Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sier i cbe.no hvilken øvelse i yoga hun forsøker seg på? Kanske det ikke ER yoga i det hele tatt? Forsøker google for å sammenligne men klarer ikke forstå utfra bildene som er lagt ut i tråden hvilken øvning det er... 

#trodetbesteomfolk

Netfit sitt forsøk på å stenge har ikke økt noe som helst, fallende følgere og lavere engasjement rate. Så kan virke som at følgerne ikke er oppriktige følgere, de som engasjerer seg, er tilfeldige besøkere...som nå ikke har adgang.

NetFit's Instagram Stats Summary Profile (Social Blade Instagram Statistics)

Endret av vinterskog
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så nå kan man kjøpe hårproduktet (60 tabletter) via cbe.no med 55% rabatt til kr 171,- eller kjøpe det på Apotek1 (60 tabletter) med 30% rabatt til kr. 188,-

https://www.apotek1.no/produkter/hair-luxious-veg-vit-for-henne-970382p?gclid=CjwKCAiA9NGfBhBvEiwAq5vSy8QWo6hVuDqr6uki4tK0j8ZiAI4z-daBarIXWC-gLyOGYY_t-m9vnRoC-_cQAvD_BwE

IMG_20230221_201006.png

IMG_20230221_200944.png

Endret av ~ Ada ~
Rettelse
  • Liker 4
Skrevet

Litt av noen eksklusive samarbeid fruen har om dagen.. 😂

• Liker 16
Skrevet

Står det ikke 55 % rabatt på begge? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Står det ikke 55 % rabatt på begge? 

Fra linken jeg la ut til Apotek 1.

Det andre bildet jeg la ut, var fra når du klikket deg inn på linken til cbe.no. Jeg var litt utydelig der

IMG_20230221_202517.png

Endret av ~ Ada ~
Skrevet
23 hours ago, Snøsøta said:

Om vi ikke trodde planken kunne gjøres mer idiotisk - møt savasana (corpse pose) influencerstyle:

https://www.instagram.com/p/Co5Iiwioxv0/

Er det yoga eller er det thinspo? Det er det verste og mest idiotiske jeg har sett i yogasammenheng noen gang. Hva er det der, en slags egenoppfunnet bakoverbøy, halvt Matsyasana og halvt savasana?? Toppen av Dunning-Krugeryoga i alle fall. Om det der er en Savasana har hun seriøst misformet skjelett i alle fall.

Hvordan kan en yogainstruktørskole ikke korrigere på dette?

Hvordan kan en yogainstruktørskole akseptere dette og hele resten av det innlegget som reklame for skolen og den skaden det gjør på deres rykte og seriøsitet?

Hvordan kan dette mennesket seriøst annonsere at hun skal lage yogaprogram? I sin profesjonelle treningskanal

For uinnvidde: I savasana ligger man flatt på bakken med ryggen ned i gulvet. Som et lik. Det er en restitusjonsposisjon man inntar etter en yogaøkt. Eller før, underveis eller begge deler. Den kan brukes til å nøytralisere ryggen etter bakoverbøy. Om man ikke klarer å få korsryggen i gulvet legger man noe under knærne slik at ryggen prioriteres.

Dette er skadelig. Å gå inn i disse posisjonene på den måten når man er helt nybegynner og tydelig ikke mestrer dem er sikker vei til skader. Skuldre og nakke tåler ikke mye om ikke teknikken er god og riktig.

Og for alle de andre tingene det går an å kommentere på det idiotiske innlegget: feel free! Kjør på! Jeg orker ikke 😳

Sponsa skinnywhitebitchyoga til nye avgrunner...

Skjermbilde 2023-02-20 kl. 20.59.45.png

HAHAHAHAHAHAHAHA

Gidder ikke ramse opp de andre asanaene hun ikke nailet, det tar for lang tid. Var de fleste.

• Liker 16
Skrevet
12 minutter siden, vinterskog said:

Sier i cbe.no hvilken øvelse i yoga hun forsøker seg på? Kanske det ikke ER yoga i det hele tatt? Forsøker google for å sammenligne men klarer ikke forstå utfra bildene som er lagt ut i tråden hvilken øvning det er... 

#trodetbesteomfolk

Netfit sitt forsøk på å stenge har ikke økt noe som helst, fallende følgere og lavere engasjement rate. Så kan virke som at følgerne ikke er oppriktige følgere, de som engasjerer seg, er tilfeldige besøkere...som nå ikke har adgang.

