Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ellie77 skrev (4 timer siden):

«A few spots» 😂🤦‍♀️

962034E7-69F2-4C0F-91A3-B50B88CE21F2.jpeg

Siden dette er skrevet på engelsk antar jeg det i hovedsak er image-bygging mtp. hvordan han slenger med leppa internasjonalt til andre som faktisk har utdannelse og erfaring med å trene andre. De fleste av dem kommer jo ikke til å sjekke hans historie i Norge.

Men han har jo sørget for å avkle seg selv mtp. faglig kunnskap, når store, internasjonale kapasiteter med tiår med erfaring i tillegg til faktisk lange utdannelser setter ham på plass og tydelig blir lei av hvordan han slenger rundt seg med uttalelser.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje noen som ikke er blokkert kan spørre coachen om han i det hele tatt coacher noen og be om referanser? Men da blir man sikkert blokkert siden coachen ikke har noen referanser, foruten kona 😛

Endret av Skrottefar
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (33 minutter siden):

Så kan man jo lure på hvor mye kjærligheten til Gud er verdt når man velger å eksponere egne barn for hele verden fordi man ikke gidder å ta en vanlig jobb selv.

Spot on! Det er ren latskap, tonedøvt og lite løsningsorientert å ikke evne å skjerme barna og å skylde på at de er jo i  familie så «alle må med». Alle oppegåendes folk vet det. Finn et annet fokus for influencing eller finn en annen jobb, så enkelt er det. Men det krever jo at en har basic samfunnsforståelse og følger litt med i tiden og hva som foregår i verden utenfor sin egen dør. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild H G skrev (14 minutter siden):

finn en annen jobb, så enkelt er det. Men det krever jo at en har basic samfunnsforståelse og følger litt med i tiden og hva som foregår i verden utenfor sin egen dør. 

Tror ikke det er så enkelt for de 2 der å finne en annen jobb, en arbeidsgiver vil slite med å kunne få de til å forholde seg til de arbeidsoppgavene de måtte få, for de vet jo best og gjør det de selv føler for 😛

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant dette fra 2015, der utførte hun planken på en annen måte. Ingen svai i ryggen eller rumpe rett til værs der. 

10308966-BCBF-44DE-8848-799AD3C15210.jpeg

Har ikke link, men tatt fra instagram

Endret av Snødronninga
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med søvnen for tiden og har fått en ny uvane på sengekanten: LKE tweets.

Altså, jeg tror ikke det er mulig å fremstå mer påståelig, bastant, besserwissersk, uspiselig, kverulant og selvgod enn det han gjør på Twitter.

F.eks. under en Tweet der originaltwitreren uttrykker sjokk over at en olympisk verdensmester i maratonløping (som ser skikkelig tynn ut på bilder) klassifiseres som normalvektig ift. BMI-skalaen føler selvfølgelig herr Eriksen seg kallet til å komme inn i tråden for å bastant informere om at alle de beste løperne har lav BMI (så denne løperen som ble olympisk verdensmester i 2020 og satte verdensrekord i maratonløp nå i 2022 er en "outlier" siden han i følge BMI-skalaen er normalvektig da, eller?)

Screenshot_20230214_225134_Chrome.thumb.jpg.f9f81dbc19fe15fee05614bb25d9f5cd.jpg

Kilde: Twittertråd under original Tweet av @ACShilton

Ja, han som ikke er utdannet i noenting (men er veldig stolt av løpehobbyen sin, inklusive laktatmålinger og fettklyper) vet sikkert best (som alltid). Forklarer i så fall hvorfor han og den eneste kunden beveger seg vekk fra styrke og mot (eller evt. tomatsaus da, som han skriver) løpe, løpe, løpe.

Screenshot_20230214_005216_Chrome.thumb.jpg.eadae13fdc5baa9092b7608aca83142d.jpg

kilde: Twitter, @lkeriksen23

Jeg ville vært veldig skeptisk til å hyre den klysa som coach i løping, for det virker jo som han har den holdningen at jo lavere BMI, jo bedre.

• Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (1 time siden):

Dette er selvfølgelig en flåsete overtolkning, men det er likevel litt pussig å merke seg hva slags ikoner C har på høydepunktene i bio.

Hverdagsliv = kaffe og avslapning

Trening = selfie 

Mat = flytende, ref. smoothies og iskaffe

Kilde: CBE Instagram 

Screenshot_20230214_223642_Samsung Internet.jpg

Hehe, tenkte på de ikonene jeg også, men tenkte ikke så langt som deg, lurte bare på hvorfor disse ble valgt i stedet for bilder. De er mer avslørende disse her, egentlig, med din forklaring! Podcast er forresten et ark med masse tekst, det har da ikke fremstått som om de har noe som helst i nærheten av et manus…

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (12 minutter siden):

Jeg sliter litt med søvnen for tiden og har fått en ny uvane på sengekanten: LKE tweets.

Altså, jeg tror ikke det er mulig å fremstå mer påståelig, bastant, besserwissersk, uspiselig, kverulant og selvgod enn det han gjør på Twitter.

F.eks. under en Tweet der originaltwitreren uttrykker sjokk over at en olympisk verdensmester i maratonløping (som ser skikkelig tynn ut på bilder) klassifiseres som normalvektig ift. BMI-skalaen føler selvfølgelig herr Eriksen seg kallet til å komme inn i tråden for å bastant informere om at alle de beste løperne har lav BMI (så denne løperen som ble olympisk verdensmester i 2020 og satte verdensrekord i maratonløp nå i 2022 er en "outlier" siden han i følge BMI-skalaen er normalvektig da, eller?)

Screenshot_20230214_225134_Chrome.thumb.jpg.f9f81dbc19fe15fee05614bb25d9f5cd.jpg

Kilde: Twittertråd under original Tweet av @ACShilton

Ja, han som ikke er utdannet i noenting (men er veldig stolt av løpehobbyen sin, inklusive laktatmålinger og fettklyper) vet sikkert best (som alltid). Forklarer i så fall hvorfor han og den eneste kunden beveger seg vekk fra styrke og mot (eller evt. tomatsaus da, som han skriver) løpe, løpe, løpe.

Screenshot_20230214_005216_Chrome.thumb.jpg.eadae13fdc5baa9092b7608aca83142d.jpg

kilde: Twitter, @lkeriksen23

Jeg ville vært veldig skeptisk til å hyre den klysa som coach i løping, for det virker jo som han har den holdningen at jo lavere BMI, jo bedre.

Tomatsaus? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (1 time siden):

Dette er selvfølgelig en flåsete overtolkning, men det er likevel litt pussig å merke seg hva slags ikoner C har på høydepunktene i bio.

Hverdagsliv = kaffe og avslapning

Trening = selfie 

Mat = flytende, ref. smoothies og iskaffe

Kilde: CBE Instagram 

Screenshot_20230214_223642_Samsung Internet.jpg

Det bildet hun har av trening = selfie (med åpne, spredte ben for å trekke fokus rett ned en viss plass) er noe av det ærligste hun har lagt ut, tror jeg.

For selvironisk er det nok ikke.

Tragisk for noen som later som om de har kunnskap nok til å trene andre og gi kostholdsråd til andre...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loffen skrev (14 minutter siden):

Hva i all verden mener han med making a shift tomatsaus? :rulle: 

Freudian slip som kan skje om man er skikkelig, skikkelig sulten? 

Neida, det var flåsete. Vanskelig å skrive engelsk med norsk tastatur 😊

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen:

det er flere her inne som jevnlig nevner denne fettklypa. Har prøvd å finne ut av det selv, uten hell. Hva var greia med det? ‘Måtte’ LKE bruke denne på CBE, eller var det noe hun selv ville? Slik det blir framstilt her inne, virker det som om LKE har løpt etter henne med klypa for å passe på at hun holder seg på rett plass. Men om hun har bedt om det selv, eller er opptatt av dette selv, er framstillingen av LKE feil.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Felis skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er den rette til å svare på dette, for jeg husker det ikke så godt. Men slik jeg husker det, så la LKE ut noen poster om at samarbeidspartneren kom på middagsbesøk, og heldigvis hadde han med fettklypa si. Og så la han ut resultatet av målingene som skryt. Den var veldig lav, om jeg ikke husker feil. Om CBE ba om å bli målt, eller om hun ikke turte å si nei, siden det ble fremstilt som en artig ting å gjøre, vet jeg ikke.

Det har uansett ikke så mye å si, synes jeg. Å måle fettprosenten med fettklype på en person som har vært åpen om spiseforstyrrelser er helt bak mål. Og enda verre er det når det er din egen kone. Om hun så hadde tryglet han om å måle fettprosenten burde han svart "Vet du hva, det synes jeg er en ytterst dårlig ide! Du er kjempefin uansett hva denne klypa viser". Men det gjorde han ikke. Nå har han forøvrig avfeiet Carolines spiseforstyrrelser med at hun aldri har hatt det, hun brukte bare begrepet "spiseforstyrrelser" fordi hun ikke visste hva det betød... Eller noe sånt...

Tusen takk for svar!

Så det var slik det hang sammen ja. Er forøvrig enig med deg i resten du sier, han burde holde den fettklypa langt unna andre enn seg selv (kanskje droppe den selv også).

Endret av BuffyTheVampire
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo direkte feil. Kan ikke forstå hvor de har hentet disse tallene? En gjennomsnittlig voksen mann som begynner å trene styrke 4 x per uke vil i gjennomsnitt legge på seg 3 kg muskler på 3 mnd eller ca 250 g muskler i uken. De cellulære forandringene som gir muskelvekst trenger mer tid enn 2-3 uker for å kunne gi synlig resultat. Vet ikke om de tenker at du trener så hardt at du reduserer fettprosenten og at musklene derfor blir mer synlige? Likevel vil man med trening og kostholdsendring klare å redusere fettprosent mellom 1-3% per mnd. 
skjønner bare ikke at de i det hele tatt gir råd om noe de åpenbart ikke kan. Jeg er har ikke master eller phd i fysiologi, men dette henger ikke på greip

A3E5B064-B318-417E-B202-6C6BB175B09E.jpeg

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liver skrev (13 timer siden):

Blir fasinert av CBE planke. Har man trent sammen med noen som har grunnleggende kunnskap om trening, vet man at en lav planke skal være lavere enn hennes. Man utfordrer kjernen mer ved å utføre den korrekt. Skulle tro en som ønsker å leve av å trene skulle naile denne øvelsen. Jeg tener ikke i nærheten av to ganger om dagen, og svei i ryggen har jeg også, men lav planke mestrer jeg.

Hva er feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...