Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Misselue skrev (6 minutter siden):

Så merkelig å dele dette. 

Lurer på hvem målgruppen er, siden det blandes inn engelsk i hytt og kajenne.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revenge o'Cavatina skrev (4 timer siden):

Det uthevede. Om det er Sophie Elise eller Caroline Berg Eriksen spiller ingen trille. Jeg har fnist i mange år. Til det overraskende gikk opp for meg at folk sluker lurendreieriet med søkke og snøre og gladelig lar seg påvirke herfra til månen. Nutrilett i kjøkkenskapet, slankemedisin i kjøleskapet, rumpeputer og rumpeimplantater med reklame for trening og treningstøy. Jeg orker ikke en halvmeter til av dette, og er så lei av at det er mulig at slangeoljevirksomhet gir omsetning, og ellers mulighet til å hanke sympati ved å gråte litt på Lindmo og Senkveld om "den tøffe tiden".

Jeg synes de burde komme seg mer ut i den virkelige verden. Da mener jeg litt mer enn å dra til grekerland og se på utsikten fra vinduet mens lokkene faller, eller skue utover stranda på en stein mens man desperat drar skjorta bakover i vinden for å flashe kropp. De kan jo etter sigende mye om Valencia, ettersom de tilbød guidet tur dit. Hvorfor ikke hoppe uti mer av the real life (best å holde seg til litt engelsk)?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (34 minutter siden):

Haha, ja. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Det lurer jeg veldig på også. Og hvorfor i all verden måler en mosjonist laktat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (31 minutter siden):

Idrettsgallaen nå, Funky i tettsittende rødish kjole, dekket armer og bryst, men cut out i sidene. Lekkert og voksent fra ei med en av Norges mest trente kropp. Noe å vurdere for andre influencere som helst viser så mye som mulig i festlig lag/ 

Ja, hvorfor er ikke disse to verdensmestrene på Idrettsgallaen ???

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Idrettsgallaen nå, Funky i tettsittende rødish kjole, dekket armer og bryst, men cut out i sidene. Lekkert og voksent fra ei med en av Norges mest trente kropp. Noe å vurdere for andre influencere som helst viser så mye som mulig i festlig lag/ 

Og motsatt blir sikkert hun inspirert av treningsvideoene til netfit

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (12 timer siden):

Ja, hvorfor er ikke disse to verdensmestrene på Idrettsgallaen ???

Det virker ikke lenger som om de har ekte ambisjoner. Det hele minner mer og mer om ABD sitt opplegg før den skuta sank. (finne på titler og roller og "prosjekter" for å høres interessant og suksessfull ut - for å selge seg inn hos annonsører) 

Det blir litt Ponzi scheme over det. 

Endret av Isild
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (12 timer siden):

Veldig viktig å nevne opptil flere ganger at det er "Eggs Benedict" de spiser. Som per definisjon er posjerte egg med skinke og hollandaisesaus, på toast. Jeg klarer ikke se annet enn posjerte egg med avokado, men det er vel ikke "fint" nok. 🤷‍♀️

Jeg lurer mest på hvorfor hun satt klar med bestikket inne i klesrommet sitt. Eller - jeg lurer jo egentlig ikke på det. De simpelthen bare bobler over av kreativitet og fantasi når det kommer til å lage inspirerende, misunnelsesverdig  og troverdig innhold. Og sjarmerende. Hvem skulle tro at han skulle naile denne utfordringen! chef Åge! 💅

• Liker 41
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (15 timer siden):

Altså, hva f...

Var det ikke nok å dele frokosten 1 gang? Du måtte enda en gang, krydret med ekteskapelig dialog rundt barna?

Fra cbe's story.

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/feed/?hl=nb

Screenshot_20230107-190608.png

Jeg lurer mest på hvordan de kan tenke at dette er interessant for noen som helst. Utrolig merkelig ting å publisere i en bedriftskanal. Brønnen er virkelig tørrere enn noen gang. 

• Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokanrullene skrev (13 timer siden):

Det lurer jeg veldig på også. Og hvorfor i all verden måler en mosjonist laktat? 

Han tror han er toppidrettsutøver…er ikke så mye igjen å ta seg til når man er innestengt i en mørk kjeller i Særp og måler laktat…fyren hadde hatt godt av en jobb som ikke innebærer å ta bilder av og redigere familien!

