Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (21 minutter siden):

I en spørsmålsrunde på bloggen til cbe der Lars svarer:

Det blir jo mye Caroline på blogg og sosiale medier, slik er det bare, og jeg tror ikke det er mulig å ha en slik jobb som Caroline uten å ha noen narsissistike trekk. Det samme gjelder for min del, da jeg selv også er ganske så aktiv i sosiale medier. Men det er jo ikke nødvendigvis negativt med slike trekk, så lenge det ikke går på bekostning av andre i ulike sosiale situasjoner

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/

🤦‍♀️

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (26 minutter siden):

Er det Lars Kristian Eriksen som poster?

Jeg skjønner ikke hva slags nytte de mener folk kan ha av å hver dag bli oppdatert på hvor langt, lenge, tungt osv hun trener. Dette er en ren posørkonto hvor de får utløp for sin narsissisme siden det ellers ikke er noen vits i å trene uten å skryte av det. 

Det er jo egentlig bare føring av detaljer i hennes personlige treningsdagbok som formidles. For meg er det like lite interessant å høre om som hvilken som helst annens spesifikke, personlige treningsnotater.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (41 minutter siden):

I en spørsmålsrunde på bloggen til cbe der Lars svarer:

Det blir jo mye Caroline på blogg og sosiale medier, slik er det bare, og jeg tror ikke det er mulig å ha en slik jobb som Caroline uten å ha noen narsissistike trekk. Det samme gjelder for min del, da jeg selv også er ganske så aktiv i sosiale medier. Men det er jo ikke nødvendigvis negativt med slike trekk, så lenge det ikke går på bekostning av andre i ulike sosiale situasjoner

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/

Jaja, men da vet vi det. Nå har det gått på bekostning av mindreårige som blir eksponert. Det har også gått utover en kritikers bil. Så da er vel ikke disse trekkene så veldig positive, eller hva? 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (32 minutter siden):

Tror ikke det er satt punktum i det hele tatt ref Iselin Guttormsens vanvittige utlevering som har ført til at Lyko sier de har sendt mld til sine influenser samarbeidspartnere at de ikke ønsker bruk av barn i reklame! Dette kommer til å fortsette, hurra! 

Håper det! Eksponeringen Iselin har utsatt jentene for er ut av en annen verden. Og forsvarstalen hennes likeså. 

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (10 timer siden):

Jeg synes det er synd at det var Nyhusene som tok denne kampen, for de fremsto så tanketomme at det er urovekkende at de har ansvar for barn. Da er det lett å avfeie hele problemstillingen med at dette gjelder kun noen få, for slike mennesker er det ikke ofte man møter på. Jeg vet ikke om Eriksens hadde gjort en bedre figur, eller fremstått som mindre blåst, men jeg tviler på at Caroline hadde smilt seg krampaktig gjennom hele seansen mens Lars Kristian sto ved siden av og oppførte seg som en stum kastrat. Et snev av gjenkjennelse hos folk flest hadde gjort denne diskusjonen mer relevant. Nå fremsto den så kjedelig at selv Solvang holdt på å sovne.

Jeg savnet gode spørsmål og et snev av bakgrunnssjekk. Hva med å holde Nyhusene ansvarlige for det de deler, ikke bare sluke at "bildene er delikate" og rose dem for at de tør å stille opp. Influenceren som skulle være motvekt til Nyhusene virket veldig nervøs, stakkar, men også litt for ekstrem for folk flest. For de aller fleste ønsker jo muligheten for å dele ett og annet bilde av barna sine. Det ble veldig enten/eller. Tenk hvis @FruJohansen kunne vært med i stedet! Dessverre er jeg sikker på at Nyhusene hadde en lang liste med krav før de stilte, og å holde Fru Johansen unna studioet var sikkert punkt en. Etterfulgt av "ingen kritiske spørsmål" og gratis ostesmørbrød til slutt.

