Snødronninga Skrevet 10. februar 2023 #77041 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Det er forøvrig flott at hun tester nye treningsformer! Det er sunt å prøve noe annet av og til, få ny input og kanskje finner man ut at man faktisk skal variere treningen. Kanskje. Husker jeg la igjen en kommentar på bloggen en gang, sikkert en god stund siden nå. Tror jeg etterlyste nytt innhold, og tipsa om å prøve nye aktiviteter. Fikk til svar at hun elsket å løpe, så det å prøve noe annet skjønte hun ikke poenget med. Endret 13. februar 2023 av Snødronninga 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 #77042 Del Skrevet 10. februar 2023 Snødronninga skrev (25 minutter siden): Denne gangen tok hun opp et spørsmål angående barneeksponering. Hun sier hun er trygg på valget hun har tatt, og refererer til at det er sjelden at hun deler barna i instafeeden og på story. Det blir nevnt at hun ikke bruker barna i kommersielle sammenhenger, noe Susan bekrefter ikke skjer. Men det har jo skjedd? Jeg er ikke enig i at det er sjelden barna dukker opp på instagram. Ikke på story. Hvem som helst kan se det og lagre det også, så det er vel ingen trygghet eller eksponering i mindre grad. Selv om det ble rolig en stund etter debatten i mediene, (og er litt rolig enda?) så virker det ikke som om holdningen har forandret seg Caroline er også forbanna over at folk mener de vet "alt" om barna, og remser opp ting hun aldri har delt, slik som når de tok sine første skritt. Følelsen jeg sitter igjen med, er at hun ikke tar til seg noe av kritikken og at hun gjør det som føles best og naturlig for dem. Da må hun også regne med at kritikken ikke gir seg, tenker jeg. Det hadde vært mye bedre om hun hadde delt når barna tok sine første skritt, heller enn å dele alt fra kosedyr, barnerom, favoritter, hobbyer, skolevei osv. osv. osv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 10. februar 2023 #77043 Del Skrevet 10. februar 2023 Snødronninga skrev (2 minutter siden): Denne gangen tok hun opp et spørsmål angående barneeksponering. Hun sier hun er trygg på valget hun har tatt, og refererer til at det er sjelden at hun deler barna i instafeeden og på story. Det blir nevnt at hun ikke bruker barna i kommersielle sammenhenger, noe Susan bekrefter ikke skjer. Men det har jo skjedd? Jeg er ikke enig i at det er sjelden barna dukker opp på instagram. Ikke på story. Hvem som helst kan se det og lagre det også, så det er vel ingen trygghet eller eksponering i mindre grad. Selv om det ble rolig en stund etter debatten i mediene, (og er litt rolig enda?) så virker det ikke som om holdningen har forandret seg Caroline er også forbanna over at folk mener de vet "alt" om barna, og remser opp ting hun aldri har delt, slik som når de tok sine første skritt. Følelsen jeg sitter igjen med, er at hun ikke tar til seg noe av kritikken og at hun gjør det som føles best og naturlig for dem. Da må hun også regne med at kritikken ikke gir seg, tenker jeg. Det er jo rett og slett løgn at hun ikke har delt barna i kommersielle sammenhenger. Det har hun gjort direkte i mange sammenhenger og hele bedriften er jo ment til salg/markedsføring, så dette er jo bare sprøyt. Det virker som podcasten brukes til å motsi all kritikk for å kunne gjennoppbygge noe troverdighet? Da nytter det ikke å direkte lyve, det er ikke måten å bygge opp troverdigheten på. Så lenge de ikke på noen områder viser evnen til refleksjon og/eller å ta litt selvkritikk kommer de jo ingen vei. Hvordan går det ann å leve slik år etter år? Det må jo gjøre noe med deg? 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 10. februar 2023 #77044 Del Skrevet 10. februar 2023 Felis skrev (7 minutter siden): Okey... Jeg må bare beklage på forhånd hvis dette blir rotete og uoversiktlig, men det er dessverre akkurat slik podcasten er. Strukturen fra første episode (som jeg skrev recap på) er fullstendig borte. De hopper fra tema til tema, det er halvferdige setninger og interne vitser. Beskrivelsen av å sitte med følelsen av å overhøre en privat samtale er spot on! Før jeg begynner: Caroline, vær så snill å kutt ut den jævlige intromusikken, den gjør meg negativt innstilt før noen i det hele tatt åpner munnen Damene innleder med latter, men de aner ikke hva de ler av. (Dette starter ikke bra...) Damene har vært ute og klasket. Caroline har fått en interessant melding fra Mr X. Caroline leser opp meldingen, vi skjønner at det dreier seg om swingers. Susan sier med gravrøst "Men herreguud!" (Her må jeg bare skyte inn at jeg er sjokkert over at Susan er sjokkert. Med tanke på innholdet på Carolines SoMe, se innlegget til @Rastebenk og @FruRosa, så kan det ikke være første gang hun får meldinger med slibrig innhold?? Etter at ViMenn kuttet ut midtsidepikene, så er carolinebergeriksen.no en naturlig vei videre for slibrige mannfolk...) Caroline fikk "vina" i halsen da hun leste det Caroline får mye merkelig i innboksen sin, fra menn.... De vil hun skal starte onlyfans. En av mennene har til og med bedt Lars Kristian motivere kona si til å begynne med Onlyfans. Susan: "Åååå gud" Caroline nevner klasking