duskelapp Skrevet 13. januar 2023 #75181 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (12 minutter siden): Jeg synes det var bra de hadde med Bollestad og ikke minst den pappaen og datteren. Bollestad gjorde riktignok ingen god figur, ei heller faren, men det understreker poenget og viktigheten av økt innsats på barns rettigheter på internett. Bollestad syntes det var kjekt å være stolt av barnebarnet og pappaen viste åpenbare svikt i å legge seg flat for datteren og ta hennes perspektiv. Influenserbransjen og den kommersielle siden, er bare en liten del av den utbredte mentaliteten mht. eksponering av barn, som nå er i foks med lovforslaget. Hovedbudskapet, slik jeg ser det, traff best med faren og datteren. Det er der kjernen til problemstillingen er; ulike interessehensyn, der barnets beste må vike for fars egne behov. Lovforslaget er en synliggjøring av barns rettigheter som det selvstendige individet de er, det er en stemme for alle barn, ikke kun influenserbarn. Ellers enig i mange gode poenger i innlegget ditt forøvrig. Nyhus slapp altfor billig unna og det burde vært mye tydeligere fokus på omfanget av barn dette gjelder og hvor store inngrep som gjøres i deres privatliv (frokost, påkledning, skolevei, skolesekk, hårklipp, bowling, kino, lekser, gjemsel, bygge hytte i stua, feire bursdag, åpne pakker, være syk, dra på sykehus, ligge i sykesenga på sykehus, skogstur, strandtur, ferier...jeg blir litt småkvalm av å skrive det). Hadde hatt mer respekt av fru Nyhus hvis hun kunne ha tørka, om så bare litt, av seg det gliset.. Vet hun er en blid dame, men det var så innlysende at dette var hennes taktikk i debatten. Det er ett seriøst tema som fikk henne til å se ut som den klovnen hun er, i denne problematikken, med dennne opptreden Endret 13. januar 2023 av duskelapp 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 13. januar 2023 #75182 Del Skrevet 13. januar 2023 Urwa skrev (3 timer siden): Ser man tynnere ut når man står med det en benet fram? Er det en ny greie🙄? Det er slik hun står i hele videoen. Ikke en ny greie men velkjent triks for å framstå tynnere. Anbefaler Danae Mercers IG for å bli kjent med influencernes posørtriks. Det er helt uvirkelig hva man kan få til når ikke orker å se ut som seg selv. Tror aldri på over 10 år jeg har sett CBE stå rett fram med like mye vekt på begge ben. https://www.instagram.com/danaemercer/ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 13. januar 2023 #75183 Del Skrevet 13. januar 2023 Hoppetau skrev (55 minutter siden): Tiden for "kolleksjon" med veskemerker, undertøy og dyre sponsede reiser er tydeligvis over. Nå till dags klarer hun å karre til seg noen reklamer på lik linje med Anna Rasmussen. Ingen større merker kommer til å samarbeide med henne igjen. De har til nå fått med seg at hvert eneste sammarbeid leder til en eller annen skandale der paret på en eller annen måte driter seg ut ovenfor kritikerene. Jeg tror også en del har fått med seg bil-episoden, og jeg antar at responsen på Make upp Mekka sin Trustpilot også satte sine spor hos reklamefolk. Og med dagens fokus på eksponering av barn så har hun ingen arenaer igjen. Løping på mølle og fredagstacoen på repeat dør fort ut Man kan lure på hvordan de klarer å leve av det de gjør nå, for det virker ikke som om det er særlig med godt betalte samarbeid for tiden, med mindre de lar være å merke innlegg med reklame......men kan ikke se at noe av de som legges ut har noe som helst av skjult reklame 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 13. januar 2023 #75184 Del Skrevet 13. januar 2023 hvalstad45 skrev (3 timer siden): Ok, jeg måtte google. Det er føkkings spenstøvelser, hvorfor ikke skrive det? Nei, for her er det null ønske om å nå følgerne sine og kommunisere med dem, kontoene deres er bare for å vise seg fram og evt få folk til å føle seg dumme, slik at de kan virke smarte. Men dette var også ekstremt LKE'sk, synd hun, som antagelig den eneste, lar seg inspirere av LKE's engelske fremmedordbruk i treningssammenheng. 😅Jeg skjønner bare ikke hvem de vil nå ut til. Coach Eriksen har litt over 3000 følgere, er de følgerne ikke norske da siden alt står på engelsk? Men det henvises jo til Netfit her, og går man da inn der er det jo for det meste norsk tekst. 🤪 Skjermbilde fra storyen til coacheriksen på IG. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 13. januar 2023 #75185 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) duskelapp skrev (43 minutter siden): Hadde hatt mer respekt av fru Nyhus hvis hun kunne ha tørka, om så bare litt, av seg det gliset.. Vet hun er en blid dame, men det var så innlysende at dette var hennes taktikk i debatten. Det er ett seriøst tema som fikk henne til å se ut som den klovnen hun er, i denne problematikken, med dennne opptreden Ja, det var åpenbart og sleipt. Dessverre tror jeg de fleste hadde kjørt den eller andre beslektede manøvre for å unndra seg ansvar om de stilte opp, noe de fleste sa nei til. Det virker som at barnets beste-prinsipp går over hodet på dem og mange privatpersoner. Det blir for abstrakt og vanskelig å forstå det prinsipielle ved å skille barnet ut fra familieenheten som et selvstendig individ. Nyhus nevnte at sladding av ansikt ikke er tilstrekkelig og sa vel og noe om annonsørers ansvar, om jeg ikke husker feil. Viktige poenger isolert sett, men sett i sammenheng med Nyhus egen praksis og egne uttalelser til lovforslaget i forkant, så har det ingen troverdighet. Det blir bare enkelte fragmenter kastet ut løsrevet fra kontekst og den større sammenheng. Hovedbudskapet til Nyhus, var en regulering. Den finnes allerede, og synliggjør bare at de ikke har forstått at temaet er menneskerettigheter og hva det betyr. Det ble bare tåkeprat om viktigheten av hvordan barn bør og ikke bør eksponeres, ikke hvorfor de skal eksponeres i det hele tatt. Barn har rett til eierskap til historien om eget liv og til hva som skal deles med andre og ikke. Det er prinsippet og det er hva som skal forvaltes til barnets beste av foreldre/foresatte. Endret 13. januar 2023 av ~ Ada ~ 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 13. januar 2023 #75186 Del Skrevet 13. januar 2023 En påminnelse på instastory om at buketten hun kjøpte for en dag siden, er i hus. Hadde vært dumt om vi gikk glipp av det! Da er helgen reddet. Det virker nesten som de har ferie. Andre har kommet godt i gang med jobb på nyåret, mens de ser ut til at å ha mer tid til overs enn noen gang. Når er det de faktisk jobber, på ekte? 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 13. januar 2023 #75187 Del Skrevet 13. januar 2023 Snødronninga skrev (29 minutter siden): Når er det de faktisk jobber, på ekte? I følge dem selv så er alt jobb virker det som, for alle oss andre så er det de driver med fritid, og at de tjener penger på det intetsigende jalla-greiene de holder på med er for meg helt uforståelig 36 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 13. januar 2023 #75188 Del Skrevet 13. januar 2023 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Nå er det nok krisemøter i bedriften, innholdet det siste døgnet er jo en parodi. Bowl, blomster og fredagstaco. Uke etter uke, måned etter måned. År etter år… 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 13. januar 2023 #75189 Del Skrevet 13. januar 2023 Snødronninga skrev (41 minutter siden): En påminnelse på instastory om at buketten hun kjøpte for en dag siden, er i hus. Hadde vært dumt om vi gikk glipp av det! Da er helgen reddet. Det virker nesten som de har ferie. Andre har kommet godt i gang med jobb på nyåret, mens de ser ut til at å ha mer tid til overs enn noen gang. Når er det de faktisk jobber, på ekte? Og hva gjør de når de jobber????? Tror arbeidsdagene stadig inneholder mindre innhold 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. januar 2023 #75190 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg er nå ikke så sikker på at det er så mye omsetning hos Treasures av det vi ser, når lke som helt ny på påvirkerfronten må ut og selge seg selv og sine tjenester på en noe amatøraktig måte etter å ha solgt Volvoen sin ifjor høst. Veteranen cbe (forhånds-)publiserer og #hæshtægger samtidig iherdig som aldri noensinne før. Og lenker til sine favoritter hos Coverbrands med full filter helt uten å ta betaling for reklamen. Eller var det enda en affiliate-lenke som med LifeSum? Det går mest i affiliate, og lite betalte samarbeid såvidt jeg kan se. Akkurat slik man gjorde som ung og ny for å prøve å slå seg opp i bransjen i 2012. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. januar 2023 #75191 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Skrottefar skrev (22 minutter siden): I følge dem selv så er alt jobb virker det som, for alle oss andre så er det de driver med fritid, og at de tjener penger på det intetsigende jalla-greiene de holder på med er for meg helt uforståelig For meg fremstår det som at Treasures endelig har begynt å jobbe. Fordi de er nødt. Det som gjøres virker krampaktig, utdatert og alt for sent. Endret 13. januar 2023 av Revenge o'Cavatina 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 13. januar 2023 #75192 Del Skrevet 13. januar 2023 Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden): For meg fremstår det som at Treasures endelig har begynt å jobbe. Fordi de er nødt. Det som gjøres virker krampaktig, utdatert og alt for sent. Jobbe? Virker ikke som noe jobb, spør du meg, det de driver med da, men men 😛 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. januar 2023 #75193 Del Skrevet 13. januar 2023 Skrottefar skrev (2 minutter siden): Jobbe? Virker ikke som noe jobb, spør du meg, det de driver med da, men men 😛 Neida, de jobber med å pushe fritiden sin på folk, særlig administrerende direktør. Det er tydeligvis ikke annet de kan/vil vise frem, ellers vil jeg tro de hadde delt mer variasjon for skrytet og rosens skyld. Med forbehold om at administrerende direktør ikke har skaffet seg annen jobb på fri...eh...fritiden. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. januar 2023 #75194 Del Skrevet 13. januar 2023 De er vel pensjonister. Det skrev de jo for noen år tilbake, at de kunne slutte å jobbe om få år. 😆 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 13. januar 2023 #75195 Del Skrevet 13. januar 2023 Snødronninga skrev (1 time siden): En påminnelse på instastory om at buketten hun kjøpte for en dag siden, er i hus. Hadde vært dumt om vi gikk glipp av det! Da er helgen reddet. Det virker nesten som de har ferie. Andre har kommet godt i gang med jobb på nyåret, mens de ser ut til at å ha mer tid til overs enn noen gang. Når er det de faktisk jobber, på ekte? Jeg blir altså så flirete av kommentarfeltet 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. januar 2023 #75196 Del Skrevet 13. januar 2023 Kollontaj skrev (6 minutter siden): De er vel pensjonister. Det skrev de jo for noen år tilbake, at de kunne slutte å jobbe om få år. 😆 Det stemmer. Jeg ser bare ikke noe til driften av "pappas hvitevareforretning" 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 13. januar 2023 #75197 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) ..... Endret 26. januar 2023 av Hoppetau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. januar 2023 #75198 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden): Det stemmer. Jeg ser bare ikke noe til driften av "pappas hvitevareforretning" Den er vel avsluttet for lenge siden. Fant dette på søk her inne https://forum.kvinneguiden.no/topic/612754-fotballfrue-ser-plutselig-så-gammel-ut/?do=findComment&comment=10256225 (For en overskrift på en tråd, forresten😳) Endret 13. januar 2023 av Kollontaj 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 13. januar 2023 #75199 Del Skrevet 13. januar 2023 Kollontaj skrev (10 minutter siden): Den er vel avsluttet for lenge siden. Fant dette på søk her inne https://forum.kvinneguiden.no/topic/612754-fotballfrue-ser-plutselig-så-gammel-ut/?do=findComment&comment=10256225 (For en overskrift på en tråd, forresten😳) Ha, ha dagens. Ærre mulig😂 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. januar 2023 #75200 Del Skrevet 13. januar 2023 Kollontaj skrev (27 minutter siden): Den er vel avsluttet for lenge siden. Fant dette på søk her inne https://forum.kvinneguiden.no/topic/612754-fotballfrue-ser-plutselig-så-gammel-ut/?do=findComment&comment=10256225 (For en overskrift på en tråd, forresten😳) Ganske nøyaktig 11 år siden Berg Eriksen tok i bruk sine journalistiske ferdigheter fra NKF til å stalke og personangripe en kritiker i eget kommentarfelt, og påberope seg en pensjonisttilværelsen "om 5-6 år). Ubetalelig. 34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå