Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

vinterskog skrev (8 timer siden):

...

:bond:

Tror de på dette selv? Jeg tror de bare slenger på litt arbeid her og der, for å ha noe å gjøre. Gjorde det same da jeg bodde i utlandet og studerte online. Hadde det så kjedelig at jeg fikk veldig mange nye hobbies for å si det sånn. Som varte kort tid, for egentlig var jeg bare utrolig understimulert og ikke interessert i projektet. 

Siden Netfit ikke engang er oppførst som samarbeidspartnere, så er vel ikke arrangørene engang interessert av de.

Synes nesten synd på de. Men ikke så mye. De er tross alt folk med over 10 år erfarenhet med media, sosiale medier, PR, hjemmesider, etc. Dette fremstår bare slurvete, useriøst og halvhjertet.

Gratis tips fra coachen: Hvorfor ikke tilby: "Hei vil du ha hjelp til siste finishen av Drammen 10k formen din? Vi hjelper deg med formtopping frem mot start om 50 dager! ps skal du delta i andre løp? Klart vi hjelper deg med det, ta kontakts, så løser vi det!"

:bukker:

Tror de på dette selv? Jeg tror ikke det.

Jeg tror de bruker alle disse "initiativene" til å bygge på mer av den falske fasaden som brukes for å få annonsører, i et håp om å fremstå som mer troverdige. Nå linker de jo sin bedrift til Drammen 10k, som - om ingen tar en 1 minutts bakgrunnssjekk av Netfit/Lars Kristian Eriksen/coachEriksen/Caroline Berg Eriksen - vil fremstille dem selv som mer troverdige, uten at de er det i realiteten.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Shala fremstår ikke seriøs. Har vært ganske aktive med å forsøke å selge egne og visstnok dyre instruktørkurs på Instagram, og selger kurs for halv pris på nettsiden. Registrert som forening/lag/innretning, relativt nytt. Jeg blir nysgjerrig på småbedrifter som vil samarbeide med Treasures AS. Googlet innehaveren, og hun har en mangeårig merittliste i media som realitydeltaker og diverse. Jeg har ikke helt trua.

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=925178098 og https://proff.no/rolle/kimhye-kristine-jin-iversen/-/706418

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 time siden):

Vel.. en venninne av meg spurte dem på Netfit om akkurat dette, da hun trener litt uvanlige tidspunkt pga skiftarbeid. Dette er nå 3 dager siden, og enda ikke fått svar 🤪

Hun glemte vel 🍑 og "vakre deg" da hun spurte...

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 time siden):

Vel.. en venninne av meg spurte dem på Netfit om akkurat dette, da hun trener litt uvanlige tidspunkt pga skiftarbeid. Dette er nå 3 dager siden, og enda ikke fått svar 🤪

Det var gjerne vanskelig å svare på noe som de selv ikke har oppkonstruert?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (2 timer siden):

Det har vært en bra diskusjon inne her de siste ukene!
Facinerer meg hvor ugjennomtenkt og amatørmessig det går an å gjøre ting. Det "beginner" - programmet er jo helt sinnsykt! Jeg som er nybegynner på løping startet med å løpe i totalt 5 minutter med gåpauser etter 2 minutter. Jeg kunne gå langt og med stigning, men å løpe er en helt annen sak og det tar tid å bygge seg opp. Jeg kunne ikke jogget så lenge første uken. Ikke første måneden heller! De mangler jo fullstendig forankring i virkeligheten. De er så blinde på seg selv og egen trening at de tror nybegynnere løper 4 økter første uka med både intervaller og timelange løpeturer. Det er så fjernt. De har tydelig ikke trent noen andre en seg selv før. Og yogaen, Herregud, selv 7 åringen min kunne kommet på at man må ta av seg skoa og bruke en yogamatte! 

CBE tenker bare på yoga i som trening. Men det er ikke poenget med yoga. Yoga er en praksis, livsstil og bevegelsesform. Det er ikke trening for treningens del. Da løfter man heller vekter. Der har hun rett da. Om man skal få mest mulig muskelmasse eller best mulig kondisjon er ikke yoga det man gjør mest av. Men yoga har andre fordeler. Akkurt nå spytter hun på yoga. På sin lille rebook- matte med ræva i været poserende. Med løpesko på.. For vi er da vestlig må vite. 