igjen. (jeg tuller ikke, dette er strukturen de holder seg på gjennom hele podcasten) Caroline forteller at hun har vært opptatt med sykt barn denne uka. Det har vært kjedelig Susan sier at det er mange som "sjenner" seg igjen i det. I fjor var Caroline syk i over en uke med omgangssyke. "Det kom ut i alle ender". (Det trengte jeg ikke å vite) Så prater de sykdom en stund. (Det er kjedelig...) Susan prater om barna sine. (Det er kjedelig...) Caroline: "Det ække no mer å melde, assa" (men det er det tydeligvis, for det er 35 minutter igjen) Caroline har fått mange positive tilbakemeldinger på angstanfallene sine (mission accomplished). Journalister har også fått det med seg. Caroline: "Den overskriften... jeg bare VISSTE at de kom til å velge den overskriften. For det er jo litt... veldig typisk journalistnorge, eller journalister i det hele tatt" Caroline vet det, for hun har studert journalistikk selv. Men hun husker ikke overskriftene. Heldigvis gjør Susan det. Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Susan sier at det er derfor Caroline ikke stiller opp til intervjuer, for hun vet ikke hvordan det kan vinkles. Caroline bruker noen minutter på angstanfallet i Oslo igjen. Jeg tror ingen av damene skjønner hvor lenge 4 minutter er i en podcast. Men jeg registrerer at jeg har kommet lenger enn @Kollontaj, kun 27 minutter igjen og vi er over på treningsinnslaget. Damene har vært på paddle. Eller var det pæddel? Hvordan uttales det? Det er tydeligvis verdt å bruke litt tid på... Så prater de litt om å hoppe bukk... (hopper de bukk over paddle?) De har ikke prøvd crossfit, for det var fullt. Det er Susan overrasket over, for hun har sett på sosiale medier at det er veldig populært... (kanskje det er derfor det er fullt, Susan? Bare en tanke...) Damene har vært på paddlel? Eller var det paddel? Pæddel? Caroline og Susan lander på pæddl Nå skal de visst prate om paddle... "Lang historie kort", sier Susan, og så drar de i gang en kort historie på veldig lang tid. 21 minutter igjen, og vi er over på Null Filter Spørsmål 1: Hva tenker dere om utroskap? Ordet gir Susan sug i magen. "Å GUD!" Susan hadde klippet av ballene til mannen sin, hvis han var utro. Caroline hadde også klippet av Lars Kristians baller (jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt på Lars Kristian uansett? Det er jo helt vanlig på aggressive hannhunder...) Men hvis det hadde vært en glipp, så hadde hun prøvd å få det til å fungere. Susan synes ikke det er en glipp, dersom "dicken" til mannen hennes er utro. Spørsmål 2: Hvordan kan man holde motivasjonen oppe til trening? (Så de stiller sine egne spørsmål her også...) Caroline bare ER motivert. Men de gangene hun ikke er motivert, trener hun like vel. Hun må stå opp 5.30 for å trene, hun kan ikke utsette treningen til etter at barna har dratt på skolen, for da blir hele dagen hennes fucka, så da blir hun motivert. Spørsmål 3: Hva ville dere sagt til den yngre versjonen av dere selv, dersom dere kunne? Caroline synes man skal velge veldig tidlig hva man skal gjøre resten av livet. Caroline hadde lyst til å bli lege da hun var 15. Men egentlig hadde hun lyst til å gå musikk, dans og drama. Vennene gikk på markedsføring, og det hadde Caroline hatt veldig bruk for i dag. Derfor skulle hun ønske at noen hadde sagt til henne at du er fortsatt så ung, så du burde ta musikk, dans og drama, det ordner seg. "Det er for tidlig å vite hva du vil" (så man skal ikke bestemme seg tidlig, likevel?) Vi får ingen svar på hva hun ville sagt til seg selv... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... Men det er mye Caroline sier nei til å dele, fordi datteren er for ung. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan skyter inn at debatten i det siste har handlet om at barn er med i kommersielle samarbeid. Og det er ikke ungene til Caroline, synes Susan Foreldre bestemmer over egne barn! Foreldre bestemmer hva som er sårbart og privat. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Kritikken mot Caroline går på at folk vet alt om barna hennes, og da tenker bare Caroline "HEI; HEI; HEI! Eh DET gjør du ikke" Det eneste vi vet er at de går på teater og internasjonal skole. Caroline har aldri delt når de fikk sin førate tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå. ALDRI delt! Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan spør pent om hun kan få spore litt av, og Caroline kommer tydeligvis ikke på mer hun ikke har delt om døtrene, så hun er svært imøtekommende... Susan synes Sverige har bedre debatter, for der har det vært lov å reklamere for kosmetisk "sjirurgi". "DET er vilt det! Fy flate!" DET ække greit, sier Caroline Susan kjenner mange i bransjen som sier at Sverige er ferdige med debatten om eksponering av barn for mange år siden. "Hva kom det ut av "batten" til svenskene da?" spør Caroline. Det lurer jeg også på, for jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at det har kommet en konklusjon i nabolandet. Dessverre får jeg ikke noe svar på det, for Susan skjønte ikke spørsmålet (hun slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen) Susan mener vi har sunne retningslinjer i Norge. Caroline har ikke sett den svenske debatten, og det er hun glad for, for det trengte hun ikke å se (hun sier det på en måte som antyder at hun trodde det var et blodbad...) Ingen kjenner mine barn, sier Caroline, det må de ikke sitte og tro engang! Hun synes det er fascinerende at folk kan trekke konklusjonen at de vet alt om barna hennes, "for DET gjør du`kke!" Da kjenner Caroline at det koker inni henne. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Nå tenker Caroline at de har kommet til veis ende. Det er 2 minutter og 23 sekunder igjen, så jeg tenker at hun tar feil... Neste gang vil ikke Caroline ha flere spørsmål, nå vil hun ha dilemmaer i stedet. Det skjønner jeg godt, for dette var jo ubehagelig. Susan lurer på om Caroline kan komme med et eksempel på dilemma (hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen). Caroline kommer ikke på noe eksempel (hun er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...) Susan lurer på om dilemma er det samme som upopulære meninger. Caroline sier at det ikke er er det samme. Så kommer hun på et eksempel: Ville du hatt silikon i brystene eller i rumpa? Det synes ikke Susan er et dilemma. Caroline vil veldig gjerne at vi skal gi podcasten stjerner, for de har sjukt mange reviews, men ikke så mange stjerner. Jeg tok oppfordringen og ga henne en stjerne, håper hun ble fornøyd! 👏🏻👏🏻👏🏻 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. februar 2023 #77045 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Takk @Felis. Du fortjener medalje for å ha orket hele! ❤️ Er dette lenge siden? https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2021/08/12/skolelykke-til-salgs/ https://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/03/lydboker-for-barna/ Sa CBE virkelig at de aldri brukte barna i reklame? Beckmann-gate i sommer handlet jo om det, borte og glemt? 😳 Endret 10. februar 2023 av Kollontaj 31 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 10. februar 2023 #77046 Del Skrevet 10. februar 2023 Hun hadde også en annonse rett før jul der hun mottok jakker og luer til jentene fra en liten (tror det var lokal? klesbutikk for barn. Kort etter at hun viste innholdet i pakken, var det bilder av den yngste barnet, ikledd klærne, lekende i snøen. Ikke spesielt lenge siden gitt 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 10. februar 2023 #77047 Del Skrevet 10. februar 2023 Bulsara skrev (2 timer siden): Leste dette innlegget i dag på Coach Eriksens IG profil. Jeg er ingen proff på dette temaet, men jeg stusset over tonen i det. Han tar «oppgjør» med en del etablerte sannheter og sier de ikke lenger skal gjelde. Uten å henvise til noe kilde eller forskning til en endring i de gamle rådene, gir han selv råd om å droppe de gamle. Hva tenker dere her med kompetanse rundt trening? Om det så er at han har rett, så stusser jeg på måten det er skrevet på. Det kunne med fordel vært formulert på en bedre måte. Slik jeg leser det nå, fremstår det veldig «besserwisser» og gir ikke meg noe særlig fortrolighet til han som en «ekspert» til å gi meg råd 🤷♀️ Veldig Norwenglish.... 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 #77048 Del Skrevet 10. februar 2023 Felis skrev (30 minutter siden): ... Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging, bryr seg så lite om det... at hun innrømmer å ha kommet til et klimaks "inni seg" hvor hun ikke orker mer og ligger våken på natta. Bryr seg ikke... Dette er enkelt, Caroline Berg Eriksen, slutt å utsette barna dine for uforsvarlig og farlig eksponering på nett, slutt å stadig begå lovbrudd i din bedriftsvirksomhet, slutt å gi andre helsefarlige råd du ikke er utdannet til å gi, slutt å late som om du er noe du ikke er, slutt å endre kroppen din til det ugjenkjennelige i egne bedriftskanaler. Gjør du dette slipper du all den berettigede og saklige kritikken av din bedrifts virke. Det er nemlig ikke drittslenging å påpeke at du og din mann via egne bedrifter stadig begår lovbrudd i reklameoppdragene, utnytter barna til egen inntjening, driver uforsvarlig påvirkning av andre når det kommer til kropp og trening. Å påpeke fakta i det du selv dokumenterer hver gang du legger noe ut på dine bedriftskanaler for hele verden å se, det er ikke drittslenging, det er bare gjengivelse av måten du, Caroline, velger å gjøre jobben din på. Felis skrev (30 minutter siden): ... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... --- Denne lo jeg høyt av. Minnet meg om ene besteforelderen min som kom til akuttmottaket med mistanke om akutt hjertesvikt. Spesialisten spurte besteforelder om denne røyket, noe besteforelder temmelig indignert benektet og syntes var rimelig frekt av spesialisten å spørre om. Når vi forsøkte å skyte inn at riktignok hadde besteforelder sluttet å røyke for tre måneder siden, og slik sett da var røykfri, men at det i lys av mulig hjertesvikt var vesentlig å nevne at før disse tre månedene hadde besteforelder røyket i nøyaktig 50 år sammenhengende. Spesialisten greide å holde seg helt alvorlig, mens vi forsøkte å dukke for kulene av sinne som skøyt ut av øynene til besteforelder mot oss Til min besteforelders forsvar var denne begynt å bli dement noen år før dette. Helt merkelig å lese at Caroline Berg Eriksen - etter å ha dokumentert eksponering av sine barn i over 9 år på egne bedriftskanaler nå forsøker å gi inntrykk av at hun ikke har eksponert sine barn siden julaften 2022. Det er jo akkurat samme argumentasjon som min demente besteforeldre holdt på med! Besteforelder, som var helt fantastisk, kan unnskyldes. Bedriftseier Caroline Berg Eriksen forsøker å få nye lyttere til å tro på en løgn ved at hun unnlater å opplyse lytterne om at hun har eksponert egne barn nærmest daglig eller flere ganger i uken i over 9 år nå på sine bedriftskanaler. Dette er ikke en gang selvbedrag, det er reinspikka løgn fra bedriftseier og hennes agent, Susan Hobbelin. De er tydeligvis to av samme slag. 36 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 10. februar 2023 #77049 Del Skrevet 10. februar 2023 At hun måtte bla helt tilbake til julaften for å finne et innlegg der barna er avbildet er beviselig feil. 9. januar delte hun en bildeserie med den yngste. Nå som hun omsider har ryddet i IG minnene er jo t.o.m stories fra 1 uke tilbake inkludert i hverdagsliv. Det er delt nærmere 10 stories med eller som omhandler barna på bare 1 uke. Det er ingen som har påstått at andre vet "alt" om hennes barn, men at vi vet for mye og det er et faktum. 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 10. februar 2023 #77050 Del Skrevet 10. februar 2023 Tenk at hun faktisk får med seg et annet voksent menneske til å bekrefte denne livsløgnen på bekostning av barna. Fy f…. Og det hun sier ifht eldstemann; kan hun ingenting om barn???? 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 #77051 Del Skrevet 10. februar 2023 Når CBE sier hun er helt trygg på sitt valg om å eksponere sine barn så mye i egen bedriftskanal (som hun selv senest sommeren 2022 i Dagbladet uttalte ville bli "kald og upersonlig" uten eksponering av barna), så viser CBE at hun og mannen ikke henger med i verden og utviklingen i samfunnet: https://www.tv2.no/mening_og_analyse/vi-deler-jo-bare-hyggelige-bilder-av-barna-vare/15497705/ Birgitte Lange, Generalsekretær i Redd Barna: "For å redusere risikoen for misbruk, velger noen å forsøke å anonymisere barna ved å sladde ansiktene deres. Det er i utgangspunktet bra, men så lenge bildene kan knyttes til foreldrenes person, kan selv deling av sladdede bilder av barna regnes som utlevering av personopplysninger." Over 9 år og titusener av usladdede bilder av to navngitte barn, Caroline Berg Eriksen... Jeg hadde ikke sovet godt om natten om jeg hadde utlevert mine barn slik... 31 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 #77052 Del Skrevet 10. februar 2023 Jobbermedbarn skrev (36 minutter siden): Tenk at hun faktisk får med seg et annet voksent menneske til å bekrefte denne livsløgnen på bekostning av barna. Fy f…. Og det hun sier ifht eldstemann; kan hun ingenting om barn???? Og hennes agent legger heller ikke inn en god søknad om å få nye kunder - eller kanskje det er nettopp det hun gjør ved å bekrefte at hun som agent er villig til å gå ut offentlig og benekte alt fra barneeksponering til lovbrudd. Profesjonelt er det Susan Hobbelin ikke annet enn å skyte seg selv i foten. For en gjeng! 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 10. februar 2023 #77053 Del Skrevet 10. februar 2023 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Det er bare i deres egen drømmeverden (og på Lars Kristian Eriksens Linkedin-cv) han er "ernæringsfysiolog". Lars Krisitian Eriksen begynte på et treårig studie til ernæringsterapeut - som han ikke fullførte. Ja nettopp! Det viser bare at å reklamere for noe, som er på mange måter, stikk i strid med hva en faktisk ernæringsfysiolog ville anbefalt, helt «hull i hodet». Skyte seg i leggen eller hva enn nå skal kalle det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 10. februar 2023 #77054 Del Skrevet 10. februar 2023 1 hour ago, Felis said: Okey... Jeg må bare beklage på forhånd hvis dette blir rotete og uoversiktlig, men det er dessverre akkurat slik podcasten er. Strukturen fra første episode (som jeg skrev recap på) er fullstendig borte. De hopper fra tema til tema, det er halvferdige setninger og interne vitser. Beskrivelsen av å sitte med følelsen av å overhøre en privat samtale er spot on! Før jeg begynner: Caroline, vær så snill å kutt ut den jævlige intromusikken, den gjør meg negativt innstilt før noen i det hele tatt åpner munnen Damene innleder med latter, men de aner ikke hva de ler av. (Dette starter ikke bra...) Damene har vært ute og klasket. Caroline har fått en interessant melding fra Mr X. Caroline leser opp meldingen, vi skjønner at det dreier seg om swingers. Susan sier med gravrøst "Men herreguud!" (Her må jeg bare skyte inn at jeg er sjokkert over at Susan er sjokkert. Med tanke på innholdet på Carolines SoMe, se innlegget til @Rastebenk og @FruRosa, så kan det ikke være første gang hun får meldinger med slibrig innhold?? Etter at ViMenn kuttet ut midtsidepikene, så er