man snakker om da bilde ble lagt ut.

(Det er forresten det samme bilde cbe mener i podcasten sin, er 100% naturlig siden alle har brystvorter, men hun promper ikke foran barn og mann. For det er nemlig ikke henne.. Stakkars jente, hun bør beskyttes mot seg selv)

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, Lamoramp said:

Så du synes det er greit at CBE fronter alkohol og normaliserer det å drikke vin/øl midt på dagen i ukedagene før man henter barna i barnehage og skole er helt ok? Eller at det må være vin i glasset for å kunne kose seg? Du må ikke glemme at hun er en såkalt påvirker.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
42 minutter siden, Minnie Mus said:

Så du synes det er greit at CBE fronter alkohol og normaliserer det å drikke vin/øl midt på dagen i ukedagene før man henter barna i barnehage og skole er helt ok? Eller at det må være vin i glasset for å kunne kose seg? Du må ikke glemme at hun er en såkalt påvirker.

Nå blir en del vel moralistiske her, dere får godta at ikke alle har samme syn på alkohol som dere selv

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Lamoramp skrev (1 time siden):

Så du synes det er helt innafor at foreldrene er ute å spiser lunsj med 1-2 glass vin på en hverdag for så å gå i barnehagen å hente barna? På en helt vanlig hverdag?

Jeg kan godt ta et glass vin til lunsj er vi på feks Kreta og spiser lunsj på restaurant, men aldri om jeg hadde gjort der på en vanlig hverdag før henting av barn. Selv om du ikke drikker mye og det påvirker adferden din så lukter der faktisk alkohol av deg rett etter at du har drukket. Her er det snakk om begge foreldrene også, ikke at mor er på venninnelunsj og far henter. Hadde jeg jobbet i barnehage så hadde jeg reagert hvis den som hentet barnet luktet øl/vin, selv om de ikke var synlig beruset

Jeg reagerte også da de var på bilferie i Norge og la ut bilde fra lunsjen med lokal-laget øl til han og cider til henne. De overnattet ikke og kjørte videre samme dag. Greit nok at er glass øl går ut av systemet etter noen timer, og jeg tviler på at de kjørte i påvirket tilstand, så de var nok noen timer i Lom før de kjørte. Men hvorfor legger de ut sånt i bedriftskanalen? Bilferie med barn, begge drikke alkohol, for så å kjøre videre?

Hvorfor skal man forresten normalisere alkohol og barn? Hver sommer og hver jul så er der massive kampanjer om barn og alkohol. Hvor mange glass tåler et barn?

Hva med å heller promotere at man behøver ikke alkohol, et rusmiddel, for å kose seg? 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
24 minutter siden, hvalstad45 said:

Nå blir en del vel moralistiske her, dere får godta at ikke alle har samme syn på alkohol som dere selv

Vil si at mitt forhold til alkohol er ganske så normalt, kan godt ta meg et glass vin jeg. Men jeg har ikke noe behov for å legge det ut i sosiale medier og prøve å påvirke andre til å drikke alkohol, spesielt ikke sammen med barn...... CBE viser jo at det er helt ok å drikke når man er sammen med barna, enten det er en fredags formiddag, på tur med barna, før man henter på skole/barnehage, til lørdagskosen eller fredags tacoen. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Strategien nå er visst å legge ut noe på IG for deretter kunne snakke om det i podcasten. I flere uker, faktisk. Skikkelig gjenbruk. 😆

Godt å se at hun begynner å forstå konseptet "gjenbruk". Kanskje hun kan overføre det til kleskonsumet sitt.

Men fra spøk til alvor de viser alkohol i veldig merkelige og til tider uansvarlige settinger. Slik som nevnt over her så er det rart å begynne drikkinga før man henter barna fra barnehage, og å drikke på fjelltur/skogstur er vel aldri lurt verken med eller uten unger i tilfelle noe skjer? Jeg har heller ikke noe til overs for folk som velger å kjøre bil etter at man har tatt seg en enhet selv hvis det er snakk om liten mengde. Du setter faktisk andre i fare ved å holde på sånn. Jeg forstår ikke hvorfor de tror det er lurt å dokumentere det på en bedriftskanal og deretter blir de overraska av å få kritikk på det. Det er like sært som at de trodde det var lurt å dokumentere at de tilsynelatende brøt koronaregler samtidig som LK satt og snakka stygt om restriksjonene og søt og klaget over det. Det er jo en perfekt oppskrift på å fremstille seg selv som uansvarlig og kjip. Er faktisk enig med Caroline da hun sa hun hadde hatt bruk for erfaring i markedsføring, for de bommer virkelig på å markedsføre bedriften. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (9 timer siden):

