Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77621 Skrevet 21. februar 2023 Rastebenk skrev (2 minutter siden): Jeg forstår virkelig ikke estetikken med det her. Innsugd hals, overarmer tynnere enn underarmer, kragebein og ribbeinskasse bulende ut over tomme tarmer. Hvorfor posere på en slik måte? Få på deg en t-skjorte og få hjelp, CBE. Greit nok at du heldigvis ikke er et slikt levende skjelett til vanlig, men denne "ideal"kroppen du vrenger, vrir og puster deg inn i er virkelig skremmende. Det å fremstille seg slik, det er ikke friskt. Hun ligger i tillegg med voldsom spenning i korsryggen og hoftebøyermuskulaturen for å svaie korsryggen voldsomt opp fra gulvet. Nå har hun "videreutviklet" denne poseringen også, med å bruke armene på en annen måte for å få frem muskler som kan minne om ribben rett under kragebenet. Dette er virkelig ikke friskt. Dette er farlig påvirkning med thinspo/proana! 27 1
Ingvild H G Skrevet 21. februar 2023 #77622 Skrevet 21. februar 2023 Marsh skrev (59 minutter siden): Derfor foretrekker jeg Funkygine 10 av 10 ganger, ser ikke slike bilder hos henne Jepp og jepp! Cbe har IKKE forstått noe som helst og tror at slike bilder på golvet er content og interessant. Ufattelig. Så prøver å styre unna men klarer ikke å la være å smugkikke av og til, og jeg blir bare helt SYKT irritert av alt på den kontoen, er helt klart ikke i hennes målgruppe. 9
Rastebenk Skrevet 21. februar 2023 #77623 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (27 minutter siden): Det å fremstille seg slik, det er ikke friskt. Hun ligger i tillegg med voldsom spenning i korsryggen og hoftebøyermuskulaturen for å svaie korsryggen voldsomt opp fra gulvet. Nå har hun "videreutviklet" denne poseringen også, med å bruke armene på en annen måte for å få frem muskler som kan minne om ribben rett under kragebenet. Dette er virkelig ikke friskt. Dette er farlig påvirkning med thinspo/proana! Som sagt, jeg skjønner virkelig ikke estetikken. På Vixenutdelingen for noen uker siden så vi CBE i virkeligheten og hun er en helt normalt slank og normalt trent dame. Den samme normalt slanke og normalt trente dama så vi på Norges Nye Megahit for halvannet år siden. Hvorfor holder CBE på med disse forpinte og forvrengte poseringene? For all del, jeg kan også legge meg på gulvet i bh'en før frokost, vri meg rundt, suge inn magen, strekke hals, holde pusten, skyte frem ribbekassa, stramme meg pinnestiv og få frem det meste jeg har av sener og bein via ei vidvinkellinse, gjerne med korsryggen spent i bue og skrevende med beina for å få thigh gap. Men altså, why?? .. Og den "yogaen" var det mest anspente og forpinte jeg har sett. Noen her skrev at man kunne ha kjørt juletretoget hennes under korsryggen hennes mens hun "lå" på gulvet og det har de rett i. På samme vis med rumpa som strutter i været mens hun liksom gjør planke. Hvis hun har så ekstremt forkortede hofteleddsbøyere at hun simpelthen ikke klarer å lage en rett linje gjennom hoften, så bør hun kontakte fysioterapeut. Og hun skal være ferdig utlært yogainstruktør om noen få uker? 😅 Endret 21. februar 2023 av Rastebenk 43 2
kraftwerk Skrevet 21. februar 2023 #77624 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Kjenner jeg får vondt i både rygg, hofter og bekken, bare av se på de forvridde posør-øvelsene hennes. Og jeg får så lyst til å korrigere henne, og forstår ikke hvorfor ingen andre gjør det - tvert imot får hun positive tilbakemeldinger? Det er ikke til å tro. Hun virker ufokusert og i ubalanse på matta, det veives med armer og bein. Og det er helt greit, hun er tross alt nybegynner, men noe av meningen med trenings-biten i yoga er å aktivere kjernen, styrke kjernen, fremme balanse o.l - hun står helt krokete og strutter ut med bekkenet til en hver tid. Når man står i Tadasana eller andre stående posisjoner, inn med bekken - aktivere. Får jo helt vondt av å se på dette. Endret 21. februar 2023 av kraftwerk 32 3
~ Ada ~ Skrevet 21. februar 2023 #77625 Skrevet 21. februar 2023 FruRosa skrev (7 timer siden): Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. Skjønner ho godt, jeg! Blir jo utslitt av å strekke armen ut med mobilen slik hele tiden. En velfortjent pause. 13
calenti Skrevet 21. februar 2023 #77626 Skrevet 21. februar 2023 (endret) 45 minutter siden, kraftwerk said: Kjenner jeg får vondt i både rygg, hofter og bekken, bare av se på de forvridde posør-øvelsene hennes. Og jeg får så lyst til å korrigere henne, og forstår ikke hvorfor ingen andre gjør det - tvert imot får hun positive tilbakemeldinger? Det er ikke til å tro. Hun virker ufokusert og i ubalanse på matta, det veives med armer og bein. Og det er helt greit, hun er tross alt nybegynner, men noe av meningen med trenings-biten i yoga er å aktivere kjernen, styrke kjernen, fremme balanse o.l - hun står helt krokete og strutter ut med bekkenet til en hver tid. Når man står i Tadasana eller andre stående posisjoner, inn med bekken - aktivere. Får jo helt vondt av å se på dette. Helt enig med deg. Og dette er en av grunnene til at mange som har praktisert yoga lenge, og som gjør så godt de kan for å respektere historien og kulturen bak yoga, har valgt å forlate vestlig yoga. Søker du på #yoga i SoMe, så er det dette du får. Det gjør at man får inntrykk av at dette er yoga. Det er en grunn til at det mer seriøst kalles posisjonsyoga (fornorsket), mindre seriøst - white skinny bitch yoga. Det understreker CBE (dvs. samtlige ansatte) sin manglende evne til å følge med i tiden, gjøre relevant research, ta hensyn til andre osv. osv. ad nauseam. Nå kaller jeg meg ikke en yogi/yogini lenger, så jeg kan med trygghet si at som et helt vanlig, enkelt menneske blir jeg forbanna. Å legge ut content som dette viser en hårreisende mangel på respekt for både andre mennesker, og for yoga, som i seg selv handler om å kjenne seg selv og respektere andre. *spyr* Og dette er jo en bagatell ifht hvordan de bruker sine egne barn i kanalen(e) sine. (Nå må jeg gå og gjøre litt pranayma for min egen mentale helse.) Endret 21. februar 2023 av calenti sinnaleif 16 2
Trelawney Skrevet 21. februar 2023 #77627 Skrevet 21. februar 2023 allie skrev (3 timer siden): Så, når man er helt nybegynner i Yoga og har hatt noen få timer ( men skal helt sikkert bli yogalærer..), da øver man seg på hodestående? Spør for en venn 🤷🏻♀️ Spesielt å dele praksisen sin slik når hun er utrent i det. Ikke at det gjør noe ikke å være «perfekt», det er heller ikke det yoga handler om. Men å framstå som at hun nå er en som kan lære bort, syns jeg er både arrogant og latterlig. Samme med kommentarfeltet. Man blir ikke «god» i yoga. Det er ikke en konkurranse eller en sport. 26
calenti Skrevet 21. februar 2023 #77628 Skrevet 21. februar 2023 1 minutt siden, Trelawney said: Spesielt å dele praksisen sin slik når hun er utrent i det. Ikke at det gjør noe ikke å være «perfekt», det er heller ikke det yoga handler om. Men å framstå som at hun nå er en som kan lære bort, syns jeg er både arrogant og latterlig. Samme med kommentarfeltet. Man blir ikke «god» i yoga. Det er ikke en konkurranse eller en sport. Jeg er ikke imot å dele praksisen sin som nybegynner, men jeg synes det er viktig og riktig å informere om dette. Og helt enig - man blir ikke "god" i yoga, ei heller finnes det avanserte øvelser - bare tilgjengelige øvelser. Et lite dypdykk i yogahistorie kan fortelle at de første yogaøvelsene var en liten håndfull svært lite imponerende øvelser som forberedet kroppen for lang stillesitting i meditasjon. Det vi ser nå som "yoga" (fysisk yoga/asanapraksis) er ikke spesielt gammelt, og sterkt påvirket av nordisk gymnastikk. Mange av de gamle "guruene" på 60-70-tallet markedsførte yoga til et åndelig utsultet vestlig publikum kun av økonomiske grunner. Thank you for coming to my TED talk. 18 3