carolinebergeriksen.no en naturlig vei videre for slibrige mannfolk...) Caroline fikk "vina" i halsen da hun leste det Caroline får mye merkelig i innboksen sin, fra menn.... De vil hun skal starte onlyfans. En av mennene har til og med bedt Lars Kristian motivere kona si til å begynne med Onlyfans. Susan: "Åååå gud" Caroline nevner klasking igjen. (jeg tuller ikke, dette er strukturen de holder seg på gjennom hele podcasten) Caroline forteller at hun har vært opptatt med sykt barn denne uka. Det har vært kjedelig Susan sier at det er mange som "sjenner" seg igjen i det. I fjor var Caroline syk i over en uke med omgangssyke. "Det kom ut i alle ender". (Det trengte jeg ikke å vite) Så prater de sykdom en stund. (Det er kjedelig...) Susan prater om barna sine. (Det er kjedelig...) Caroline: "Det ække no mer å melde, assa" (men det er det tydeligvis, for det er 35 minutter igjen) Caroline har fått mange positive tilbakemeldinger på angstanfallene sine (mission accomplished). Journalister har også fått det med seg. Caroline: "Den overskriften... jeg bare VISSTE at de kom til å velge den overskriften. For det er jo litt... veldig typisk journalistnorge, eller journalister i det hele tatt" Caroline vet det, for hun har studert journalistikk selv. Men hun husker ikke overskriftene. Heldigvis gjør Susan det. Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Susan sier at det er derfor Caroline ikke stiller opp til intervjuer, for hun vet ikke hvordan det kan vinkles. Caroline bruker noen minutter på angstanfallet i Oslo igjen. Jeg tror ingen av damene skjønner hvor lenge 4 minutter er i en podcast. Men jeg registrerer at jeg har kommet lenger enn @Kollontaj, kun 27 minutter igjen og vi er over på treningsinnslaget. Damene har vært på paddle. Eller var det pæddel? Hvordan uttales det? Det er tydeligvis verdt å bruke litt tid på... Så prater de litt om å hoppe bukk... (hopper de bukk over paddle?) De har ikke prøvd crossfit, for det var fullt. Det er Susan overrasket over, for hun har sett på sosiale medier at det er veldig populært... (kanskje det er derfor det er fullt, Susan? Bare en tanke...) Damene har vært på paddlel? Eller var det paddel? Pæddel? Caroline og Susan lander på pæddl Nå skal de visst prate om paddle... "Lang historie kort", sier Susan, og så drar de i gang en kort historie på veldig lang tid. 21 minutter igjen, og vi er over på Null Filter Spørsmål 1: Hva tenker dere om utroskap? Ordet gir Susan sug i magen. "Å GUD!" Susan hadde klippet av ballene til mannen sin, hvis han var utro. Caroline hadde også klippet av Lars Kristians baller (jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt på Lars Kristian uansett? Det er jo helt vanlig på aggressive hannhunder...) Men hvis det hadde vært en glipp, så hadde hun prøvd å få det til å fungere. Susan synes ikke det er en glipp, dersom "dicken" til mannen hennes er utro. Spørsmål 2: Hvordan kan man holde motivasjonen oppe til trening? (Så de stiller sine egne spørsmål her også...) Caroline bare ER motivert. Men de gangene hun ikke er motivert, trener hun like vel. Hun må stå opp 5.30 for å trene, hun kan ikke utsette treningen til etter at barna har dratt på skolen, for da blir hele dagen hennes fucka, så da blir hun motivert. Spørsmål 3: Hva ville dere sagt til den yngre versjonen av dere selv, dersom dere kunne? Caroline synes man skal velge veldig tidlig hva man skal gjøre resten av livet. Caroline hadde lyst til å bli lege da hun var 15. Men egentlig hadde hun lyst til å gå musikk, dans og drama. Vennene gikk på markedsføring, og det hadde Caroline hatt veldig bruk for i dag. Derfor skulle hun ønske at noen hadde sagt til henne at du er fortsatt så ung, så du burde ta musikk, dans og drama, det ordner seg. "Det er for tidlig å vite hva du vil" (så man skal ikke bestemme seg tidlig, likevel?) Vi får ingen svar på hva hun ville sagt til seg selv... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... Men det er mye Caroline sier nei til å dele, fordi datteren er for ung. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan skyter inn at debatten i det siste har handlet om at barn er med i kommersielle samarbeid. Og det er ikke ungene til Caroline, synes Susan Foreldre bestemmer over egne barn! Foreldre bestemmer hva som er sårbart og privat. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Kritikken mot Caroline går på at folk vet alt om barna hennes, og da tenker bare Caroline "HEI; HEI; HEI! Eh DET gjør du ikke" Det eneste vi vet er at de går på teater og internasjonal skole. Caroline har aldri delt når de fikk sin førate tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå. ALDRI delt! Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan spør pent om hun kan få spore litt av, og Caroline kommer tydeligvis ikke på mer hun ikke har delt om døtrene, så hun er svært imøtekommende... Susan synes Sverige har bedre debatter, for der har det vært lov å reklamere for kosmetisk "sjirurgi". "DET er vilt det! Fy flate!" DET ække greit, sier Caroline Susan kjenner mange i bransjen som sier at Sverige er ferdige med debatten om eksponering av barn for mange år siden. "Hva kom det ut av "batten" til svenskene da?" spør Caroline. Det lurer jeg også på, for jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at det har kommet en konklusjon i nabolandet. Dessverre får jeg ikke noe svar på det, for Susan skjønte ikke spørsmålet (hun slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen) Susan mener vi har sunne retningslinjer i Norge. Caroline har ikke sett den svenske debatten, og det er hun glad for, for det trengte hun ikke å se (hun sier det på en måte som antyder at hun trodde det var et blodbad...) Ingen kjenner mine barn, sier Caroline, det må de ikke sitte og tro engang! Hun synes det er fascinerende at folk kan trekke konklusjonen at de vet alt om barna hennes, "for DET gjør du`kke!" Da kjenner Caroline at det koker inni henne. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Nå tenker Caroline at de har kommet til veis ende. Det er 2 minutter og 23 sekunder igjen, så jeg tenker at hun tar feil... Neste gang vil ikke Caroline ha flere spørsmål, nå vil hun ha dilemmaer i stedet. Det skjønner jeg godt, for dette var jo ubehagelig. Susan lurer på om Caroline kan komme med et eksempel på dilemma (hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen). Caroline kommer ikke på noe eksempel (hun er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...) Susan lurer på om dilemma er det samme som upopulære meninger. Caroline sier at det ikke er er det samme. Så kommer hun på et eksempel: Ville du hatt silikon i brystene eller i rumpa? Det synes ikke Susan er et dilemma. Caroline vil veldig gjerne at vi skal gi podcasten stjerner, for de har sjukt mange reviews, men ikke så mange stjerner. Jeg tok oppfordringen og ga henne en stjerne, håper hun ble fornøyd! Herlig referat 🤣😂🤣😂 …og de virker absolutt ikke som de skarpeste knivene, nei… 🙈 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 10. februar 2023 #77055 Del Skrevet 10. februar 2023 Lite er så nyttig for en influencer som detaljvis hukommelsessvikt. Eksponerer sjeldent barna! Har aldri brukt barna i reklame! My ass! Enda et eksempel på en endeløs rekke av reklamer hvor barna er brukt: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim Kjekt å glemme når sannheten er såpass ubeleilig. Fortsatt så sliter CBE med å forstå problemene med barneeksponering. Det er faktisk revnende likegyldig om det som deles av barnas liv er sant eller konstruert av henne. Fortsatt så vil fremmede få et oppfattelse av barnas temperament, ønsker, liv og hverdag og det frarøver barna muligheten for selv å skape den internettidetiten de selv ønsker. Eller enda vanskelige, hva om de etterhvert ønsker de hadde vært anonyme på nett? Helt umulig for dem for alt det foreldrene har lagt ut om dem vil for alltid være der. Om CBE syns det hun legger ut ikke er så mye, ikke sier noe viktig eller er søtt og delikat er også kun et sidespor og dårlig unnskyldning. Hun framstiller seg som en person som ikke evner å sette seg i sine barns sted. Uten empati. Eller i beste fall som en ekstremt enkel person. Ikke sikker på den podcasten med en slik jatte med-partner gjør CBE noen tjenester. Takk for jobben @Felis . 39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 10. februar 2023 #77056 Del Skrevet 10. februar 2023 Andrea59 skrev (26 minutter siden): Herlig referat 🤣😂🤣😂 …og de virker absolutt ikke som de skarpeste knivene, nei… 🙈 Enig! Takk for at du orker å høre på👏🏼 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 10. februar 2023 #77057 Del Skrevet 10. februar 2023 Barna har da vært i reklame for freja kakao (se så lykkelig vi baker"), på tur (se så lykkelig på tur) med diverse klær, skolesekk, ting og tang til soverommet til barna fra, hva var det? babyland? jollyroom? Fotobøker fra fotoknutsen m.m. For ikke snakke om alle bursdager som vært sponset med kaker, ballonger og dill. Reiser med Apollo (?) Ah gode gamle influencer-bloggen: Caroline Berg Eriksen: Bruk av barn på morsdagen – Om influencere (wordpress.com) 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 10. februar 2023 #77058 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) 3 hours ago, Snødronninga said: Det blir nevnt at hun ikke bruker barna i kommersielle sammenhenger, noe Susan bekrefter ikke skjer. Men det har jo skjedd? Jepp. Som @jobbermedbarn også er inne på, så er dette ren bullshit! Instagramkontoen og bloggen til carolinebergeriksen.no ER kommersiell. Hele tiden. Og der ligger det tusenvis av bilder av navngitte barn. For å generere klikk og penger inn til påvirkerforetaket. Denne agenten virker å blande roller noe så infernalsk. Uheldig å blande rolle som "personlig" venninne, agent og endatil i samarbeid med klienten sin om en kommersiell podcast. Uryddig! Guud, så lei jeg er av sløve kniver... Endret 10. februar 2023 av Villroses hage 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 10. februar 2023 #77059 Del Skrevet 10. februar 2023 Tross mannen til Susan er svensk (finanssnubbe), så har de lite peil på debatten i svensk media. 2021: lag för hur influencers får visa upp barn i sociala kanaler - risk för fängelse - Influens.se Dere kan google selv , debatten har/pågår omtrent på samme måte som Norge. Og på samme tid, så slett ikke noe som er "gammelt". I likhet med Norge så er det flere og flere som velger ikke eksponere sine barn. Susan Hobbelin - Influencer Agent (@susanhobbelin) • Foton och videor på Instagram Jeg vet ikke men....når jeg ser cbe og susan ved siden av hverandre, så kan man forveksle hvem som er "fotomodellen" og hvem som er agenten. Susan har mye mer utstråling på bildene.... Dessuten virker det som at agentvirksomheten er lagt ned, men mer fokus på innehold til sosiale medier kampanjer. Men hjemmesiden ikke ferdig så ikke så godt å vite! (påminner om venninna gitt...) Så max 2,5 år var susan agent. ps. Susan er altså treningsinstruktør og drev influencer agent greja, med ikke rare inntektene. Kanskje derfor hun ikke er agent lengere? Bare for cbe? 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvild H G Skrevet 10. februar 2023 #77060 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Felis skrev (2 timer siden): Okey... Jeg må bare beklage på forhånd hvis dette blir rotete og uoversiktlig, men det er dessverre akkurat slik podcasten er. Strukturen fra første episode (som jeg skrev recap på) er fullstendig borte. De hopper fra tema til tema, det er halvferdige setninger og interne vitser. Beskrivelsen av å sitte med følelsen av å overhøre en privat samtale er spot on! Før jeg begynner: Caroline, vær så snill å kutt ut den jævlige intromusikken, den gjør meg negativt innstilt før noen i det hele tatt åpner munnen Damene innleder med latter, men de aner ikke hva de ler av. (Dette starter ikke bra...) Damene har vært ute og klasket. Caroline har fått en interessant melding fra Mr X. Caroline leser opp meldingen, vi skjønner at det dreier seg om swingers. Susan sier med gravrøst "Men herreguud!" (Her må jeg bare skyte inn at jeg er sjokkert over at Susan er sjokkert. Med tanke på innholdet på Carolines SoMe, se innlegget til @Rastebenk og @FruRosa, så kan det ikke være første gang hun får meldinger med slibrig innhold?? Etter at ViMenn kuttet ut midtsidepikene, så er carolinebergeriksen.no en naturlig vei videre for slibrige mannfolk...) Caroline fikk "vina" i halsen da hun leste det Caroline får mye merkelig i innboksen sin, fra menn.... De vil hun skal starte onlyfans. En av mennene har til og med bedt Lars Kristian motivere kona si til å begynne med Onlyfans. Susan: "Åååå gud" Caroline nevner klasking igjen. (jeg tuller ikke, dette er strukturen de holder seg på gjennom hele podcasten) Caroline forteller at hun har vært opptatt med sykt barn denne uka. Det har vært kjedelig Susan sier at det er mange som "sjenner" seg igjen i det. I fjor var Caroline syk i over en uke med omgangssyke. "Det kom ut i alle ender". (Det trengte jeg ikke å vite) Så prater de sykdom en stund. (Det er kjedelig...) Susan prater om barna sine. (Det er kjedelig...) Caroline: "Det ække no mer å melde, assa" (men det er det tydeligvis, for det er 35 minutter igjen) Caroline har fått mange positive tilbakemeldinger på angstanfallene sine (mission accomplished). Journalister har også fått det med seg. Caroline: "Den overskriften... jeg bare VISSTE at de kom til å velge den overskriften. For det er jo litt... veldig typisk journalistnorge, eller journalister i det hele tatt" Caroline vet det, for hun har studert journalistikk selv. Men hun husker ikke overskriftene. Heldigvis gjør Susan det. Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Susan sier at det er derfor Caroline ikke stiller opp til intervjuer, for hun vet ikke hvordan det kan vinkles. Caroline bruker noen minutter på angstanfallet i Oslo igjen. Jeg tror ingen av damene skjønner hvor lenge 4 minutter er i en podcast. Men jeg registrerer at jeg har kommet lenger enn @Kollontaj, kun 27 minutter igjen og vi er over på treningsinnslaget. Damene har vært på paddle. Eller var det pæddel? Hvordan uttales det? Det er tydeligvis verdt å bruke litt tid på... Så prater de litt om å hoppe bukk... (hopper de bukk over paddle?) De har ikke prøvd crossfit, for det var fullt. Det er Susan overrasket over, for hun har sett på sosiale medier at det er veldig populært... (kanskje det er derfor det er fullt, Susan? Bare en tanke...) Damene har vært på paddlel? Eller var det paddel? Pæddel? Caroline og Susan lander på pæddl Nå skal de visst prate om paddle... "Lang historie kort", sier Susan, og så drar de i gang en kort historie på veldig lang tid. 21 minutter igjen, og vi er over på Null Filter Spørsmål 1: Hva tenker dere om utroskap? Ordet gir Susan sug i magen. "Å GUD!" Susan hadde klippet av ballene til mannen sin, hvis han var utro. Caroline hadde også klippet av Lars Kristians baller (jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt på Lars Kristian uansett? Det er jo helt vanlig på aggressive hannhunder...) Men hvis det hadde vært en glipp, så hadde hun prøvd å få det til å fungere. Susan synes ikke det er en glipp, dersom "dicken" til mannen hennes er utro. Spørsmål 2: Hvordan kan man holde motivasjonen oppe til trening? (Så de stiller sine egne spørsmål her også...) Caroline bare