Da jeg hørte «teaseren» fra podden, må jeg bare si at hun høres fryktelig selvsentrert og umoden ut. Hun er indignert over reaksjoner fra andre kvinner.(jeg tror oppegående menn også reagerer på toppløsbildet) Men som kvinne må jeg få lov til å reagere på hva slags samfunn barn og unge sosialiseres inn i. Hun bidrar virkelig helt motsatt av hva jeg selv ønsker å signalisere til yngre generasjoner. 

Spot on 

• Liker 3
Skrevet
Finlay skrev (6 timer siden):

Jeg har også inntrykk av at CBE drikker OFTE.

Og innimellom i litt underlige settinger. Husker hun blogget om en sykkeltur med barna for noen år siden, med lunsjpause hos en slektning (eller venninne), med vin til mor og pils til far, før de syklet videre. Uten hjelm på de voksne. Telttur med barna i fjellet ett eller annet sted, vin i ryggsekken som kos på kvelden. Lage pakkekalender til barna med vinglass på gulvet ved siden av seg.

Så kommer det mer normale settingene i tillegg. Som kveldskos både hverdag og helg. Middager og lunsjer med barn og alkohol, både hjemme og i syden, der ofte "halve slekta" drikker alkohol med barna rundt seg. Håper de har i tankene at man skal drikke veldig lite alkohol før barna merker endring i adferd.

Tror heller ikke problemet er at hun fester ofte, det er mer den hyppige vinsippingen. Men det kan jo selvsagt hende det er sukkerfri brus eller saft i vinglasset, det vet man jo ikke.

Vin er helt ok det, men i mine øyne er det uendelig fjernt å dra med seg vin på et par dagers telttur med BARN. Bare å komme på det, liksom😂

Og ikke minst ikke noe å legge ut om på sosiale medier om man nå velger å ta med vin på tur etc.. tror hun vi får inntrykk av mer kos og hygge når hun legger ut alle vin episodene ????0

• Liker 6
Skrevet
Trelawney skrev (43 minutter siden):

Har hørt siste episode nå, og det blir ikke nødvendig med mer. Noe så hjelpeløst, ustrukturert og lite opplyst. Det er veldig tydelig at Caroline ikke har utdannelse, leser lite og er generelt lite informert om samfunnet.  Susann fungerer som en som kan bekrefte hennes antagelser, om kvinnehelse, lønnskamp og kjønnsroller. Hun sier at man «av og til må kunne spille på kropp» - og ja, jeg skjønner godt at hun gjør det, for hun har åpenbart ikke noe annet å by på. For en suppe av en podcast. 

Takk og lov for at jeg har brukt tid på høyere utdannelse slik at jeg ikke trenger å måtte spille på kropp av og til. Tror ikke kollegene mine hadde syntes det hadde vært så topp med kropp i fokus. En pupp her og en rumpepute der mens jeg tar selfier på dass.. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest Snøsøta
Skrevet

Jeg vet ikke hvor interessant jeg synes det er å diskutere hvor ofte CBE drikker vin til lunsj. Men hun dokumenterer jevnlig at hun gjør det i alle fall, det er det ingen tvil om. Det jeg synes er mer interessant er hvordan hun tydeligvis bruker podcasten til å rekonstruere hva diskusjonen dreier seg om og presentere sitt eget narrativ som sannheten.

Når har noen sagt at hun ofte tar seg en fest? Det er ren fisking etter sympati og igjen dette kontrollbehovet - kommenterer aldri til media, men lager egne plattformer hvor hun kan si hva kritikerne egentlig mener og argumentere mot dem. Uten at noen kritikere slipper til selvsagt. Det er nesten så jeg tror podcasten er opprettet for å lage en kilde til som bekrefter hennes versjon av virkeligheten.

CBE, du har promotert å ha vin istedet for kaffe i koppen på morgenen. For de som jobber eller lever med alkoholisme er det en markør for akoholisme. Du får kritikk for det, ikke for at du går på fylla. Du kunne like gjerne ha valgt Prozac. Deprimert husmor flykter fra livet sitt. Det var den tolkningen jeg fikk ut av bildet - "sliten kvinne i undertøyet med fjernt blikk vil bytte ut kaffe med vin i koppen i møte med enda en uutholdelig dag".

Skrevet
skruf skrev (4 timer siden):

Personlig så har jeg også vært på telttur med barna der vi foreldre har tatt oss et glass vin ved bålet etter at barna hadde sovnet i teltet. På tur i skog og mark, eller i fjæra/svaberg med barn i våken tilstand så har vi vært edru. Opplevde skrekkscenario da yngste fikk være med venninna og hennes familie på påsketur flere timer unna, datteren vår skadet seg og måtte på sykehus og ingen av de voksne var kjørbare,

En ting jeg/vi derimot aldri har gjort er å spise lunsj ute med vin/øl til, for så å gå i barnehagen å hente ungen. Greit nok at man ikke blir full på ett glass, men man lukter alkohol. Og man har faktisk promille. Det tar seg ikke ut rett og slett. Dette er noe CBE og mannen har vist frem at de har gjort flere ganger. Både på story, feed og på blogg 

Har hun drukket før hun har hentet i bhg?

• Liker 3
Skrevet
Lamoramp skrev (4 timer siden):

Fordi dette ikke er innafor hos moralistene på KG. Og tråkker man utenfor hva de synes er moralsk riktig, så får influenserne høre det, side opp og side ned.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet
Lamoramp skrev (4 timer siden):

Problemet er at de både drikker ved litt uortodokse anledninger (lunsj på mandag, telttur, biltur osv.) og følger den norske normen med vin fredag og lørdag kveld og ved alle festlige anledninger. Det i seg selv er ikke alkoholisme, men det er sånn alkoholisme starter for mange. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Breakeven skrev (10 timer siden):

Det er jo det hverdagen går til dag inn og dag ut, meg meg meg meg- noe så utrolig lite givende og meningsløst. Også så jeg på beskrivelsen av den nye pod-episoden at «begge to er preget av lite søvn», er det virkelig så interessant å høre om hvor mye eller lite søvn andre har? 

Hun og Hobbelin har sikkert fått med seg den serien Linnea Myhre har hatt om søvn. Og så tror de at de kan få noen klikk eller likes eller lyttere/følgere ved å hoppe på samme tog.

Patetiske damer, CBE og SH!

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes omtrent alt ved bedriften CBE er både uproft, useriøst og høyst kritikkverdig. Alkoholforbruket, derimot, kan vel ikke sies å være noe å hisse seg opp over. At hun bruker vinglass i ny og ne for å skape content i en ellers dørgende kjedelig hverdag og forsøke å framstå med litt fine vaner, er ubehjelpelig - ja vel, men det har ingenting med alkoholisme å gjøre. Det er bare nok et symptom på en døende influencerkarriere der personaen CBE ikke har noe bedre å melde.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (4 timer siden):

Hun fronter ikke å drikke seg full, hun fronter å ta et glass vin til lunsj. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Takk og lov for at jeg har brukt tid på høyere utdannelse slik at jeg ikke trenger å måtte spille på kropp av og til. Tror ikke kollegene mine hadde syntes det hadde vært så topp med kropp i fokus. En pupp her og en rumpepute der mens jeg tar selfier på dass.. 

Jeg er enig med deg.

Vil bare skyte inn at jeg har flere gode bekjente eller venner som ikke har utdanning, men som likevel er så oppegående og intelligente at de ikke kunne funnet på å selge egen kropp eller egne barns oppvekst for å tjene penger selv. De har alt fra helt ordinære jobber til sjefsjobber, har jobbet seg opp ved å være ærlig, følge lover og regler og helt uten å skape oppdiktede historier om seg og sitt.

De forholder seg til virkeligheten og sannheten, de holder seg oppdaterte og de er samfunnsengasjerte, ønsker å bidra.

Disse er uten utdanning, men de ligger milevis foran det CBE og LKE og SH viser de gjør.

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...