Og NITRIST at Inger in dubai liker posten hennes! Men hun og føler kanskje på at hun må delta i en influencer runke-ring for å sikre sin egen ræv. Samme med Melina Magulas! Hun som er så kunnskapsrik, utdannet og intelligent. Hun av alle burde ta avstand. 

Jeg har faktisk reagert hver gang (skjedd flere ganger faktisk) Melina har løftet frem LK. Har digget henne, syns hun er så dyktig, folkelig og kunnskapsrik, men kjenner jeg får litt bismak hver gang jeg ser hun applauderer, deler han konto osv. Spesielt rart når hun i egne podcaster nevner ting de (ikke spesifikt dem, men typ løpe hver dag er ikke sunt for noen, slenge rundt seg med påstander under noe kunnskap i bunn osv) gjør som negativt. 

Og yogaen hennes, hvor skal man begynne? Yoga-hjertet mitt får vondt. Har ikke ord. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tyde på at markedsstrategien for 2023 er lagt. Trening, trening og fortelle om trening på insta og pod + bilder av cbe som (trommevirvel) trener.  Og telle kalorier med app. MEN dette er MYE bedre enn sharenting og visvas -såsant hun lar være å redigere/bruke filter og ikke kommer med feilaktige «ekspertråd». Så blir det opp til hver enkel om hun inspirerer, smak og behag det. For oppstilt, glossy og for mye posering for meg, Insta er full av nydelige treningsfolk å følge,  som er naturlige og ikke har seg selv og rumpa i fokus. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (26 minutter siden):

The Shala fremstår ikke seriøs. Har vært ganske aktive med å forsøke å selge egne og visstnok dyre instruktørkurs på Instagram, og selger kurs for halv pris på nettsiden. Registrert som forening/lag/innretning, relativt nytt. Jeg blir nysgjerrig på småbedrifter som vil samarbeide med Treasures AS. Googlet innehaveren, og hun har en mangeårig merittliste i media som realitydeltaker og diverse. Jeg har ikke helt trua.

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=925178098 og https://proff.no/rolle/kimhye-kristine-jin-iversen/-/706418

Første link ang. registrering i Brønnøysundregisteret:

"Sektorkode:      Ideelle organisasjoner"

"Særlige opplysninger:       Registrert i Frivillighetsregisteret"

Hva betyr egentlig dette?

Googlet litt. Det er krav til å kunne registrere seg i Frivillighetsregisteret:

https://www.brreg.no/lag-og-foreninger/registrere-lag-eller-forening/registrering-i-frivillighetsregisteret/

"Det er et krav at virksomheten er registrert i Enhetsregisteret. Registreringene kan gjøres samtidig.

Som frivillig virksomhet regnes aktiviteter som ikke er fortjenestebasert

Frivillig virksomhet drives av

• ikke-økonomiske (ideelle) foreninger
  • alminnelige stiftelser som ikke deler ut midler, eller som utelukkende foretar utdelinger til frivillig virksomhet
  • næringsdrivende stiftelser som utelukkende foretar utdelinger til frivillig virksomhet
  • aksjeselskaper som utelukkende foretar utdelinger til frivillig virksomhet"

Ser at når de er registrert slik kan de søke om momsfritak og også om Grasrotandel fra Norsk Tipping.

De er registrert som Forening/lag/Innretning, Ideell organisasjon og registrert seg i Frivillighetsregisteret. Til tross for at de på sin egen hjemmeside https://www.theshala.no/kontakt-oss

...ikke har ett eneste ord eller referanse til noe frivillig arbeid eller at de driver som en forening/lag/ideell organisasjon. Ikke én referanse til aktivitet som ikke er fortjenestebasert.

Er dette virkelig lovlig?

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan kursavgiften betales, og hvilken driftskonto beløpene og delbetalinger via Klarna går til. AS'et som ikke går så bra? Hvor er regnskapet?

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkGordon skrev (33 minutter siden):

Jeg har faktisk reagert hver gang (skjedd flere ganger faktisk) Melina har løftet frem LK. Har digget henne, syns hun er så dyktig, folkelig og kunnskapsrik, men kjenner jeg får litt bismak hver gang jeg ser hun applauderer, deler han konto osv. Spesielt rart når hun i egne podcaster nevner ting de (ikke spesifikt dem, men typ løpe hver dag er ikke sunt for noen, slenge rundt seg med påstander under noe kunnskap i bunn osv) gjør som negativt. 

Og yogaen hennes, hvor skal man begynne? Yoga-hjertet mitt får vondt. Har ikke ord. 