ER motivert. Men de gangene hun ikke er motivert, trener hun like vel. Hun må stå opp 5.30 for å trene, hun kan ikke utsette treningen til etter at barna har dratt på skolen, for da blir hele dagen hennes fucka, så da blir hun motivert. Spørsmål 3: Hva ville dere sagt til den yngre versjonen av dere selv, dersom dere kunne? Caroline synes man skal velge veldig tidlig hva man skal gjøre resten av livet. Caroline hadde lyst til å bli lege da hun var 15. Men egentlig hadde hun lyst til å gå musikk, dans og drama. Vennene gikk på markedsføring, og det hadde Caroline hatt veldig bruk for i dag. Derfor skulle hun ønske at noen hadde sagt til henne at du er fortsatt så ung, så du burde ta musikk, dans og drama, det ordner seg. "Det er for tidlig å vite hva du vil" (så man skal ikke bestemme seg tidlig, likevel?) Vi får ingen svar på hva hun ville sagt til seg selv... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... Men det er mye Caroline sier nei til å dele, fordi datteren er for ung. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan skyter inn at debatten i det siste har handlet om at barn er med i kommersielle samarbeid. Og det er ikke ungene til Caroline, synes Susan Foreldre bestemmer over egne barn! Foreldre bestemmer hva som er sårbart og privat. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Kritikken mot Caroline går på at folk vet alt om barna hennes, og da tenker bare Caroline "HEI; HEI; HEI! Eh DET gjør du ikke" Det eneste vi vet er at de går på teater og internasjonal skole. Caroline har aldri delt når de fikk sin førate tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå. ALDRI delt! Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan spør pent om hun kan få spore litt av, og Caroline kommer tydeligvis ikke på mer hun ikke har delt om døtrene, så hun er svært imøtekommende... Susan synes Sverige har bedre debatter, for der har det vært lov å reklamere for kosmetisk "sjirurgi". "DET er vilt det! Fy flate!" DET ække greit, sier Caroline Susan kjenner mange i bransjen som sier at Sverige er ferdige med debatten om eksponering av barn for mange år siden. "Hva kom det ut av "batten" til svenskene da?" spør Caroline. Det lurer jeg også på, for jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at det har kommet en konklusjon i nabolandet. Dessverre får jeg ikke noe svar på det, for Susan skjønte ikke spørsmålet (hun slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen) Susan mener vi har sunne retningslinjer i Norge. Caroline har ikke sett den svenske debatten, og det er hun glad for, for det trengte hun ikke å se (hun sier det på en måte som antyder at hun trodde det var et blodbad...) Ingen kjenner mine barn, sier Caroline, det må de ikke sitte og tro engang! Hun synes det er fascinerende at folk kan trekke konklusjonen at de vet alt om barna hennes, "for DET gjør du`kke!" Da kjenner Caroline at det koker inni henne. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Nå tenker Caroline at de har kommet til veis ende. Det er 2 minutter og 23 sekunder igjen, så jeg tenker at hun tar feil... Neste gang vil ikke Caroline ha flere spørsmål, nå vil hun ha dilemmaer i stedet. Det skjønner jeg godt, for dette var jo ubehagelig. Susan lurer på om Caroline kan komme med et eksempel på dilemma (hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen). Caroline kommer ikke på noe eksempel (hun er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...) Susan lurer på om dilemma er det samme som upopulære meninger. Caroline sier at det ikke er er det samme. Så kommer hun på et eksempel: Ville du hatt silikon i brystene eller i rumpa? Det synes ikke Susan er et dilemma. Caroline vil veldig gjerne at vi skal gi podcasten stjerner, for de har sjukt mange reviews, men ikke så mange stjerner. Jeg tok oppfordringen og ga henne en stjerne, håper hun ble fornøyd! Altså… må bare le 🤣🤣🤣 Nesten så jeg ikke tror det er sant, dette «referatet», og jeg orker rett og slett ikke å høre på podden selv selv,. Uansett, podder fins for alle interesser, brede og ikke minst smale interesser/fagfelt, noe for enhver smak. Så skal ikke kritisere at de lager pod, jeg kan bare ikke fatte hva de ønsker å oppnå med dette innholdet, de fleste voksne jeg kjenner har noe å komme med, har gode refleksjoner og erfaringer eller et engasjement for noe om seg selv OG utenfor seg selv, smått eller stort. Her er det jo helt jo helt tomt og meg selv og meg meg meg. Og det er akkurat slik cbe fremstår insine kanaler også, og når hun snakker med media. Kan jo lure på om mange år med selfies og likes på SoMe gjør at folk blir slik, og at de rett og slett ikke ser det selv. De om det, er bare til å styre unna, og la mennesker med innhold rule heller. Edit: Tillegg; det eneste som er ekstremt provoserende, og som nesten ikke er til å tro, er den grenseløse fornektelsen på barns rettigheter, argumentene er jo på et så lavt nivå at det virker særdeles umodent og oser ikke akkurat av intellekt/refleksjon - Nesten så en ikke tror sine egne ører. Endret 10. februar 2023 av Ingvild H G 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå