Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

EmilieH skrev (2 timer siden):

298 231 følger henne nå, det følgertallet synker virkelig som en stein om dagen! 

Så bra må jeg si

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er veldig opptatt av å strø rundt seg med titler. Så hvis hun fullfører kurset, kommer det sikkert inn på instakontoen hennes at hun er «sertifisert yogainstruktør». Akkurat som da hun kalte seg designer.  Det er helt hinsides, skulle jeg ta et kveldskurs i språk så hadde jeg ikke akkurat skrevet det inn under utdannelse. Men sånn blir det vel når hun ikke har noe annet å skilte med. 

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker CBE "egentlig" Sarpsborgsdialekt? Gjør resten av familien det? SYns hun snakker så kunstig og tilgjort, men hvis ikke Oslo-mål er hennes naturlige dialekt, kan jo det være en medvirkende årsak.
Syns for øvrig generelt at mange influencere har lagt seg til et "Frognermål" som er ganske kleint når man egentlig kommer fra Ørsta/Valdres/Sarp.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (4 timer siden):

hun har ingen modenhet (fniser som en tenåring når hun snakket offentlig) og ingen indre utstråling om dere forstår hva jeg mener. Det blir dødt løp

Sånne kommentarer liker jeg ikke.

Det er mange som fniser når de må snakke i en forsamling eller offentlighet, fordi de er nervøse, har angst eller annet.

At hun likevel utfordrer seg selv til å komme seg mer ut, det tenker jeg heller er noe å berømme!

Så kan man selvfølgelig godt kritisere det at hverken hun eller Marna virket særlig forberedte til jobben de hadde sammen sist, for det er unødvendig. Og man kan også godt lure på hvorfor hun velger å fortsette med en jobb som hun tilsynelatende ikke lenger trives med.

Jeg tenker det er helt greit å si at siden CBE tilsynelatende har mistet gløden og energien i det å formidle som influencer, at det da kanskje er best for alle om hun (og mannen! for han er ikke det spøtt bedre enn henne, heller tvert imot, på sitt vis) finner noe annet å gjøre, hvor hun kan jobbe hver dag, fokusere på eget liv, men ikke måtte prestere i offentligheten hver eneste dag. Ikke minst tror jeg behovet for usunt kroppsfokus, overdreven trening og barneeksponering ville vært godt for dem alle, ut fra hva hun selv deler om hvordan hun sliter for tiden.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres hvorvidt hun er istand til å undervise i yoga etter dette kurset…

selv om jeg er enig i en del som blir skrevet så tenker jeg at kanskje det overdrives litt ang dette. Jeg tok et yogakurs for mange år siden, da jeg jobbet på treningssenter. Tror det var to helger om jeg ikke husker feil. Jeg underviste i timer etter dette uten å ha noen dypere kunnskap eller voldsomt engasjement utover at jeg synes det var en bra treningsform og følte jeg kunne nok til å både undervise og korrigere kundene🤷‍♀️

Mulig dere har mye høyere krav og setter standarden et helt annet sted enn det min tidligere arbeidsgiver (og kunder) gjorde 🧐

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Den svaie ryggen henner er svært så selektivt tilstede, så det er nok ikke den som ev. stopper henne...

Den svaie ryggen er imidlertid veldig grei å bruke for å fremstille seg som offer når hun får kritikk for voldsomme poseringer som kun gjøres for å få henne til å se enten tynnere ut, eller spille på sex, eller kombinajonen.

Se f.eks. det andre bildet her:

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/07/20/den-store-besokshelgen/

flower_200717_2854.jpg

Svaien er helt normal. Dessuten står hun med poseringsfot på venstre ben som også er med på å gjøre setet litt mer markert (i tillegg til å gi illusjon av at hun er høyere og har lengre ben - ben hvor huden forøvrig er redigert på). Å stå slik vil ofte forsterke en svai - men hun har altså en helt alldelses normal svai i ryggen.

Heller ikke noe som tyder på for stor svai her heller:

LilyOgFredrik14-copy.jpg

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/08/01/bilder-fra-helgens-nydelige-bryllup/

I motsetning til under her:

073A7732-1-copy.jpg

https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/03/julaften-2021/

Her har hun uansett mest trolig rumpepute under kjolen (pga. "knekken" mellom korsrygg og sete), som gir en illusjon av større svai i ryggen. I tillegg tipper hun bekkenet forover for å sette baken ut bak, forsterker linjene med å sette venstre ben i bøy. Og som om ikke det var nok så lener hun ryggen godt bakover for igjen å forsterke hele inntrykket. At hun lener ryggen langt bakover ses om man trekker en linje fra utsiden av skulder, rett ned på utsiden av hoften, hvor man ser at skuldrene hennes nesten kommer bak setet (m trolig rumppute).