Jeg synes Sara Grønvold gjorde en grei figur, men hun kom lite til orde. Sikkert på grunn av Nyhusenes krav 2 (ingen kritiske spørsmål). Dama fra Unicef var langt mer synlig, og kom med veldig gode poenger. Dessverre var Nyhusene på det tidspunktet loset ut til ostesmørbrødene sine, og Debatten hadde gått over til et helt nytt tema, slik jeg ser det.

Det er synd at de blandet kommersiell eksponering med privatpersoner med svekket kritisk sans. Det er stor forskjell på en velmenende bestemor som ikke forstår SoMe, og en profesjonell aktør som melker konseptet for alt det er verdt. Jeg regner med at Debatten anså influenser-sharenting som såpass smalt at folk flest ikke bryr seg, derfor måtte de ta inn noe som berører svært mange der ute. Jeg mener de undervurderer publikum, er det noe de siste dagene har vist, er det at kommersiell utnyttelse av barn engasjerer. Men det er ikke første gangen NRK er i utakt med lisensbetalerne sine...

Nyhusene fremstår like lite reflekterte og med like lite ansvarsfull holdning i dette. Skremmende med tanke på at de har fire barn som lever midt i deres «sirkus». 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødogsirkus skrev (6 timer siden):

Nyhusene skal ha for å stille til debatt. Det var godt gjort og, hvis man skal tro Solvang, de eneste som takket ja til invitasjonen fra NRK. Jeg stiller meg derimot kritisk til at de fikk lov til å vise frem egen merkevare (kleskolleksjon) på statskanalen. Det var på ingen måte tilfeldig at det var nettopp disse bildene som ble vist på TV i går. Godkjent, og strategisk smart, av Nyhus. Hvor mye økt trafikk til sine plattformer har de nå fått, mon tro? Videre skulle jeg så inderlig ønske at Solvang hadde spurt paret om hvordan de klarer å få barna sine til å posere på bilder i stua, i stedet for å løpe bort til lekene sine/hvor mange bilder må tas før de finner ett eller flere som kan publiseres? Savnet også kristiske spørsmål mht kontantstrømmen i blogglandia - hvem eier plattformene (til influenserne) og hvor stor del av inntektene (til eiere) genereres av f.eks. trafikk og annonser via influenser-plattformer? Hvor var f.eks. Cubus? Hva om de hadde sagt noe om strategi/hensyn knyttet til valg av annonsører? Dette var en god start, men litt tamt og flere sentrale poeng ble oversett.

Ja, de slapp altfor billig unna og utnyttet uten tvil muligheten til å promotere seg og sitt. Statskanalen burde ha sett dette. Solvang var ikke like flink denne gangen slik han er. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (4 timer siden):

Det vi ser i some ikke nødvendigvis er hele livet hennes. Det er nok mye vi ikke ser eller får høre om. 

Selvsagt. Men hvorfor da ha et så kjedelig, monotont og intetsigende innhold som hun har. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Pusern3 skrev (10 minutter siden):

Selvsagt. Men hvorfor da ha et så kjedelig, monotont og intetsigende innhold som hun har. 

Si det! Sikkert folk som liker det å vil jeg tro 😊 

Jeg liker å følge influensere som trener og spiser sunt, for egen motivasjon og inspirasjon. Men da må det også være litt mer genuint og ekte, der alt ikke er perfekt. Som Inger I Dubai og Ina. 

Når jeg er på ig ønsker ihvertfall ikke jeg så mye tungt stoff og mye dybde. Det får jeg andre plasser. 

Ser jeg et menneske jeg synes er usedvanlig vakker eller har ett eller annet tiltrekkende særpreg over seg kan jeg fort bli sittende å bla i bilder🙈. Kanskje cbe har denne effekten på noen? 

Itte vet jeg 😅 Men når det går i det samme hele tiden blir nok folk lei til slutt vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man tynnere ut når man står med det en benet fram? Er det en ny greie🙄? Det er slik hun står i hele videoen.

64018134-F11D-44BB-A085-4F04BC1D3DB7.jpeg

Endret av Urwa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
Pusern3 skrev (1 time siden):

Nyhusene fremstår like lite reflekterte og med like lite ansvarsfull holdning i dette. Skremmende med tanke på at de har fire barn som lever midt i deres «sirkus». 

Sirkuset er dessverre resten av familien på morsiden  også med på å skape. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AynR said:

... når man tenker at det ikke kan bli dummere, så velger hun å bruke fremmedord for å virke flink og oppdatert. 

Plyometrisk = spenst.

IMG_1261.thumb.PNG.b8adb3b6b672c638f6766d8823e4d77a.PNGIMG_1262.thumb.PNG.923b02f677f3060fa2b0369ed4f6f0d0.PNG

Ok, jeg måtte google. Det er føkkings spenstøvelser, hvorfor ikke skrive det? Nei, for her er det null ønske om å nå følgerne sine og kommunisere med dem, kontoene deres er bare for å vise seg fram og evt få folk til å føle seg dumme, slik at de kan virke smarte. Men dette var også ekstremt LKE'sk, synd hun, som antagelig den eneste, lar seg inspirere av LKE's engelske fremmedordbruk i treningssammenheng.

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urwa skrev (1 time siden):

Ser man tynnere ut når man står med det en benet fram? Er det en ny greie🙄? Det er slik hun står i hele videoen.

Hun har ihvertfall på et heavy filter siden hun ikke tør å vise seg slik hun egentlig ser ut. Det er bare så latterlig. 

Endret av Surikatt
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (2 timer siden):

Regner med at det er flittig filterbruk på den videoen, og siden det er reklame så skulle det vel også merkes med at det er brukt, eller?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
RødeRandi skrev (22 minutter siden):

Så mye stusselig hun deler. 

Det er liksom tilbake til 2003 eller deromkring. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok krisemøter i bedriften, innholdet det siste døgnet er jo en parodi. Bowl, blomster og fredagstaco. Uke etter uke, måned etter måned. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (14 timer siden):

Det er synd at de blandet kommersiell eksponering med privatpersoner med svekket kritisk sans. Det er stor forskjell på en velmenende bestemor som ikke forstår SoMe, og en profesjonell aktør som melker konseptet for alt det er verdt. Jeg regner med at Debatten anså influenser-sharenting som såpass smalt at folk flest ikke bryr seg, derfor måtte de ta inn noe som berører svært mange der ute. Jeg mener de undervurderer publikum, er det noe de siste dagene har vist, er det at kommersiell utnyttelse av barn engasjerer. Men det er ikke første gangen NRK er i utakt med lisensbetalerne sine...

Jeg synes det var bra de hadde med Bollestad og ikke minst den pappaen og datteren. Bollestad gjorde riktignok ingen god figur, ei heller faren, men det understreker poenget og viktigheten av økt innsats på barns rettigheter på internett. Bollestad syntes det var kjekt å være stolt av barnebarnet og pappaen viste åpenbare svikt i å legge seg flat for datteren og ta hennes perspektiv. Influenserbransjen og den kommersielle siden, er bare en liten del av den utbredte mentaliteten mht. eksponering av barn, som nå er i foks med lovforslaget. Hovedbudskapet, slik jeg ser det, traff best med faren og datteren. Det er der kjernen til problemstillingen er; ulike interessehensyn, der barnets beste må vike for fars egne behov. Lovforslaget er en synliggjøring av barns rettigheter som det selvstendige individet de er, det er en stemme for alle barn, ikke kun influenserbarn. 

Ellers enig i mange gode poenger i innlegget ditt forøvrig. Nyhus slapp altfor billig unna og det burde vært mye tydeligere fokus på omfanget av barn dette gjelder og hvor store inngrep som gjøres i deres privatliv (frokost, påkledning, skolevei, skolesekk, hårklipp, bowling, kino, lekser, gjemsel, bygge hytte i stua, feire bursdag, åpne pakker, være syk, dra på sykehus, ligge i sykesenga på sykehus, skogstur, strandtur, ferier...jeg blir litt småkvalm av å skrive det).

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...