Vi kan vel være enig om at cbe ikke har noe yoga-hjerte. Den stillingen hun viser er så grunnleggende feil. Rumpen i være og hendene!! Hun lukker skuldrene helt feil. En av de første tingene man bør lære på yogakurs er hvordan vekten skal fordeles i hånden og hvilke finger som skal peke oppover. Og hoftene? Og med sko? Og blikket? Man skal se fremover men man skal ikke løfte hodet på den måten der. Det er nesten så jeg ikke tror cbe har deltatt på noe kurs i det hele tatt.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan kursavgiften betales, og hvilken driftskonto beløpene og delbetalinger via Klarna går til. AS'et som ikke går så bra? Hvor er regnskapet?

Man kan lure.

Så lenge de er registrert slik de er er de heller ikke pliktige til å legge frem regnskap, leste jeg på Brønnøysundregisterets sider...

Tror jeg skrev det i en av mine første innlegg her, at førsteinntrykket da jeg gikk inn på The Shalas nettsider ga meg inntrykk av et sted som er opptatt av fasade og det ytre inntrykket de gir, det materialistiske. Hva jeg ikke skrev, tror jeg, men som jeg stusset veldig på også var hvordan et slikt sted kan ha råd til slike lokaler et slikt sted. Husleien der må være svært høy. Du skal jobbe enormt mye og dra inn veldig mye penger for både å betale for lokaler, løpende utgifter og lønn til alle involverte. Ingenting tyder på at de gjør det.

Med minst tre uoppfylte fysiske kurs pågående nå, så er det lite som svekker inntrykket av at noe ikke stemmer der. De ser ut til å kjøre noen andre kurs innimellom, om man går inn på "Community Circle / The Shala Circle", men der ser det også ut som om det ikke er særlig høy aktivitet. Uansett ikke noe som kan forsvare så store lokaler et slikt sted, utgiftene med det og lønne alle involverte.

Det står ingenting der om at f.eks. noen av lærerne har privattimer eller kurs der på ukedager heller, så lokalene synes å være merkelig lite brukt mtp. hva man må anta det koster å holde dem.

Men som "forening/frivillig organisasjon" kan de kanskje skrive av alt slikt og få fritak på moms i tillegg?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (25 minutter siden):

Vi kan vel være enig om at cbe ikke har noe yoga-hjerte. Den stillingen hun viser er så grunnleggende feil. Rumpen i være og hendene!! Hun lukker skuldrene helt feil. En av de første tingene man bør lære på yogakurs er hvordan vekten skal fordeles i hånden og hvilke finger som skal peke oppover. Og hoftene? Og med sko? Og blikket? Man skal se fremover men man skal ikke løfte hodet på den måten der. Det er nesten så jeg ikke tror cbe har deltatt på noe kurs i det hele tatt.

Hun er vel helt nybegynner på yoga. Og har hatt bare 1 dag med oppstart, fysisk på plass. Hva hun gjør av hjemmelekse vet vi jo ikke, men det er jo uansett ingen som korrigerer henne.  Og som all annen trening er jo yoga noe som må læres aktivt, kan liksom ikke lese seg til hvordan utføre øvelser.

Bare det at de garanterer at alle består (så i praksis behøver man ikke gjøre noe av hjemmeleksene) og at det tydeligvis ikke behøves forkunskaper for å bli instruktør, stiller theshala oslo i dårlig lys.

Påminner litt om det treningsmerket cbe frontet, men uerfarne folk bak.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (18 minutter siden):

Man kan lure.

Så lenge de er registrert slik de er er de heller ikke pliktige til å legge frem regnskap, leste jeg på Brønnøysundregisterets sider...

Tror jeg skrev det i en av mine første innlegg her, at førsteinntrykket da jeg gikk inn på The Shalas nettsider ga meg inntrykk av et sted som er opptatt av fasade og det ytre inntrykket de gir, det materialistiske. Hva jeg ikke skrev, tror jeg, men som jeg stusset veldig på også var hvordan et slikt sted kan ha råd til slike lokaler et slikt sted. Husleien der må være svært høy. Du skal jobbe enormt mye og dra inn veldig mye penger for både å betale for lokaler, løpende utgifter og lønn til alle involverte. Ingenting tyder på at de gjør det.