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del av disse folka føler seg nok hevet over oss andre, tenk; de kan leve av å bare vise frem hjemmelivet (krimforfatteren arbeider, hadde vel ikke tjent penger på IG uten karrieren). Men de som er kjente bare for «å være seg selv», føler seg nok entitled og spesielle, litt som kongelige. Mulig de overfører samme holding og menneskesyn til ungene, det er vel naturlig. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (15 timer siden):

Lekkert? Synes slik cut out ser så utrolig harry ut! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (37 minutter siden):

Må si jeg er spent på hva som skjer når SoMe-barna vokser opp. Kanskje de starter interesseforeninger og går til søksmål mot samfunnet som ikke gjorde nok for å beskytte de mot psykisk overlast som følge av grådige foresatte som lot egne interesser gå foran barnas. I full offentlighet og mens vi alle så og visste uten å gripe inn.

At noen av disse barna kan vokse opp med en følelse av  tapt barndom og påført psykisk uhelse, samt føle det sterkt belastende å ha en fullt søkbar barndom/fortid som de vanskelig blir kvitt, tar jeg for gitt. Og her er det ikke bare disse to som er ille. Jeg syns faktisk den svenske krimdronninga Camilla Lackberg, som ellers virker smart nok er en versting. Etter å ha fulgt hennes Instagram noen år vet jeg ALT om hennes barn og spesielt yngste, som utleveres i alle situasjoner. Og her handler det ikke om økonomi engang. Triste greier. 

Det er heldigvis økt fokus på barns rettigheter i dag og jobbes med (langt på overtid):

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2022-2023/dok8-202223-081s/?utm_medium=rss&utm_source=www.stortinget.no&utm_campaign=Representantforslag

https://www.vg.no/nyheter/i/abvRyd/ber-om-ny-lovparagraf-altfor-ofte-ser-vi-at-barn-utleveres

Så er det jo også kritikkverdig hva barn og unge utsettes for FRA sosiale medier. Ett eksempel:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tiktoks-algoritmer-drar-barn-inn-i-en-verden-av-ekstrem-trening-og-vektnedgang-1.16183933

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest RødeRandi
Kosemose skrev (1 time siden):

Må si jeg er spent på hva som skjer når SoMe-barna vokser opp. Kanskje de starter interesseforeninger og går til søksmål mot samfunnet som ikke gjorde nok for å beskytte de mot psykisk overlast som følge av grådige foresatte som lot egne interesser gå foran barnas. I full offentlighet og mens vi alle så og visste uten å gripe inn.

At noen av disse barna kan vokse opp med en følelse av  tapt barndom og påført psykisk uhelse, samt føle det sterkt belastende å ha en fullt søkbar barndom/fortid som de vanskelig blir kvitt, tar jeg for gitt. Og her er det ikke bare disse to som er ille. Jeg syns faktisk den svenske krimdronninga Camilla Lackberg, som ellers virker smart nok er en versting. Etter å ha fulgt hennes Instagram noen år vet jeg ALT om hennes barn og spesielt yngste, som utleveres i alle situasjoner. Og her handler det ikke om økonomi engang. Triste greier. 

Jeg tror dessverre at i enkelte familier går dette i arv. De har ikke sett noe annet enn en en forelder med et fotoapparat/ mobil i hånden, de er dollet opp til enhver anledning - så de tror dessverre at sånn er livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (1 time siden):

Tror du ikke det blir en del Honey Boo Boo-er? Unger som tror det er normalt med den type oppmerksomhet rundt utseende og «søt» adferd og får en solid nedtur når de ikke er like søte og instavennlige lenger? 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (15 minutter siden):

Tror du ikke det blir en del Honey Boo Boo-er? Unger som tror det er normalt med den type oppmerksomhet rundt utseende og «søt» adferd og får en solid nedtur når de ikke er like søte og instavennlige lenger? 

Jeg tror også det. De blir desverre utkledd som små prinsesser til oppsiktsvekkende langt opp i alder. De får også ekstremt mye oppmerksomhet på å at de er søte og fine - og blir tatt bilde av HELE tiden.  

Det kan være at dette blir en gjeng med "divaer" som får seg en real nedtur når de kommer ut "blandt folk" og vil bli målt etter andre verdier enn utseendet de også. Ser for meg at det må "avennes"  ift å få kommentarer på at man er "fiiineste" hele tiden. 

For en gal verden! Helt håpløst at det ikke kommer på plass et lovverk. 

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...