Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

NettoppJa skrev (8 timer siden):

Blir interessant å se om han blir slettet og blokkert eller om de lar det stå! 

Den står der enda, så kanskje de ikke skjønte ironien 🤭

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henikka skrev (21 minutter siden):

Den står der enda, så kanskje de ikke skjønte ironien 🤭

De skjønner ikke ironi. 

Hun forsto ikke at sekseren hun fikk for en av opptredenene i "megahit" var ironisk heller. 

• Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

De skjønner ikke ironi. 

Hun forsto ikke at sekseren hun fikk for en av opptredenene i "megahit" var ironisk heller. 

Hvem ga den sekseren? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozo må være landets mest veltrente hund..  kommentarer ei under bilde.

Jepp. Han er nok mye bedre trent enn de hundene som deltar på diverse hundeløp som varer over flere dager.  

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (22 minutter siden):

Hvem ga den sekseren? 😅

Den ydmykende 6'eren i dagbladet omtales sånn cirka herfra, hvis du klikker deg inn til @MissLucysitt innlegg. Selve anmeldelsen ligger nå bak betalingsmur i Dagbladet. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (2 minutter siden):

Ozo må være landets mest veltrente hund..  kommentarer ei under bilde.

Jepp. Han er nok mye bedre trent enn de hundene som deltar på diverse hundeløp som varer over flere dager.  

Jeg så kommentaren jeg og… Den bikkja der er ikke trent. Han er plaget. Han løp for langt da han var liten, han løper på asfalt, de løper i for høye temperaturer, han ble dratt med på skiturer (med stålkantski…!!!! Fy!!!) fra han var en liten valp. 

Den hunden der er IKKE trent. Det roper belastningsskader an masse - på samme måte som hos eierne. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sugar&Spice skrev (43 minutter siden):

Jeg så kommentaren jeg og… Den bikkja der er ikke trent. Han er plaget. Han løp for langt da han var liten, han løper på asfalt, de løper i for høye temperaturer, han ble dratt med på skiturer (med stålkantski…!!!! Fy!!!) fra han var en liten valp. 

Den hunden der er IKKE trent. Det roper belastningsskader an masse - på samme måte som hos eierne. 

Det var tydelig at de brukte "utsliting" som en oppdragelsesmetode, f eks når de tok bildet av den søte valpen som sovnet utmattet i snøen når de var på tur i fjor vår. Men heldigvis så var hofte-røntgenbildene likevel fine når han rundet året. Det ser ut som om han får mange løpeturer ute med LKE. Jeg tror ikke at Ozo har det spesielt kjipt, selv om han ikke brukes til det han er født for (trekkhund). De hadde sikkert et mål om å bli en mer utendørs-familie når de fikk ham, men i takt med at samarbeidet med Twentyfour tørket inn så har de vel ikke engang giddet å dra på søndagsturer denne høsten? 

De har hvert fall overraskende lite fokus på ham. Han ble ingen IG-hit som de hadde håpet, og han er trolig altfor stor og voldsom til at de kan bruke ham til noe særlig IG-innhold.

Endret av Rastebenk
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (51 minutter siden):

Skal mye mer til for å få en godt trent hund enn å ha daglige løpeturer på flat mark med samme underlag hver gang. Styrke, balanse, koordinasjon osv bør inngå i den fysiske treningen av en hund. Og nå snakker jeg kun om den fysiske delen, en hver hund bør også få mental trening. Ut i fra det vi blir presentert gjennom kanalene deres er det et svært monotont hundehold. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakron skrev (5 minutter siden):

Skal mye mer til for å få en godt trent hund enn å ha daglige løpeturer på flat mark med samme underlag hver gang. Styrke, balanse, koordinasjon osv bør inngå i den fysiske treningen av en hund. Og nå snakker jeg kun om den fysiske delen, en hver hund bør også få mental trening. Ut i fra det vi blir presentert gjennom kanalene deres er det et svært monotont hundehold. 

+ rusle rundt og få snuse og skvette på godsakene

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

#jaffalsånnjeggjørdet #opplysningsrådetforcontent#enhåndawesome2023Screenshot_20230107-104303.thumb.png.ba14bb7ec49d39e040d18084965c1f1a.png

Så greit for oss å lære hvordan brette en tacloefse. Man lærer noe nytt hver dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra IG kan det se ut som følgertallet er kommet ned på 298k (socialblade.com ikke oppdatert ennå i dag).

Antall følgere har stupt den siste uken, noe jeg tolker som at folk tydelig er lei denne type content (eksponering av barn, redigering, filterbruk, lite troverdig reklame, netfit. Ja hele pakka).

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (12 timer siden):

De jeg kjenner og meg selv benytter lifesum utelukkende til å se at fett, protein og behov for karbohydrater er dekket. 

Dvs ikke for kalorier. 

Men om dette et tilfelle for CBE også, ville ikke spørsmålet om hun teller kalorier vært en gylden mulighet til å si: "nei men jeg bruker denne geniale appen til å se at jeg får mine behov av fett, proteiner og karbohydrater dekket, se mer på @ carolinebergeriksen.no! #annonsesiden #annonse #brukdenogblisåfitsommeg".  Jeg bare spør..  jeg som jobber langt unna reklamebransjen og sosiale medier, ser jo tilogmed en mulighet for å reklamere der som hun ikke benytter seg av.. 

Endret av MacBeth
La til et som
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (2 timer siden):

Det var tydelig at de brukte "utsliting" som en oppdragelsesmetode, f eks når de tok bildet av den søte valpen som sovnet utmattet i snøen når de var på tur i fjor vår. Men heldigvis så var hofte-røntgenbildene likevel fine når han rundet året. Det ser ut som om han får mange løpeturer ute med LKE. Jeg tror ikke at Ozo har det spesielt kjipt, selv om han ikke brukes til det han er født for (trekkhund). De hadde sikkert et mål om å bli en mer utendørs-familie når de fikk ham, men i takt med at samarbeidet med Twentyfour tørket inn så har de vel ikke engang giddet å dra på søndagsturer denne høsten? 

De har hvert fall overraskende lite fokus på ham. Han ble ingen IG-hit som de hadde håpet, og han er trolig altfor stor og voldsom til at de kan bruke ham til noe særlig IG-innhold.

Skal man ha en populær dyrekonto på instagram må man legge MYE tid i content og innhold. Hun viser jo ingen motivasjon. Ikke uvanlig at populære kontoer for søte hunder har veldig mange følgere. De nyeste bildene har flere hundre tusen likes på denne for eksempel. 

Screenshot_2023-01-07-12-03-00-32_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart igrunnen at de ikke satser mer på IG-kontoen til Ozo. Riktignok kun 7000 følgere, men han fikk mange «likes» pr post, så høyere engasjement-rate enn CBE sin egen konto. Så hvorfor ikke et innlegg der siden august?  Såvidt jeg vet gjelder «stop-sharenting» ikke egne kjæledyr, så her ligger det mye potensiale! 😁😁 hadde blitt en større suksess enn Netfit tenker jeg  

Men jeg mener det litt seriøst også. 
Reklamèr for hundemat, leketøy og hundehygiene,med fokus på hunden og ikke avkledd hundeeier eller unger. 

tillegg: enig med @h/kover her, det vises ingen motivasjon, så jeg har ikke troa akkurat. Og ikke minst evne til kommunikasjon med følgere. Reagerer noen på noe, feks skigåing med hunden, vis ydmykhet over at noen ble bekymret! Ikke den besserwissheten som de legger fra seg overalt. 

Endret av Zenhouse
Tillegg
  • Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Loboto skrev (12 timer siden):

De jeg kjenner og meg selv benytter lifesum utelukkende til å se at fett, protein og behov for karbohydrater er dekket. 

Dvs ikke for kalorier. 

Nå har CBE historisk bygd mye av innholdet sitt og følgerskaren på at de vet stort sett alt om fett, protein og behov for karbohydrater. Så mye at de skulle lage sin egen app hvor følgerne skulle få betale for deres kunnskap om saken.

Eksempler fra lchf-perioden:

"For å si det på en enkel måte, holder vi oss til en generell karbohydratrestriksjon, hvor vi erstatter  raske karbohydratene med masse grønnsaker og fett, og da spesielt mettet fett."

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/08/21/vart-kosthold/

"Hjernen trenger glukose som energi, men den glukosen trenger vi ikke fra sukker eller mel. Glukose kan kroppen selv produsere fra fett og aminosyrer fra proteiner. De som spiser LCHF får dessuten i seg litt karbohydrater hver dag, fra grønnsaker og meieriprodukter"

https://www.carolinebergeriksen.no/2012/11/11/sondagsfrokost-og-myter-om-lchf/

Fra da de gikk bort fra ren lavkarbo:

"- Og så har vi tilpasset litt etter hvert. I dag spiser jeg mellom 50 og 100 gram karbohydrater hver dag - jeg teller ikke, så jeg er ikke helt sikker. Men røfflig vet jeg jo hva matvarene jeg spiser inneholder, fordi jeg har blitt vant til å sjekke det helt fra starten av. "

https://www.seher.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-har-kuttet-ut-den-strenge-lavkarbo-dietten/64100898

Det er heller ingen hemmelighet at vi i starten var ganske så bastante på hva vi trodde på når det gjaldt lchf begge to, men vi lever for å lære og på disse 7 årene har vi begge to tilegnet oss en god del mer kunnskap hva gjelder både kosthold og det meste andre.

https://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/14/det-er-viktig-finne-sin-balanse/

Jeg har tidligere vist eksempler fra flere år hvor CBE benekter å telle kalorier. Noen andre har vist et eksempel fra de siste dagene, jeg viser ikke det her. Så at CBE skulle ha brukt en ekstern app for å holde orden på inntaket sitt er svært lite troverdig.

Når de skisserer opp ernæringsbiten til Netfit legger de også først og fremst vekt på at det skal være kaloritelling.

"Appen kommer til å være under konstant utvikling, og det kommer også en matdel hvor man kan få skreddersydd kosthold ut i fra om du ønsker vektoppgang, -nedgang, eller ønsker å holde vekten stabil. Matdelen kan også brukes som en inspirasjonsside for måltider i hverdagen."

"Måltidsplanene kommer til å være lagt opp slik at brukerne selv kan velge ut hva h*n ønsker å spise i løpet av en dag. Appen vil da regne ut kaloribehovet til medlemmet og tilpasse oppskriftene. Det kommer til å være sunne og varierte måltider så at noen vil utvikle mangelsykdommer er utenkelig så lenge planen følges."

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/

Litt rart at en som ikke teller kalorier, som blir irritert når andre spør om hun teller kalorier, som i mange år har frontet at de har et svært bevisst forhold til næringsinnholdet i kostholdet de også promoterer som innhold i salgskanalene sine, reklamerer for en app som først og fremst teller kalorier, og som sekundært tilbyr oversikt over næringsinnholdet i kostholdet ditt. Særlig når Lifesum er i direkte konkurranse med deres eget produkt. Og da har jeg ikke nevnt oppskrifter og kokebok engang.

Saken handler ikke om hva man kan bruke Lifesum til ut over kalorikontroll, finfint at den funker for deg! Saken handler om troverdigheten CBE viser når hun reklamerer for den, og samtidig senker sitt eget prosjekt med den samme kula.

Jeg er pisslei av at den bransjen kan holde på å lyve og svindle uten at det skjer noe som helst. De kan jo si hva som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Rart igrunnen at de ikke satser mer på IG-kontoen til Ozo. Riktignok kun 7000 følgere, men han fikk mange «likes» pr post, så høyere engasjement-rate enn CBE sin egen konto. Så hvorfor ikke et innlegg der siden august?  Såvidt jeg vet gjelder «stop-sharenting» ikke egne kjæledyr, så her ligger det mye potensiale! 😁😁 hadde blitt en større suksess enn Netfit tenker jeg  ✂️—————

Enig. Bikkja til Jan Thomas har over 30 000 følgere og sikkert flere likes enn CBE har på egen konto. 🐕

Kanskje det er det hun er redd for, at bikkja vil få flere likes? 🤔😁🤷🏼‍♀️

Endret av BaHare
La til en setning på slutten.
  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

#jaffalsånnjeggjørdet #opplysningsrådetforcontent#enhåndawesome2023Screenshot_20230107-104303.thumb.png.ba14bb7ec49d39e040d18084965c1f1a.png

Herregud, hvem bryr seg om dette CBE?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke la bikkja bli mer poppis enn personaen CBE, det er det ultimate nederlaget for en klikkjunkie. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...