Det er med andre ord ingen grunn til at CBE ikke skal kunne utføre yogaøvelser riktig mtp. den svaien hun har i ryggen.

At hun kan ha anlegg for å ha mer bevegelighet i kroppen og derfor kan ha en svakhet også i korsryggen, det er noe helt annet. Men det kan fint holdes i sjakk med riktig trening og riktige tøyninger. At hun gjør det, det har hun også vist på noen bilder som jeg ikke fant nå. Vet ene bildet jeg tenker på ligger her i tråden et sted, hvor hun har på hvite thighte jeans, står utenfor en kafe eller blomsterbutikk - der så man tydelig at hun ikke har noen stor svai i ryggen.

I utgangspunktet liker jeg ikke å diskutere slike detaljer ved andres kropp. Men gjør unntak fordi hun selv bruker dette som bevisste poseringsstrategier, samt bruker en "medfødt stor svai jeg ikke kan noe for" som argument når hun blir konfrontert med den poseringen hun driver med for å skape illusjoner av noe hun ikke er. Jeg diskuterer dette likevel, fordi hun bruker dette som en del av sin forretningsstrategi for å tjene penger.

CBE er en flott kvinne, og hennes naturlige kropp - som hun sjelden viser slik den egentlig er - er mer enn flott nok, akkurat slik den er!

Hun var i alle fall helt nydelig på det bildet i midten🤩

Kanskje på tide hun stopper å fylle ansiktet nå, før hun ender opp som Sophie Elise🙈

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amber skrev (39 minutter siden):

Det diskuteres hvorvidt hun er istand til å undervise i yoga etter dette kurset…

selv om jeg er enig i en del som blir skrevet så tenker jeg at kanskje det overdrives litt ang dette. Jeg tok et yogakurs for mange år siden, da jeg jobbet på treningssenter. Tror det var to helger om jeg ikke husker feil. Jeg underviste i timer etter dette uten å ha noen dypere kunnskap eller voldsomt engasjement utover at jeg synes det var en bra treningsform og følte jeg kunne nok til å både undervise og korrigere kundene🤷‍♀️

Mulig dere har mye høyere krav og setter standarden et helt annet sted enn det min tidligere arbeidsgiver (og kunder) gjorde 🧐

Forskjellen mellom det du gjorde og det CBE har gjort og gjør er enorm.

Kanskje hadde du trent yoga over tid før du tok kurs? Du hadde annen relevant kunnskap og/eller erfaring med å trene andre?

Uansett jobbet du på et treningssenter, du omgikk folk der daglig eller ofte/regelmessig. Og ikke minst, etter kurset hadde du grupper hvor du måtte samhandle med deltakerne, du måtte lære deg å korrigere, formidle og få tilbakemeldinger der og da.

Det CBE forespeiler er at hun skal vise yoga via sine bedriftsportaler. Ingen erfaring, ingen erfaring med å trene andre, lære å se hva andre gjør rett/feil, korrigere, ingen erfaring med riktig formidling av kunnskap i praksis. Når hun ikke har noe av dette, da har hun ikke det som trengs. Skal man formidle over nett på en trygg og riktig måte så krever det at man er bedre på kunnskap og erfaring og formidling enn hva CBE er. Og er det er eneste måten hun har tenkt å formidle yoga, så vil hun heller ikke lære vesentlig underveis, ikke uten at hun i så fall går til yogatrening et par gang i uken fremover...

Og ja, jeg har nok høyere krav enn å bli trent i noe av en som kun har to helger med kurs innen det de gjør. Kan kompenseres noe hvis personen fra før har god kunnskap om kropp og trening og erfaring med å lære fra seg fra før.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Snakker CBE "egentlig" Sarpsborgsdialekt? Gjør resten av familien det? SYns hun snakker så kunstig og tilgjort, men hvis ikke Oslo-mål er hennes naturlige dialekt, kan jo det være en medvirkende årsak.
Syns for øvrig generelt at mange influencere har lagt seg til et "Frognermål" som er ganske kleint når man egentlig kommer fra Ørsta/Valdres/Sarp.