vinterskog Skrevet 21. februar 2023 #77629 Skrevet 21. februar 2023 CBE kunne hatt utmerket utgangspunkt i "cbe sin reise gjenom yoga verden". Vise opp her prøver jeg på xxx", to uker senere "se min utvikling i xxx"! Men nei, tenk så trist at ens selvfølelse er så lavt at man ikke våger å vise seg som nybegynner, at man er i starten av en reise i å lære seg noe nytt. At noen tror at dens verdi ligger i å fremstå som best hele tiden. ...eller så er man innom ulike psykologiske og psykiatriske diagnoser der man faktisk TROR man kan alt etter et par youtube videoer og online kurs. DET er faktisk enda tristere. 29 3
Frukthage Skrevet 21. februar 2023 #77630 Skrevet 21. februar 2023 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Fantastisk! 😂 Jeg ler så tårene triller her og har gjort det i et par minutter nå minst! Greier ikke stoppe å le av meg selv 😂 Dette er fascinerende, jeg har tydeligvis et mini pottetett skott mellom norsk og amerikansk på dette ene ordet! Snakket en gang i tiden flytende amerikansk, og senere lærte jeg om "continuity" som et fagord innen film og har en amerikansk kompis som driver i bransjen. Selv om han snakker flytende norsk så bruker han alltid "continuity" når han snakker om... vel, continuity innen film/historiefremstilling. Så jeg har liksom aldri brukt ordet kontinuitet om continuity når det er snakk om akkurat dette feltet. Bruker kontinuitet naturlig i helt andre sammenhenger på norsk, og til og med i andre oversettelser i dagligtale norsk/engelsk, men altså ikke i dette... Takk, @Frukthage! Greier ikke slutte å le Herlig😂😘 7
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77631 Skrevet 21. februar 2023 vinterskog skrev (26 minutter siden): CBE kunne hatt utmerket utgangspunkt i "cbe sin reise gjenom yoga verden". Vise opp her prøver jeg på xxx", to uker senere "se min utvikling i xxx"! Men nei, tenk så trist at ens selvfølelse er så lavt at man ikke våger å vise seg som nybegynner, at man er i starten av en reise i å lære seg noe nytt. At noen tror at dens verdi ligger i å fremstå som best hele tiden. ...eller så er man innom ulike psykologiske og psykiatriske diagnoser der man faktisk TROR man kan alt etter et par youtube videoer og online kurs. DET er faktisk enda tristere. Det er veldig tydelig at CBE ikke er ute etter å kommunisere med "seerne". Ingen blikkontakt, ingen kommunikasjon, ingenting som viser antydning til personlighet, ingenting som viser ønske om å dele glede, ingen omtanke for de som skal se på. Kun posering for å se tynnest mulig og for å spille på seksualiserte stillinger som har ingenting med yoga å gjøre slik hun formidler dem. Det er "meg, meg, meg, se på deilige meg, er det ikke bra at jeg kom på en ny måte å så vise frem hvor tynn og deilig jeg er". Om det er rettet mot noen, så er det mot menn som ser på henne som et seksualisert objekt. For det er i hvert fall ikke rettet mot noen som ønsker å lære yoga, hadde det vært det hadde hun hatt et helt annet innhold og en helt annen måte å kommunisere på. 32 1
Kollontaj Skrevet 21. februar 2023 #77632 Skrevet 21. februar 2023 Voldsomt med aktivitet på podcast-kontoen, gitt. 😆 Enda en kanal for CBE å dele speil-selfier, tydeligvis. Det er en klatrevideo der og i noen sekunder viser CBE.no (eller den ekte CBE?) hele ansiktet. Ligner ingenting på speil-selfien, det er skikkelig trist at ei vanlig søt dame ønsker å se helt annerledes ut. Illustrerer virkelig det meste som er galt med denne typen influencervirksomhet. Bløff, fake narrativ og retusjering av alt som går an å «forbedre». 25
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. februar 2023 #77633 Skrevet 21. februar 2023 FruRosa skrev (9 timer siden): Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. Slike bilder rapporterer jeg til Instagram. 24 2
Pusern3 Skrevet 21. februar 2023 #77634 Skrevet 21. februar 2023 K_mb skrev (11 timer siden): Yoga er en ny måte å få vist seg fra sin "beste" tynne side. Er vel ikke så nøye om øvelsene er riktig, så lenge ribbeina stikker ut.... Hun er besatt, og det er nesten tragisk at en tobarnsmor på 36 ikke har annet å holde på med enn en ekstrem kroppsfokusering på å være tynnest mulig. Etter reaksjoner og kommentarer på det hun legger ut, virker det ikke som om det hun legger ut er så voldsomt inspirerende. Nei heldigvis er det ikke det, men dessverre når hun nok endel hun ikke burde nå… 8
Pusern3 Skrevet 21. februar 2023 #77635 Skrevet 21. februar 2023 Snødronninga skrev (6 timer siden): Ha en flott dag da, folkens! 🤪 #nokenkleinselfie Fra Instagramstory Herrrrrrregud 7
calenti Skrevet 21. februar 2023 #77636 Skrevet 21. februar 2023 (endret) 1 hour ago, Frisk Frosk said: Det er veldig tydelig at CBE ikke er ute etter å kommunisere med "seerne". Ingen blikkontakt, ingen kommunikasjon, ingenting som viser antydning til personlighet, ingenting som viser ønske om å dele glede, ingen omtanke for de som skal se på. Må arrestere deg veldig vennlig der - yoga handler om å jobbe med seg selv, med sine egne tanker. Blikkontakt er ikke det man strever mot som instruktør, du formidler by example (og verbal kommunikasjon, selvsagt). Introversjon/introspection er en av verktøyene. Personlighet er ikke et mål, å gi slipp på ego er et mål. Hvem vil ha CBEs (bedriftens) personlighet på skjermen? Eller IRL? I denne settingen eller noen annen setting? Endret 21. februar 2023 av calenti clarification 8
Stargaze Skrevet 21. februar 2023 #77637 Skrevet 21. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (14 minutter siden): Slike bilder rapporterer jeg til Instagram. Jeg også. Flere burde gjøre det 13
Stargaze Skrevet 21. februar 2023 #77638 Skrevet 21. februar 2023 For yoga følg heller Vibeke Klementsen. Flott, sterk og sunn! Med utstråling. Dette er fraværende hos cbe, finner absolutt INGEN motivasjon i det hun deler. De fleste av oss har helt normale kropper, og vil heller identifisere oss med det enn syltynne og selvopptatte. 20
~ Ada ~ Skrevet 21. februar 2023 #77639 Skrevet 21. februar 2023 Kollontaj skrev (56 minutter siden): Voldsomt med aktivitet på podcast-kontoen, gitt. 😆 Enda en kanal for CBE å dele speil-selfier, tydeligvis. Det er en klatrevideo der og i noen sekunder viser CBE.no (eller den ekte CBE?) hele ansiktet. Ligner ingenting på speil-selfien, det er skikkelig trist at ei vanlig søt dame ønsker å se helt annerledes ut. Illustrerer virkelig det meste som er galt med denne typen influencervirksomhet. Bløff, fake narrativ og retusjering av alt som går an å «forbedre». Mens netfit-kontoen, som de reklamerer for støtt, er fremdeles (midlertidig) privat. Desperasjonen lenge leve. 10
~ Ada ~ Skrevet 21. februar 2023 #77640 Skrevet 21. februar 2023 Stargaze skrev (24 minutter siden): Jeg også. Flere burde gjøre det Kan man rapportere alt som «svindel og bedrageri»?😀 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå