kraftwerk Skrevet 31. januar 2023 #76461 Del Skrevet 31. januar 2023 cerruti skrev (1 time siden): Ufattelig at noen er så dårlig på å markedsføre. Jeg ville definitivt styrt unna firmaer med en så malplassert strategi som det er å sponse CBE. Hun gjør ikke mer eller mindre enn det krona betaler, si. Da oppleves man nok ganske uengasjert og useriøs for store bedrifter og selskaper. I hvert fall når markedsføringen er så lite troverdig. Influencere skal liksom selge og reklamere for følgerne sine, er man en god influencer - rettere sagt, god i jobben sin. Så klarer man å selge inn markedsføringen for tjeneste eller produkt, på en såpass troverdig måte at det påvirker folket til å bruke penger på det. CBE var flinkere på dette før, hva som har hendt kan man jo lure på. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 31. januar 2023 #76462 Del Skrevet 31. januar 2023 4 minutter siden, kraftwerk said: Takk. Kanskje bare ignorere denne brukeren fremover, kjenner jeg får helt fnatt. Jeg tror du er inne på noe der. Rent erfaringsmessig kjenner man jo raskt igjen slike lus på gangen. Og i dette tilfellet var det egentlig krystallklart allerede i første innlegg. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. januar 2023 #76463 Del Skrevet 31. januar 2023 servitrise&suppe skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hvorfor du tenker at kunnskap er spekulering. Hvis mange levde opp til de punktene så er det bemerkelsverdig at yoga trender nå, for da ville det ikke vært noe ønske eller behov for å drive med det. Det er alltid en grunn til at noe blir en trend, og når det gjelder helse både fysisk og psykisk så handler det om å ønske forbedring. Du skriver ‘jeg tror’. Skal jeg tolke det som at du vet? At du har belegg for å mene dette, kun på ditt ord? Det fungerer ikke slik, vet du. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 31. januar 2023 #76464 Del Skrevet 31. januar 2023 Siste post på instagram burde vel vært merket med reklame? (NAKD, som hun hadde haul for på stories for noen dager siden….?) #bestiklassen 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 31. januar 2023 #76465 Del Skrevet 31. januar 2023 Surikatt skrev (2 timer siden): Ja, og hun skriver at hun har søvnproblemer, tanker kverner i hodet, klarer ikke å slappe av. Det lyser jo lang vei at denne dama er anspent og har et forskrudd syn på kropp, mat og trening. Sånn har hun levd i veldig mange år. Kropp, kropp, kropp og utseende. Det kommer jo tydelig frem at dette ikke er sunt for CBE selv. De har lagt opp til et "nivå" som selv ikke hun, som er flott akkurat slik hun er i virkeligheten, ikke kan leve opp til det - selv om hun trener to ganger om dagen og bruker mye av "arbeidsdagene" til å gå til egenpleie av både det ene og andre utseendeorienterte. Noen over her snakker om enkel menneskekunnskap... Både faktisk menneskekunnskap og forskning viser at det CBE/Treasure/Netfit/LKE/coachEriksen holder på med er svært uheldig. Link fra Redd Barna om press ungdom utsettes for: https://press.no/helse-og-utvikling/ "Men hvorfor gjør egentlig reklamebransjen dette (mitt tillegg - presenterer "perfekte" mennesker i reklame? – Jo,fordi de tjener penger på at ungdom sliter med dårlig selvtillit!" Og i CBE/Netfit/coachEriksen og deres bedriftskanaler har man to godt voksne foreldre med to barn som også utsettes for dette kroppspresset utenfra. Men i tillegg har de foreldre som viser tegn på at de selv ikke takler det kroppspresset de selv legger på seg selv, de takler ikke det "perfekte" de selv ønsker å fremstille seg og sitt liv som i sine bedriftskanaler. Han har klikket i vinkel i årevis og angrepet alt og alle i sosiale medier og i media før han sist sommer endte med en tilståelsesdom for forfølgelse og hærverk. Hun viser flere og flere tegn på ortoreksi og thinspo-/proana-holdninger i tillegg til at hun innrømmer at hun har fått (tilbake) angstproblemer og søvnproblmer. Og likevel fortsetter de akkurat som før. Og de har eksponert egne barn med titusener av bilder på nett, hvor barna er stylet med hår og klær, og til og med sminke. Det er galskap, det de holder på med, det er en form for avhengighet. Barn av influencere som holder på slik får ikke bare det enorme presset utenfra, som alle gjør, de