NetFit's Instagram Stats Summary Profile (Social Blade Instagram Statistics)

Jeg kunne forklart hvilke øvelser hun prøver seg på, hva hun gjør feil ut fra det jeg ser, kontraindikajsoner osv. Men det er en av grunnene til at jeg og mange andre har forlatt vestilg yoga - dette er ikke yoga. Du kan gjerne sende meg en PM, så skal jeg gå i dybden.

Det man som regel ser på SoMe er ikke yoga. Det finnes få autentiske yogainfluencere i sfæren, og de er små. Fordi man gir slipp på sosiale medier et stykke inn i reisen.

Å dandere kroppen i en spesiell posisjon er ikke yoga. Det er posering.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (18 minutter siden):

Så nå kan man kjøpe hårproduktet (60 tabletter) via cbe.no med 55% rabatt til kr 171,- eller kjøpe det på Apotek1 (60 tabletter) med 30% rabatt til kr. 188,-

https://www.apotek1.no/produkter/hair-luxious-veg-vit-for-henne-970382p?gclid=CjwKCAiA9NGfBhBvEiwAq5vSy8QWo6hVuDqr6uki4tK0j8ZiAI4z-daBarIXWC-gLyOGYY_t-m9vnRoC-_cQAvD_BwE

IMG_20230221_201006.png

IMG_20230221_200944.png

Og hva skal dette vidunderproduktet avstedkomme? Sørge for at håret vokser 1 cm i måneden, kanskje? 
Humbugpiller på billigsalg, løp og kjøp. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
calenti skrev (17 minutter siden):

Jeg kunne forklart hvilke øvelser hun prøver seg på, hva hun gjør feil ut fra det jeg ser, kontraindikajsoner osv. Men det er en av grunnene til at jeg og mange andre har forlatt vestilg yoga - dette er ikke yoga. Du kan gjerne sende meg en PM, så skal jeg gå i dybden.

Det man som regel ser på SoMe er ikke yoga. Det finnes få autentiske yogainfluencere i sfæren, og de er små. Fordi man gir slipp på sosiale medier et stykke inn i reisen.

Å dandere kroppen i en spesiell posisjon er ikke yoga. Det er posering.

Så hun har egentlig bare funnet nye metoder for å posere og vise frem kropp.. flotte greier 😵💫

• Liker 24
Skrevet
Era Vulgaris skrev (15 minutter siden):

Og hva skal dette vidunderproduktet avstedkomme? Sørge for at håret vokser 1 cm i måneden, kanskje? 
Humbugpiller på billigsalg, løp og kjøp. 

Det er en jæskla god deal om du handler via cbo.no. Du sparer enormt, og produktet er eksklusivt og knapt å få tak i andre steder

• Liker 9
Gjest Vanedis
Skrevet (endret)

Jeg håper folk som benytter seg av reklamelenken til Caroline Berg Eriksen får med seg at dette er et abonnement (uten binding).  

Fra cbe sin reklamelenke - https://www.goodforme.com/no/hair-luxious-lp/order-hair-luxious-henne-gummies/?utm_source=collaboration&utm_medium=igstory&utm_term=carolinebergeriksen&utm_content=hlfgno23&fbclid=PAAaYN8V0k1OVvtwanbO1_fsb5TP_v9yAJmU1RKaEfxmLYVTq9OqP2V7CYcqI

Screenshot_20230221-205315_Instagram.thumb.jpg.0165657d504954c4ff1202cee3c11702.jpg

Litt fra kjøpsvilkårene:

Screenshot_20230221-205838_Chrome.thumb.jpg.30a39305c8e4e2cc4f500e692048681e.jpg

Tilføyelse:

CBE reklamerer altså for et abonnement 

Forbrukertilsynet viser til følgende - https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-markedsforing-av-skjonnshetsprodukter-og-

Screenshot_20230221-212340_Chrome.thumb.jpg.937fb1455fde06a9254bfbfbf3c09687.jpg

Screenshot_20230221-212358_Chrome.thumb.jpg.ef2aeb2cbfe8a92e1cd51184440fe1f0.jpg

I Caroline Berg Eriksen sin reklame for kosttilskuddet kommer det ikke tydelig frem at hun reklamerer for et abonnement.

Skjermbilde fra instastory - https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20230221_235939.thumb.jpg.74c03482b23425e075ff07eff2321a14.jpg

Endret av Vanedis
Skrevet
27 minutter siden, Vanedis said:

Jeg håper folk som benytter seg av reklamelenken til Caroline Berg Eriksen får med seg at dette er et abonnement (uten binding). 

(Klippet litt i sitaten for å forenkle.)

