Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Cissacissa skrev (6 timer siden):

Det var en kritisk kommentar til valg av influenser på lifesum sin insta. Den er nå slettet. Just sayin’

Jeg håper mange fortsetter å sende inn kritiske kommentarer til den bedriften om valg av influenser. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cissacissa skrev (7 timer siden):

Det var en kritisk kommentar til valg av influenser på lifesum sin insta. Den er nå slettet. Just sayin’

Så Lifesum er også en av "de". Det er jo greit å vite. Jeg har ingenting til overs for annonsører som sletter forbrukeres kommentarer og spørsmål. 

Kan ikke forstå at de selv tror det vil gi utbytte å annonsere hos CBE.no. Alle vet jo at de kjører eget strikt opplegg, det har de vist og "solgt inn" i mange mange år. At Caroline tilsynelatende skal ha noe behov for en en konkurrents app i tillegg til "Netfit" og det opplegget de selv forsøker å selge er i beste fall komisk. 

Lykke til med dette valget av annonsør Lifesum! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netfit markedsfører seg på instakontoen med oppskrifter også, i bioen. Hun har til og med lagt ut i dag noen (cbe insta) 

Rart at Lifesum synes det er ok. Er jo i direkte konkurranse. 
Er det med vilje eller er hun bare så korttenkt at hun ikke skjønner det?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (12 minutter siden):

Jeg siterer deg, uten å huske om det var du som kom med "to leger på besøk" - opplysningen i utgangspunktet, men det du skriver her peker i retning av hvorfor noen syns denne tråden er unødvendig kritisk. Jeg sjekket ikke selv hverken storiene til Caroline, og dermed ikke profilene til de som var tagget i dem. Men jeg fikk inntrykk av diskusjonen her at det ble gjort et stort poeng av at to leger hadde vært på besøk hjemme hos dem. I seg selv i beste fall en litt komsik kuriositet, og ikke noe jeg ville stilt meg spesielt kritisk til i utgangspunktet, men nå skjønner jeg at dette i tillegg er opplysninger man aktivt må oppsøke. Og så konkluderes det med at Caroline "skryter" av å ha leger i vennegjengen. Det er et bilde jeg ikke syns stemmer med virkeligheten, om det er slik at C bare har tagget de som var på besøk, en relativt vanlig ting å gjøre på sosiale medier. Jeg er glad for at du presiserte hvordan det ble lagt fram i kanalen hennes, hvis ikke ville denne tråden forledet meg til å tro noe som ikke stemte. 

Tror kanskje det er i overgangen her det er blitt feiltolket. 

cerruti skrev (10 timer siden):

De hadde altså besøk av to ekte leger på nyttårsaften. Må være pinlig å tenke tilbake på at man har ikledd seg falsk legestatus for å vinne diskusjoner. 

Her:

Surikatt skrev (10 timer siden):

Hvorfor i all verden må de fortelle at de hadde besøk av to leger? Er det status ? Jeg har flere leger i min familie. Skal snart ha besøk av dem😂

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cissacissa skrev (8 timer siden):

Hvis dette stemmer, er det nok et eksempel på hvor lite transparent enkelte opererer. Lite demokratisk og lukter snusk. 

Men, det blir spekulasjoner fra min side all den tid det ikke kan dokumenteres og tilsynelatende er forduftet ut i intet, som så mye annet på nettet. Det fremstår uoversiktlig hvordan sånt reguleres; man kan tilsynelatende selv styre fullt og helt narrativet utad. Ingen tilsvarende funksjoner alla internkontroll, Statsforvalter.. 

Endret av ~ Ada ~
La til
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingmonk skrev (8 timer siden):

De har ikke skrevet noe om det, men alle personene er tagget i bildene så jeg regner med at noen har sedd på profilene til de som var der. Ser ut til at to av mennene som er tagget er leger.

Ok takk 😊 

Så fordi to av de som var der av fire er leger og de er tagget alle sammen så er det skryt ? 😅

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (19 minutter siden):

Tror kanskje det er i overgangen her det er blitt feiltolket. 

Her:

Takk! Det stemmer nok, og det er et godt eksempel på hvordan en falsk sannhet kan etableres. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Stargaze skrev (39 minutter siden):

Netfit markedsfører seg på instakontoen med oppskrifter også, i bioen. Hun har til og med lagt ut i dag noen (cbe insta) 

Rart at Lifesum synes det er ok. Er jo i direkte konkurranse. 
Er det med vilje eller er hun bare så korttenkt at hun ikke skjønner det?

CBE bruker oppskrifter fra Netfit for å reklamere for Lifesum. Enten har hun publisert oppskrifter fra Lifesum på Netfit uten å merke det, eller så bruker hun sine egne oppskrifter som hun har laget for Netfit for å reklamere for konkurrenten.

Det verste er at den mest troverdige forklaringen er at CBE har tatt en spansk en, vært lat og smekka sammen en reklame med egne bilder uten å tenke på hva hun egentlig driver med. Fordi hun er vant til å slippe unna, influencermarketingbransjen er fortsatt så lukrativ at det ikke spiller noen rolle hvor uetisk man driver, annonsørene kommer likevel. Fordi hele bransjen er bygd på å selge gjennom falske narrativ at de slutter å ha oversikt over hva som er virkelig og hva som er fantasi.

CBE er en av de mest drevne i å manipulere virkeligheten gjennom kanalene sine og gjennom media. Denne gangen skyr hun ikke unna for å kaste sin egen baby under vogna for noen usle annonsekroner. Så langt ned har bedriften sunket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (14 minutter siden):

Takk! Det stemmer nok, og det er et godt eksempel på hvordan en falsk sannhet kan etableres. 

Ja, og for å unngå slike følgefeil, legger man ved kildehenvisning og påser kritisk lesning.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (3 timer siden):

Like anonyme som her inne. Og ikke noe nytt enn ting som allerede er sagt her inne. 

I denne tråden har brukerne gjenkjennbare profilnavn. Den andre tråden har flere deltakere med  "anonymbruker" uten profilnavn. Man kan bare lure på hvem disse "anonymbrukerne" er. Anonymiserte deltakere fra denne og andre tråder som kaller disse trådene for hets, mobbing, hat og jantelov?

Brukerne her inne beskrives som "følger en person de tydeligvis hater", folk som sitter oppe midt på natta for å følge med..." med usanne påstander som "stygge kommentarer om barnas klær" og kvasipsykologisering over brukernes mentale helse og livskvalitet.

Så ja, du har helt rett: "Ikke noe nytt enn ting som allerede er sagt her inne". Forskjellen er  at her på Rampelys blir slike innlegg moderert vekk som brukerdebatt og regelbrudd. Det samme gjelder innlegg der moderator vurderer innlegg som regelbrudd. Blant annet særskilt omtale av barn.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Revenge o'Cavatina skrev (13 minutter siden):

I denne tråden har brukerne gjenkjennbare profilnavn. Den andre tråden har flere deltakere med  "anonymbruker" uten profilnavn. Man kan bare lure på hvem disse "anonymbrukerne" er. Anonymiserte deltakere fra denne og andre tråder som kaller disse trådene for hets, mobbing, hat og jantelov?

Brukerne her inne beskrives som "følger en person de tydeligvis hater", folk som sitter oppe midt på natta for å følge med..." med usanne påstander som "stygge kommentarer om barnas klær" og kvasipsykologisering over brukernes mentale helse og livskvalitet.

Så ja, du har helt rett: "Ikke noe nytt enn ting som allerede er sagt her inne". Forskjellen er  at her på Rampelys blir slike innlegg moderert vekk som brukerdebatt og regelbrudd. Det samme gjelder innlegg der moderator vurderer innlegg som regelbrudd. Blant annet særskilt omtale av barn.

Den lå nok ikke inne på rampelys først, derfor kunne noen skrive anonymt. Etter første siden var det kun brukernavn og det går ikke an å skrive anonymt. Og så vidt jeg ser så var de/den anonyme brukeren negativ til tråden. 

Men ser ut til at du muligens snakker om en annen tråd. Det har ikke vært noen brukerdebatt. 

Men skal vi diskutere den generelle tråden kan vi gjøre det der det passer seg. Det har vel en del her inne påpekt, så da regner jeg med det går begge veier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danseskjørt skrev (4 minutter siden):

Hvor var barna på nyttårsaften?

Hun la ut på story at hun hadde dekket ett voksenbord og ett barnebord på nyttårsaften. Mao var de hjemme vil jeg tro.

Mulig barneeksponeringen uteble siden det var andre barn tilstede også.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor lurer vi på hvor barna var nyttårsaften? De hadde barnebord så de var hjemme, men om de feiret hos andre.. why not? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Henikka skrev (4 minutter siden):

Hun la ut på story at hun hadde dekket ett voksenbord og ett barnebord på nyttårsaften. Mao var de hjemme vil jeg tro.

Mulig barneeksponeringen uteble siden det var andre barn tilstede også.

Klink skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor lurer vi på hvor barna var nyttårsaften? De hadde barnebord så de var hjemme, men om de feiret hos andre.. why not? 

Ok, bare lurte siden det så ut som det var en del alkohol med i bildet. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (1 minutt siden):

Ok, bare lurte siden det så ut som det var en del alkohol med i bildet. 

Hvor ser du det?

Jeg ser 2 flasker bobler og 1 flaske cider. Er det mye til 6-8 voksne?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (Akkurat nå):

Hvor ser du det?

Jeg ser 2 flasker bobler og 1 flaske cider. Er det mye til 6-8 voksne?

Når det er barn i bildet - ja. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (Akkurat nå):

Når det er barn i bildet - ja. 

Spekulativt.

Vet du om alle de voksne drakk alkohol? 

Vet du om det var alkohol i de 3 flaskene vi ser på instagram?

Rapportert.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...