Etter å ha bodd mange år av livet sitt et annet sted enn der man vokste opp, er det ikke unormalt å legge om på dialekten.

Hverken kleint eller unaturlig, og for temaet i tråden her; totalt irrelevant. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (8 timer siden):

De er veldig opptatt av å strø rundt seg med titler. Så hvis hun fullfører kurset, kommer det sikkert inn på instakontoen hennes at hun er «sertifisert yogainstruktør». Akkurat som da hun kalte seg designer.  Det er helt hinsides, skulle jeg ta et kveldskurs i språk så hadde jeg ikke akkurat skrevet det inn under utdannelse. Men sånn blir det vel når hun ikke har noe annet å skilte med. 

Fake verden 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (17 timer siden):

Dialekter vannes ut. Det er mange østfoldinger som ikke snakker bred østfolddialekt. Jeg bor midt imellom Sarpsborg og Oslo, og her snakket man (inkludert jeg) tilnærmet indre Østfold-dialekt i min oppvekst (jeg er 55). Nå snakkes det her (jeg også) omtrent som man snakker i Oslo. Det handler om påvirkning via tilflytting, avstandene er mindre, mange jobber i Oslo eller områdene rundt, osv. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har CBE tatt bort det siste innlegget der hun deler sin opptreden fra Vixen? Mulig noen poengterte hvordan det sto til med scenetekket…🤔🙈

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (22 minutter siden):

Har CBE tatt bort det siste innlegget der hun deler sin opptreden fra Vixen? Mulig noen poengterte hvordan det sto til med scenetekket…🤔🙈

Ser ut som det er fjernet ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (16 timer siden):

Etter å ha bodd mange år av livet sitt et annet sted enn der man vokste opp, er det ikke unormalt å legge om på dialekten.

Hverken kleint eller unaturlig, og for temaet i tråden her; totalt irrelevant. 

bodd mange år av livet sitt et annet sted? Det var vel ikke en vesentlig del av livet hun bodde utenfor hjembyen? Og hun har vært tilbake i mange år, da vil det jo være naturlig å legge tilbake om man skifter dialekt så fort ;)

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avsporing: Jeg jobber sammen med flere Sarpinger, og ingen snakker den brede Østfold/sarp-dialekten til vanlig av dem. Jeg tror den er forbehold veldig godt voksne, innfødt Østfoldinger. 

Stadig flere på Østlandet snakker en slags generisk bokmålsnær dialekt. Jeg er fra Oslo, men kjenner ingen som snakker den tradisjonelle Oslo-dialekten (tenk Oslo-losen. :knegg: )

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IrisIrene skrev (3 timer siden):

bodd mange år av livet sitt et annet sted? Det var vel ikke en vesentlig del av livet hun bodde utenfor hjembyen? Og hun har vært tilbake i mange år, da vil det jo være naturlig å legge tilbake om man skifter dialekt så fort ;)

Hun har bodd flere år i Oslo og Siljan, og nå tilbake til Sarpsborg. Opprinnelige opplegget var at hun snakker kunstig og tilgjort.  Snakker CBE "egentlig" Sarpsborgsdialekt? Gjør resten av familien det? SYns hun snakker så kunstig og tilgjort, men hvis ikke Oslo-mål er hennes naturlige dialekt, kan jo det være en medvirkende årsak.
Syns for øvrig generelt at mange influencere har lagt seg til et "Frognermål" som er ganske kleint når man egentlig kommer fra Ørsta/Valdres/Sarp.

Så takk, du understreker bare poenget mitt! :) jeg er ferdig med avsporing nå.

Endret av MacBeth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den svaien kan hun gå til en fysio og fikse opp i. Hofteleddsbøyerne er for korte og hun må styrke med rygg med core-trening.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamiamia skrev (50 minutter siden):

Den svaien kan hun gå til en fysio og fikse opp i. Hofteleddsbøyerne er for korte og hun må styrke med rygg med core-trening.

Eller, hun kan bare slutte med disse voldsomme poseringssvaiene sine, så er hele "problemet" løst...

Men for de som faktisk har for stor svai, så er jeg enig med deg, ja ;)

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Amber said:

Treningssenteryoga er jo dessverre langt ifra det nivået man får på et yogasenter. Hvis man kan mye selv, eller ikke har særlige forventninger er det helt ok, men jeg blir kjempeskuffa de gangene jeg roter meg bort i en time med en instruktør som åpenbart verken brenner for yoga eller har særlig lang praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...