Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina skrev (7 minutter siden):

Har hatt gratisversjonen i noen år, bruker den knapt, og jeg har tilbud om halv pris fra selve appen. Nå er det tid for å avinstallere den da jeg ikke har nytte av appen og at Lifesum bruker påvirkere med et mildt sagt spekulativt forhold til kropp og helse for å markedsføre for seg, med mindre dette bare er enda et affiliatelink-påfunn og ikke et reelt samarbeid.

Dumt er det uansett å markedsføre sin egen konkurrent.

Jeg skjønner ikke hva Lifesum tenker på heller? Kan det være at de aldri har hørt om Netfit? Det er i så fall utrolig, for i følge paret har lanseringen vært rett rundt hjørnet i 5 år allerede. Idet Netfit blir lansert vil Caroline, i kjent inflluencerstil, kaste Lifesum under bussen. Alle vet at det seneste produktet en influenser reklamerer for, er "mye bedre enn konkurrentene", "min personlige favoritt" eller "noe de simpelthen ikke kan klare seg uten" Lifesum blir i beste fall fremstilt som en grei erstatning frem til Netfit kom på markedet.

Eller har paret fortalt Lifesum at Netfit aldri kommer til å skje? At det kun er en instagramkonto hvor de viser stillbilder av Caroline i treningsomgivelser. For jeg tror aldri Netfit har vært et reelt prosjekt. Jeg tror de kom opp med en ide, og så fant de ut hvor mye jobb det ville innebære, og skrinla hele greia. Men de har brukt det som salgsargument til potensielle samarbeidspartnere. Treningstøy, for eksempel. "Vi lanserer straks vår egen treningsapp..." Og hvis samarbeidspartneren har betalt litt ekstra har tøyet fått pryde Carolines kropp på lanseringsbildene. Den ideen har de jo solgt to ganger allerede. 

I så fall skjønner jeg hva Caroline har å tjene på dette. Ethvert samarbeid er velkomment i disse dager. Lifesum, derimot, bør ansette en rådgiver som har greie på markedsføring.

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirisiri10 skrev (2 timer siden):

Lifesum er ikke en ren slankeapp. Selv bruker jeg det til oppskrifter samt vite at jeg har fått i meg nok proteiner og fett. Jeg trener en del styrke og da er det greit å holde takt med hva jeg spiser og får i meg. Trener man mye kan en slik app være til stor hjelp. 

Også med vektnedgang og gå opp i vekt selvsagt. 

Screenshot_20230103-124329_Lifesum.jpg

Screenshot_20230103-124346_Lifesum.jpg

Screenshot_20230103-124403_Lifesum.jpg

Screenshot_20230103-124451_Lifesum.jpg

Jepp appen er mye mer enn en slankeapp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Lifesum, på kommentaren på instagram med "bruker ikke du Netfit?" Svarer Caroline at dette er to forskjellige ting. 

Punktum. Smilefjes. 

Er ikke dette en GYLLEN sjanse til å differensiere disse to produktene?!?! 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva Lifesum tenker på heller? Kan det være at de aldri har hørt om Netfit? Det er i så fall utrolig, for i følge paret har lanseringen vært rett rundt hjørnet i 5 år allerede. Idet Netfit blir lansert vil Caroline, i kjent inflluencerstil, kaste Lifesum under bussen. Alle vet at det seneste produktet en influenser reklamerer for, er "mye bedre enn konkurrentene", "min personlige favoritt" eller "noe de simpelthen ikke kan klare seg uten" Lifesum blir i beste fall fremstilt som en grei erstatning frem til Netfit kom på markedet.

Eller har paret fortalt Lifesum at Netfit aldri kommer til å skje? At det kun er en instagramkonto hvor de viser stillbilder av Caroline i treningsomgivelser. For jeg tror aldri Netfit har vært et reelt prosjekt. Jeg tror de kom opp med en ide, og så fant de ut hvor mye jobb det ville innebære, og skrinla hele greia. Men de har brukt det som salgsargument til potensielle samarbeidspartnere. Treningstøy, for eksempel. "Vi lanserer straks vår egen treningsapp..." Og hvis samarbeidspartneren har betalt litt ekstra har tøyet fått pryde Carolines kropp på lanseringsbildene. Den ideen har de jo solgt to ganger allerede. 

I så fall skjønner jeg hva Caroline har å tjene på dette. Ethvert samarbeid er velkomment i disse dager. Lifesum, derimot, bør ansette en rådgiver som har greie på markedsføring.

Lifesum har sin egen avdeling for influencer marketing, som det heter. Og de har et affiliate-program, så vidt jeg fant ut. Derfor heller jeg mer mot at Treasures har lagt til en slik lenke for å tjene noen kroner ved å seile på kvinners nyttårforsetter.

Det er i så fall, om det stemmer, enda mer talende med tanke på Netfit der Caroline-personaen hevder å være den som svarer på alle spørsmål og ellers er ansvarlig for Netfits drift utad.

Så, istedet for å lansere den lovede egne appen, holdes det liv i eventyret om treningsportalen gjennom å vise til en allerede eksisterende app via en affiliate-lenke, og flere stillbilder og filmsnutter fra treningsrommet i huset. Den treningsglade Netfitteren gjør det veldig enkelt uten å legge noe ytterligere arbeid i det. Jeg kaller det villedende.

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Jepp appen er mye mer enn en slankeapp. 

Det er den helt klart men skjønner virkelig l ikke hvorfor de bruker CBE for å markedsføre seg🙈 vi vet vel alle at hun ikke vil bruke den app for å legge på seg eller som meg bruke den for og få i seg nok kalorier gjennom ett døgn. Så dette er helt feil person og bruke

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (5 timer siden):

Begrunnelsen hun ga på hvorfor hun publiserte bildene var at moren oppfordret henne til å gjøre det for å vise hvor fin kroppen hennes var etter fødselen. Det kan tyde på at eplet ikke faller langt fra stammen og at CBE selv har vokst opp med en mor som er utseendefokusert. Det er heller ikke uvanlig at barn fjerner seg helt fra foreldres verdier om de strider mot ens egne. Søsteren er et godt eksempel på det, hun er helt i motsatt ende av skalaen. Nedtonet og ofte sminkeløs/minimalt med sminke og en casual stil. Dette kan bidra til å forklare at to søstre som har (ref CBE selv) en veldig god relasjon men likevel framstår så ulike mtp verdier.

Skrekkelig av en mamma si/oppfordre til noe sånt. Veldig feil fokus rett etter fødsel og veldig lite gjennomtenkt. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust skrev (3 timer siden):

Oi. For meg er det litt skremmende at noen som er såpass slank og som ser ut til å ha et usunt forhold til trening, det vil si løping, lager reklame for en slankeapp. Jeg mener, slankeapp

Blir veldig feil …

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeapp eller ei, det er en app som skal hjelpe deg i å holde kontroll på kostholdet. 

Og dette bilder blir valgt som «forsidebilde» på reklame-reelen. Jeg fikk vondt i magen da jeg så det. 

Skjermdump av CBEs insta-feed, klippet til for å ikke få med mindreårige. 

C2644CAC-00E1-4A44-B92F-5BD201980D0A.jpeg

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (27 minutter siden):

Lifesum har sin egen avdeling for influencer marketing, som det heter. Og de har et affiliate-program, så vidt jeg fant ut. Derfor heller jeg mer mot at Treasures har lagt til en slik lenke for å tjene noen kroner ved å seile på kvinners nyttårforsetter.

Det er i så fall, om det stemmer, enda mer talende med tanke på Netfit der Caroline-personaen hevder å være den som svarer på alle spørsmål og ellers er ansvarlig for Netfits drift utad.

Så, istedet for å lansere den lovede egne appen, holdes det liv i eventyret om treningsportalen gjennom å vise til en allerede eksisterende app via en affiliate-lenke, og flere stillbilder og filmsnutter fra treningsrommet i huset. Den treningsglade Netfitteren gjør det veldig enkelt uten å legge noe ytterligere arbeid i det. Jeg kaller det villedende.

Ah, skjønner! Takk for at du sjekket

Men hvor mye kan Treasures egentlig tjene på det? Er ikke slike program avhengig av at man følger lenken hennes for at hun skal få betalt. Tipper det ikke er mange kronene pr klikk? Hun har engasjementsrate på +/-1, så man kan anta at det ikke er så mange som gidder...

Så HVIS Netfit er reelt, skyter de seg i foten for småpenger...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen har "faktisk noen nyttårsforsett" i år. Får håpe de går bedre enn "leggeti" hun har hatt før som endte opp med løping på mølla og/eller styrketrening til rett før midnatt. Jeg mener det, jeg håper hun har som nyttårsforsett å droppe disse treningene rett før midnatt med påfølgende ny runde kl 06. Kroppen hennes trenger hvile og restitusjon, og  hun sender ut noen helt sinnsyke signaler ved å holde på sånn. Ikke at hun bryr seg, men.

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (20 minutter siden):

Men hvor mye kan Treasures egentlig tjene på det? Er ikke slike program avhengig av at man følger lenken hennes for at hun skal få betalt. Tipper det ikke er mange kronene pr klikk? Hun har engasjementsrate på +/-1, så man kan anta at det ikke er så mange som gidder...

Mistet 150 følgere siden fredag, det sier litt. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi

Jeg kjenner at jeg aldri noensinne skal prøve Lifesum. Hun der Monica Nyhus har også reklamert for den tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (36 minutter siden):

Som deg tror jeg ikke Netfit er et reelt prosjekt. Lengre. Headingen på Instagram er nå nylig endret til "Netfit by @carolinebergeriksenno". Adrian Paul er fortsatt tilsynelatende og fraværende administrerende direktør og firmaet har hans hjemadresse, mens cbe er oppført som styreleder for selskapet, med den klare toneangiveren "by caroline" på Instagram. Bilder og snutter gjenbrukes, også for Lifesum-reklamen. Nettsiden er ikke i drift. Derimot har Lars Kristian Eriksen satset på egen .com-plattform og tjenester utenom Netfit. Det kan ikke være mye penger å hente gjennom affiliatelenke, men det opprettholder fortellingen om trening/kosthold og drift.

Jeg tviler på at det er mange samarbeid på gang, om noen, kanskje ikke engang mellom de tre Netfitterne.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen innlegg på Netfit siden 14.12, det sier vel sitt. Den forsvinner nok i dimman i likhet med bloggen. Dumt for dem, hadde de forvaltet prosjektet bedre, kunne det kanskje blitt en inntekt for dem på sikt. Mange i 30-40-årene som både løper og trener styrke, men klart; det må mer seriøsitet til - og mindre posering. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Er ikke dette en GYLLEN sjanse til å differensiere disse to produktene?!?! 

Jo, men det er ikke så mye å markedsføre likevel. Netfit, altså. Gjennomføringsevnen er ikke på topp.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netfit kommer aldri til å bli noe av så lenge CBE fortsatt lever i 2009 når det var nok å bare være henne for at pengene skulle renne inn. Eller så lenge LKE er nerdete besatt av sin egen treningsprogresjon at han knapt kryper opp fra kjelleren med mindre han skal ut for å løpe enda mer. Det er helt uforståelig at de ikke har orket å se lengre enn sin egen nesetipp og beveget seg utenfor sin egen andedam for å hente inspirasjon til å produsere engasjerende og underholdende innhold. Den type innhold som vil generere inntekter og tillate dem å ha den livsstandarden de en gang hadde og som de tilsynelatende lengter etter. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE.no følger ikke lifesum på IG, snakk om troverdig reklame. (De følger henne.)

• Liker 42
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...