får det også inn - nærmest bokstavelig talt - med morsmelka, ved at de absolutt hele oppveksten (til nå) har måttet forholde seg til mors og fars kroppsfokus, fokus på utseende, ytre uttrykk med perfekte klær, hår, sminke og krav om at de selv også må nå opp til disse "perfekte" uttrykkene når de får sin barndom og oppvekst eksponert for hele verden. For poseringer og smilene må selv småbarn lære seg, og ethvert speil er en mulighet for mor å posere. Selv om barna nå ev. får slippe å bli mer eksponert, så vil disse barna bli utsatt for et videre enormt press bare fordi foreldrene synes å fortsette som før. Og i tillegg har man årevis med ekspnering før dette. Det er rett og slett nitrist at foreldre velger bevisst å gjøre dette mot sine barn. Og det er nitrist at enkelte voksne ikke tar tak i egne liv, skaper seg ærlig arbeid de kan leve av. "Foreldre er viktige modeller. Foreldre kan bidra ved å prøve å redusere fokus på kropp og utseende, og i stedet fokusere på helse og hvordan kroppen fungerer." https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer-om-psykisk-helse/videoer-om-livsutfordringer/hva-er-kroppspress CBE og LKE er to foreldre som gjør akkurat det motsatte, de fokuserer ekstremt på utseende og det ytre og er dårlige forbilder, fordi de i årevis har presentert et utseende hos CBE (og også LKE, der han har posert på mørke bilder og redigert seg til mer muskulatur enn han faktisk har) som ikke er oppnåelig, selv for dem selv. Siste link tar også opp spørsmålen om hva konsekvensen av kroppspress er: "Når vi blir presset til å ha en kropp definert ut fra strenge normer og regler, blir vi fortalt at disse kroppene er oppnåelige, normale og ønskelige på tross av at de kanskje ikke er det. Når vi ikke når opp til disse idealene, kan vi utvikle en opplevelse av å ikke nå opp, sterk misnøye og få en følelse av utilstrekkelighet, Jo mer vi studerer perfekte bilder av andre, og ser på oss selv for å gjenkjenne disse idealiserte karakteristikkene uten å finne dem, jo verre vil vi føle og tenke om oss selv. Studier viser at denne misnøyen er forbundet med alvorlig uhelse og øker risikoen for spiseforstyrrelser, depresjon, lav selvfølelse, konsentrasjonsproblemer og andre psykologiske plager. For å løse disse vanskene, kan man begynne å tøye grensene for å endre på kroppen etter idealene og kanskje ty til ekstreme metoder som misbruk av trening, bruk av preparater som fremmer muskelvekst, ekstrem slanking og plastisk kirurgi. I tillegg til disse vanskene er det slik at over-opptatthet av kroppen som objekt og det store endringsprosjektet knyttet til kroppen, blir en barriere for engasjement, og styrende for det vi retter oss mot i verden. Våre ressurser bindes opp til å forstå oss selv utfra kroppen, fremfor samfunnsengasjement, mestringsglede, relasjoner og egenskaper. Dette marginaliserer sjølve livet. Ingenting annet betyr noe. Det finnes andre viktigere ting i verden å beherske som går tapt i denne over-opptattheten." Og videre: "Vi kan ikke stoppe sosiale medier, eller markedskreftene, som tjener på at vi er misfornøyde med oss selv." Det er her CBE og LKE er i en unik situasjon, for de HAR absolutt et valg! De to KAN velge helt annet innhold på sine kanaler, eller i det minste presentere et riktig bilde av virkeligheten, tørre å stå frem som dem de er. Om ikke for alle andre, så i det minste for egne barn. De velger det motsatte, gang på gang, og blir heller verre med tiden. Penger går foran ærlighet og verdier, fjusk og lovbrudd og et uoppnåelig utseendefokus prioriteres, i et forsøk på å gjøre andre misfornøyde med seg selv, slik at de selv kan tjene mer penger. 23 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. februar 2023 #76466 Del Skrevet 1. februar 2023 Frisk Frosk skrev (9 timer siden): Ingen kritiserer at hun vil drive med yoga. Det som kritiseres er den useriøse tilnærmingen til det å "bli lærer" innen noe som tre helgesamlinger og noen uker med nettlæring ikke kan gjøre henne til. Det som kritiseres er at hun/de - hvis hun gjennomfører deg og begynner å "lære" andre yoga - det er at hun/de velger å fremstå som om de har utdannelse og kompetanse og erfaring som de - bevist av dem selv - faktisk ikke har. Det kritiseres også troverdigheten i måten hun utfører denne reklamejobben på. Det er jo forholdsvis kort tid siden hun selv gikk ut og nærmest rakket ned på yoga fordi det ikke hadde noen treningseffekt, ikke effekt på hjerte, skjelett og styrke (eller hva hun påstod, link ligger noen sider tilbake). Og plutselig er det ikke måte på hvor positiv hun er til (å tjene penger på) yoga og at hun skal bli yogalærer. Konseptet hennes/deres er å vise at CBE trener, men de har ikke kompetanse nok til å gjøre det på en forsvarlig måte, noe mange eksempler har vist, hvor øvelser utføres feil, det gis ingen instruksjon til øvelsene, man skal bare skjønne alt av seg selv ved å se CBE trene. Dette er ikke seriøst, det er lettvint og overfladisk og ofte uansvarlig mtp. mottaker som de ikke har fokus på. De forholder seg ikke til det ansvaret de som formidlere har mtp. mottaker av budskapet deres. Svært uprofesjonelt, tilfeldig og ansvarsløst. Ikke noe nytt fra bedriften, med andre ord. Hadde disse to skaffet seg faktisk kunnskap og ikke minst erfaring i det virkelige livet utenom deres egen nettboble, da hadde de hatt alle muligheter. Men de fortsetter i samme bane som før. Heldigvis blir flere og flere mer kildekritiske og mindre blendet av glanset ukompetanse og selverklært seriøsitet... Yoga er på mange måter så mye mer enn bare trening og øvelser. En god og inspirerende yoga instruktør må ha en nærhet til, en kunnskap om og et engasjement til denne typen trening som kommer innenfra sjelen og ikke minst en utvikling i faget gjennom lang tid. Noen helger holder ikke - ei heller et plutselig engasjement fordi det passer sånn og er trendy 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 1. februar 2023 #76467 Del Skrevet 1. februar 2023 Snødronninga skrev (17 timer siden): Jeg har nevnt det, men det har sikkert druknet i mengden. Her er svaret jeg fikk angående NetFit appen. Ideen de har jobbet med i flere år, er altså skrinlagt. Utrolig pinlig. Uproft ikke minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 1. februar 2023 #76468 Del Skrevet 1. februar 2023 Pusern3 skrev (6 timer siden): Yoga er på mange måter så mye mer enn bare trening og øvelser. En god og inspirerende yoga instruktør må ha en nærhet til, en kunnskap om og et engasjement til denne typen trening som kommer innenfra sjelen og ikke minst en utvikling i faget gjennom lang tid. Noen helger holder ikke - ei heller et plutselig engasjement fordi det passer sånn og er trendy Jeg føler meg 100% sikker, i alle fall 99% sikker på at cbe aldri kommer til å fullføre yoga utdannelsen. Mulig hun kommer til å bestå kurset hun går på, siden de reklamere med alle består.. men hun kommer aldri til å blir god nok til å fungere som yoga instruktør. Mulig jeg er arrogant her, men for det første har de aldri fullført noe som helst og hun tar seg selv alt for høytidelig til at hun kan stå i en rom å undervise yoga. Dessuten har hun alt for svai rygg.. som hun ikke klarer å nøytralisere selv om hun prøver så aldri så hardt.. (sier hun selv). Med så svai rygg klarer man ikke å vise øvelsene i yoga på rett måte. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 1. februar 2023 #76469 Del Skrevet 1. februar 2023 123Frustrert skrev (5 minutter siden): Jeg føler meg 100% sikker, i alle fall 99% sikker på at cbe aldri kommer til å fullføre yoga utdannelsen. Mulig hun kommer til å bestå kurset hun går på, siden de reklamere med alle består.. men hun kommer aldri til å blir god nok til å fungere som yoga instruktør. Mulig jeg er arrogant her, men for det første har de aldri fullført noe som helst og hun tar seg selv alt for høytidelig til at hun kan stå i en rom å undervise yoga. Dessuten har hun alt for svai rygg.. som hun ikke klarer å nøytralisere selv om hun prøver så aldri så hardt.. (sier hun selv). Med så svai rygg klarer man ikke å vise øvelsene i yoga på rett måte. Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 1. februar 2023 #76470 Del Skrevet 1. februar 2023 Min fantastisk flinke yogainstruktør (som riktignok har holdt på i mange år) har styrke, ro og varme. Kan ikke se for meg at en som lever med høye skuldre, konstant innsuget mage og jakten på den «perfekte» kropp skal klare å skape ro og balanse Det skal mer enn noen helger på kurs for å bli en god yogalærer. 