Med minst tre uoppfylte fysiske kurs pågående nå, så er det lite som svekker inntrykket av at noe ikke stemmer der. De ser ut til å kjøre noen andre kurs innimellom, om man går inn på "Community Circle / The Shala Circle", men der ser det også ut som om det ikke er særlig høy aktivitet. Uansett ikke noe som kan forsvare så store lokaler et slikt sted, utgiftene med det og lønne alle involverte.

Det står ingenting der om at f.eks. noen av lærerne har privattimer eller kurs der på ukedager heller, så lokalene synes å være merkelig lite brukt mtp. hva man må anta det koster å holde dem.

Men som "forening/frivillig organisasjon" kan de kanskje skrive av alt slikt og få fritak på moms i tillegg?

AS'et Studio Fitness and Lifestyle har samme post- og forretningsadresse som The Shala. Jeg syns det er en pussig sammenblanding av AS og organisasjon, med de samme i ledelse og styre (med forbehold om å huske rett). AS'et har ifølge Proff tre ansatte, mens The Shala har ifølge nettsiden 10 veiledere. Hvis disse ti veilederne opptrer som selvstendige foretak, som med PT'ene hos Optimal Trening eller som frisører -  alle leier seg inn en plass eller stol for å drive virksomheten sin, kan det forklare hvordan en eventuell dyr husleie dekkes. Særlig lønnsomt for veilederne/pt'ene er det dog ikke med mindre de har fulle bøker hver dag.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rubella skrev (19 minutter siden):

trumfer framheving av rumpeballer alt

Det virker som at rumpeballene trumfer alt ja, men det er det bare herr og fru der nede i Særp som tror, og at de ikke skjønner at de bare gjør seg selv til latter skjønner jeg ikke, men med all den selvdiggingen de bedriver så har det nok tatt livet av x antall hjerneceller underveis

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (48 minutter siden):

Så hennes nyeste insta-post og stussa veldig over hva hun prøvde formidle her:

CFED951B-A513-4F99-ADC0-BEFEE18BC3CC.thumb.jpeg.9a314a76e484d512b0889c85a9bc1122.jpeg

Ser i kommentarfeltet at dette visstnok skulle forestille en høy planke:

0EADECC6-25F5-4BCC-9878-F93236140891.thumb.jpeg.a91f09be95d2f49caf4f40cc6cb3e00c.jpeg

Måtte google dette da jeg ikke har sett noe lignende i yoga før, og da kom disse resultatene opp:

8A81349C-66E4-429B-95D0-A4ECDEEA0248.thumb.png.a4786f820a676e6a0bd1c23e1bce3662.png

Selv mitt utrente øye ser jo at hun utfører denne øvelsen helt feil! Ser hun det virkelig ikke selv, eller trumfer framheving av rumpeballer alt, selv når hun skal prøve å framstå som en profesjonell yogainstruktør?

edit: ser nå at jeg var litt late to the party, men men! 😅

Hun gjør det helt klart feil. Hun har en slapp kroppsholdning og aktiverer ikke kjernemuskulaturen, og er ikke rett i ryggen. Hun løfter øvre rygg alt for høyt og vipper bekkenet oppover, så rumpa blir i fokus. 

Men det er vel bare vi som er noen idioter, LKE har en i familien som driver yogastudio så dette vet de to alt om 😉🙈

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det noe som lukter vondt rundt yogabedriften også. Er ikke akkurat overrasket. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (9 minutter siden):

Hun gjør det helt klart feil. Hun har en slapp kroppsholdning og aktiverer ikke kjernemuskulaturen, og er ikke rett i ryggen. Hun løfter øvre rygg alt for høyt og vipper bekkenet oppover, så rumpa blir i fokus. 

Men det er vel bare vi som er noen idioter, LKE har en i familien som driver yogastudio så dette vet de to alt om 😉🙈

Jeg HAR faktisk en i familien som driver yogastudio, så da er vi i så fall på samme grunn 😂

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia_08 skrev (9 minutter siden):

Må ikke dette merkes som reklame...?

Neida, bare en helt tilfeldig yogamatte, dette..🙄

Screenshot_20230208_205214_Instagram.jpg

Er det mulig å elske en matte når en foretar en reise inn i yoga-filosofien? Den er så vidt jeg vet ikke flygende. Jeg kan dog strekke meg til en asana mot svevende markedsføring.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia_08 skrev (40 minutter siden):

Må ikke dette merkes som reklame...?

Neida, bare en helt tilfeldig yogamatte, dette..🙄

Screenshot_20230208_205214_Instagram.jpg

Det er jo ikke parketten til CBE!? 🧐

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...