Dette er minst like ille som feil kostholds- og treningsråd.

Villedende reklame, eksponering av barn, mangelfull og potensielt skadelige trenings- og kostholdstips. Bare dette er jo hårreisende, og det finnes mer å ta av.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Fra linken jeg la ut til Apotek 1.

Det andre bildet jeg la ut, var fra når du klikket deg inn på linken til cbe.no. Jeg var litt utydelig der

IMG_20230221_202517.png

Sorry, klikket ikke på noen av lenkene. 

• Liker 5
Skrevet

Ang denne videoen hun la ut, jeg syntes det er VELDIG rart at Caroline som trener så mye som hun gjør ikke klarer å gjøre en chaturanga uten å sette knærne i gulvet. Om det beviser noe som helst så er det at den treningen de driver med overhodet ikke gir resultater.

• Liker 37
Skrevet
calenti skrev (2 timer siden):

Må arrestere deg veldig vennlig der - yoga handler om å jobbe med seg selv, med sine egne tanker. Blikkontakt er ikke det man strever mot som instruktør, du formidler by example (og verbal kommunikasjon, selvsagt). Introversjon/introspection er en av verktøyene. Personlighet er ikke et mål, å gi slipp på ego er et mål.

Hvem vil ha CBEs (bedriftens) personlighet på skjermen? Eller IRL? I denne settingen eller noen annen setting?

Ikke uenig med deg i det!

Men jeg tenker at hvis man ønsker å lære andre noe og formidle noe, da må man tørre å by på seg selv, vise vennlighet, vise at man ønsker at mottaker skal få en positiv yogareise selv, greie å formidle hvordan dette kan gjøres. For å greie å formidle det tror jeg instruktør må tørre å vise et minste minimum av kontakt og det å se andre. I en enveiskanal som er det CBE velger å bruke er hun avhengig av å fremstå som troverdig, som en som man kan ha tillit til. Og skal hun oppnå det må hun gi noe av seg selv, formidle kunnskap om yoga, det var der jeg mente personlighet må komme inn, en oppriktighet i ønske om å formidle noe som kan være givende for mottaker.

Hun viser det stikk motsatte av det både du og jeg har skrevet. Hun viser at hun ikke en gang er i nærheten av å søke inn i det hun legger ut. Tvert om. Nå fant hun en enda mindre topp å trene i, for å vise frem enda mer kropp. Og hele seansen er preget av et ekstremt på hvordan hun skal se best mulig ut i hennes øyne, hvordan hun kan vinkle kroppen og holde pusten for å fremstå som tynnest og magrest mulig og samtidig spille på sex.

Jeg tror at hvis CBE hadde tørt å være seg selv, noe hun ikke gir uttrykk for i noen kanaler, så hadde det vært å foretrekke foran det hun har lagt ut de siste årene. Nå er alt stivt, unaturlig, kun opptatt av det ytre, ingen innlevelse, ingenting annet enn posering, overtrening og thinspo/proana.

Men jeg tror både hun og mannen burde ta en ordentlig oppgjør med seg selv og se på om det er dette de ønsker barna deres skal forstå er det mamma og pappa holder på med. Det de nå gjør er å stadig forsøke å tjene penger på andres sårbarhet og å bygge andres usikkerhet ved å fremstille et "ideal" (i deres egne øyne) som de ikke en gang selv er istand til å oppnå uten å jukse, trikse, lyve, bruke filter, redigeringer av bildene og til og med begå nesten daglige lovbrudd for å formidle det falske "idealet" som er uoppnåelig selv for dem selv. Juks og bedrag, lyve på seg utdanning de ikke har, late som om de er eksperter på noe de knapt har kompetanse på - er dét virkelig det de ønsker at barna deres snart skal oppdage at de baserer livene sine på?

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (2 timer siden):

For yoga følg heller Vibeke Klementsen.

Flott, sterk og sunn! Med utstråling.

Eller Silje Thorstensen (helst begge ❤️), god, raus, omgjengelig, folkelig, nydelig ❤️

• Liker 7
Gjest Vanedis
Skrevet (endret)

Det spørs om ikke reklamen 

(fra https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y=)

20230221_235119.thumb.jpg.4b35a443567a01fce6ac71f708f39c6e.jpg

også bryter med https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-markedsforing-av-skjonnshetsprodukter-og-behandlinger-sosiale-medier

Screenshot_20230221-214056_Chrome.thumb.jpg.7e0dc3ba398e7caa680d915d4409e309.jpg

Dette ut fra at Caroline Berg Eriksen nylig har reklamert for en kostholdsapp,  og da påstått at hun følger den for å få i seg det hun trenger (korriger meg hvis jeg husker feil).

Og Caroline Berg Eriksen gir vel også kostholdsråd på sine SoMe-kanaler.

Når hun nå reklamerer for kosttilskudd sier hun (slik jeg oppfatter det) indirekte at et balansert og variert kosthold ikke er tilstrekkelig. 

Endret av Vanedis
La ved dokumentasjon
Skrevet
Vanedis skrev (37 minutter siden):

Meld det til Forbrukertilsynet!

Her begår Caroline Berg Eriksen to lovbrudd i én reklame.

Både villedende reklame ved å ikke opplyse om at det er et abonnement. Og bruk av filter/endring av hud/utseende uten å merke bildene med retusjert person.

Og jammen tok hun ikke en Ingeborg Senneset på det siste bildet og fikk med litt proana på det også!

Seriøst, nå må du søke profesjonell hjelp, Caroline Berg Eriksen!

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Meld det til Forbrukertilsynet!

Her begår Caroline Berg Eriksen to lovbrudd i én reklame.

Både villedende reklame ved å ikke opplyse om at det er et abonnement. Og bruk av filter/endring av hud/utseende uten å merke bildene med retusjert person.

Og jammen tok hun ikke en Ingeborg Senneset på det siste bildet og fikk med litt proana på det også!

Seriøst, nå må du søke profesjonell hjelp, Caroline Berg Eriksen!

Med det @Vanedis skriver greide CBE trolig tre lovbrudd i én eneste reklame.

Etter 14 år i bransjen er dette det beste hun greier å prestere.

På tide å legge inn årene...

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Ikke uenig med deg i det!

Men jeg tenker at hvis man ønsker å lære andre noe og formidle noe, da må man tørre å by på seg selv, vise vennlighet, vise at man ønsker at mottaker skal få en positiv yogareise selv, greie å formidle hvordan dette kan gjøres. For å greie å formidle det tror jeg instruktør må tørre å vise et minste minimum av kontakt og det å se andre. I en enveiskanal som er det CBE velger å bruke er hun avhengig av å fremstå som troverdig, som en som man kan ha tillit til. Og skal hun oppnå det må hun gi noe av seg selv, formidle kunnskap om yoga, det var der jeg mente personlighet må komme inn, en oppriktighet i ønske om å formidle noe som kan være givende for mottaker.

Hun viser det stikk motsatte av det både du og jeg har skrevet. Hun viser at hun ikke en gang er i nærheten av å søke inn i det hun legger ut. Tvert om. Nå fant hun en enda mindre topp å trene i, for å vise frem enda mer kropp. Og hele seansen er preget av et ekstremt på hvordan hun skal se best mulig ut i hennes øyne, hvordan hun kan vinkle kroppen og holde pusten for å fremstå som tynnest og magrest mulig og samtidig spille på sex.

Jeg tror at hvis CBE hadde tørt å være seg selv, noe hun ikke gir uttrykk for i noen kanaler, så hadde det vært å foretrekke foran det hun har lagt ut de siste årene. Nå er alt stivt, unaturlig, kun opptatt av det ytre, ingen innlevelse, ingenting annet enn posering, overtrening og thinspo/proana.

Men jeg tror både hun og mannen burde ta en ordentlig oppgjør med seg selv og se på om det er dette de ønsker barna deres skal forstå er det mamma og pappa holder på med. Det de nå gjør er å stadig forsøke å tjene penger på andres sårbarhet og å bygge andres usikkerhet ved å fremstille et "ideal" (i deres egne øyne) som de ikke en gang selv er istand til å oppnå uten å jukse, trikse, lyve, bruke filter, redigeringer av bildene og til og med begå nesten daglige lovbrudd for å formidle det falske "idealet" som er uoppnåelig selv for dem selv. Juks og bedrag, lyve på seg utdanning de ikke har, late som om de er eksperter på noe de knapt har kompetanse på - er dét virkelig det de ønsker at barna deres snart skal oppdage at de baserer livene sine på?

For å si det kort og greit, så handler det om å ha formidlingsevne/pedagogisk sans (om duå skal lære noe bort). Om ikke det er blikkontakten som er sentral i yoga, så er det uansett nødvendig å skape kontakt ved å treffe med budskapet. Cbe.no bommer på alle punkter, særlig det viktigste - å formidle yogaens verdisyn. Vestlig bløff, krydret med cbe's helt særegne superbløff, blir aldri bra her.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...