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #76471 Del Skrevet 1. februar 2023 Blinkie skrev (10 minutter siden): Utrolig pinlig. Uproft ikke minst. Ja, det er det etter alt maset om lansering av denne appen. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knope Skrevet 1. februar 2023 #76472 Del Skrevet 1. februar 2023 Er det bare meg, eller har de to siste podcast-episodene forsvunnet fra Spotify? Ser bare de fra før jul nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 1. februar 2023 #76473 Del Skrevet 1. februar 2023 3 hours ago, 123Frustrert said: Jeg føler meg 100% sikker, i alle fall 99% sikker på at cbe aldri kommer til å fullføre yoga utdannelsen. Mulig hun kommer til å bestå kurset hun går på, siden de reklamere med alle består.. men hun kommer aldri til å blir god nok til å fungere som yoga instruktør. Mulig jeg er arrogant her, men for det første har de aldri fullført noe som helst og hun tar seg selv alt for høytidelig til at hun kan stå i en rom å undervise yoga. Dessuten har hun alt for svai rygg.. som hun ikke klarer å nøytralisere selv om hun prøver så aldri så hardt.. (sier hun selv). Med så svai rygg klarer man ikke å vise øvelsene i yoga på rett måte. For å bestå må man fullføre kurset og det kommer hun ikke til å gjøre. Selv med venninna som støttekontakt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. februar 2023 #76474 Del Skrevet 1. februar 2023 Nutz skrev (1 time siden): For å bestå må man fullføre kurset og det kommer hun ikke til å gjøre. Selv med venninna som støttekontakt. Jeg tenker at tre måneders innsats med tre helger med fysisk oppmøte + eksamenshelg bør være overkommelig for hvem som helst. Men The Shala reklamerer med at 100 % består og blir yogalærer, så jeg blir ikke overrasket om hun får papirer på at hun er "yogalærer". 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 1. februar 2023 #76475 Del Skrevet 1. februar 2023 7 minutter siden, Frisk Frosk said: Jeg tenker at tre måneders innsats med tre helger med fysisk oppmøte + eksamenshelg bør være overkommelig for hvem som helst. Men The Shala reklamerer med at 100 % består og blir yogalærer, så jeg blir ikke overrasket om hun får papirer på at hun er "yogalærer". PT kurste hun begynte på for noen år siden var ikke noe mer enn dette og det ble ikke fullført. Hun er kjent for å starte på mye som aldri blir fullført, tror ikke dette er noe unntak med tanke på at hun aldri har vist interesse for yoga før. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 1. februar 2023 #76476 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Nutz skrev (5 minutter siden): PT kurste hun begynte på for noen år siden var ikke noe mer enn dette og det ble ikke fullført. Hun er kjent for å starte på mye som aldri blir fullført, tror ikke dette er noe unntak med tanke på at hun aldri har vist interesse for yoga før. En ting er om hun fullfører kurset eller ikke. Det jeg er mest nysgjerrig på er hvordan hun har tenkt å benytte tittelen «yoga-instruktør» videre. Tenker hun å faktisk ta inn kunder (en-til-en, klasser osv.)? Eller er det bare tenkt som noe som kan slenges på i Netfit bio, og vises bilder av seg selv utøve yoga i feed? Det gjenstår jo å se (hvis hun gjennomfører). Endret 1. februar 2023 av Laia 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 1. februar 2023 #76477 Del Skrevet 1. februar 2023 298 231 følger henne nå, det følgertallet synker virkelig som en stein om dagen! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. februar 2023 #76478 Del Skrevet 1. februar 2023 123Frustrert skrev (4 timer siden): Jeg føler meg 100% sikker, i alle fall 99% sikker på at cbe aldri kommer til å fullføre yoga utdannelsen. Mulig hun kommer til å bestå kurset hun går på, siden de reklamere med alle består.. men hun kommer aldri til å blir god nok til å fungere som yoga instruktør. Mulig jeg er arrogant her, men for det første har de aldri fullført noe som helst og hun tar seg selv alt for høytidelig til at hun kan stå i en rom å undervise yoga. Dessuten har hun alt for svai rygg.. som hun ikke klarer å nøytralisere selv om hun prøver så aldri så hardt.. (sier hun selv). Med så svai rygg klarer man ikke å vise øvelsene i yoga på rett måte. Den svaie ryggen henner er svært så selektivt tilstede, så det er nok ikke den som ev. stopper henne... Den svaie ryggen er imidlertid veldig grei å bruke for å fremstille seg som offer når hun får kritikk for voldsomme poseringer som kun gjøres for å få henne til å se enten tynnere ut, eller spille på sex, eller kombinajonen. Se f.eks. det andre bildet her: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/07/20/den-store-besokshelgen/ Svaien er helt normal. Dessuten står hun med poseringsfot på venstre ben som også er med på å gjøre setet litt mer markert (i tillegg til å gi illusjon av at hun er høyere og har lengre ben - ben hvor huden forøvrig er redigert på). Å stå slik vil ofte forsterke en svai - men hun har altså en helt alldelses normal svai i ryggen. Heller ikke noe som tyder på for stor svai her heller: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/08/01/bilder-fra-helgens-nydelige-bryllup/ I motsetning til under her: https://www.carolinebergeriksen.no/2022/01/03/julaften-2021/ Her har hun uansett mest trolig rumpepute under kjolen (pga. "knekken" mellom korsrygg og sete), som gir en illusjon av større svai i ryggen. I tillegg tipper hun bekkenet forover for å sette baken ut bak, forsterker linjene med å sette venstre ben i bøy. Og som om ikke det var nok så lener hun ryggen godt bakover for igjen å forsterke hele inntrykket. At hun lener ryggen langt bakover ses om man trekker en linje fra utsiden av skulder, rett ned på utsiden av hoften, hvor man ser at skuldrene hennes nesten kommer bak setet (m trolig rumppute). Det er med andre ord ingen grunn til at CBE ikke skal kunne utføre yogaøvelser riktig mtp. den svaien hun har i ryggen. At hun kan ha anlegg for å ha mer bevegelighet i kroppen og derfor kan ha en svakhet også i korsryggen, det er noe helt annet. Men det kan fint holdes i sjakk med riktig trening og riktige tøyninger. At hun gjør det, det har hun også vist på noen bilder som jeg ikke fant nå. Vet ene bildet jeg tenker på ligger her i tråden et sted, hvor hun har på hvite thighte jeans, står utenfor en kafe eller blomsterbutikk - der så man tydelig at hun ikke har noen stor svai i ryggen. I utgangspunktet liker jeg ikke å diskutere slike detaljer ved andres kropp. Men gjør unntak fordi hun selv bruker dette som bevisste poseringsstrategier, samt bruker en "medfødt stor svai jeg ikke kan noe for" som argument når hun blir konfrontert med den poseringen hun driver med for å skape illusjoner av noe hun ikke er. Jeg diskuterer dette likevel, fordi hun bruker dette som en del av sin forretningsstrategi for å tjene penger. CBE er en flott kvinne, og hennes naturlige kropp - som hun sjelden viser slik den egentlig er - er mer enn flott nok, akkurat slik den er! 38 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. februar 2023 #76479 Del Skrevet 1. februar 2023 123Frustrert skrev (7 timer siden): Jeg føler meg 100% sikker, i alle fall 99% sikker på at cbe aldri kommer til å fullføre yoga utdannelsen. Mulig hun kommer til å bestå kurset hun går på, siden de reklamere med alle består.. men hun kommer aldri til å blir god nok til å fungere som yoga instruktør. Mulig jeg er arrogant her, men for det første har de aldri fullført noe som helst og hun tar seg selv alt for høytidelig til at hun kan stå i en rom å undervise yoga. Dessuten har hun alt for svai rygg.. som hun ikke klarer å nøytralisere selv om hun prøver så aldri så hardt.. (sier hun selv). Med så svai rygg klarer man ikke å vise øvelsene i yoga på rett måte. Er så enig. Og ikke minst har hun ikke «sjelen» oh hjertet med i dette. Og skal man bli en god yogainstruktør MÅ det komme innenfra på en ektefølt måte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. februar 2023 #76480 Del Skrevet 1. februar 2023 Stargaze skrev (7 timer siden): Min fantastisk flinke yogainstruktør (som riktignok har holdt på i mange år) har styrke, ro og varme. Kan ikke se for meg at en som lever med høye skuldre, konstant innsuget mage og jakten på den «perfekte» kropp skal klare å skape ro og balanse Det skal mer enn noen helger på kurs for å bli en god yogalærer. hun har ingen modenhet (fniser som en tenåring når hun snakket offentlig) og ingen indre utstråling om dere forstår hva jeg mener. Det blir dødt løp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå